וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההבדל בין טוב למצוין: שינוי חשיבה שמוביל להצלחה ואושר

בשיתוף אלה הרטמן

4.1.2021 / 15:20

ענף האימון האישי מציע תשובות רבות לשאלות על אושר והצלחה, ונותן תקווה ואפשרות לשינוי. ישבנו לשיחה צפופה עם אלה הרטמן, מאמנת מנטלית לשינוי דפוסי חשיבה בגישת ה-NLP, שהסבירה איך ליצור הצלחה ואושר באמצעות שינוי החשיבה

אלה הרטמן. רונית לובצקי,
אלה הרטמן/רונית לובצקי

שאלה שמעסיקה רבים מאיתנו היא איך לגרום לעצמנו להצליח ולהיות מאושרים? "בעשור האחרון חיפשתי תשובות לשאלה הזו בהמון גישות ותורות, ומה שחזר שוב ושוב זה שהתשובה לאושר והגשמה עצמית טמונה בחשיבה שלנו", מסבירה אלה הרטמן, מאמנת מנטלית לשינוי דפוסי חשיבה. כיוון ודפוס המחשבה, או "מיינדסט", מעצב וקובע את התוצאות בחיים.

"אם תחשבו על זה, אף פעם לא לימדו אותנו לחשוב, שזו הפעולה הבסיסית ביותר שכל אדם מבצע". על פי מחקרים מתחום המיינדפולנס, לאדם יש בממוצע בין 10,000 ל-80,000 מחשבות ביום והן אלה שיוצרות את התחושות הטובות והרעות שאנחנו חווים. "בלי היכולת להבין את דפוסי המחשבה שלנו וללא מיומנות וכלים להתמודדות איתם, המחשבות הופכות למקור סבל ויוצרות תחושות של כאב, פחד, חוסר ביטחון וחוסר הצלחה. הכול מתחיל בראש".

במהלך היום אנחנו חשופים להמון אינפורמציה ותת המודע צריך להבין במהירות כל סיטואציה שמתרחשת כדי לשמור ולהגן עלינו. במטרה להתמודד ולהתמצא בעולם, הוא יוצר קיצורי דרך ואלו הם דפוסי החשיבה שלנו, "הפילטרים" דרכם אנחנו מבינים את המציאות. כל דפוס יוצר באופן אוטומטי התנהגות ורגש שהופכים להיות ההרגלים האוטומטיים שלנו. "דפוס נפוץ שאני פוגשת במהלך התהליכים האישיים שאני מלווה זה המחשבה "אני לא מספיק טוב". דפוס זה יפגוש את מי שמחזיק בו בכל תחומי החיים בזוגיות, בעבודה, בפרנסה, עם חברים ועוד. בכל סיטואציה זו תהיה המחשבה הפנימית העיקרית שתנהל אותו".

מדובר במחשבות שמנהלות אותנו ברמה בלתי מודעת, והן שגורמות לנו לחוות את המציאות בדרך בה אנו חווים אותה. "לפי תפיסת העולם שלי ועל פי גישת ה-NLP, המציאות היא ניטרלית. כלומר, אין חיובי או שלילי, יש עובדות ועובדות לא מעוררות רגש. מכיוון שאף פעם לא לימדו אותנו לחשוב, אנחנו מקבלים את המחשבות כאמת ומרגישים לעיתים קרובות חוסר אונים מולם ולא מעזים לעשות צעדים שאמורים להיות לנו הכי טבעיים".

הפקה וראיון: עדי נסים "המראיינת"
צילום ועריכה: ענר גרא

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מחזירים שליטה

כדי להתמודד עם תחושות שליליות ומצבים שמונעים מאיתנו להגיע לאושר, הצלחה והגשמה, אלה עוזרת לפרק ולערער את דפוסי המחשבה הלא יעילים כדי ליצור "מיינדסט" עוצמתי וחוסן מנטלי, שמחזיר את השליטה לחיים ומאפשר להרחיב את זווית ההסתכלות על המציאות.

בניגוד למה שלמדנו, שינוי קורה בצורה ספונטנית אחרי שדפוסי החשיבה משתנים. ברגע שאנחנו לומדים מהם הדפוסים הדומיננטיים שמפעילים אותנו ושבאמצעותם אנו מפרשים את המציאות, ניתן לרכוש ולהטמיע דפוסים חדשים שיהיו יעילים ומקדמים יותר עבורנו. "בתהליך אני בודקת עם המתאמן מהם הדפוסים והשיח הפנימי שלו, ומלמדת טכניקות וכלים עוצמתיים שמחזירים לו את השליטה והכוחות. ברגע שדפוס משתנה, הוא משפיע ויוצר שינוי בכל תחומי החיים. לכן, אני מאמינה שכל מי שרוצה להשתנות יכול לעשות את זה, לא משנה מה נקודת הפתיחה או המטרה. ברגע שיש רצון אמיתי ומוכנות, בשילוב הטכניקה הנכונה, השינוי יגיע".

ידע לא עושה שינוי

כדי לחיות באושר ולהשיג מטרות צריך לשלב בין תובנות לפעולות מעשיות. "כחלק מהתהליך המתאמנים נותנים לעצמם בסוף כל פגישה משימות לביצוע שיקרבו אותם אל עבר ההגשמה. פעולות אקטיביות מטמיעות את שינוי החשיבה וגורמות לתכנות מחדש של תת המודע, כך השינוי הופך להיות טבעי וחלק מהיומיום. ישנה חשיבות גדולה לכך שהם יתנו לעצמם את המשימות מתוך ההנחה שכל התשובות נמצאות אצלם והם יודעים הכי טוב מה מתאים עבורם. כשאנחנו מנסים ליצור שינוי ע"י נוסחאות שעבדו לאנשים אחרים, אנחנו מתרחקים מעצמנו, מתרחקים מהאושר ומחטיאים את מטרת התהליך".

אלה הרטמן. רונית לובצקי,
אלה הרטמן/רונית לובצקי

מומחית בתחומה

אלה הרטמן, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ומאמנת מוסמכת המתמחה באימון למערכות יחסים, משלבת בתהליך מגוון רחב של גישות כמו NLP, מיינדפולנס, דמיון מודרך ופסיכולוגיה חיובית. כל תהליך נוצר ומותאם אישית לכל אחד בהתאם למטרות, לקצב ולצרכים שלו. "התהליך הוא מעצים, מלמד ואפילו ממש מהנה. הדבר הכי עוצמתי בתהליך הוא שהשיטה שפיתחתי היא גמישה ונתפרת לכל אחד לפי צרכיו ומידותיו. זה מאפשר לי לגעת ולהתחבר לכל אחד, ולהוביל אותו ליעד המדויק עבורו בדרך שהכי מתאימה לו. זו זכות מרגשת לראות אנשים משתנים ומתפתחים מפגישה לפגישה".

ליווי אישי מלא

אלה ממשיכה ללוות את לקוחותיה גם בין הפגישות מעבר לזמן הפגישה הרשמי. "התפקיד שלי כמאמנת אישית זה לשקף ולשנות את המחשבות האוטומטיות שמעכבות את ההתפתחות וקופצות במהלך היום ע"י דיבור פנימי או הרגלים אוטומטיים. לכן כדי ליצור שינוי אמיתי, להתגבר ולנצח את ההרגלים ששולטים, לכל לקוח יש גישה מלאה אליי בוואטסאפ ובטלפון במהלך השבוע לשיחה להרמת האנרגיה. לא ניצור שינוי אם נסחוב שבוע שלם תחושות והתנהגויות שליליות. אני רוצה שהם ילמדו לשנות את השיח הפנימי, וחלק מזה זה לזהות מתי המחשבות מנהלות אותנו ולעשות פעולה. גם הרבה אחרי שהתהליך איתי נגמר, אני עדיין מקבלת הודעות ממתאמנים שמעדכנים אותי בדברים המדהימים שהם עושים בחייהם. הרבה מהם מספרים שהפכתי להיות הקול הפנימי החיובי שנמצא להם בראש, וזה מדהים בעיני".

אלה הרטמן. רונית לובצקי,
אלה הרטמן/רונית לובצקי

כל משבר הוא הזדמנות אם נבחר בכך

אלה התחילה את דרכה בתחום הטיפול לפני למעלה מעשור, בזמן ששירתה בצבא הקבע כקצינת ת"ש. לאחר מגוון תפקידים וטיפול באלפי חיילים החליטה להשתחרר כדי ללמוד פסיכולוגיה, אבל לחיים היו תוכניות אחרות בשבילה.

"במהלך הלימודים יצאתי להרפתקה ספונטנית של כמה שנים בארה"ב. בהתחלה היה מדהים, אבל ככל שהזמן עבר מצאתי את עצמי בודדה וחיה חיים שאני לא אוהבת. הבנתי שהתרחקתי מעצמי ומהחלומות שלי. הרגשתי חסרת כוחות, הפכתי שבויה בתוך הראש שלי והפחדים והמחשבות ניהלו אותי. הרגשתי שהעולם הפנימי שלי קרס ואין לי מושג מי אני ואיך לפתור זאת. אחרי חצי שנה של משבר, החלטתי לחזור לישראל ודווקא ברגע הזה - כשהייתי בין שמיים לארץ - הבנתי בבהירות שאני הולכת להקדיש את חיי כדי להיות לאחרים הדמות שכה הייתי צריכה שתחזק ותלווה אותי".

אלה חזרה ללימודים אבל משהו עדיין היה חסר, "התחלתי לשאול שאלות על אושר, הצלחה, מצוינות והגשמה ולא קיבלתי מענה לשאלות האלו באקדמיה, אז החלטתי לחקור וללמוד לבד, מתוך רצון להנגיש את הידע על אושר והגשמה לכל מי שירצה ליישם אותו בחייו. בחרתי לראות במשבר שעברתי מסר שדייק אותי אל עבר מימוש הייעוד שלי".

במידה ואתם רוצים לעשות שינוי וזה מרגיש רחוק ובלתי אפשרי, תדעו שהכוחות כבר נמצאים בכל אחד מכם, אתם רק צריכים להביאם לידי ביטוי ע"י שינוי החשיבה. אף פעם לא מאוחר למצוא את הדרך חזרה לעצמכם וליצור את החיים שאתם רוצים לחיות. זה לא יקרה ברגע, זה תהליך אבל עם השיטה הנכונה ועבודה אימונית זה לגמרי יכול לקרות. תוכלו להעלות את הביטחון, להעז, להגשים חלומות, לאהוב את עצמכם ולהכניס עוד אהבה ואושר לחיים.

טלפון: 052-4511974

מייל: ela.nlpcoach@gmail.com

אתר

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף אלה הרטמן
  • עוד באותו נושא:
  • nlp
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully