וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים עובדים? היום מגייסים רק דרך חברת כוח אדם

בשיתוף מריאן שירותי כוח אדם

4.1.2021 / 14:22

עולם התעסוקה ספג נזק חסר תקדים בעקבות מגפת הקורונה. שותף למצוקה? חסוך לעצמך את הטרחה: נדים איוב, בעל מריאן שירותי כוח אדם בע"מ, מספר כיצד חברת קבלן כוח אדם והשמה יכולה לפתור את סוגיית הגיוס, ומדוע חברת השמה שאינה חוקית - לא תספק את המענה

מריאן שירותי כוח אדם. יח"צ,
מריאן שירותי כוח אדם/יח"צ

מה היתרון בגיוס עובדים חיצוניים על פני העסקה ישירה?

"בין אם כחברת השמה שמספקת עובדים למפעלים, ובין אם כחברת קבלן שמספקת עובדים לשירותי ניקיון, האפשרות שאנחנו נותנים לעסקים ומוסדות, היא בפועל לשכור עובד, ממעסיק אחר, במקום להעסיק אותו באופן ישיר. מה המשמעויות בפועל של העסקה בלתי ישירה? האחריות הסוציאלית והבירוקרטית על העובד, נשארת אצלנו; ביטוחים, פנסיות, תנאים סוציאליים - אנחנו משלמים את הכל, במקום החברה שהעובד עובד בה בפועל.

"כך נחסכת התעסקות אין-סופית של קליטת עובדים ועזיבת עובדים זמניים. החברות לא צריכות להסתבך עם תלושי משכורת ותנאים סוציאליים, לפני שהם יודעים שהעובד מתאים להם, אלא רק אחרי כמה חודשי ניסיון. חלומה של כל חברה היא להיות בטוח שהעובד שהוא הולך להעסיק, באמת יניב לו את התפוקה הרצויה. כאן, לחברה יש עד שישה חודשים לבדוק אם היא מרוצה מהעובד, ולאחר מכן היא מוזמנת לאמץ אותו לשורותיה".

חברות הקבלן זכו לא פעם ליחסי ציבור שליליים עקב תנאי העסקה נמוכים. מה מקור הבעיה?

"היום קיימות בשוק הרבה מאוד חברות קבלן כוח אדם שלא עובדות ברישיון משרד התמ"ת, ולא משלמות לעובדים שלהן את התנאים הסוציאליים הנדרשים על פי החוק, משום שזה תחום שחסר בו פיקוח מדיני, וכשאין פיקוח - יש פורעי חוק, ומי שמשלם את המחיר זה העובד הקטן. מה שקורה היום זה שהרבה חברות גדולות, מוסדות ומפעלים, עוברים על החוק, כאשר הם מגייסים דרך אותן חברות השמה או קבלן שאין להן אישורים, כי זה חוסך להם הרבה כסף. כאן מתחילה תאונת השרשרת: חברת קבלן יכולה לגבות מחיר נמוך מהמפעל שהיא מספקת לו עובדים, משום שהיא מתחמקת מתשלום הזכויות הסוציאליות לעובדים שלה".

העובד הקטן נפגע, ובעל החברה מפסיד

"זה מין מעגל זדוני שקיים בעיסוק הזה ונובע מהרצון של מוסדות ומפעלים שמעסיקים הרבה עובדים - לחסוך. לו המדינה הייתה מקיימת יותר ביקורות ומפעילה יותר אכיפה, זה לא היה המצב. עובד שלא דואגים לתנאים שלו ולא משלמים לו זכויות סוציאליות, עושה עבודה פחות טובה, וזה מוכח. כך שמפעל שמגייס דרך חברת קבלן כוח אדם שאינה ברישיון, העובדים שלו סובלים מחוסר שביעות רצון, ובעקבות כך המפעל נפגע מאיכות עבודה ירודה וקצב גבוה של תחלופת עובדים. הקלישאה לפיה זול יוצא יקר, נכונה גם כאן".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מריאן שירותי כוח אדם. יח"צ,
מריאן שירותי כוח אדם/יח"צ

כבעל חברת כוח אדם, מה דעתך על התנאים בתחום?

"העסק שבבעלותי - מריאן שירותי כוח אדם - המתפקד גם כחברת קבלן וגם כחברת השמה, פועל ברישיון משרד התמ"ת ומשרד העבודה. לפיכך, אינטראקציה שלי עם כל חברה בשוק היא חוקית, בכל הענפים כולל מוסדות ממשלתיים. החברה קיימת משנת 2008, ולאורך השנים אנחנו מקפידים לשלם לעובדים שלנו את מלוא התנאים הסוציאליים, בלי משחקים ובלי תקלות. יש לנו שם של חברה אמינה מול הלקוחות שלנו, ולא פחות חשוב - מול העובדים שלנו, הם יודעים שיש על מי לסמוך והם עובדים בהתאם. היחס אליהם הוא לא מנהל לעובד, אלא בגובה העיניים - עובד לעובד. לכן יש מגיע אלינו כוח אדם איכותי, שנשאר אתנו שנים רבות ולא מדלג בין חברות קבלן. זה סוד ההצלחה, אנחנו מכבדים את העובדים שלנו, מעריכים אותם ומשלמים בזמן, אלו הדברים שחשובים לכל עובד, לכן הוא לא מחפש שום דבר אחר".

כשהעובד מרוצה, החברה מרוויחה

"החברות שעובדות איתי מרוויחות פעמיים, לא רק כי הן עובדות כחוק, אלא גם כי הן מקבלות תפוקה מצוינת מהעובדים שלי. הם מרוצים, מגיעים לעבודה בחיוך ולמרות שלפעמים הם עובדים במקומות מזדמנים ובעבודות לא פשוטות, יש להם תחושת שייכות כלפיי - מעסיק הבית שלהם. כך החברות שמגייסות דרכנו יכולות לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה: בעל עסק יכול להעסיק עובד זמני, בלי לפגוע בזכויות העובד ומכאן, באיכות העבודה".

מחפש עובדים בתחום הניקיון והלוגיסטיקה? מאגר עובדים עשיר ואיכותי מחכה לך במריאן שירותי כוח אדם - חברת השמה וקבלן כוח אדם אמינה, שמביאה את העובדים עד לפתח העסק שלך.

מריאן שירותי כוח אדם בע"מ - מג'דל א-שמס, רמת הגולן

0528286809

mrian2008@hotmail.com

בשיתוף מריאן שירותי כוח אדם
  • עוד באותו נושא:
  • כוח אדם
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully