וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחת שף זוגית לאור נרות או אירוע שף רב משתתפים, "רויאל שף" - כשהשף מגיע אליכם הביתה

בשיתוף רויאל שף

4.1.2021 / 11:55

אם חפצה נפשכם בארוחת שף רומנטית או בארוחה יוקרתית רבת משתתפים, בן דוק ולידור כהן יגיעו אליכם עד הבית ויפעילו את קסמיהם. תפסנו אותם לשיחה מעוררת השראה ותיאבון

רויאל שף. טל זילברשטיין,
רויאל שף/טל זילברשטיין

"רויאל שף" הוא עסק לארוחות שף שהוקם לפני כחמש שנים, והוא קרוי על שם רויאל, בתו של השף בן דוק. העסק, שהתחיל כלא כשר והפך לכשר בשנה האחרונה, מתמחה בהכנת אירועי שף סביב טהרת הבשר ו"הפיין דיינינג" - כמה רמות מעל מה שאנחנו מכירים.

מגוון האירועים שמציע צמד השפים בן ולידור, נע בין ארוחות זוגיות או פרטיות בבית, ומגיע עד לאירועים גדולים בסדר גודל של מאות אנשים כגון: חתונות, בריתות ואפילו מסיבות גירושין. תפסנו את בן ולידור לשיחה כדי להבין בדיוק מה כוללת חבילת ארוחת שף שכזאת. בן מספר לנו שהוא ושחקן החיזוק שלו לידור כהן, דואגים לכל ההפקה בבית הלקוח: "אנחנו מגיעים ללקוח עם כל מה שנדרש, יש צוות שלם שמגיע איתנו, בהתאם כמובן לגודל הארוחה, והוא כולל טבחים ממסעדות שונות, שירותי מלצרים וצוות הקמה ופירוק. אנחנו דואגים לכל פרט ופרט".

רויאל שף. טל זילברשטיין,
רויאל שף/טל זילברשטיין

ומה בתפריט? מה שתבקשו - לו יהי

שאלת השאלות אם כך, היא מה כולל התפריט של השניים. בן מספר לנו שמדובר בתפריט גמיש ומשתנה שנבנה בהתאם לרצונות ולצרכי הלקוח: "התפריט שלנו מורכב מקונספטים שונים ומגוונים שלקחנו ממסעדות שעבדנו בהן, עם הרבה רקע של 'פיין דיינינג', נגיעות שכל אחד מביא איתו מהעבודה במטבח, ובשילוב עם זיכרונות מהבית - מסבתא שבישלה אוכל אותנטי ועד לאוכל של אמא. התפריט עצמו מאוד מגוון ומשתנה בהתאם לעונה, ובהתאם ללקוח. אנחנו אוהבים חידושים, ספיישלים, אוהבים לפנק כל לקוח מעבר לתפריט, אנחנו תמיד מביאים לכל ארוחה כזאת הפתעות משלנו".

אחת המנות האהובות והמוצלחות ביותר של השניים בתפריט הראשונות היא סביצ'ה. "אנחנו מאוד אוהבים ים ודגים, והסביצ'ה דג אינטיאס זאת מנת הדגל שלנו והיא מנה ששנינו ממש אוהבים", מספר בן. "זאת מנה שבנינו יחד, ומגיעה על בסיס קרח, עם צלחות מאוד יפה ומרשים". לידור מוסיף: "שנינו מאוד אוהבים את הנגיעות הקטנות והקישוטים. אנחנו פשוט חושבים ביחד ומייצרים מנה ששמה אותנו בתוך הצלחת".

השניים מעידים על עצמם שהם מאוד מחוברים לחומרי גלם מקומיים, אוהבים להסתמך על הטעמים הטובים של התוצרת, ונותנים לירק ולבשר לדבר בפני עצמם. בן מספר שבניית התפריט נתפרת במדויק עבור הלקוח: "בארוחה זוגית אנחנו בונים מנות אישיות לכל סועד והתפריט נבנה מול הלקוח. אם מדובר בארוחה של עד 20 אנשים - יש לנו תפריט בנוי. יש את הראשונות שאנחנו אוהבים, ובעיקריות בדרך כלל יהיה מדובר בסוגים של נתחי בשר מובחרים שעולים על הגריל. אני מגיע לשולחן לפני הארוחה, מציג בפני כל הסועדים את הנתחים שהבאנו איתנו וכל סועד בוחר את המנה העיקרית שלו".

אז מה בתפריט? קונפי שוק טלה, נתחי פיקניה, פילה בקר, טומהוק (נתח אנטריקוט על צלע עצם ארוכה), שייטל, בייבי צלעות טלה, וזאת רק רשימה חלקית.

ומה לגבי הטבעונים או הצמחונים שבקהל? בן מרגיע ודואג גם להם: "המשימה שלנו היא להתאים תפריט מוצלח וטעים לכל הלקוחות שלנו - גם ארוחות טבעוניות, צמחוניות או ארוחות ללא גלוטן. אנחנו יודעים לעשות זאת ועושים זאת בהצלחה רבה. אנחנו בונים תפריט לכל צורך של כל אדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
רויאל שף. טל זילברשטיין,
רויאל שף/טל זילברשטיין

בלגן של מתוק

לידור מספר לנו למה אפשר לצפות בגזרת הקינוחים שבסיום הארוחה: "בסיום האירוע, יש לנו שולחן קינוחים שאנחנו קוראים לו 'שולחן בלגן'. זה בעצם שולחן מולקלורי שאנחנו עושים עליו שואו מגניב עם קרח יבש וחנקן. על השולחן אנחנו פותחים קרמים, עוגיות מקרונים, טרטלטים, מיני פחזניות, פירות העונה, קינוחי כוסות, קוויארים של מלון, מנגו, קיווי, בקיצור בלגן אמיתי של מתוק".

אהבה ממבט ראשון

בן דוק בן ה-31 מכיר מטבחים מקצועיים כבר מגיל 14: "במטבח הראשון שעבדתי בו, הייתי מאוד סקרן. הייתי נער וזאת הייתה מסעדה שהייתי עובר לידה כל יום והתיידדתי שם עם השף. השף קלט שאני נמשך למטבח ונתן לי צ'אנס. התחלתי כמקלף ירקות, אחרי זה עברתי להכנות לסרוויס, משם לעוזר טבח, ובגיל 17 כבר הייתי הסו-שף שם, למדתי שם את כל היסודות החשובים". משם המשיך דוק לעבוד במסעדות נחשבות ומוכרות כשף ויועץ קולינרי, ובדרך פגש ועבד עם השף מאיר אדוני שהשפיע עליו עמוקות מבחינה אישית ומקצועית: "מאיר הוא הכול. הוא גידל וטיפח אותי במטבח. הוא לימד אותי כל מה שאני יודע והוא ממש סוג של אבא בשבילי".

לעומת בן, לידור בן ה-28 עשה מסלול אחר לגמרי, שהתחיל בכלל כלקוח במסעדת "מיט קיטשן": "אני הייתי לקוח קבוע במסעדה הזאת, מאוד אהבתי אותה ואת השף. הבנתי שהמטבח שם זה משהו שאני רוצה לעשות, ויום אחד, אחרי הרבה מחשבות ולבטים, פשוט החלטתי שאני הולך על זה וממש התחלתי לעבוד שם. שם פגשתי את בן, שבדיוק הפך לשף של המקום. היה קליק מטורף, ישר נהיינו חברים והוא קידם אותי".

בן מחזק: "לידור היה הפייבוריט שלי במטבח ההוא, בגלל שהוא היה חסר ותק וידע, ידעתי שיש לי עם מה לעבוד, הוא פשוט היה ילד פלא כזה. לידור התקדם אצלי מהר מאוד, עבר בין כל המחלקות במטבח ובכל מחלקה שהוא היה בה, הוא נתן את הטאצ' שלו. כל סרוויס איתו היה פשוט תענוג".

רויאל שף. טל זילברשטיין,
רויאל שף/טל זילברשטיין

ערכים לפני האוכל

העסק לא מסתכם בארוחות שף לאוהבי החיים הטובים. לצמד השפים מאוד חשוב לקדם את הערכים האישיים שלהם ולעשות טוב לאלה שקשה להם. "לפעמים אנחנו שומעים על משפחה שחוגגת אירוע ושנמצאת בקשיים. בסיטואציה כזאת אנחנו נעשה את כל המאמץ לעזור ולעשות אוכל גם בשבילם, אנחנו רוצים לעשות אוכל בשביל כולם. יש לנו עכשיו נערה שאנחנו עושים לה אירוע זוגי מתנה מאיתנו, באמת מכל הלב. לאחרונה פרסמנו פוסט של הגרלה לארוחה שלנו ושאלנו את הלקוחות למה מגיע דווקא להם ארוחה מאיתנו. אחרי שהוכרז הזוכה, נתקלנו בתגובה לפוסט של האבא של הילדה שכתב: 'הכי מגיע לבת שלי כי היא עברה בריונות ברשת'. קראתי את זה וישר הרמתי טלפון לבן, אמרתי לו שבלי קשר להגרלה, הילדה הזאת מקבלת ארוחה זוגית. כמובן שבן ישר זרם איתי. אם אנחנו יכולים לתת - תמיד ניתן".

בימים אלה ממשיכים השניים לעשות שמח לאנשים, וכבוד לחומרי הגלם, ובמקביל בן נכנס כשותף במסעדת "פומפיי" בראשון לציון, מסעדת בר איטלקי.

קשה להתעלם מהחיבור והכימיה המתפרצת של בן דוק ולידור כהן - "אנחנו שמים את עצמנו על הצלחת", הם חוזרים ואומרים. אם הם מצליחים גם להביא את אותה הכימיה שביניהם לצלחת - כולנו זכינו.

לאינסטגרם

לפייסבוק

מספר טלפון: 054-6125554

בשיתוף רויאל שף
  • עוד באותו נושא:
  • שף
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully