וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול וייעוץ אישי וזוגי - הכירו את רוני מידובסקי

בשיתוף רוני מידובסקי

3.1.2021 / 15:54

הוא רצה להיות מדען ובדרך גם עבד בגינון אבל בסופו של דבר מצא רוני מידובסקי את תשוקתו האמיתית - חינוך ואימון אישי ליחידים ולזוגות

רוני מידובסקי. יח"צ,
רוני מידובסקי/יח"צ

החיים המשתנים, ובמיוחד עתות של משבר כמו תקופת הקורונה, מזמנים לעיתים עבורנו קשיים במישורים אישיים, זוגיים ומשפחתיים. באותם זמנים אנו זקוקים ליד מכוונת, אוזן קשובה וכלים משמעותיים כדי לסייע לנו בשיפור אותם תחומים כואבים בחיינו. רוני מידובסקי, מטפל אישי וזוגי, באמצעות כלים טיפוליים משלל עולמות, הנבחרים בהתאמה אישית למטופל, יכול לסייע בפתרון בעיות, משברים, סכסוכים וקשיים.

איך הכל התחיל?

בתור ילד, רוני חלם להיות מדען. הוא בילה שעות רבות במעבדת בית הספר של קיבוץ נאות מרדכי בו גדל, ואחרי הצבא גם למד לתואר ראשון בכימיה. בעקבות פניית הקיבוץ אליו, הוא בחר לעבוד בהדרכה ובחינוך של צעירי הקיבוץ, והבין שהתחום שבאמת מושך אותו, הוא האתגר והיופי שיש ביצירת קשר חינוכי עם ילדים, נוער והורים. "התעסקתי בבעיות של סמים, קשרים עם נערים וההורים והניתוק ביניהם, וכל הבעיות שצצות בגילאי ההתבגרות המסובכים", אומר רוני, "ואז התוודעתי לעבודה מקצועית יותר כמנחה סדנאות לנערים וגם להורים". רוני מסכם בהתרגשות תקופה זו ואומר: " זו הייתה תקופה מדהימה, יצירתית מאוד ועם תחושת יעוד נהדרת עבורי. מערכות הקשרים שיצרתי עם הנערים ועם ההורים נתנו לי סיפוק רב ורתקו אותי".

במהלך השנים, רוני ואשתו עברו תהליך של חזרה בתשובה, ועזבו את הקיבוץ לירושלים. לפרנסת משפחתו, שבהמשך כללה גם חמישה ילדים, הקים רוני חברת גינון קטנה, ואף פיתח מוצרי גינון. רוני מספר: "בעקבות נפילה מעץ שכרתי, נפצעתי בשתי רגלי ונאלצתי להיות בביתי במשך שלושה חודשים עד השיקום המלא. באותה עת החלטתי לעשות מפנה בחיי. התחלתי לכתוב ספר, וכן התחלתי לעבור קורסים מקצועיים בתחום האימון האישי, יעוץ זוגי ותרפיית N.L.P. הקורסים היו מדהימים והפגישו אותי עם הצד המקצועי מאוד של התחום ששבה את ליבי - אנשים ומערכות יחסים". וכך, במשך שבע השנים מאז אותה החלטה, רוני עוסק בעזרה לאנשים וזוגות לצד עבודתו בגינון.

בדיוק כשם שיש להשתמש בכלים מתאימים כדי לגזום ענפים בגובה, וכך גם צריך כלים מתאימים לעזור לרוצים לשפר דפוסי התנהגות. יח"צ,
בדיוק כשם שיש להשתמש בכלים מתאימים כדי לגזום ענפים בגובה, וכך גם צריך כלים מתאימים לעזור לרוצים לשפר דפוסי התנהגות/יח"צ

עזרה בשיפור דפוסי התנהגות בתחום האישי והזוגי

רוני עובד עם גברים בפגישות אישיות ועם זוגות, מכל המגזרים והאמונות. "האתגר שלי בין היתר הוא להעלות את האינטליגנציה הרגשית נפשית אצל הגברים, שלא פעם הם החולייה שפחות מוטרדת בפן הזוגי", הוא מסביר. מניסיונו האישי, רוני אסף כלים משמעותיים לעבודתו כמנחה ויועץ מול זוגות שעוברים תהליכים דומים שחווה על בשרו. "יש זוגות שעוברים תהליכים, כשלא תמיד שניהם באותו הקצב - אחד חוזר בשאלה או בתשובה והשני לא", מסביר רוני, "אפשר להיות מופרה מהמתח הזה שנוצר בין בני הזוג, להעמיק את הקשר ולעורר דווקא נושאים משותפים. הגיע אליי זוג שיחד איתי בתהליך, הגיע להבנה שלמרות הדרכים השונות - החיפוש הרוחני, הוא המכנה המשותף שקיים ביניהם. רק צריך לדעת איך להגיע להסכמים המכבדים, איך לקבל את השונה, ועבור זה - אני כאן".

עבור רוני, משברים וקשיים בתוך המסגרת המשפחתית והזוגית, הם ברי שינוי וניתנים לשיפור תוך הכלה והבנה של הדפוסים החדשים. מבחינתו, תפיסת הזוגיות כיום, שונה מהתפיסה הזוגית של הדור הקודם, ולכן ברור שיש שוויון גמור בין הגבר לאישה וכן צריך לכוון לזוגיות בה גם כל אחד מבטא את עצמו במישורים האישיים. "זוגיות ומשפחתיות, מעלה אצלנו תכונות והתמודדויות שלא היו באות לידי ביטוי בהיתנו רווקים" רוני מפרט. "זו הזדמנות מופלאה לשפר דפוסי התנהגות שלא היינו מגלים אחרת".

תהליך לשיפור דפוסי התנהגות באמצעות כלים מגוונים

העבודה של רוני מול המטופלים כוללת לא רק שיח מילולי, אלא גם פן יצירתי ושימוש במגוון כלים טיפוליים שרוני רכש עם השנים. בין העזרים המשמשים אותו הם דמיון מודרך ועקרונות מעולם ה-N.L.P אשר מאפשרים הרפיה ויצירת נרטיב חיים אל תוך תת המודע, באופן שיטיב עם המטופל. מטרתו של רוני הן בעבודתו מול יחיד והן מול זוג, היא לשקף את הדפוסים הבעייתיים ולהביא לשינוי חיובי בתפיסה. "בא אליי בחור בשנות ה-30 שעוסק באומנות, שהתקשה למצוא זוגיות", מספר רוני, "באחת הפגישות, ביקשתי ממנו לדמיין לעצמו בפרטי פרטים את בת הזוג שתתאים לו ואחר כך לבטא זאת בקולאז' תמונות מגזרי עיתונים. בשיח שקיימנו אחר כך התברר לו שהוא מציג את אמא שלו, והוא הבין שהוא מחפש את מה שאמא שלו רוצה בשבילו. חודשיים אחרי שהצפנו את הבעיה והגענו לפתרונה, הוא שלח לי הודעה המבשרת שהוא התארס".

רוני מידובסקי. יח"צ,
רוני מידובסקי/יח"צ

להמשיך להיות בעשייה

בעת האחרונה, הרבה מהייעוץ הזוגי וגם הפרטני, מתמקד בארגון סדר יום מאתגר, עבור אלו שלא עובדים. לאור הקשיים הרבים שהביאה עמה תקופת הקורונה, ביניהם אבטלה רבה, רוני עושה מאמצים להרגיל את המטופלים לצאת מהבית לטובת פעילויות, עד כמה שניתן. "הטיפ הוא להמשיך לחפש עבודה, ובמקביל למצוא גם אפיקי ביטוי עצמאיות לפרנסה", משתף רוני, "סדנאות, פיתוח תחביבים, חשוב להיות בעשייה. זו הזדמנות למצוא דברים חדשים שאולי ללא הקורונה, לא הינו מגיעים אליהם. הקורונה העניקה לנו הזדמנות לפתוח את הראש לשלל אפשרויות שונות ולפתח את העצמי שלנו, למרות הקשיים". רוני מסכם בהתרגשות: "האפשרות לעזור לאנשים בתהליך מודע לשיפור דפוסי התנהגות, שרק בן האדם מכל החיות מסוגל לכך, הוא יעוד מדהים ומרתק בשבילי ".

רוני מידובסקי

טלפון: 052-8884452

פייסבוק

בשיתוף רוני מידובסקי
  • עוד באותו נושא:
  • nlp
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully