וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצבים חלל? בוטיק האקססוריז לבית שיהפוך אתכם לאנשים טובים יותר

בשיתוף Art Lab

3.1.2021 / 11:57

היא משלבת אקססוריז בוהמיינים בחללים מודרניים, ובעלת עסק עצמאי שיש לו אג'נדה חברתית. הכירו את יובל דורי, יזמת הבוטיק החברתי לעיצוב הבית - Art lab, שדרך האומנות שלה מנפצת מיתוסים על עיצוב פנים ועל משמעות. ראיון

Art Lab. יח"צ,
Art Lab/יח"צ

חנות האקססוריז לבית שיצרה דורי, נולדה משילוב בין שתי אהבותיה הגדולות: עיצוב, ובעלי חיים, להם היא תורמת מהכנסות הפריטים שמיוצרים בעבודת יד, ונמכרים דרך עמוד האינסטגרם היפהפייה.

מניין הגיע הרעיון לפתוח את Art lab?

"הקמתי את העסק בראש ובראשונה כדי לתרום למען בעלי חיים. אני תורמת קבועה לארגוני בעלי חיים כבר שנים, ושילוב של כמה התרחשויות משמעותיות פשוט הביא אותי לשנות את הצורה בה התרגלתי לתרום, לתרומה דרך היצירה שלי".

Art Lab. יח"צ,
Art Lab/יח"צ

חשיבה מחדש בחסות הקורונה

"עם פרוץ המגיפה, הבנתי שאני לא אחזור בקרוב לעבודה הקודמת שלי בתור דיילת, והיה לי קצת יותר קשה לתרום כסף בצורה ישירה. בדיוק באותה תקופה התמקמתי בבית חדש, פתאום היה לי המון חלל למלא, וכמי שאוהבת לעשות הכול בעצמה, לא ראיתי את עצמי חורכת חנויות לעיצוב הבית, אז התחלתי לעשות כל מיני פריטים לבית בעבודות יד. סרגתי, תפרתי, ציירתי, ואת הכל העליתי לאינסטגרם.

"מבול של תגובות והודעות מאנשים שביקשו שאני אפנה אותם לחנות שבה קניתי את הדברים, גרם לי להבין שיש לי פנינה ביד - היצירה שלי, ושכדאי שאחשוב טוב איך להפיק ממנה את המרב. התחלתי ליצור ולמכור, התגלגלתי עם זה, אך לא מתוך מחשבה לייצר מהפעילות עסק רווחי, רציתי שזה יישאר בוטיקי וייחודי. מהר מאוד עשיתי 1+1, והבנתי שדרך העבודות שאני יוצרת, אני אוכל להמשיך לתרום לבעלי חיים. אנחנו נמצאים בתקופה שקצת יותר קשה לנו לתרום מהכיס האישי, ועכשיו אני תורמת דרך הזמן שאני משקיעה בייצור פריטים לעיצוב הבית, אותם אני מוכרת, ומההכנסות שלהם אני תורמת לעמותות למען בעלי חיים. מעבר למשמעות של זה עבורי, יצרתי מנגנון שהרחיב את מעגל התורמים; יותר קל להם לתת תרומה דרך רכישה של פריטים שהם היו קונים ממילא".

לקוחות מגיעים אלייך בידיעה שמדובר בתרומה, או שהם פשוט נהנים מהיתרון "על הדרך"?

"רוב הלקוחות מגיעים אלי מאותה סיבה שהם מגיעים לכל חנות אחרת - כי הם מחפשים את המוצר. בין אם זה משהו שהם נתקלו בו במקרה בסטורי, או שהם ממש מחפשים יצירת מקרמה להכניס הביתה, עמוד האינסטגרם שלי הוא חנות לכל דבר. אנשים מגלים את עניין התרומה כשהם נחשפים לעמוד, והתגובות שאני מקבלת הן מאוד מרגשות. לפעמים לקוחות אפילו ממליצים לי על עמותות או ארגונים לתרום להן, וזה עוד יותר מבורך. כל חודש אני תורמת למקום אחר, כמובן רק אחרי שבדקתי שהוא מתנהל כשורה, ושהתרומה הולכת למקום הנכון. בסופו של דבר, התרומה היא מהות העסק, זאת הסיבה בעקבותיה החלטתי לפתוח אותו, אבל התרומה מתאפשרת בזכות האהבה שלי לעולם היצירה, מלאכת היד, והמשיכה שלי לכל מה שקשור באסתטיקה ועיצוב".

עמוד האינסטגרם של Art lab מציג גישה אקלקטית לעיצוב; לצד פריטים בוהמיינים כמו גופי התאורה הסרוגים שמוסיפים רוך לכל חלל, או יצירות מקרמה לתלייה על הקיר, יובל מכניסה גם טאץ' מודרני עם מגוון ענק של ציורים שהיא מציירת, אותם ניתן להזמין מודפסים במידה מותאמת אישית, כך שיתאימו לחללים בכל גודל ובכל סגנון.

"כשאני מעצבת חלל, או אפילו מוסיפה לחדר קיים אקססוריז משלימים, אני תמיד משלבת בין סגנונות שונים. כשמאבחנים נכון את החלל, אפשר להכניס לתוך חלל מודרני פריטים שהם קלאסיים, ולתוך חלל קלאסי פריטים יותר מודרניים. לדוגמה, אני מציירת פרינטים אבסטרקטיים - ציורים מופשטים, שמתחברים באופן טבעי לעיצוב הנורדי, אבל דווקא אם נכניס את הנגיעה המודרנית הזאת לחדר בעל אופי יותר קלאסי, נוכל ליצור חלל שהוא על זמני. זה האני מאמין שלי, ולכן אני גם בעיצובים שלי, אני בוחרת לא לנעול את עצמי בשטנץ מסוים. יש לי פריטים מאוד אבסטרקטיים, מודרניים וחדשניים, לצד פריטים שהם יותר קלאסיים או אפילו וינטג' כמו רקמות, פלייסמנטים מקרמה שנראים קצת מפעם, או וואזות סרוגות מחבלים, ומה שהופך חלל ליפה, זה השילוב של הכל יחד; מודרני, קלאסי, בוהמייני וגם אבסטרקטי - אני מעצבת בסגנון שלא תוחם את הלקוחות בכיוון ספציפי, מאפשר להם להכניס מה שהם רוצים בכל סוג חלל, ומה שהופך את הסטיילינג לטוב, הוא האיזון והמינונים".

Art Lab. יח"צ,
Art Lab/יח"צ

נשמע שאת ממש מחוברת לתחום. חשבת לעסוק באומנות לפרנסתך?

"חלק מההנאה שלי בעיסוק ביצירה, נובעת מכך שאני יוצרת לא למטרת רווח. פרויקט קטן ואינטימי כמו Art lab, מאפשר לי להתאים את המוצרים באופן אישי ללקוחות, ומשמר את הייחודיות של כל פריט. אם אני אתחיל לייצר ביצור מסחרי, אולי ארוויח יותר, אבל תאבד תשומת הלב הרבה שאני משקיעה במטרה ליצור עבור אנשים אומנות ייחודית, שהם מתחברים אליה, ובאמת משפרת את התחושה בתוך חלקת האלוהים הקטנה שלהם. נכון שיש לזה מחיר - אני צריכה לעבוד במשרה במקביל, במטרה להחזיק את העסק קטן ופועם - כל הזמן לייצר פריטים ולהוציא תרומות, אבל כמו שזה עובד עכשיו, אני גם מממשת את האהבה שלי לבעלי חיים, וגם בסופו של דבר מצליחה לתרום להם בצורה רציפה. כולם מרוויחים - הלקוחות נהנים ממוצר שיוצר עבורם במיוחד, וברכישה שלהם הם מבצעים תרומה, וגם מאפשרים לי לתת את התרומה שלי לחיות, שאני מאמינה שהן המרוויחות האמתיות של הפרויקט הזה".

להזמנה בעיצוב אישי, צרו קשר עם יובל בעמוד האינסטגרם של Art lab או בפייסבוק

בשיתוף Art Lab
  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully