וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הדרך אל הזוגיות: אודליה לוי ייעוץ אישי וליווי זוגי

בשיתוף אודליה לוי

31.12.2020 / 15:20

מרגישה תקועה בזוגיות לא בריאה? מתקשה להחזיק מערכות יחסים ארוכות טווח? מנסה לתקשר עם גברים אחרים ללא הצלחה? הכירי את אודליה לוי, יועצת אישית לנשים רווקות ובזוגיות, שתלווה אותך בתהליך של שיפור הביטחון והאהבה העצמית, כל הדרך אל הזוגיות הנכונה והטובה עבורך

אודליה לוי, יועצת זוגית/אולפן הנבחרים
אודליה לוי 2. יח"צ,
אודליה לוי/יח"צ

מטבע הדברים, מערכות יחסים זוגיות מזמנות לנו קשיים ואתגרים שלא תמיד נדע להתמודד איתם. נשים רבות מתקשות לנהל מערכות יחסים בריאות ומוצאות את עצמן מתוסכלות וחסרות אונים, מבלי לדעת למה. חשוב לומר שכל אישה יכולה להיות שלמה וראויה גם אם אינה נמצאת בזוגיות, אבל במידה והיא רוצה לזמן לעצמה זוגיות טובה או לחיות בזוגיות חזקה ותומכת, עליה קודם כל להיות בזוגיות טובה עם עצמה.
הכירו את אודליה לוי, יועצת אישית ומלווה בתחומי מערכות יחסים. בקליניקה שלה, אודליה מלווה זוגות ומעניקה טיפול במטרה לחזק את הקשר ומערכת היחסים בין השניים, אבל עיקר ההתמחות שלה הוא ייעוץ וליווי נשים רווקות שמחפשות זוגיות. בכל תהליך אודליה מחזקת את הנשים המטופלות אצלה בזכות שיפור הביטחון העצמי ומלמדת אותן איך להתנהל במערכות יחסים או בדייטים.
במסגרת הטיפול אצל אודליה תלמדו הלכה למעשה איך להתנהג בדייטים, תבינו כיצד להתנהל נכון במערכת יחסים בריאה, תשנו דפוסי התנהגות שליליים, תלמדו לתקשר את הרגשות שלכן ובעיקר תזכו לאהוב את עצמכן מחדש. בנוסף, אודליה מעניקה ליווי מלא למטופלות גם אחרי הפגישות וזמינה עבורן לכל שאלה או בעיה, ממש כמו החברה הכי טובה שלכן.

איך הכל התחיל

כבר מגיל צעיר ידעה אודליה שהיא רוצה לעבוד עם אנשים ולטפל בהם. כשהשתחררה מהצבא, התחילה לימודי פסיכולוגיה באוניברסיטה ובמקביל, יצאה לדייטים עם גברים. "באותה תקופה, הייתי בטוחה שאני מומחית לזוגיות ומבינה הכל. במשך השנים, עברתי שלוש מערכות יחסים שונות שבהן נפרדו ממני וזה לא היה נראה לי הגיוני. בהתחלה, חשבתי שהבעיה היא אצלם ולא אצלי - הרי אני מאוד זוגית ויודעת איך "להתנהג" - אז אמרתי לעצמי שהם כנראה לא מספיק בשלים או רוצים זוגיות. לקח לי זמן להבין שדפוס ההתנהגות שלי בעייתי, ושהגיע הזמן לקחת אחריות על עצמי ולשאול את עצמי שאלות. כשהייתי בשלבי סיום התואר ובן הזוג השלישי נפרד ממני, החלטתי ללכת ללמוד ייעוץ זוגי, בעיקר כי זה דיבר אליי ברמה האישית".

"כשהתחלתי את לימודי הייעוץ הזוגי, הרגשתי שייכת. ידעתי שהגעתי למקום הנכון עבורי ולמדתי כל מה שיכולתי בתשוקה רבה. במהלך הלימודים, הכרתי את בעלי וראיתי כיצד התובנות שהגעתי אליהן מהפרידה האחרונה (בשילוב הלימודים) משפיעים על התנהלות מערכת היחסים שלנו. בשונה ממערכות היחסים הקודמות, התחלתי להתמקד יותר בעצמי ולהרגיש טוב יותר עם עצמי, וזה גרם לזוגיות שלנו לפרוח. עבורי, זו הייתה חותמת לכך שאישה צריכה להיות שלמה עם עצמה ולאהוב את עצמה לפני שהיא תאהב אדם אחר".

מערכת יחסים עם עצמך

אודליה מעידה מניסיונה שנשים רבות לא מקשיבות לעצמן ולרצונות שלהן, אלא מתנהגות בהתאם למה שמצופה מהן. הן מאוד חוששות מהתגובות בסביבה החברתית והמשפחתית שלהן, ולכן הן שמות את עצמן בתחתית סדר העדיפויות, מה שמוביל אותן למערכת יחסים בעייתית עם עצמן. הן לא מגשימות את מה שהן באמת רוצות לעשות, ומצטבר אצלן המון תסכול שהן אפילו לא מודעות לקיומו. התחושות הרעות שהן מסתובבות איתן ביום-יום, גורמות לאותן נשים להיות במקום לא נוח במערכות היחסים הזוגיות שלהן או אף מונעות מהן מלהיכנס לאחת כזו.

"אני מאמינה שכל אישה שרוצה זוגיות טובה ובריאה עם מישהו אחר, חייבת שתהיה לה זוגיות טובה עם עצמה לפני הכל. לכל בן אדם יש קול פנימי, ולצערי יש הרבה נשים ששמות אותו על 'השתק' וחיות על רעשי הרקע מסביב. בתהליך הייעוץ והליווי שאני מעניקה, אני מלמדת אותן להגביר את הקול הפנימי, להכיר את עצמן לעומק, לאהוב את עצמן ולהבין מה גורם להן להרגיש טוב בכל תחום בחיים", הסבירה אודליה. "מטרת הטיפול היא עבודה עצמית על איך להפוך להיות האישה שאת באמת רוצה להיות, מבחינה התנהגותית ומחשבתית. כך תוכלי לזמן לעצמך את הגבר או הזוגיות שאת רוצה".

התהליך הטיפולי

"כל תהליך מתחיל בשאלות שאני שואלת את המטופלת על עצמה במטרה לחזור אחורה ולהבין מה האמונות שמושרשות בה. כך אנחנו נכנסות לאווירה שמדגישה את ההבדל בין החיים שלה עכשיו לחיים שלה בתור ילדה. בנוסף, אני עוזרת לה להבחין בין הקול הפנימי לבין הפחד שמונע ממנה לפעול בכיוון הנכון, ולהבין שזה לא אינטואיציה כמו שחשבה עד עכשיו. בשלב הבא, אנחנו עובדות במטרה לשקם את הביטחון העצמי שלה ולגרום לה להגיע להבנה שיש לה את זכות הבחירה להוביל לשינוי בחייה. כלומר, שום דבר לא הוכתב מראש עבורה ואין אמת אחת מוחלטת, אלא הכל ניתן לשנות. אחרי שהיא מגיעה להבנה הזאת, אנחנו צוללות עמוק אל תוך המחשבות ודפוסי ההתנהגות, ומנסות לשנות אותם במטרה למשוך אליה את הזוגיות שהיא רוצה. בסופו של דבר, בכל התהליך היא מכירה את עצמה ממש לעומק ומבינה מאיפה נובעות התחושות והמחשבות שלה בכל רגע נתון, וכך היא באה לידי ביטוי בצורה טובה יותר בזוגיות עצמה".

המחוות הקטנות שעושות את ההבדל

אודליה מאמינה שבנוסף לאהבה עצמית ותחושת מסוגלות גבוהה, אישה תרגיש טוב במערכת יחסים זוגית כשהיא תאפשר לעצמה לקבל אהבה. לטענתה, נשים נתפסות כדומיננטיות וחזקות יותר מבעבר, וזה כשלעצמו דבר מבורך, אבל הבעיה מתחילה באופן שבו הן מתנהגות בסביבתו של הגבר. נשים רבות משדרות מסר שהן לא צריכות גברים (מה שיכול להיות נכון), אבל בעצם גורמות להם להרגיש חסרי ערך. כתוצאה מכך, הם עלולים לא לרצות להישאר או להמשיך את מערכת יחסים. "גברים לא מפחדים מנשים חזקות, הם פשוט מרגישים שאין להם מקום לידן", אומרת אודליה. "כשגבר מרגיש שהוא נחוץ לאישה שמולו, זה גורם לו להרגיש טוב יותר עם עצמו ובעל ערך, אז הוא מחליט שהוא רוצה להישאר בסביבה ולקיים מערכת יחסים. לכן, המחוות הקטנות של חיזור בדייטים הן דבר הכרחי למערכת יחסים בריאה, וכל אישה ראויה לזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אודליה לוי 3. יח"צ,
אודליה לוי/יח"צ
בשיתוף אודליה לוי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully