וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדום 'Rose לבן - יין מהגליל והגולן", הבית של 80 יקבים וכרמים מובחרים

בשיתוף אדום 'Rose לבן - יין מהגליל והגולן

31.12.2020 / 9:33

במערכת "הנבחרים" אנחנו תמיד אוהבים להציג את בתי העסק המיוחדים ביותר בישראל, אחד מהם הוא ללא ספק "אדום רוזה לבן יין מהגליל והגולן"

אדום 'Rose לבן - יין מהגליל והגולן. יח"צ,
אדום 'Rose לבן - יין מהגליל והגולן/יח"צ

מדובר במרכז אזורי שמעניק במה יוצאת דופן במינה לכל יינות הגליל והגולן, כאשר באכסנייה המרשימה הזו באים לידי ביטוי יותר מ-80 יקבים קטנים וגדולים כאחד. המקום נמצא בגליל, באגמון מרקט, בסמוך למלון גליליון, אך ממש לאחרונה נפתח סניף חדש בעיר הגדולה תל אביב, ברחוב אבן גבירול 54. כך שמהיום גם תושבי מרכז הארץ יכולים להתענג מהמגוון העצום של טעמים ויינות מובחרים ואיכותיים.

"אדום 'Rose לבן"- יין מהגליל והגולן, הוא אחד הפרויקטים הכי חשובים שנעשו בישראל במהלך השנים האחרונות. מדובר במרכז שנותן במה ל-80 יקבים מאזורים שונים מהגליל ורמת הגולן, עם למעלה מ 1000 סוגים של יינות שונים. בין היתר מצאנו זני ענבים מאוד מוכרים כמו: קברנה סוביניון מרלו, שירז, סירה, קברנה פרנק ועוד, בנוסף ליינות פחות מוכרים כמו ברברה, נביולו, רוסאן, מרסלן, מלבקת Pinot ,Grigio ועוד רבים אחרים.

אדום 'Rose לבן - יין מהגליל והגולן. יח"צ,
אדום 'Rose לבן - יין מהגליל והגולן/יח"צ

מי שהגה את הרעיון הכביר ומיישם בשטח ציונות מבורכת, הוא איתן בניטח. איתן הוא תושב מושב בית הלל, מסעדן ,יזם ואיש עסקים מוכר בתחום המזון והקמעונאות, כמו כן היה מהראשונים להקים חנות בוטיק ליינות בצפון הארץ. העשייה שלו כללה ליווי של יקבים בתחילת דרכם, כאלה שכיום מוכרים בכל בית בישראל, "יקב רמות נפתלי", "יקב הר אודם", "יקב לוריא" ונוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אדום 'Rose לבן - יין מהגליל והגולן. יח"צ,
אדום 'Rose לבן - יין מהגליל והגולן/יח"צ

כרמי היקב של רמות נפתלי נהנים מתנאים בלתי רגילים בזכות אדמת טרה רוסה איכותית, לא יותר מדי משקעים והבדלי טמפרטורה ברורים בין שעות היום לשעות הלילה. לצד יינות קברנה סוביניון וסירה, מיוצרים ביקב גם יינות ברברה נהדרים, אלו מאופיינים בצבע יין סגול וניחוחות פרחוניים עזים במיוחד. מדובר ביין מאוזן, בעל טעם של פירות שמשאיר סיומת טעמים ארוכה וייחודית.

"יקב הר אודם" נמצא בגובה של 1,060 מטר מעל פני הים, הוא מתפרש על פני שני דונמים ו-800 גפנים אשר נוטעים בנטיעה צפופה. מדובר במקום גבוה שנהנה משלג רב בתקופת החורף ושמירה על טמפרטורה נמוכה גם בחודשי הקיץ, אלו מעניקים תנאים אירופאיים לכל דבר, כך אין זה פלא כי סוג היין המעוטר והנבחר ביותר של יקב זה הוא יין מסוג קברנה סוביניון.

אדום 'Rose לבן - יין מהגליל והגולן. יח"צ,
אדום 'Rose לבן - יין מהגליל והגולן/יח"צ

"יקב לוריא" ממוקם במדרונות המערביים שלמרגלות הר מירון. הייחודיות של כרם זה באה לידי ביטוי בשילוב מושלם של שכבות אדמת בזלת, טרה רוסה וגיר. מעבר לאלו ולגובה בו אדמות הכרם ממוקמות, יקב זה נעזר בשיטות השקייה של הטכנולוגיה הכי מתקדמת בתחום, בנוסף לדישון אורגני. אלו מייצרים תנאים מצויינים לגידול ענבי יין איכותיים.

אחד היינות הפופולרים של "יקב לוריא" הוא מלבק לוריא, זה מיוצר מ 100% ענבי מלבק. מדובר ביין בעל צבע עז עם גוון סגול- שחור, עם מרקם אלגנטי ומורכב מסיומת ארוכה של ארומות שונות.

שאלנו את איתן בניטח מהו היין האהוב עליו ביותר, הוא חייך וסיפר: "אין חיה כזו, אי אפשר לבחור יין אחד בלבד. אני אוהב את כולם והיופי הוא כי ניתן להתאים כל יין למצב רוח ואירוע. יותר מכל אני אוהב לשבת עם בת זוגי על כוס יין טוב ולשוחח על החיים, או ליהנות עם חברים טובים כל פעם מיין משובח אחר".

אדום 'Rose לבן - יין מהגליל והגולן. יח"צ,
אדום 'Rose לבן - יין מהגליל והגולן/יח"צ

נכון להיום "אדום 'Rose לבן"-יין מהגליל והגולן, מהווה מקום מפגש לתיירים מחו"ל ומטיילים מקומיים. אך מי שעוד עושים את כל הדרך במיוחד לצפון אלו הם בעלי מסעדות, ברים, פאבים, אולמות אירועים ושאר משווקים, שנהנים ממקום גדול שמכיל בתוכו מבחר חסר תקדים של יינות.

למדנו כי בעתיד איתן בניטח מתכנן לפתוח מרכזים נוספים מלבד אלו שבגליל ובתל אביב, כך שמקומות נוספים ברחבי המדינה יוכלו ליהנות מתוצרת הארץ המשובחת.

לעמוד הפייסבוק

לעמוד האינסטגרם

בשיתוף אדום 'Rose לבן - יין מהגליל והגולן
  • עוד באותו נושא:
  • יין
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully