וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגור איתו: הדרך לבית מושלם עוברת רק דרך מעצב פנים

בשיתוף Y interiors

30.12.2020 / 12:12

עיצוב הבית הוא תהליך מורכב שרבים מאיתנו חושבים בטעות שניתן לעשותו לבד. יעל שביט, שהפכה מאשת פיננסים בכירה למומחית בתכנון חללים ולבעלת משרד העיצוב המוביל "Y interiors", עושה לכם סדר בעולם עיצוב הפנים ומסבירה מדוע הכרחי להיעזר בשירותיו של איש מקצוע

"חיפשתי לחבר את הלב לתוך התעסוקה". יעל שביט, מעצבת פנים ומומחית בעיצוב חללים. דורון לצטר,
"חיפשתי לחבר את הלב לתוך התעסוקה". יעל שביט, מעצבת פנים ומומחית בעיצוב חללים/דורון לצטר

רכשתם בשעה טובה דירה או בית, או שהחלטתם לשפץ את הבית הקיים? מזל טוב! עכשיו תגידו ברוכים הבאים לתהליך מורכב, שבמקרים רבים, כשהוא נעשה לבד וללא הכוונה מקצועית מתאימה, עלול להוביל לתוצאה לא שלמה ולתחושה ש"משהו חסר".

אחד הגורמים החשובים בתהליך הוא עיצוב הפנים, אבל אנשים רבים שואלים את עצמם למה אנחנו בכלל צריכים מעצב פנים? מה הבעיה לבחור את כל הפריטים כך שיעבדו זה עם זה בהרמוניה ובאופן פרקטי? או בקיצור - למה שלא נעצב לבדנו ונחסוך כמה שקלים? א-מה-מה, כמה שזה נשמע פשוט, ברוב המקרים אין לנו את הכלים הדרושים, את החשיבה ואת המקצועיות של מעצב פנים כדי להגיע לתוצאה שחלמנו עליה, בתקציב שאנחנו מוכנים להשקיע.

מי שמביאה את כל הכלים הללו היא יעל שביט, בעלת המשרד לעיצוב הפנים "Y interiors", שחוגג ממש בימים אלה חמש שנים להיווסדו. שביט, אמא לשלושה מגבעתיים, החליטה לפני כשמונה וחצי שנים לערוך שינוי כיוון בחייה ופנתה לתחום עיצוב הפנים, תחום שבו היא מוצאת תשוקה ואהבה.

"עיצוב פנים הוא למעשה הקריירה השנייה שלי", היא מספרת, "אני מגיעה מתחום הכלכלה והפיננסים ויש לי תואר שני בתחומים הללו. עבדתי במשך כעשור בתחום הכספים בחברות שונות, מהמובילות במשק. לפני שמונה וחצי שנים, כשילדתי את הבת הבכורה שלי, החלטתי שאני רוצה להראות לה שאמא שלה מצליחה מאוד גם בגלל שהיא עושה מה שהיא אוהבת, ולא רק בגלל שהיא עוסקת בהכרח רק במה שלמדה.

"עוד לפני הלידה ידעתי שאני לא נמצאת בעבודה שאני אוהבת. הייתי טובה, התקדמתי וקיבלתי משרות נחשקות, אבל לא הייתי באמת מאושרת. חיפשתי לחבר את הלב לתוך התעסוקה. בחופשת הלידה מצאתי את עצמי במעין חיפוש, כי פתאום נתנו לי מתנה - להתעסק לא רק בבת שלי, אלא גם בעצמי. היה לי זמן לחשוב לעומק מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדולה, ומכיוון שכבר הייתי די גדולה הרגשתי שזה עכשיו או לעולם לא והחלטתי לשלב את העבודה עם לימודים בתחום העיצוב. אחר שלמדתי את התחום לעומק במשך שלוש שנים, הרגשתי בשלה לפתוח דף חדש ולצאת לדרך עצמאית, כמעצבת".

הניסיון שלך מתחום הכספים עוזר לך בעבודה כמעצבת, או שמדובר בתחומים אחרים לחלוטין?

"ארגז הכלים שהבאתי איתי נתן לי המון ביטחון גם בתחום החדש. קודם כל בלהיות עצמאית מהיום הראשון ולנהל את העסק שלי, אבל כמובן שגם מול הלקוחות. אני מביאה ניסיון בניהול ויודעת לנהל את הפרויקט ברמת התקציב, הספקים ולוחות הזמנים ברמה הגבוהה ביותר. אני מביאה לתוך תהליך העיצוב חיבור לעולם העסקי, הכלכלי והניהולי, וזה משהו שייחודי לי".

"מביאה לכל פרויקט ניסיון ניהולי ברמה הגבוהה ביותר". סלון בעיצובה של יעל שביט. עודד סמדר,
"מביאה לכל פרויקט ניסיון ניהולי ברמה הגבוהה ביותר". סלון בעיצובה של יעל שביט/עודד סמדר
"במבחן התוצאה, אין בעיצובים שלי בתים שנראים אותו דבר". חלל ציבורי שעיצבה שביט. מאור מויאל,
"במבחן התוצאה, אין בעיצובים שלי בתים שנראים אותו דבר". חלל ציבורי שעיצבה שביט/מאור מויאל

תהליך עיצוב הפנים, אומרת שביט, כולל היכרות עמוקה ובניית אמון בין המעצב ללקוחות. "כשאני מתחילה לעצב בית אני לא מסתכלת עליו רק ברמת העיצוב, אלא ברמת הפרויקט", היא מסבירה, "גם זה משהו שהחיים הקודמים שלי הכינו אותי אליו, אני מבינה מה התקציב הריאלי לפרויקט ולהתאים את החלומות והצרכים של הלקוחות לתקציב הזה.

"בשלב הראשוני, אני עוברת עם הלקוחות תהליך של היכרות שבו אני מבינה מי הם, מה ההרכב המשפחתי, אורח החיים בתוך הבית ומה השינויים הצפויים בשנים הקרובות. לדוגמא, האם צפויים להצטרף למשפחה ילדים נוספים, או האם הילדים הגדולים עומדים לעזוב את הבית.

"גם אם מדובר בשיפוץ הבית וגם אם מדובר בבית חדש שאני מצטרפת לתהליך העיצוב שלו כבר בשלב התוכניות, המטרה היא למעשה לעשות מעין תוכנית 'עשור', שתענה על השאלה איך ייראו החיים בבית בשנים הקרובות. חשוב לי מאוד להבין קודם כל מי האנשים שעומדים לפניי, אחר כך מה הם רוצים, ואז איך אני יכולה לממש את החלומות שלהם".

ומה קורה אחרי תהליך ההיכרות?

"אני מסתכלת על החלל המדובר, מקשרת בין הנתונים הפיזיים לצרכים ולחלומות ומבינה מה צריך לעשות כדי לחבר אותם בהתאם לאורח החיים ולרצונות של הלקוחות. בהתאם לכל אלה, וכמובן בהתאם לתקציב, אני עורכת תכניות, מלווה ומפקחת על תהליך השיפוץ, בוחרת עם הלקוחות את חומרי הבסיס של הבית ואז ניגשים לתהליך ה'הלבשה'".

מה הכוונה ב"הלבשה"?

"זה המונח השכיח לתהליך עיצוב הבית. נניח שהלקוחות רכשו דירה מקבלן או מיד שנייה, או שהם משפצים דירה קיימת, עכשיו צריך 'להלביש' אותה. התהליך הזה כולל, למשל, לתכנן את הנגרות שמתאימה להם במטבח, לבחור את הריהוט לסלון מבחינת מקומות ישיבה ולפי השאלות האם מארחים הרבה ואיזה סוג אירוח אוהבים. זו ממש חשיבה שנועדה לצקת תוכן לתוך הבית, לעשות בחירות מדויקות המותאמות באופן מושלם לחללים השונים מבחינת המידות, הצבעים והסגנון וכמובן הקפדה על שפה עיצובית אחידה והרמונית בכל הבית. בסוף אני כמובן יורדת לכל הרזולוציות ומגיעה לפרטים הקטנים ביותר בבית, עד רמת התמונה בסלון או הכיסאות בפינת האוכל.

"בכל תהליך כזה, החל מההיכרות ועד סיום הלבשת הבית, אני כמובן יודעת לחבר את הלקוחות שלי עם הספקים ואנשי המקצוע השונים הטובים ביותר ומלווה אותם יד ביד מא' ועד ת'. אגב, אני גם נשארת מצוין בקשר עם לקוחותיי, ובכל בית שאני משפצת או מתכננת, יוצא שאני מוזמנת לארוחת סוף פרויקט במטבח, שמהווה את לב הבית".

"מלווה את הלקוחות יד ביד לאורך כל התהליך". יעל שביט. ליאור טייטלר,
"מלווה את הלקוחות יד ביד לאורך כל התהליך". יעל שביט/ליאור טייטלר

העבודה בשיתוף פעולה עם הלקוחות, תוך כדי ניהול הפרויקט מתחילתו ועד סופו והחיבור בין החלל למשפחה או לאדם שמתגורר בבית, הובילו את שביט למצב שבו רבים מלקחותיה חוזרים אליה גם לבית שני או לשיפוץ נוסף.

"אני יודעת לזרום עם הלקוחות ולהתאים את עצמי אליהם, ואני מאוד טוטאלית בפרויקטים שלי", היא אומרת, "אני מגיעה למצב שבו הלקוחות לא קונים אגרטל בלי לשאול אותי, לפעמים אפילו שנה אחרי שכבר סיימתי את העבודה איתם.

"זה תהליך של רכישת אמון, ובשנייה שהלקוחות מבינים שמי שנמצא מולם הוא שותף מלא לאינטרסים שלהם, הם משחררים לי את המושכות כי הם יודעים שהבית נמצא בידיים טובות. מאוד חשוב לי, וזה משהו שאני תמיד אומרת לכל הלקוחות שלי, שבכל תקציב שהוא, עיצוב הבית יסתיים במלואו. אין אצלי מצב שהבית חצי גמור ובכל נקודת זמן אני תמיד עם האצבע על הדופק, כדי שיישאר תקציב גם לכל הפרטים הכי קטנים - לתמונות, לווילונות או לשטיח, כך שכשהלקוחות ייכנסו לבית - הוא יהיה מושלם.

"כשהלקוחות מבינים שאנחנו צועדים יד ביד לעבר מטרה משותפת, ושיש להם מישהי עם ראש על הכתפיים שמעבר לחלומות, לעיצובים ולתכנונים היפים מביאה ראייה כוללת של איך הדברים צריכים להיראות, מה הסדר הנכון ומה מנהלים קודם, האמון מגיע בשלב מאוד מוקדם והם פשוט מתמסרים.

"בסופו של דבר, במבחן התוצאה, אין בעיצובים שלי בתים שנראים אותו דבר. כל בית שאני מעצבת הוא יצירה שונה לחלוטין גם בחומרים, גם בצבעים וגם בעיצוב. יש לי את היכולת להרגיש גם את לקוחותיי וגם את חלל הבית באופן שהעיצוב יחבר לחלוטין ביניהם. אני מבחינה בתכונות אופי או אהבות, נניח לצבעים מסוימים ומשלבת אותם בעיצוב. כשאני נכנסת לבית, אני מחברת אותו למי שחיים בו, ועל ידי כך הופכת אותו לשלהם".

"אני מבחינה בתכונות אופי או אהבות, נניח לצבעים, ומשלבת אותם בעיצוב". בית בעיצובה של שביט. מאור מויאל,
"אני מבחינה בתכונות אופי או אהבות, נניח לצבעים, ומשלבת אותם בעיצוב". בית בעיצובה של שביט/מאור מויאל

טיפ ממעצבת:

"הרבה פעמים אנשים שבאים לעצב את הבית חושבים כבר על השלב שאחרי, כלומר על מה יקרה כשירצו למכור את הבית. במצב הזה, הם לא מעצבים את הבית כמו שהם באמת היו רוצים, אלא מתפשרים או עושים דברים שהם חושבים שיעבדו להם אחר כך.

"מהניסיון שלי, התהליך הזה ממש לא נכון. בשנייה שאתה מחבר את הבית אליך, אפילו אם הוא צבעוני וייחודי מאוד, כשאתה מגיע לנקודת המכירה לרוכש פוטנציאלי הוא מרגיש ורואה שהוא נמצא בבית שהיה מלא בשמחה והנאה, שהיה כיף לגור בו - והאנרגיה הזו מחלחלת. עיצבתי כבר כמה וכמה דירות שנמכרו במחיר גבוה בהרבה משווי השוק שלהן, ואפשר לומר שהעיצוב הייחודי ממש לא גרע מהמחיר הזה. כשמישהו מרגיש שלאדם שחי בבית הזה היה כיף והוא נהנה מהבית, התחושה הזו מדבקת".

טלפון - 054-7074772

אתר - www.yinteriors.co.il

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף Y interiors
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully