וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה נשית: הכירי את האישה שתגרום לך לאהוב את עצמך

בשיתוף להתלבש בתשוקה

29.12.2020 / 11:00

אפרת מימון הגיעה ממשפחה קווקזית מסורתית, אך החיבור לדת מעולם לא היה טבעי. סדנת מודעות NLP שהובילה אותה לפתיחת סטודיו לעיצוב אופנה, הייתה נקודת המפנה בדרך לחיבור לעצמה. אך היה זה בית חב"ד שנפתח בצמוד לסטודיו שלה, אשר הוביל אותה להיכנס בשערי עולם הדת

אפרת מימון. אודי סלמנוביץ׳,
אפרת מימון/אודי סלמנוביץ׳

הסיפור של אפרת מתחיל אי שם בילדותה. כבת להורים קווקזיים מסורתיים, דת ומסורת תמיד היו חלק מהחיים שלה, אך מאז שהיא זוכרת את עצמה, היא הייתה קצת שונה בנוף המשפחתי. "בתור נערה ואפילו אישה צעירה, היה לי רצון בלתי מוסבר להיות בקרבת הבנים. משהו בי היה מחובר לצד גברי יותר, אפשר לומר אפילו טום-בוי. אני זוכרת שאמרתי שיותר כיף להיוולד בן", היא מספרת.

לצד החיבור לצד הזכרי, אפרת תמיד אהבה אופנה. "נכון שתמיד הרגשתי בנוח ללבוש מכנסיים על פני חצאית, אך באירועים מיוחדים או בחתונות הייתי מתגנדרת בשמלה צבעונית ובולטת, שונה מכולם. כך שסטייל תמיד היווה עבורי חלון קטן לנשיות, שהצצתי דרכו מדי פעם. עם זאת, רק בשנים האחרונות אני מרגישה שאני באמת מאמצת את הנשיות שלי מתוך בחירה מודעת. תהליך עמוק של לימודי רוח והיכרות עם עצמי ועם החוזקות שלי בעולם, הוביל אותי לשחרור הזה".

אפרת מימון. אודי סלמנוביץ׳,
אפרת מימון/אודי סלמנוביץ׳

השינוי בצורת החשיבה של אפרת, התחיל בעקבות סדנת מודעות NLP שהשתתפה בה. "לסדנה הגעתי דרך אימא של נדב, מי שלימים הפך להיות בעלי. בימים ההם, סביב שנת 2007, היינו רק ידידים טובים, והתחברתי לאימא שלו באופן טבעי. אני והיא התחלנו לעשות הליכות ביחד, ולהתקרב אחת לשנייה, בדיוק כאשר היא התחילה להנחות NLP, ואני הסתקרנתי מאוד והתחלתי להגיע לאימונים שלה. היה מפגש בו היא ביקשה מכל אחד לצייר משהו, ואני כמובן ציירתי שמלות מיניאטוריות. בפגישה הבאה כבר קיבלתי משימה לייצר קולקציה של ממש והתמלאתי התרגשות ופרפרים. זאת הייתה הסנונית הראשונה שהעירה אותי לאהבה החזקה שאני רוכשת לאופנה, אהבה שהייתה טמונה בי מגיל צעיר. תוך כדי האימונים, התחלתי לפתח מודעות כלפי עצמי. נתתי תשומת לב וביטוי למחשבות שלי, לרגשות שלי, לפחדים ולאמונות שלי, ובעצם התחלתי להכיר את עצמי. התת מודע החל לבעבע מעל פני השטח וממש הרגשתי שאני מתוודעת לאפרת האמיתית, אפרת האישה. זה הוביל אותי להפסיק להירתע ממה שנחשב נשי ורך יותר. זאת הייתה נקודה בה ההבנות על עצמי התמזגו עם החיים. הייתי מסוגלת לראות בנשיות חוזקה שלי ומשהו שאני רוצה לבטא גם כלפי חוץ, דרך הבגדים שאני לובשת. התחלתי ללבוש חצאיות ושמלות, ושמתי לב שהן גורמות לי לנוע בנוחות בעולם, ולהיות יותר בטוחה בתקשורת שלי עם אנשים. מעבר לכך, הביטחון הזה שקיבלתי בסדנה שינה את כל דרך ההסתכלות שלי על החיים, והפיח בי את האומץ לפתוח את העסק. ללא הסדנה הזאת, שנתנה לי ביטחון ומוטיבציה, אני לא חושבת שהייתי יוצאת לדרך עצמאית, וספק אם הייתי מתפכחת באופן שיעורר בי את התשוקה שלי".

התהליך העוצמתי שעברה אפרת הביא אותה להגשים חלום נוסף - דוגמנות. "איך שפתחתי את העסק התחלתי לקחת חלק בהפקות אופנה. בהתחלה כמעצבת, אך הפעם הראשונה שגם דגמנתי בהפקה, הייתה כשאחת הדוגמניות לא הגיעה. הצלמת קלטה אותי וראתה שזה יכול לעבוד, אז היא הציעה שאני אדגמן. בהתחלה התנגדתי, מה הקשר שלי לדוגמנות? אני המעצבת! היא התעקשה ואמרה לי שיש לי את כל הנתונים, נתנה לי להבין שעכשיו זה הרגע שלי מול המצלמה, אז החלטתי לזרום עם הרגע. ראיתי שיוצאות תמונות יפות, וזה הפך להיות חלק מהקונספט בהפקות שאני עושה לעצמי, אני גם מדגמנת את הבגדים. זו מסורת שאני משמרת כבר עשור, עד היום. לא מזמן עשינו הפקה של שמלות כלה ושמלות הריון צנועות, זה משהו שאני תמיד שמחה לעשות, שקרה ברקע של הקורס NLP שהשפעותיו עוד היו טריות, בעזרתן נפתחתי לדרך נוספת לבטא את עצמי, משהו שלא הייתי מצליחה לדמיין לפני כן".

אפרת מצאה לא רק את עצמה ואת הכישרונות שלה, אלא גם את האפשרות לממש את היכולות שלה במטרה לעזור לנשים לצאת מתוך תוויות מגבילות שהן קיבעו עבור עצמן, אותן הן סוחבות במשך שנים.
את התהליך הזה מעבירה מימון בסטודיו הייחודי שלה, בו היא יוצרת עבור נשים את הבגד שהן תמיד חלמו עליו אבל פעם לא העזו ללבוש. "לכל אישה יש פנטזיה על בגד מסוים, אשר מבטא איזו גרסה חלומית שלה על עצמה. רוב הנשים לא נותנות דרור למשאלות הכמוסות שלהן, במיוחד בלבוש, שזו הדרך הוויזואלית לבטא את עצמנו בעולם. הבגדים מספרים עלייך סיפור".

הסיפור של אפרת נוגע בנקודה שרלוונטית לכולנו כנשים: גם בשנת 2020, רבות מאתנו מחזיקות בתודעה פמיניסטית שגויה לפיה אנחנו מזהות נשיות כחולשה. אפרת טוענת שהגישה הזאת מרחיקה אותנו מלהגשים את עצמנו, וכאן מדובר על הרבה יותר מבגדים. "הבגד היא רק נקודת ההתחלה בהיכרות שלך עם עצמך", היא קובעת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

רגע שיא במימוש התשוקה של אפרת, היה בחתונה שלה; לאחר שנים ארוכות של חברות קרובה שהתפתחה לזוגיות, החליטו אפרת ונדב להתחתן. אין ספק שמדובר בסיבה למסיבה עבור כל אחת, ובפרט עבור אפרת, שלרגל המאורע נתנה דרור ליצירתיות שבה, ועיצבה לעצמה לא פחות מעשרות שמלות כלה. "ישבתי בסטודיו ושרטטתי ללא הרף. ההשראה זרמה, כנראה מההתרגשות מהאירוע וגם מהגילויים האחרונים של האהבה שלי לאופנה. מתוך כל מה שעיצבתי, החלטתי לתפור שלוש שמלות כלה לחתונה שלי. אחת לריקודים, אחת פשוטה לסוף הערב, ואת הכי מפוארת לבשתי לחופה. בשלב הזה כבר היה לי ברור שדרך עיצוב אופנה אני הולכת להגשים את הייעוד שלי ולהעצים כל אישה שמשתלבת בדרכי".

אבן דרך מהותית בחייה של אפרת התרחשה לפני כשנתיים, כאשר נפתח בית חב"ד ממש צמוד לסטודיו שלה בראשון לציון. "דתיות הגיעו לעשות אצלי תיקוני תפירה, והזמינו אותי להגיע לשיעורים. בהתחלה התנגדתי, חשבתי שלא אתחבר, בעיקר כי לא ידעתי מה זה. כיצורים הישרדותיים, יש לנו אינסטינקט אוטומטי שמעורר בנו רתיעה מהלא נודע, מה שזר מנוכר לנו. אך לצד הרתיעה התפתחה בי סקרנות סביב הדת. אז התחלתי להגיע לשיעורי תורה, וכל פעם מחדש, היה משהו שמשך אותי להגיע שוב ושוב ושוב. בכל יום רביעי סיימתי לעבוד בסטודיו בשמונה בערב, ומיד המשכתי במסדרון לחדר בו לימדו תורה ויהדות. ביום כיפור 2018 היה רגע שהחלטתי לקחת על עצמי החלטה טובה, החלטתי לשמור שבת.

"בכנות, זו החלטה לא פשוטה למישהי שלא שמרה בחייה שבת. אבל זו הייתה אחת ההחלטות הטובות ביותר שקיבלתי בחיי. זה הכניס אותי להרפתקה שונה מכל מה שהכרתי, ובדיעבד, זה היה הצעד הראשון שהוביל לשינויים משמעותיים בחיים שלי. רגע אחרי שהתחלתי לשמור שבת, הפכתי את כל הבגדים שלי לצנועים. הוספתי להם בטנות, גזרתי את כל המכנסיים ותפרתי אותם מחדש כחצאיות, התחלתי לתפור שמלות צנועות, תרמתי שקיות של בגדים והכל בלב שלם, משום שזו הייתה ממש משאלת לב שפרצה ממני, ואימצתי במלוא הכוונה, במטרה לעשות שינוי עמוק". היום לדת יש חלק מרכזי בעשייה של אפרת: "החוכמה של הרמב"ם הרחיבה לי את האישונים, והרצון ללמוד עוד גדל וגדל. היום אני מעצבת בעיקר עבור קהל דתי ומתמקדת בלבוש צנוע, אך כל אחת מוזמנת לסטודיו שלי וכל בקשה תתקבל בברכה. מה שעומד לנגד עייני הוא הרצון להוציא את המיטב מהאישה שמולי. אני מצליחה לעשות את זה בזכות פירות הלימוד, לא רק הדתי אלא גם לימודי תקשורת בין אישית וניסיון החיים".

אפרת מימון. שי מימוני,
אפרת מימון/שי מימוני

אפרת אישה רבת פעלים; מלבד עיצובים ללקוחות פרטיות, במרוצת השנים היא עיצבה תלבושות עבור קבוצת המעודדות של מכבי תל אביב, מופעים שהציגו בתיאטרון "הבימה" וכן הפקות אופנה עבור חברות מסחריות כמו Flyfoot. לצד העשייה השוטפת בסטודיו ולא מעט בזכות החיבור לדת, לאחר שנים של לימודי תקשורת, אפרת השלימה תעודת Master NLP. בהרצאות שהיא מעבירה לקהלי נשים ובתהליכי היצירה עם הלקוחות שלה בסטודיו, היא מטפלת בנשים דרך חיבור בין התחום של תקשורת, לבין אופנה. "הרבה אנשים לא שמים לב לדרך בה הם מתקשרים, כי הם נשלטים בידי רגשות שליליים שהם לא מודעים אליהם בכלל, כמו כעס או פחד. בעזרת כלים שרכשתי במשך שנים של לימודים וניסיון חיים, אני יודעת לנווט את הרגשות והמחשבות של האחר, בדרך שתגרום לו לחשוב ולהרגיש נכון. דרך התקשורת שלי עם נשים ומהשיח האינטימי שנוצר בתהליך יצירת הבגד המיוחד עבורן, אני מציפה ומעוררת את הרגשות החיוביים שקיימים בכל אחת מהן, ומביאה אותם לידי ביטוי. זה תהליך משותף שלי עם הלקוחות, שכל המטרה שלו היא לצמצם את הפער בין איך שהן חיות בפועל לבין מה שהן באמת רוצות להיות".

"הפריצה מתרחשת ביציאה מאזור הנוחות", מסבירה מימון. "הסיפור של בגדים ושל אופנה לא שונה מכל דבר אחר בחיים. בדיוק כפי שהחיבור לדת, שמקנה לי את החוכמה ואת הרוח להגשים את עצמי, היה מפתיע מאוד עבורי, כך גם נשים שעוברות אצלי תהליך ולובשות את מה שהן לעולם לא חשבו שיעזו ללבוש, ומתמלאות באור. יש הפתעות בחיים! הייתה לי לקוחה שביקשה לתפור בגד לחתונה של הבן שלה. ברגע שנכנסה לסטודיו היא הצהירה שאין שום סיכוי שהיא תלבש שמלה. ישר זיהיתי את עצמי דרכה. הבנתי שמאחורי ההצהרה הנחרצת עומד משהו עמוק יותר, ולאט לאט תוך כדי התהליך הצלחתי לפתוח בפניה את האפשרות להגיע לאירוע כשהיא גאה בנשיות שלה ומציגה אותה במלוא תפארתה. בסוף עיצבנו לה שמלה שגרמה לה להיראות באור כל כך שונה, שהיא לא זיהתה את עצמה. נפתח אצלה משהו שהיה קיים בה לפני, והיא לא נתנה לו מקום, כי היא לא הייתה מודעת אליו. זה הביא את הסביבה להתייחס אליה אחרת. אז לכל אחת יש פערים, וזו עבודה תמידית שדורשת רצון אמתי בשינוי. כשאנשים מודעים לזה, רוצים בשינוי ומאמינים בו בכל הכוח - מתרחשים פלאים. את תהליך יצירת הבגד מניעה תשוקה מסוימת, להרגיש תחושה שחבויה בנו עמוק בפנים".

התחושה שעולה מן המפגש עם אפרת היא שהכול אפשרי. להיות אישה בעולמנו יכול להיות דבר מאתגר ומלא בשאלות, תהיות, ומה שאפרת מכנה כפערים, המופיעים בחיינו בדרכים שונות, כאשר אנחנו לא קשובות למשאלות ליבנו. החצי המלא של הכוס היא העובדה שהתשובות נמצאות בכל אחת מאתנו, ואנחנו רק צריכות לאפשר להן להיות ולתת להן מקום וביטוי. אם הכתבה עוררה בכן צמא לעוד, תרשו לעצמכן לפתח ציפיות - בקרוב עתידה מימון להוציא ספר הנושא את שם העסק שלה, "להתלבש בתשוקה".

"אני עברתי תהליך, תהליך שאני עדיין עוברת אותו יום יום שעה שעה, ביחד עם בן זוגי לחיים, תהליך של קבלה עצמית, תהליך של התחזקות. אני יודעת בוודאות, שההתחזקות והמסע שאני עוברת, הם אלו שיפתחו לי את הדרך, את המסלול שלי, את השפע, את הפרנסה, את הלקוחות המדהימות שלי ואני מודה על כך לקב"ה בכל יום".

אפרת מימון, להתלבש בתשוקה - Besandilove, הרצל 65, ראשון לציון.

0524464846

besandil.com

לחצו לחנות ב"מרמלדה מרקט"

אינסטגרם

פייסבוק

בשיתוף להתלבש בתשוקה
  • עוד באותו נושא:
  • אופנה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully