וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצחון של אמל: הכוהנת הגדולה של מאפים ללא גלוטן

בשיתוף בית מאפה אמל ללא גלוטן

29.12.2020 / 10:03

אמל סבלה במשך שנים וכשגילתה שהיא סובלת מצליאק, יצאה למסע להחזרת הטעם לחייה. פוסט בפייסבוק הפך אותה לתופעה. סיפור מעורר השראה ומלא בטעם על מאפיה מיוחדת שתגרום לכם להוציא את הגלוטן מהתפריט שלכם

בית מאפה אמל ללא גלוטן. יח"צ,
בית מאפה אמל ללא גלוטן/יח"צ

אמל סבלה במשך שנים, אבל לא ידעה למה. אוכל הוא החיים שלה והיא, שכל כך נהנית להאכיל את משפחתה, לא הצליחה ליהנות ממנו. האבחנה הגיעה בגיל 40. אמל התבשרה שהיא רגישה לגלוטן. באותם ימים, בשלהי שנות ה-90, לא הייתה כמעט מודעות למחלת הצליאק. רשתות השיווק, המסעדות ובתי הקפה לא סיפקו מענה לנמנעים מגלוטן. מהנקודה הזו החל הסיפור המדהים של אמל.

"מאוד סבלתי. הייתי רעבה כל הזמן ובארץ אי אפשר היה להשיג כלום מלבד סוג אחד של קמח. שנתיים-שלוש ניסיתי לעבוד איתו ולא הצלחתי להכין אפילו פיתה אחת", היא מספרת. אלו היו שנים של ניסיונות. אמל לא הסכימה להתפשר על המוצרים הקפואים חסרי הטעם שניתן היה להשיג בשוק, סבלה וגם חשבה על סבל של חולים במצבה ובמיוחד ילדים. היא הייתה נחושה להחזיר את הטעם לחייה. תרתי משמע.

בית מאפה אמל ללא גלוטן. יח"צ,
בית מאפה אמל ללא גלוטן/יח"צ

הפתרון הגיע מעבר לים. חבר של המשפחה שחי בארצות הברית, חקר, התייעץ ומצא קמח מיוחד ללא גלוטן, ממנו, כמו נס, אמל הצליחה להכין פיתה שהייתה לטעמה. "התחלתי לנסות בשבילי, לא חשבתי בכלל על מכירה או מאפיה", היא נזכרת. אבל לרשתות החברתיות יש כוח מיוחד. בתה של אמל צילמה אותה אופה פיתות ללא גלוטן, העלתה פוסט בפייסבוק - ומשם, היסטוריה. והיסטריה.

"חמש דקות אחרי שעלה הפוסט, היא רצה אליי ואמרה: 'אמא, בואי תעני לאנשים'. פתאום התחילו להתקשר אנשים במצוקה. ראיתי שיש הרבה אנשים שסובלים, אימהות שמחפשות פתרון לילדים. כולם התחננו: 'תמכרי לנו, תכיני לנו, אנחנו לא אוכלים'. במשך שנתיים, הכנתי ושלחתי לאנשים הביתה. רק בשביל לעזור. לא רציתי שאף אחד יסבול כמוני, במיוחד לא ילדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בית מאפה אמל ללא גלוטן. יח"צ,
בית מאפה אמל ללא גלוטן/יח"צ

כך הפכה אמל להיות מושיעה. הכוהנת הגדולה של קהילת הצליאקים בישראל. "בסיר חשמלי של סבתות" הכינה מאפים עבודת יד. "אחד-אחד, הכל בידיים שלי. בהתחלה זה היה קשה. עבדתי יום שלם על 20 פיתות". עם הזמן, המאפיה גדלה והתפתחה. הלקוחות הפכו למשפחה שנייה שלה. "כולם הרגישו כמו בבית. עד היום, הם מבקרים כל שבוע עם הילדים, מתארחים ואוספים הזמנות".

המציאות של 2020 שונה. לא מעט ישראלים שמנהלים אורח חיים בריא מוציאים את הגלוטן מהתפריט היומי שלהם ופתרונות (טעימים) ללא גלוטן אפשר למצוא בכל סופר ומסעדה. אמל, מחלוצות המהפכה, נהנית מהמצב החדש: "הכל מאחורינו. לא אשכח את הימים של אהבתי כלום ולא רציתי לאכול כי לא היה שום דבר אכיל או אפילו עם טעם וריח. היום הצליאק לא מהווה בעיה".

המאפיה של אמל, שנמצאת ביישוב זמר במזרח השרון, הפכה גם היא לשם דבר. היא אופה מדי יום דברים מיוחדים. פיתות זעתר מטורפות עם עלי זעתר טריים, לחמניות ולחמים, סמבוסק מופלא, בקלאוות, כנאפה ואפילו סופגניות לחנוכה. והטעם? לא תרגישו את ההבדל. "מה שאני מכינה לנכדים, אני מגישה ללקוחות", היא מתגאה. בעקבותיה, אגב, כל בני משפחתה בחרו לוותר על צריכת מאכלים עם גלוטן. אפילו הילדים.

בית מאפה אמל ללא גלוטן. יח"צ,
בית מאפה אמל ללא גלוטן/יח"צ

זה לא דבר של מה בכך במטבח הערבי, שעשיר במאפים ובשימוש בבצק. "זה לקח לי הרבה שנים, קניתי חומרים באלפי שקלים, ניסיתי וזרקתי", מסבירה אמל, ששמה לעצמה למטרה להביא את הטעמים המוכרים והאהובים גם בצורתם נטולת הגלוטן. כדי שלא תרגישו שאתם מפספסים משהו. "כל יום אני מפתחת משהו מחדש. מנסה מתכון חדש לעוגיות או מאפה. לא יושבת שעה אחת בשקט. אני יודעת שזה עושה לאנשים טוב ועוזרת וזה ממלא לי את הנשמה בכל יום מחדש".

המאפיה הפכה למוקד עלייה לרגל עם לקוחות מכל רחבי הארץ שמשלבים אותה עם טיול באזור ואפילו לקוחות שבאים במיוחד מקפריסין וכאלה ששולחים למשפחה בארה"ב. ואמל כבר לא סובלת. הלב שלה מתמלא לראות לקוחות טועמים ונהנים. "המסר שלי זה שלחיות עם צליאק זה לא נורא ואפילו יותר בריא ומנקה את הגוף. מזמינה את כולם לבקר ולטעום במיוחד בשישי ובשבת - גם בסוף השבוע אנחנו אופים הכל טרי ואפשר למצוא את כל המבחר שלנו. תגלו שמאפים ללא גלוטן אפילו טעימים יותר ממאפים רגילים".

בית מאפה אמל ללא גלוטן (כך בדיוק רושמים ב-waze ומגיעים)

להזמנות: 0542608504

עדכונים נוספים בדף הפייסבוק

תמונות משוגעות בעמוד האינסטגרם של המאפיה

בשיתוף בית מאפה אמל ללא גלוטן
  • עוד באותו נושא:
  • גלוטן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully