וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לי קשר של חבר אמיתי עם התלמידים, אני משמש כמנטור, מכוון ומנחה עבורם"

בשיתוף אביתר הוד

29.12.2020 / 9:26

לאביתר הוד, מורה לנהיגה ונהיגת שטח כבר 25 שנה, חשובה בראש ובראשונה האינטראקציה האנושית, וזה אומר קודם כל ללמוד ולהכיר את האדם שיושב לצידו

אביתר הוד. יח"צ,
אביתר הוד/יח"צ

אביתר הוד התחיל בשנת 1996 ללמוד הוראת נהיגה. הוא לא דמיין שיעבוד כמורה נהיגה כל כך הרבה שנים, אבל גילה שהקשר הטוב והאמיתי עם התלמידים גורם לו לקום לעבודה כל בוקר מחדש עם חיוך. "זאת לא הייתה המטרה שלי לעבוד כל כך הרבה זמן בתחום, אבל מצאתי את עצמי במקצוע הזה כבר שנים, הזמן טס ואני פשוט אוהב את מה שאני עושה".

לאביתר הוד, שמחלק את זמנו במהלך השבוע בשיעורי נהיגה באזור פתח תקווה, עם תלמידים שמגיעים מאזור אלעד, ראש העין ובני ברק, יש רקע צבאי כמדריך מילואים ביחידות סיור של נהגי שטח, מה שהוביל אותו גם ללימודי נהיגת שטח בסופי השבוע. "אני מלמד נהיגת שטח בעיקר בימי שישי. התלמידים מגיעים עם רכב מהבית כדי שהלימוד יהיה אפקטיבי. בנהיגת שטח אני מלמד את הנהג איך לא לקחת סיכונים בשטח, איך לבצע מתלולי צד, סלאלום מדרגות, וכל זה בשילוב אלמנטים של גיר ידני ועבודה עם הקלאץ' בג'יפ. בגדול, נהיגת שטח זה החלק היותר כיפי של הלימודים, ואני נותן לתלמידים ליהנות מהנסיעה בשטח מבלי להרוס את האוטו ומבלי לסיים את הנסיעה עם נזקים. בשטח חשוב לדעת את העסק ואסור לעשות טעויות".

אביתר הוד. יח"צ,
אביתר הוד/יח"צ

מעבר לנהיגת שטח, במהלך השבוע אביתר עסוק בשיעורי נהיגה ברכב פרטי, בהם הוא מעביר שיעורים גם על גיר רגיל וגם על אוטומט. הדגש העיקרי שלו הוא ללמד את התלמידים לשלוט ברכב, אחר כך להשתלב בתנועה, ורק אחר כך לגשת לטסט ולקבל את הרישיון הנכסף, כשהם כבר מתורגלים בכל האלמנטים החשובים על הכביש.

אביתר מקבל תלמידים מכל גווני החברה - נערים, מבוגרים, נהגים בשלילה שצריכים לעבור מבחן ואנשים שניסו להוציא רישיון ולא הצליחו. "30 אחוז בערך מהתלמידים שמגיעים אליי, מגיעים ממורים אחרים שבגדול לא עבדו נכון עם התלמידים, אלה תלמידים שבעצמם איבדו את התקווה וחשבו שלא יצליחו כבר להוציא רישיון. כל החבר'ה הצעירים שמגיעים ללמוד נהיגה, רוצים לסיים מהר עם השיעורים ולצאת עם רישיון. חשוב להבין שמדובר בתהליך מקיף של למידה והתנסות מעשית על הכביש".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אביתר הוד. יח"צ,
אביתר הוד/יח"צ

אביתר הוא מורה נהיגה פופולרי ומוכר באזור פתח תקווה, וכשמנסים לפענח את סוד הקסם, מבינים שמדובר במורה ששם דגש עיקרי על יחסי אנוש ואינטראקציה חברתית: "אני מדבר עם כל אחד מהתלמידים בגובה העיניים, אין לי דיסטנס עם התלמידים. במהלך השיעור אנחנו מדסקסים ומפשטים את לימוד הנהיגה. כל הלימוד הוא באווירה טובה ובאינטראקציה אחד עם השני, ואני חושב שבגלל זה תלמידים נהנים אצלי מהלמידה עצמה. הרבה מהתלמידים נשארים איתי בקשר ומתעניינים בי גם אחרי שקיבלו רישיון. יש לי קשר של חבר עם התלמידים ולא קשר של מורה ותלמיד. השאיפה שלי היא שכמה שיותר תלמידים יעברו את הטסט במקסימום יכולת של כל תלמיד ותלמידה, ובשביל לדרבן אותם אני מציע לכל תלמיד שעבר את הטסט הראשון - שיעור צ'ופר נהיגת שטח מתנה ממני".

לצד האווירה הטובה והחברית, אביתר מטפח את כל האלמנטים החשובים בלימודי הנהיגה ומטמיע אותם אצל תלמידיו: "חשוב לי שכל תלמיד שמגיע אליי ידע לשלוט ברכב קודם, בלי קשר לטסט בכלל. אני רוצה לדעת שהוא מקבל רישיון בגלל שהוא יודע לנהוג ושאנשים ירגישו בטוחים לשבת לצידו בזמן הנהיגה. נפח התנועה והצפיפות על הכביש רק הולכים וגדלים, וחשוב לדעת איך להשתלב - זאת תמצית לימודי הנהיגה, לדעת לנהוג, לשלוט ברכב, ובעיקר להסתדר עם נהגים שמסכנים אחרים בכביש".


עמוד פייסבוק

בשיתוף אביתר הוד
  • עוד באותו נושא:
  • נהיגה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully