וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיף שריף - חדשנות מודרניות מתובלת בקלאסיקה שלעולם לא נגמרת

בשיתוף ראיף שריף

28.12.2020 / 11:13

משבר הקורונה הוביל למהפכה בתחומים שונים בשנה האחרונה, אחד מהם קשור לעולם עיצוב הפנים. העובדה שרבים נשארו בבתים לאורך חודשים ארוכים, אם כתוצאה מחל"ת או מאחר ו"מקום העבודה" עבר אל סלון הבית, הובילה אלפי בתי אב בישראל לרצות לחדש ולעצב מחדש את מקום מגוריהם

ראיף שריף. הדר קמינסקי,
ראיף שריף/הדר קמינסקי

במערכת "הנבחרים" ביקשנו לבדוק מי הם המעצבים הכי נחשקים בתקופה המיוחדת הזו, גילינו כי אחד השמות הבולטים בשטח הוא ראיף שריף, אדריכל ומעצב פנים.

מפיק חבר המערכת פגש את ראיף לשיחה אישית, הוא שאל על הקו שמאפיין אותו ואת הציבורי הישראלי, אלו הן התובנות שהביא עימו מהפגישה. ראיף שריף, בן 39, הוא אדריכל ומעצב פנים, הנדסאי מטעם הטכניון ופעיל בתחום כבר 15 שנה. העבודה של ראיף כוללת עיצוב פנים של בתים, יחידות דירות, קליניקות, חנויות ועוד.

על סגנון העבודה שלו סיפר לי ראיף: "אני נכנס לנשמה של הלקוח, ממש כך. מנסה להכיר אותו לעומק, את התרבות שלו, את המחשבה שלו ומנסה לגבש את הרעיונות שלו ושלי יחדיו. כל התהליך הזה נעשה בצורה נינוחה ומפרה. באופן טבעי אני מתאים את עצמי גם בכל הנוגע למיקום הספציפי של הפרויקט, נופים, טבע, אזור מגורים ועוד. גם התקציב משחק תפקיד, אבל אני מצליח להגשים חלומות בכל סיטואציה שעומדת מולי".

ראיף שריף. הדר קמינסקי,
ראיף שריף/הדר קמינסקי

שמו של ראיף הולך לפניו בתחום כמעצב מודרני שמקפיד על קווים ישרים. אנשי מקצוע מצביעים עליו כבעל יכולת יוצאת דופן לעצב ולשנות מקצה לקצה חללים גדולים, אחד שלא משאיר מקומות ריקים, אלא שמצליח לגעת בכל פינה בבית ולהפוך אותה לחשובה ומשמעותית.

שאלתי את ראיף האם הוא יכול לשים את האצבע ולספר על סגנון שמאפיין את הלקוח הישראלי בימים אלו, הוא סיפר: "בשנים האחרונות רוב הלקוחות שלי נעו בין שני מאפיינים. היו מי שביקשו לעצמם את המראה המודרני ויש כאלה שלא משנה מה, תמיד יחפשו את הקלאסי, זה אומר שימוש באלמנטים טבעיים כמו עץ, שיש ואבנים.

"הקו המודרני הולך על קווים ישרים וכמה שפחות צבעים, כאשר מירב הצבעים באים לידי ביטוי דרך הרהיטים, לאלו יש את המשקל העיקרי, כאשר המעטפת הגדולה תהיה חלקה ורחבה. כדי להכניס עניין ונשמה, יש חשיבות מכרעת לגופי התאורה שישלימו את הריהוט".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ראיף שריף. הדר קמינסקי,
ראיף שריף/הדר קמינסקי

לקוחות ששוחתי איתם על ראיף, סיפרו על איש מקצוע שכיף לשוחח איתו על כל נושא שבעולם, אך שבכל הנוגע לעיצוב הבית מדובר בפרפקציוניסט ממדרגה ראשונה. תכונת האופי הזו שלו ביחד עם הכישרון הגדול שטבוע בו, מובילים ליצירות מושלמות.

ראיף שריף. הדר קמינסקי,
ראיף שריף/הדר קמינסקי

"לפני שאני יוצא לדרך באופן מעשי, אני דואג להציג את הדברים ללקוחות שלי בעזרת הדמייה ברמה של אחד לאחד. זו עוזרת ומקלה על מי שאין לו עין מקצועית, ללמוד ולהבין למה אני מכוון וכיצד יראה הגימור הסופי. ברגע שאני מקבל אור ירוק אני יוצא לדרך, כאשר נעזר באנשי המקצוע הטובים ביותר שיש.

ראיף שריף. הדר קמינסקי,
ראיף שריף/הדר קמינסקי

"יש לי ניסיון והבנה גם בתהליכי הבנייה עצמם, לכן אני יכול לתת עצה והכוונה גם בכל הנוגע למערכות חשמל, אינסטלציה, מיזוג ועוד. גם תוך כדי הפרויקט וסיום העבודות, אני זמין ומלווה באופן אישי את הלקוחות בכל הנוגע לבחירת המוצרים לבית", סיפר ראיף.

לפני סיום הפגישה שאלתי את ראיף מדוע לא רואים את שמו מתנוסס בפרסום מאסיבי, כפי שעושים אחרים בתחום, הוא חייך והשיב: "מבחינתי הפרסומת הכי טובה היא מפה לאוזן, כי בסופו של יום העבודה שאני עושה, התוצאות, אלו הן שמפרסמות אותי טוב יותר מכל דבר אחר".

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר ישיר בטלפון: 054-3042026

רמות השרון , בשיתוף ראיף שריף
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully