וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברמן של אנשים: יזם האלכוהול שיעניק לכם חוויה יוצאת דופן

בשיתוף גורמי ספיאשוילי

24.12.2020 / 16:30

מעמדו של האלכוהול היה ונשאר בלתי מעורער. בזכות כך שהוא מאפשר להשתחרר ממתחים אישיים וחברתיים, יהיה תמיד חלק חשוב באירועים במהלך חיינו. מדובר בתרבות שלמה של אירוח וחוויה כיפית, כשהאדם שאחראי על החוויה הזאת הוא לא אחר מאשר הברמן

גורמי ספיאשוילי. יח"צ,
גורמי ספיאשוילי/יח"צ

תפקידו של הברמן הוא מגוון ולא מסתכם רק במזיגת משקאות. ברמן טוב הוא אחד שיודע להיות גמיש, קשוב, להטוטן ולתת מענה על כל מה שהלקוח מצפה ממנו, ואף יותר. מעבר לזה שברמן צריך להיות בקיא ומקצועי בכל הנוגע לנוזלים ולפרודוקטים של עולם המשקאות, הוא צריך להיות מיומן בכל מה שקשור לתקשורת אישית עם הלקוחות. כדי להבין קצת יותר על אחד התפקידים המיוחדים שקיימים היום במשק, שוחחנו עם גורמי ספיאשווילי, אחד מהברמנים המובילים בארץ.

גורמי הוא ברמן פרטי לאירועים אינטימיים ומעביר ערבי קוקטיילים פרטיים לקהל לקוחות אקסקלוסיבי בכל רחבי הארץ, בעל ניסיון עשיר בתעשיית האלכוהול (מאחורי הבר ומחוצה לו). בשנת 2019 התחרה בתחרות World Class היוקרתית והחשובה ביותר בעולם האלכוהול, מה שזיכה אותו לברמן השנה של ישראל ונתן לו את הזכות לייצג את ישראל בתחרות העולמית שנערכה בהולנד וסקוטלנד. גורמי אחראי ליוזמות והפקות מיוחדות וכמו כן לשיתופי פעולה עם אמנים מתחום הפנאי כמו שפים, ציירים ואפילו מתכנתים של משחקי מחשב. בנוסף, גורמי הוא הבעלים של מותג הקוקטיילים המבוקבקים BLOOM Cocktails.

גורמי מספר שבעקבות הקורונה, הביקוש לערבי קוקטיילים ביתיים ממשיך לעלות. למרות שאין מקומות בילוי לצאת אליהם, אנשים לא מוותרים על הבילוי ומחפשים אסקפיזם בזכות קיום אירועים קטנים ואינטימיים בבית. "אנשים הבינו שאירועים קטנים הם הרבה יותר כיפיים, מכיוון שכך אפשר להגיע לדיוק מקסימלי של חוויה איכותית ומיוחדת. במסגרת השירות שאני נותן, אני מצליח להנגיש את האומנות שלי לאנשים בבית במכלול של אירוח, טעמים, חוויה, שירות ותשומת לב לפרטים הקטנים", סיפר גורמי. "אני בונה את תפריט האלכוהול על פי התאמה אישית לטעמים של הלקוח ולחוויה שהוא מעוניין לייצר - אני שואל לאלרגיות או טעמים מסוימים שהם מעדיפים או נמענים מהם. בעזרת התבנית הזו אני בונה תפריט וחושף אותו רק בערב עצמו, כך שגם התפריט הוא סוג של הפתעה".

(צילום ועריכה: Vadim belia)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

איך הכל התחיל

גורמי התחיל את דרכו בעולם האלכוהול כשהיה סטודנט להנדסת בניין וחיפש עיסוק מספק יותר. כשעבד בתור דייל בחנות אלכוהול, נחשף לעולם המרגש הזה והחליט להתנסות בו. "הייתי טועם כל מיני משקאות ולהפתעתי גיליתי שלכל משקה טעם שונה. התחלתי להבחין בהבדלים בין הטעמים וראיתי שיש עולם שלם של אלכוהול להכיר. החלטתי להיכנס לעולם הזה, ללמוד את הכל לבד ולהגשים את עצמי במשהו שיעשה לי טוב. ככל שנחשפתי יותר, הבנתי שאני חייב לעבוד בבר כי שם יש קסם אחר. אחרי 4 שנים של ניסיון בבר, הגעתי לגרנד פינלה בתחרות וזו הוכחה לעצמי שאם אני מחליט משהו אני יכול להגיע הכי רחוק שאפשר", סיפר גורמי.

גורמי מאמין שתפקידו של הברמן הוא חשוב מאוד ביצירת חווית אירוח שלמה בכל אירוע או בילוי כלשהו. "התפקיד הזה הוא מה שנתן לי מקום להתבטא ולהגיש את האמנות שלי לאנשים, בין אם זה בהכנת דרינקים מיוחדים לפי העדפות, בהקשבה ללקוחות ובהענקת חווית אירוח שלמה. בזכות העבודה בבר, זיהיתי את הניצוץ הראשון והחלטתי להפוך את האהבה למקצוע. הרגשתי שאני יכול להיות מה שאני רוצה מול הלקוחות - פסיכולוג, חבר טוב, פלרטטן, שתקן ועוד. כשאני מעניק להם שירות ויוצר איתם קשר, אני חווה איתם חוויה אינטימית שמעניקה לי כוח וגורמת לי להרגיש כאדם שהם יכולים לסמוך עליו".

גורמי ספיאשוילי. יח"צ,
גורמי ספיאשוילי/יח"צ

חווית אירוח יוצאת דופן

בתרבויות רבות בעולם משקאות אלכוהוליים וקוקטיילים הם חלק מתרבות אירוח שלמה, לכן התפקיד העיקרי של הברמן הוא לארח ולהעניק שירות אישי ללקוחות. בנוסף, מרבית האנשים יוצאים לברים במטרה לחוות חוויה נעימה ומיוחדת, כך שהברמן צריך לדאוג שהאורחים יצאו עם תחושות טובות יותר ממה שהם הגיעו. בסופו של דבר, תפקידו להתאים לכל לקוח את המשקה שישלים לו את החוויה הכללית מאותו היום, לא לפני שיעניק לו שירות יוצא דופן. "כשלקוח מגיע אליי לבר ומבקש משקה, אני קודם כל מתעניין בו ובמצב הרוח שלו כדי להבין איזה משקה יתאים לסיטואציה שהוא נוכח בה. אני לא מנסה "לקנות" את האורחים בבר באמצעות זיקוקים ולהטוטים, אלא במתן חווית שירות יוצאת דופן. אחד הדברים שהכי מאתגרים אותי בתפקיד הם האנשים. הם גם אלה שגורמים לי להמשיך לרצות לעסוק בזה יותר ואני מרגיש בעל משמעות. כשאני מקבל תגובות טובות מאנשים, אני מרגיש סיפוק עצום ואין אושר גדול מזה".

מכיוון שקיימים סוגים שונים של לקוחות, הברמן צריך לדעת להתאים את עצמו לכל אחד ולהעניק לו את חווית האירוח שמתאימה לו. "אני יודע לקרוא מגוון רחב של אנשים ולהבין באיזו סיטואציה הם נמצאים, כך שאני מציג להם את דמות הברמן שהם רוצים לקבל עם הרבה אהבה ופלפליות. למשל, היה לי מקרה שבו לקוח ביקש ויסקי, אך לא ציין איזה סוג. רק מהמראה שלו, היה לי ברור שמדובר בבן אדם ששותה סוג מסוים אבל הרגשתי שהוא רצה להפגין ידע ומקצועיות ולנהל איתי שיחה על המשקה. באותו רגע שלקחתי ממנו הזמנה הוא הרגיש שהוא בידיים טובות, ועל הדרך הוא גם נהנה משיחה עם הברמן".

קוקטיילים מבוקבקים

אפשר לומר שהביקוש לאלכוהול עלה יחד עם הקורונה. בנוסף לצורך בברמנים אישיים לאירועים קטנים, החלו גם לצאת קולקציות שונות של קוקטיילים בבקבוקים. גורמי החליט להצטרף גם הוא לטרנד הקוקטיילים המבוקבקים, והיה לברמן המקצועי הראשון ששיווק קולקציה מסוג כזה. כמו בשאר השירותים שהוא מעניק, גם כאן הוא החליט לשלב קונספט מיוחד ויצירתי - זרי קוקטיילים מבוססים על פרחים מקומיים. "הרעיון בא מכך שאעשה כמה קוקטיילים קלאסיים עם טוויסט אישי ואכניס בהם פרח שאני אוהב ומתאים לקוקטייל. יש לי 7 סוגים שונים של קוקטיילים שמבוססים על פרחים כמו היביסקוס, לבנדר, יסמין, קלנדולה, ורד, סמבוק וקמומיל. אני ממצה את הפרח בכל מיני שיטות כמו חליטה, תמצית או השריה ועושה מניפולציות מסוימות כדי להחדיר את הטעם של הפרח והאיכויות שלו לתוך האלכוהול, מה שמשדרג את טעם הקוקטייל אפילו יותר".

גורמי ספיאשוילי. יח"צ,
גורמי ספיאשוילי/יח"צ

קיימות ותרומה לקהילה

גורמי שואף להשתמש בחומרים מקומיים ומנסה לחשוב על קיימות וצמצום הזיהום בתעשייה המודרנית של האלכוהול. הוא עושה זאת באמצעות ניצול כלל המרכיבים של החומרים שעובד איתם בכדי לייצר כמה שפחות פסולת. בכך, הוא מוכיח שבזכות תרומה לקהילה אפשר להפוך את האלכוהול לדבר חיובי יותר, וזה מתבטא בכל דבר שהוא עוסק בו.

טלפון: 052-3064435

Bloom cocktails האתר הרשמי"

Gurami - cocktails. Events. Workshops הפייסבוק העסקי

לאינסטגרם של גורמי

בשיתוף גורמי ספיאשוילי
  • עוד באותו נושא:
  • אלכוהול
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully