וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אתן צריכות לדעת לפני שיקום גבות?

בשיתוף דלית לוי

24.12.2020 / 16:18

עולם הביוטי חוגג סביב הנישה של איפור קבוע. פותחו אינספור טיפולים וטכניקות שמבטיחות את המראה הנכון.. דלית לוי, מאסטרית עיצוב ושיקום גבות ובעלת אקדמיה למקצועות הקוסמטיקה, עושה לסדר במה שכדאי לדעת לפני שאנחנו משקמות את הגבה. ראיון ממרום 20 שנות ניסיון.

דלית לוי. יח"צ,
דלית לוי/יח"צ

מהן השיטות הנפוצות בתחום עיצוב ושיקום הגבות?

"אנחנו חיות בעידן שבו עולם האסתטיקה מוצף באפשרויות ובסוגים שונים של טיפולים, ונשים טובעות בין הררי מידע, שמות ומושגים שהן לא באמת מבינות את המהות שלהם, החומרים וההבדלים ביניהם. מלבד האפשרויות השונות של איפור קבוע, יש את השלב הראשוני - עיצוב הגבה הטבעית, בו אני מאבחנת האם בכלל ניתן לשקם את הגבה ללא שימוש בטיפולים משלימים. אם אני רואה שיש פוטנציאל, זו תהיה המלצתי החמה. נשים בדרך כלל נרתעות מהאפשרות הטבעית, משום שרוב מעצבי הגבות מתחילים שיקום ועיצוב מחדש רק לאחר מספר חודשים של גידול השיער. כאישה, אני יודעת שזה לא נעים להסתובב עם גבה לא מסודרת במשך זמן ממושך. לכן אני עובדת בשיטה אחרת - אני מלווה את הלקוחה מתחילת התהליך בעיצוב עדין, ונמנעת מלגעת באזורים שצריך לעבות. את האזורים הדלילים יותר, אני מחזקת בחומר שמזרז את הצמיחה של השיער ומחזק את הגבה. לאורך התהליך אנחנו ממשיכות להיפגש אחת לשלושה שבועות, חוזרות על הפעולה הזו, ולאט לאט הגבה משתקמת".

מלבד עיצוב הגבה הטבעית, דלית עובדת בכל הטכניקות המובילות בשוק; שיטת השערה, פודרה, פיקסלים ואומברה.

"חשוב להדגיש מה שהלקוחות בדרך כלל לא יודעות: כל אחת מהשיטות האלה היא סוג אחר של איפור קבוע. מה זה בעצם אומר? שמדובר בקעקוע לכל דבר, מחט שמחדירה פיגמנט. השמות השונים, שהובילו לבלבול ולאי בהירות בנושא, נוצרו בעקבות ההתפתחות המטאורית שעבר התחום של איפור קבוע בשנים האחרונות. החומרים השתנו ושיטות העבודה נהיו מגוונות יותר, כך שהטכניקות השונות מגלמות שלבים בהתפתחות החומרים והכלים השונים שמשתמשים בהם, אך ההבדל המהותי ביותר בין השיטות, הוא בעיצוב שמתקבל. כל שיטה מייצרת נראות אחרת ועונה על צורך אחר. בעלת מקצוע מנוסה צריכה לדעת להתאים בין הצורך שלך לפתרון הנכון עבורך".

איפור קבוע אמנם דוהה עם הזמן, אך מדובר בטיפול שתוצאותיו מחזיקות לטווח ארוך. כיצד נבחר בבעלת מקצוע הנכונה למשימה?

"ראשית, נסי להישמע לרחשי הרחוב ולהבין מי נחשבת בתחום, בחרי במישהי שקיבלת עליה המלצה ממקור ראשון, ולא בראשונה או בשנייה שקפצה לך באינסטגרם. דעי תמיד שההמלצות הכי מהימנות רצות מפה לאוזן. כך תדעי שהמטפלת בעלת ניסיון, ולא מישהי שסיימה אתמול לימודים והולכת לעשות איתך את הסטאז'.

"שנית, התייעצי עם שתי מעצבות גבות לפחות. מלבד זה שזה יעניק לך מושג מבוסס יותר על השיטה שנכונה לך, כדאי לפגוש יותר מבעלת מקצוע אחת על מנת לבחון את האינטראקציה, תוכלי להבין למי את יותר מתחברת. החיבור בפגישה הוא מאוד חשוב, האינטואיציות שלנו חזקות ואני תמיד ממליצה ללכת איתן. גם אם רציונלית לא תמיד תדעי להצביע מה בדיוק מרגיש לך לא נכון, תשאלי את עצמך שאלות מנחות: האם קיבלת את תשומת הלב הראויה? האם הקשיבו לרצונות שלך? דיברו אתך בגובה העיניים? האם הרגשת שהתאימו לך פתרון מטעמים ענייניים ובאופן אישי, או שקיבלת תשובות אוטומטיות? רוב הגבות שטופלו באיפור קבוע נראות אותו דבר - עבות ומרובעות, כי נשות מקצוע לא תמיד מקדישות מחשבה למי עומדת מולן. לקוחה בת 20 לא יכולה לקבל את אותו פתרון של לקוחה בת 60, לכן ההמלצה שלי היא לעשות לפחות שתי פגישות הכרות, בדומה לטיפולים קוסמטיים יקרים יותר שמבצעים אצל מנתח. אסור לזלזל רק כי זה עולה פחות כסף, ואגב, אף פעם לא לבחור אצל מי לטפל לפי עלות הטיפול. תסמכי על התחושות שלך והסיכוי שתבחרי לא נכון, יקטן משמעותית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מיקרובליידינג, שיטת השערה. יח"צ,
מיקרובליידינג, שיטת השערה/יח"צ

מהן השיטות הכי נפוצות באיפור קבוע?

מיקרובליידינג - שיטת השערה בצורה ידנית. נותנת מענה לנשים שיש להן שיער בגבות אך סובלות מדלילות באזורים מסוימים. הטיפול פחות מתאים לבעלות עור שומני ונקבוביות פעורות, לכן נדרשת אבחנה יסודית של בעלת מקצוע מנוסה, גם לגבי סוג העור וגם לטיפול שלא יחרוט את הפיגמנט לשכבה עמוקה מדי.

פודרה - הצללה רכה. חדירה של הפיגמנט בתנועה רכה ולא צפופה, להשלמה עדינה ורכה שדומה למריחת צללית.

הצללה לגבה חסרה מאוד. יח"צ,
הצללה לגבה חסרה מאוד/יח"צ

פיקסלים, ציור בנקודות. מתאימה למי שסובלת מדלילות אזורית. תנועה איטית במכונה החשמלית, במקביל למתיחה חזקה של העור, היא טכניקה של קפיצות קטנטנות עם המחט, היוצרות פיקסלים רכים ועדינים. שיטה שעובדת בעיקר בשילוב עם שיטות נוספות.

אומברה, החדרת הפיגמנט בצורה מדורגת. בניית גבה בשלבים על פי כהות הגבה הטבעית: תחילת גבה כהה, באמצע מבהירה ובסוף, קרוב לאף - רכה לגמרי. שיטה שמתאימה מאוד לנשים שזקוקות לציור גבה מ-0, משום שהיא מספקת תוצאה מאוד טבעית, אומנות של ממש.

ניתן לשלב בין שתי טכניקות, למשל שיטת השערה בשילוב פיקסלים, או פודרה שתיתן הצללה רכה בכנף הגבה, בשילוב עם ציור שיערות בתחילת הגבה, ליצירת מראה אוורירי ולא גושי. זו ממש אומנות, נדרשים ניסיון, קשב ללקוחה, ועין אסתטית על מנת לזהות מה הכי נכון ללקוחה ומה יוציא את המקסימום מהגבה, באופן שיחמיא למבנה הפנים שלה. לכן, לפני שבעלת מקצוע מנחה לקוחה לבחור בהליך של איפור קבוע, עליה להתמקצע ביסודות עיצוב הגבה הטבעית. כמי שמכשירה מעצבות גבות כבר שנים, אני תמיד מתחילה מלימוד יסודות עיצוב הגבה, זה הבסיס, ורק לאחר מכן ממשיכה להכשיר בטכניקות איפור קבוע.

שיקום הגבה הטבעית תמיד תהיה האופציה הראשונה. יח"צ,
שיקום הגבה הטבעית תמיד תהיה האופציה הראשונה/יח"צ

כיצד את מאבחנת אם הלקוחה זקוקה לאיפור קבוע?

לקוחות מכל הארץ מגיעות אלי, בדרך כלל בעקבות המלצה, ולפעמים הן במצב לא קל, אחרי איפור קבוע שנעשה בצורה לא מקצועית או אחרי מריטה קיצונית. ראשית, אני מקשיבה למה שיש להן לומר, עושה תיאום ציפיות, ואז משתפת בדעתי המקצועית. פעמים רבות נשים מגיעות אלי נחושות בדעתן לעשות איפור קבוע, באות מוכנות עם הכסף בכיס כי הן להוטות לקבל פתרון מידי. אך לא תמיד יש צורך להוציא סכומים ולבצע טיפול חודרני שתוצאותיו בלתי הפיכות. אפשר לנסות להציל את הגבה ולהחזיר אותה לקדמותה בעזרת שיקום. אם אאבחן שזו אופציה מתאימה, אפציר בה לחסוך את הכסף, להתאזר בסבלנות ולתת צ'אנס לשיקום. זה עובד, כמחצית מהבנות שקובעות אצלי איפור קבוע, יוצאות מהייעוץ עם תור לשיקום טבעי.

אמינות זה מעל הכול ואני מאמינה גדולה בשיקום גבות וחושבת שאיפור קבוע זה פתרון אחרון. אני מזוהה עם זה שאני אוהבת טבעי, מעדיפה לשקם מאשר ללכת לפרוצדורה של קעקועים, אך בשני המקרים אני תמיד אלך עם מה שמקצועית נכון ללקוחה שיושבת מולי, ובהרבה מקרים אני כן מוצאת לנכון להשתמש באיפור קבוע. אני מהחלוצות בתחום, הפעם הראשונה שנחשפתי לאיפור קבוע הייתה לפני 20 שנה, בתחילת דרכי. מפתיע, אבל שיטת המיקרובליידינג למשל, הייתה קיימת כבר אז, ולא תפסה בקרב נשות ישראל. מאז אני כמובן משמרת את הידע בקפדנות, למדתי שנים רבות בהשתלמויות בחו"ל מהמובילים בעולם, ואני כל הזמן מתעדכנת יחד עם השוק הדינמי.

מה לדעתך הדבר שמיצב אותך כמשקמת גבות מובילה בתחומך, ומביא כל כך הרבה תלמידות לאקדמיה שלך?

מילדות עשיתי לכולם גבות, ועוד בשירותי הצבאי בתור חיילת צעירה למדתי את התחום, ולא רק גבות. אין נישה שלא נגעתי בה - החל מציפורניים ועד הסרת שיער ולימים ניהלתי סניף של נייל סטודיו, הרשת הגדולה בארץ ללימודי ציפורניים, שם הכשרתי אלפי מניקוריסטיות בהצלחה רבה, זו הייתה תקופה מרגשת של שגשוג והגשמה, אבל לאחר כמה שנים הבנתי שהמשיכה שלי היא לאזור של הפנים, לכל מה שקשור לעיצוב ושיקום גבות. לכן פתחתי את הקליניקה שלי ואת האקדמיה, שם אני מממשת את עצמי על כל כישרונותיי וגם בונה דור של בעלות מקצוע מן המעלה הראשונה. בקליניקה אני לוקחת על עצמי פרויקטים מרגשים של נשים חולות, נטולות כל שיער פנים. דווקא שם אני מוצאת אתגר ועושה הכול כדי להוציא את הנשים האלה שמחות.

כך שיש פה הרבה ניסיון, גם רב שנים וגם במפגש עם מקרים לא פשוטים, שהסתיימו בחיוך גדול. גם באקדמיה הסיפוק מגיע מהמגוון הרחב של הנשים שאני מלמדת; החל מנשים בגיל פרישה שמחפשות להמציא את עצמן מחדש, ועד צעירות שיש בהן יצר אומנותי שמבעבע והן רוצות להגשים את עצמן ולהתמקצע בתחום האסתטיקה, על כל המקצועות שהוא מציע: עיצוב ושיקום הגבה הטבעית, איפור קבוע (גבות, שפתיים ואייליינר) ואומנות המיקרובליידינג. זה תחום יצירתי שאם את טובה בו, את יכולה להביא פרנסה מכובדת הביתה ולכן הוא אטרקטיבי עבור נשים מכל שכבות האוכלוסייה, בכל הגילאים.

השילוב של העבודה השוטפת והאקדמיה ממלא אותי ואני מרגישה שזו הדרך שלי לתת לחברה. בנות מגיעות אלי לשיקום הגבה ויוצאות עם אורח רוח ונחת בתחושה שלהן כלפי עצמן, והתלמידות מוצאות אצלי הכשרה למקצוע שהן אוהבות לעשות ומתאהבות בו עוד יותר במהלך הקורס. אני מרגישה באמת מזל שנפל בחלקי להיות זו שפותחת להן את הדלת.

לסיום, מה תמליצי למי שמתעניינת בתחום?

כמי שמכשירה את הדור הבא של הקוסמטיקאית, אני שמה דגש גדול על מקצועיות ועל יושרה. אני עוסקת בתחום די פרוץ, שיש בו הרבה צעירות שגם אם הן מוכשרות, הן חסרות ניסיון ועושות טעויות שהן הרות גורל עבור הלקוחות. זו עשויה להיות צלקת לא רק פיזית אלא גם נפשית, ולכן אני חושבת שגם כמטופלת וגם כתלמידה, חשוב לבחור במקום מקצועי עם תוצאות בשטח.

גם אם מדובר במטפלת צעירה, לוודא שהיא התמחתה זמן ראוי במקום מהימן שעובד ברישיון. התפילה האמתית שלי היא שיהיה בארץ פיקוח אמיתי בתחום הזה. הייתי רוצה שכמו שיש פיקוח בקוסמטיקה, תהליך של מבחנים בתמ"ת ובמשרד הבריאות, כך גם יהיה בכל הנושא של איפור קבוע, משום שזה תחום לא פחות מעמיק, מדובר בקעקוע לכל דבר. על מנת להיות בעלת מקצוע ראויה בתחום האיפור הקבוע, יש צורך בשילוב של מקצועיות, חומרים איכותיים, מכשור נכון וידיעת עיצוב הגבה הטבעית. כמטפלת וכמטופלת - תמיד תשאפי למצוינות, אל תתפשרי על עצמך ועל השירות שאת מעניקה.

דלית לוי עיצוב גבות - 054-2862445

אינסטגרם

פייסבוק

בשיתוף דלית לוי
  • עוד באותו נושא:
  • קוסמטיקה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully