וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומנות עושים באהבה - הכירו את סטודיו 16 בע"מ

בשיתוף סטודיו 16

24.12.2020 / 15:15

מאז ומעולם בני האדם עוסקים ביופי ואומנות. גדולי הפילוסופים נתנו את דעתם על הצורך הממשי של האדם ביצירה. "לכל סוגי האמנות אותה התכונה - הן מאחדות בני אדם", אמר לב טולסטוי, סופר רוסי נודע, ואכן זהו המוטו והקו המנחה את סטודיו 16 - סטודיו לאומנות פלסטית ופיסול

סטודיו 16 לאומנות/אולפן הנבחרים

גורל קבוע מראש

סיפור הלידה של סטודיו 16, החל כמו כל הדברים הקסומים, בפגישת מחזור גורלית של בית ספר תיכון - שם, אחרי 20 שנה, נפגשו בשנית מאיר טרוסמן, אמן ופסל, ואורנה הראל, מעצבת פנים ואשת שיווק, והשאר היסטוריה. אורנה ומאיר רקמו זוגיות רומנטית ולאחר 5 שנים מוצלחות, החליטו להפוך את האומנות של מאיר לעסק, אומנות מקצועית ומפרנסת, והביאו לעולם את פרי אהבתם - סטודיו 16. "גם אני וגם מאיר נולדנו ביום ה-16 לחודש", מספרת אורנה, "עברנו לגור יחד בבית מס' 16, התחתנו בתאריך ה-16, זה מספר שמלווה אותנו, אז החלטנו לקרוא לילד המשותף שלנו לפי מוטיב חיינו - סטודיו 16".

אומנות שימושית לבית ולחוץ

סטודיו 16 מתמחה באומנות פלסטית ומציע שירותי פיסול ייחודיים, למטרות שונות - פיסול סביבתי, פיסול פרטי, פיסול לפי הזמנה מיוחדת וכמו כן, בחירה מתוך מגוון רחב של פסלים הקיימים בסטודיו.
האוריינטציה הראשונית של אורנה ומאיר, לקחה אותם יותר לפיסול סביבתי, אשר שואף להכניס נופך צבעוני ומעניין לרחבי העיר. אך בשנים האחרונות, הם שילבו את דרכם גם בכיוון הפיסול הביתי, המיועד ללקוחות פרטיים.

בנוסף לפסלים מיוחדים, מאיר ואורנה יוצרים ציורים ותמונות מאירות אשר מהוות פסל דו מימדי, וריהוט יוצא דופן שמושתת על עקרונות הפיסול. "יש לנו עיצוב של סלון שלם מבטון", אומרת אורנה, "הרעיון היה להוציא את הסלון החוצה, לתת לאנשים להרגיש בתוך הבית, מחוץ לבית". הסלונים האקסקלוסיביים נמצאים בטיילת אשקלון, בכפר תבור, בלובי של מספר בתי מלון ובבתי ספר. הדקורציה והפסלים המאפיינים את סטודיו 16, מתאימים הן לפנים המבנה והן מחוצה לו, ומשמשים לקישוט החלל וחלקם אף פרקטיים לישיבה. סדרת פסלים אשר נוחלת הצלחה רבה בארץ ובחו"ל, ונרכשה כבר במקומות פרטיים וציבוריים רבים, היא סדרת "מר-קו", מלאת העליצות ובעלת הסגנון הייחודי.

יוצאים מהקווים

ההרמוניה של אורנה ומאיר בניהול סטודיו 16, מתבססת על חלוקת תפקידים הן בפן היצירתי והן בפן השיווקי. מאיר ממוקד יותר על ההליך האומנותי ואורנה, שאף היא חלק בלתי נפרד מהליך היצירה, בצביעת הפסלים, גם מוציאה את התוצר לאור, החוצה - היא עסוקה בשיווק אינטנסיבי ומשתפת את הסביבה בפסלים הבלעדיים לסטודיו. הלקוחות הפרטיים של סטודיו 16, מגיעים דרך פרסום, כתבות בעיתון, אתר האינטרנט, או בעקבות התעניינות מול העירייה אודות פסל שראו ברחוב. אורנה ומאיר מציגים בטווח רחב של מקומות - גלריות, ערים רבות ולעיתים תערוכות. הם עובדים עם עיריות, אדריכלים ומעצבים, ופתוחים לרעיונות חדשניים. "אנו לא מסרבים לדבר, לא מכניסים את עצמנו למשבצת", מסבירה אורנה, "אנחנו אוהבים ליצור, בסיטואציות מגוונות מאד. לנסות הרבה דברים ולהוציא לפועל יצירות שהן שונות האחת מהשנייה".

שואפים ליופי ואסתטיקה עבור קשת האוכלוסייה

תהליך היצירה, של מאיר ואורנה שואב השראה גם מרעיונות של לקוחות וגם מתהליכים בסביבה. "לעיתים אני מכוון לרעיון, כשמבקשים מאתנו תוצר מסוים, ולעיתים פשוט פתאום עולה לי רעיון", מספר מאיר, "אני מתבונן בטבע, אוהב ליצור אומנות פרקטית שאפשר ליהנות ממנה, אני מתבונן באורנה פועלת באופן מסוים או שהיא בתנועה מעניינת, וזה מעורר בי השראה". מאיר הוא הפסל, הוא מתחיל את הרעיון, ואילו אורנה אמונה על הליך הצביעה. אם כי פעמים רבות הם מבצעים סיעור מוחין על הרעיון ולוקחים אותו קדימה יחדיו - מייעצים האחד לשנייה, דנים עליו ומשלבים את הרוח שלהם כדי להגיע ליצירה בעלת חותם בלעדי. "חשוב לנו שהפסל יתקשר עם האדם, שירגישו נוח לבוא, לגעת ולחקור", מסכם מאיר, "אומן מנסה לחקות את אלוהים, את הטבע, את מה שהוא רואה. אנחנו פחות מתחברים לאומנות שמאתגרת אותך לפינות החשוכות בחייך. האומנות שלנו היא מאד אסתטית - צורות עגולות וזורמות, צבעים יותר שמחים ומקוריות מפתיעה. אנחנו רוצים לייצר אומנות שתעלה חיוך למי שמתבונן בה, זו כל המטרה".

סטודיו 16 בע"מ כתובת: מושב סלעית

054-8126003

054-4256477

אתר

פייסבוק

אינסטגרם

orna@studio16.co.il

בשיתוף סטודיו 16
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully