וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרי הדר, מעצבת הפנים שמחברת בין החומר לאנרגיה של הלקוח

בשיתוף פרי הדר

24.12.2020 / 12:25

הבית הוא המרכז החיים שלנו, אנו מבלים בו זמן רב ורוצים שהוא יהיה פרקטי ומעוצב בו זמנית, ובאותה נשימה אנו רוצים שהוא יעורר את אפקט ה"וואו"

פרי הדר. רגב כלף,
פרי הדר/רגב כלף

הניסיון העשיר, הרקע המגוון והרב תחומי שצברה למשך שנות עבודתה מאפשר לפרי הדר, לעצב חללים בייחודיות. היא מאמינה שכמו פסיכולוג שקורא את מטופליו גם היא כמעצבת פנים לומדת ומקשיבה ללקוחותיה ומתרגמת את כל אילו לאלמנטים עיצוביים בחללים השונים.

ההשקפה הייחודית של פרי הדר נובעת מהקשר האינסופי שבין העולם הפיזי והחומרי לבין האנרגיה הרוחנית של הלקוח. "פרי הדר סטודיו לתכנון ועיצוב פנים" הוקם ב- 2008 ומספק שירותים מרמת התכנון ועד להלבשת הבית. "אני אחראית על נושא התכנון והעיצוב של הבית, מרמת התכניות הראשוניות ועד לגמר. בנוסף הסטודיו שלי מציע ליווי הלקוח בבחירת הדירה עוד טרם הרכישה כדי שזו תענה לצרכיו", מספרת פרי.

פרי הדר. אלכס ליפקין,
פרי הדר/אלכס ליפקין

ספרי כמה מילים עליך

נולדתי בגבעתיים ב-1965 בשם פרידה ארווץ והיה לי קשה לגדול עם השם הזה בגלל שירדו עלי, רציתי להחליף את השם אבל אבא שלי לא הסכים כי נקראתי על שם אימו. בגיל 18 התחתנתי ובגיל 19 וחצי הפכתי לאמא, במשך השנים הבאתי לעולם 4 ילדים ובורכתי בשלושה נכדים, האחרון נולד בסוף הסגר השני של תקופת הקורונה. לאחר נישואי השם שלי היה פרידה חלפון והתחלתי לדגמן פה ושם, עם ביטחון עצמי נמוך, הצטלמתי לפרסומות כמו בירה טובורג ועוד וכך יכולתי להסביר לאבא שלי שדוגמנית בשם פרידה חלפון לא תופס כל כך טוב, אז החלפתי לפרי.

מאז אותם ימים נשארה לי פנטזיה להיות פרזנטורית של חברת קוסמטיקה בארץ ובחו"ל. עברתי למאחורי הקלעים, 20 שנה עבדתי כמאפרת, איפרתי פוליטיקאים, דוגמניות וסלבריטאים לרוב כמו למשל את ביבי, פרס, רותם סלע, שרית חדד, פנינה רוזנבלום דנה אינטרנשיונל, מיכל ינאי ועוד רבים וטובים, יש לי הרבה סיפורים מאד משעשעים מהתקופה ההיא. בגיל 42 עזבתי את הבית, עברתי לגור בדירה נפרדת שהייתה שלי ושל הגרוש שלי והחלטתי לשפץ את הדירה. השינוי בחיים שלי הוביל אותי גם לשנות את שם המשפחתי, פניתי למישהי שמתעסקת בשמות והיא נתנה לי כמה אופציות אחד מהם היה הדר והוא מצא חן בעיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פרי הדר. רגב כלף,
פרי הדר/רגב כלף

את שמת לב שהצירוף יוצא פרי- הדר?

לא! היום זו קצת בעיה, כי כשרוצים לעשות עלי גוגל מגיעים בדר"כ למאמרים בוויקיפדיה על פירות הדר.
כדי למצוא אותי בגוגל צריך לכתוב סטודיו לעיצוב- פרי הדר או פרי הדר מעצבת פנים או את השם שלי באנגלית Perry Hadar. בכל אופן הייתה לי דירה אחרת, ושם אחר, ועכשיו רק נשאר לשפץ את הדירה שהייתה מעין דירה להשקעה. השקעתי מחשבה בחלוקת החלל, בבחירת החומרים ובעיצוב.

כשהלכתי לבחור אריחים, מטבח, ריהוט או לרכוש מוצרי חשמל, משום מה כולם היו בטוחים שאני אדריכלית, וזה היה מוזר כי לא היה לי שום קשר למקצוע. אנשים ראו עלי משהו שאני עוד לא ראיתי. עד שיום אחד מנהל מכירות מחנות של א.ל.מ אמר לי "פרי, למה שלא תלכי ללמוד עיצוב?" וחיבר אותי לסמנכ"ל המכירות של מרכז הבניה הישראלי, כבר באותו יום בררתי ונרשמתי. ככה מעכשיו להרגע".

פרי הגשימה את החלום להפוך למעצבת ולפני עשור סיימה בהצטיינות מגמת תכנון ועיצוב פנים באולטימה במרכז הבנייה הישראלי. מיד עם סיום לימודיה, אדריכלים ומעצבים כגון אלי מזרחי, ראובן בלאום ומיכל גינצבורג, שהיו מרצים שלה, בקשו שהיא תבוא לעבוד איתם בזכות כישרון העיצוב הנדיר שלה.

ספרי לי קצת על פרויקטים שאת גאה בהם במיוחד?

תכננתי ועיצבתי עשרות פרויקטים, בתים פרטיים ודירות יוקרה בארץ ובחו"ל, לאחרונה תכננתי ועיצבתי מספר חללים מסחריים; הסטודיו לאימונים אישיים בנתניה - זה חלל מסחרי שלקחתי אותו ערום ומעבר לתכנון ולעיצוב יצרתי מיתוג לחברה עצמה כך שאם הם יתרחבו יום אחד וירצו לבנות סניפים נוספים הם מסודרים לגמרי. המיתוג והעיצוב נעשה בחשיבה על קונספט שמשדר מראה תעשייתי ניו יורקי, ע"י בחירת חומרים וצבעוניות ממוקדת שיצרה אווירה ולוק ייחודי. אלו היו לקוחות מושלמים מבחינתי, בראיון ממוקד שערכתי איתם, הם הסבירו לי מה הצרכים שלהם, נתנו לי תקציב ולו"ז עבודה, ואז שחררו ונתנו לי יד חופשי. פרויקטים מסחריים מרגשים אותי במיוחד מאחר והם מביאים לידי ביטוי את היצירתיות שלי. מאוד ישמח אותי לקבל חללים מסחריים ולהפוך אותם לעולם משל עצמם באופן ייחודי ובמקוריות שטרם נראתה.

פרי הדר. רגב כלף,
פרי הדר/רגב כלף

פרויקט יוצא דופן?

הייתי מעורבת בפרויקט יוצא דופן ברמה האנושית. מדובר בפרויקט היוקרה "מגדלי בריגה" בעיר ימים נתניה. טסנו קבוצה שלמה של אנשי מקצוע - מתווך, עו"ד, איש מיסוי, איש שיווק, איש ביטוח, יועץ משכנתאות ואני כמעצבת פנים, one stop shop. טסנו כדי לשווק את הפרויקט עבור הקהילה היהודית ביוהנסבורג, לאנשים ששקלו לעשות עלייה לארץ והיו צריכים את הדחיפה הזו שתגרום להם לעשות את המעבר בראש שקט ובטוח. הגעתי לזוג שחי בדרום אפריקה עשרות שנים והתעסקו בייצור וייבוא ברזים. נכנסתי לביתם ביוהנסבורג שהיה מעוצב בשיש, מראות וזכוכית וחשבתי לעצמי 'זה ממש לא אני, איך אני אעבוד איתם?' אבל החלטתי שאמצא דרך לחבר בין החומרים שהם אוהבים לבין הסגנון העיצובי שלי. ישבנו יחד כל המשפחה והאישה שהסבירה לי מה היא רוצה, לשמחתי הבן שלה עמד לידה ואמר לה 'אמא! אם תגידי לפרי מה לעשות, אז יהיה לנו אותו בית. אנחנו רוצים בית קצת אחר נכון? אז תני לפרי לעבוד'. המשפחה המקסימה הזו, נתנה אמון מלא בעבודה שלי, בידיעה שאני קשובה ומבינה את האופי והאהבות שלהם.

כמה את באמת מקשיבה לרצונות של הלקוח?

אני עובדת עם האנרגיה של הלקוחות שלי, אני נכנסת לעולם שלהם וכל לקוח מוציא ממני יצירתיות שונה, חשוב לי שבחירת החומרים והצבעים תשקף את הלקוח ותיצור הרמוניה בחלל בו הוא מבלה את רוב חייו, לכן הפרויקטים שלי לא דומים אחד לשני הם לא copy paste .

מה זה אומר להתאים את עצמך לאנרגיה של הלקוח?

זה משהו שהתחדד לי לאחרונה יותר ויותר, אני מתכננת ומעצבת פרויקט במידטאון תל אביב עבור סלב. הלקוח מעוניין לתכנן, לעצב ולמכור את הנכס ואין לו עניין לגור שם, הוא לא יושב מולי אני לא מרגישה אותו. הבנתי שהאנרגיה שיוצאת מהלקוח תוך כדי תהליך העבודה מהווה השראה גדולה עבורי, גיליתי שיותר מאתגר עבורי לעשות בחירות של חומרים וצבעים, כשמבקשים ממני ל"קלוע" לקהל רחב ומגוון. גם כשאני עובדת עם לקוח מחו"ל אני רוצה לפגוש אותו לפחות פעם אחת כדי להתחבר לאנרגיות שלו, ככה אני גורמת לקסם לקרות. המחמאה הכי גדולה שקיבלתי מלקוח הייתה שהוא לקח אותי לפרויקט דומה של פנטהאוז להשקעה וכל כך התאהב בתוצאה שהוא החליט בסוף לגור בו במקום למכור אותו.

ספרי על תגובות הלקוחות שלך לפרויקטים שעיצבת

הם מאוד אוהבים את התוצאה הסופית, בדרך כלל אני שומעת משפטים כמו "הצלחת לדייק בבחירת החומרים ולקלוע לטעם שלנו בול" או "לא חלמנו שככה הבית שלנו יראה" או "כל פעם שאנחנו נכנסים הבייתה אנחנו מתאהבים מחדש" וכמובן שזה מרגש אותי. המטרה העיקרית שלי- שכל פעם שהלקוח נכנס הביתה יתרחב לו הלב.

הלקוח מדרום אפריקה לדוגמה, אכן עשה עלייה, הגיע לארץ והיה צריך להיות שבועיים בבידוד, הוא הגיע לדירה לאחר שראה אותה רק בצילומים ששלחתי מפעם לפעם. כשהוא נכנס אליה, הוא אמר לי, 'אני מרגיש כאילו הגעתי לגן עדן ואני מפחד שיעירו אותי מהחלום. אני אהיה שבועיים בבידוד ולא אכפת לי כי כל יום אני מתעורר לבית כמו שלא חלמתי שיהיה לי'.

איך הקורונה משפיעה על עולם העיצוב ועליך כמעצבת?

הבית מעולם לא היה מרכז חיינו כמו שהוא עכשיו, ההתכנסות שלנו בבתים מייצרת סדרי עדיפויות שונים. אנשים עברו לעבוד מהבית, גם מי שלא עובד מהבית נוכח בבית הרבה יותר שעות, ולכן דברים שיכולנו לחיות איתם בעבר מהווים היום קושי אמיתי ולגיטימי שדורש התייחסות. הבית צריך להיות נעים ולענות על הצרכים הישנים והחדשים שלנו. בית שישרת אותנו תכנונית ועיצובית יכול לשנות את כל חווית היום יום בכלל ובתקופת הסגר והקורונה בפרט. תקופה מצוינת לשינויים בבית.

מי הלקוח שהיית רוצה שיפנה אליך?

לקוחות שאינם מוגבלים בתקציב, הם חלומו של כל מעצב. לקוח שייתן אמון ביכולות המקצועיות שלי, ויעבוד איתי בשיתוף פעולה פורה. הייתי בכייף מעצבת את הבית של מדונה, היא אייקון ונראה לי שהיא הייתה זורמת עם צבעוניות וחומרים יוצאי דופן שהיו מביאים לידי ביטוי את היצירתיות שלי.

אתר

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף פרי הדר
  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully