וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסקים צומחים עם לוליקו יזמות, פיננסים ודיגיטל

בשיתוף לוליקו

24.12.2020 / 11:44

נפגעתם מהקורונה? מרגישים תקועים ומתוסכלים? בואו ללמוד איך אפשר להתניע מחדש את העסק באמצעות כלים דיגיטליים, ייעול תהליכים וליווי אישי מהמומחה שאתם חייבים להכיר, רותם ניסן

רותם ניסן, לוליקו/אולפן הנבחרים

מאות אלפי ישראלים מצאו את עצמם בחודשים האחרונים תקועים עם המחשבה: "איך אמציא את עצמי מחדש?". הקורונה העלימה ענפים שלמים, המציאות הכלכלית חייבה שינוי חשיבה וחוסר הוודאות העמיק את הפחד. ודאי שמעתם או אמרתם לעצמכם ש"משבר הוא הזדמנות לצמיחה", אבל לא בטוח שידעתם איך להפוך את הקלישאה למציאות. ובכן, יש מי שזו המומחיות שלו. הכירו את רותם ניסן, יועץ עסקי והבעלים של "לוליקו", משרד יעוץ עסקי המתמחה בליווי עסקים קטנים ובליווי כלכלי למשפחתם.

רותם ניסן, שימש במשך כשני עשורים כמנהל בכיר בחברת "מילגם". המומחיות שלו הייתה ייעול תהליכים ושימוש בטכנולוגיות שנועדו לעזור בייעול זמן. הוא ניהל תקציבים של מיליונים והוציא לפועל תוכניות עבודה. המוטו שלו היה ברור: "אפשר לעשות כסף גם כשאתה ישן בלילה אם מנחילים אסטרטגיה נכונה, משכפלים ידע ומשתמשים בכלים נכונים שיוצרים אוטומציה ומייעלים את תהליכי העבודה".

כעת, את הידע והמוחיות שלו הוא מעמיד לטובת בעלי עסקים קטנים. איך עובד התהליך? הכל מתחיל בניתוח. כל עסק צריך לדעת מה החזון שלו, מה מבדל אותו מהמתחרים, מהן נקודות התורפה, איך עובדים תהליכי המכירה והשיווק ומהי התחזית העסקית. אחרי שרותם נכנס לקרביים של העסק ובוחן את כל התהליכים, הוא בודק איך אפשר לייעל ולקצר את זמן העבודה. הדגש שלו הוא על כניסה לעולם הדיגיטל. "אני מנחה בעלי עסקים איך להגביר את המכירות, להגדיל את הרווחים באמצעים דיגיטליים ולייצר מוצרים דיגיטליים".

אתם יודעים מה? למה לדבר באוויר. בואו ניתן דוגמה, שסיפר לנו רותם. "ישבתי עם צלם אירועים שהעסק שלו נפגע בתקופת הקורונה. מצאתי אדם עם רזומה של שנים בתחום שהיה פשוט מיואש. שאלתי אותו: 'גם בגיל 60 אתה רואה את עצמך עושה את אותו דבר?', הוא מיד ענה שלא. הבנו יחד שיש לו ידע עצום בשלל תחומי הצילום. כיום, אחרי שהוא הקים תוכנית הכשרה לצלמים והכשיר צלמים מתחתיו, הוא מנהל חברת צילום. באמצעות הידע שלו, בנינו יחד קורסים של צילום ועריכת וידאו, אותם הוא מוכר לאנשים שרוצים ללמוד ובכך מגדיל את הרווחים גם בתקופת הקורונה".

המון בעלי עסקים נפגעו בתקופת הקורונה. אי אפשר שלא להזדהות עם התסכול שלהם, אפילו עם האמירות נגד הממשלה, אבל עם כל ההזדהות והכאב, יש גם דרך אחרת. "הכל אפשרי גם במשבר הכי גדול. זה נשמע כמו קלישאה, אבל ממשברים רק צומחים. התקופה הזאת מטורפת כי היא נתנה לנו את היכולת לעצור, להסתכל פנימה ולהוציא את הדברים הכי טובים שיש. אף עסק לא עצר ובחן מה נכון ומה פחות נכון וייצר דברים חדשים. קיבלנו סטירה, אבל סטירה חיובית שמאפשרת לנו לעצור ולצמוח".

רותם שם לעצמו למטרה לעזור לעסקים קטנים לייצר עצמאות כלכלית דווקא בתקופה הזאת. הוא מחפש אנשים שרוצים להצליח. כאלה שחולמים גם היום להיות עשירים ומאושרים ולא רוצים להישאר קטנים. "יש חשיבות גדולה לתהליכים אוטומטיים", הוא מסביר. "אם אתה רוצה לגדול, לשכפל את עצמך זאת הדרך. ליצור משפכים שיווקיים ובוטים שעובדים אוטומטית כדי שלא תמצא את עצמך מתעסק כל הזמן בשיווק אלא תגרום ללקוחות לזרום אל העסק".

מעבר לעסק עצמו, רותם מסתכל גם על בעל העסק כאינדיבידואל ועל המשפחה שלו. אי אפשר להפריד בין שתי הישויות, בטח כשמדובר בעסקים קטנים. צמיחה כלכלית מתחילה בהתנהלות נכונה בבית. "אני מלווה את בעלי העסקים גם מהצד של כלכלת המשפחה, עוזר לעשות סדר בצד הכלכלי בבית כדי שתהיה סינרגיה בין ההתנהלות הכלכלית בבית לבין ההתנהלות הכלכלית בעסק". אם חסר לכם שקט בחיים, אם אתם מרגישים תקועים, אם אתם משוכנעים שאתם מסוגלים להוציא יותר ורוצים מישהו שיראה לכם את האור, חשוב שתדעו שכל השינויים הללו רחוקים מכם מרחק טלפון אחד.

בשיתוף לוליקו
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully