וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענת רגב - אדריכלות אחרת

בשיתוף ענת רגב

23.12.2020 / 14:54

לעצב באהבה כל פעם מחדש... ליצירת חלל אחד שמדבר בעד עצמו ומותאם בדיוק לבעליו

ענת רגב. נטי לוי,
ענת רגב/נטי לוי

מבט אחד באתר והצצה לפרויקטים עליהם עובדת האדריכלית ומעצבת הפנים ענת רגב, שמתמחה בשיפוץ מאסיבי של בתים ישנים ועיצוב של דירות יוקרה, יגרמו לכם להרגיש ולהגיד 'וואוו'! היכולת שלה לשלב מגוון סגנונות ובתוך כל זה לצקת נגיעה אישית וייחודית שלה, יכולים להפוך כל חלל ליפה, פרקטי ומעוצב.

כחובבת עיצוב וכמי שעומדת לשפץ את ביתה בשלב כלשהו, נשאבתי לעשייה המבורכת של ענת, אליה נחשפתי בכל אחד מהפרויקטים המדהימים שהיא מציגה באתר. כל פרויקט הוא עולם ומלואו המשלב גם את הטאצ' הייחודי שלה. כולם מעידים על היותה מעצבת שחושבת מחוץ לקופסא ונותנת את הלב והנשמה, מה שמבטיח כי החללים בביתכם יזכו לניצול מקסימאלי ופרקטי. ענת גם תלווה אתכם בכל שלב ושלב, החל מבחירת חומרי הגלם, נגרות, תאורה, טקסטיל ורכישת רהיטים ופריטים משלימים להלבשת הבית. את החיוך והנועם היא נותנת ללא עלות נוספת.

אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני - גם בבית

ענת מדגישה את חשיבות הקשר בין החוץ לפנים, שמתחיל עם הכניסה לבית :"עוד לפני שנכנסים הביתה, חשוב ליהנות מאווירה נעימה וחמימה, בין אם מדובר בבית פרטי עם שביל גישה ורחבה גדולה או בדירה שקודם לה הלובי בקומה. חשוב לתכנן את החוץ, שיהיה מזמין עוד לפני שנפתחת הדלת. הרגע הזה בו נפתחת דלת הכניסה, הוא שילווה את כל המסע בבית ולכן הכי חשוב, מה אתם רואים ומרגישים כשאתם פותחים את הדלת". ענת גם מסבירה כיצד היא מוודאה שהחוץ מתכתב עם הפנים: "במסגרת לימודי האדריכלות בסקוטלנד, נחשפתי לאדריכלות יפנית, במיוחד לאדריכל טדאו אנדו המוכשר, שעד היום מהווה השראה עבורי. בעיקר בתכנון החלל ובשימת דגש על ההתכתבות בין הפנים לחוץ, שבאה לידי ביטוי בתכנון חלונות רחבים שמאפשרים ראייה רחבה של החוץ, חללים פתוחים, הכנסת אור טבעי מקסימלי ושילוב הצמחייה מהחוץ לפנים".

ענת רגב. אלעד גונן,
ענת רגב/אלעד גונן

בית כפרי באמצע העיר

ענת מסבירה שאין לה סגנון עיצוב מובהק, אלא קו מנחה הדוגל בהתאמת העיצוב ללקוח, תוך יצירת חלל מרווח וגדול, הכולל שילוב פתחים גדולים והרבה אור טבעי. "אני מקפידה לשחק עם התאורה ולשלב צבעים הרמוניים וחומרים טבעיים. חשוב לי ליצור בחללים שאני מעצבת אנרגיות טובות ולשדר חמימות וביתיות, בשילוב קווים מודרניים" היא אומרת. הפרויקטים הרבים שעיצבה, מבטאים את העיצוב הייחודי שלה, החל מבית כפרי באמצע העיר, פנטהאוז פורבנס יוקרתי, חדר של מתבגרות בסטייל, עיצוב דירה מהקיבוץ לעיר, צבעוניות שקטה לחדר ילדים, השילוב בין הישן לחדש, בין העיצוב הפרקטי לסגנון הייחודי, פגישה בין מודרני לכפרי ועוד.

הבסיס לכל פרויקט - תכנון פרקטי, התכתבות של החומרים והקשבה מלאה ללקוח

ענת היא אדריכלית שהקימה את המשרד העוסק באדריכלות ועיצוב פנים לדירות ובתי יוקרה לפני 16 שנה. לאחר שסיימה את לימודי אדריכלות באוניברסיטת רוברט גורדון בעיר אברדין שבסקוטלנד, מונתה למשרתה הראשונה כאדריכלית הבית של 'מגדלי עזריאלי'. בשנת 2004 לאחר לידת בתה הראשונה, היא בחרה לצאת לעצמאות ולהתמקד במה שהיא הכי אוהבת - עיצוב פנים. "העיצוב נמדד בפרטים הקטנים: הידיות, פרטי הנגרות, בחירת הצבעים בהם משתמשים, הגדלים והפרופורציות המדויקות לכל דבר, שילוב גופי התאורה, טיפול בכל קיר ועד לרמה של האקססוריז - שמגיעה בשלב האחרון. את הטאצ' האישי שלי אני יכולה לתת לכל חלל, קטן כגדול. לתכנן ולעצב בית מבחינתי זה להכניס בו נשמה, אופי ואווירה חמימה, מזמינה, הרמונית ומחבקת.

ענת מסבירה מה הבסיס לכל פרויקט הכולל שיפוץ, עיצוב או הלבשת הבית: "אני מקפידה שכל החומרים והצבעים ידברו האחד עם השני, שהכל יתכתב בצורה מושלמת. התכנון צריך להיות גם פרקטי ולאפשר ללקוח פתרונות אחסון בצורה מושלמת. אחד הדברים החשובים ביותר מבחינתי הוא הקשבה מלאה ללקוח, לאורך כל התהליך. כך אני יכולה לתת לו את המענה הכי מדויק עבורו costume made - עיצוב שתפור למידותיו של בעל הבית, עם הטאצ' שלי כמובן".

ענת רגב. יואל אליווה,
ענת רגב/יואל אליווה

אדריכלות אחרת - הברקה בכל פרויקט

הייחודית של ענת באה לידי ביטוי גם בשילוב בין אדריכלות ועיצוב וזה אומר: "חשיבה אדריכלית ועיצובית לגבי תכנון החללים בבית באותה נשימה. בעת התכנון ענת כבר רואה איך לשלב את כל האלמנטים (ה'לבנים' וה'אפורים' בלשון מקצועית), הכוללים את התשתיות ואת האקססוריז. "דבר נוסף אליו אני שמה לב הוא שהכניסה לבית תהיה מזמינה ושהחוץ יהיה מושלם, עד לפרט הכי קטן".

לעבוד עם הלב

"אני אוהב את העבודה. היא מקסימה אותי; אני יכול לשבת במשך שעות ולהתבונן בה" ( ג'רום ק. ג'רום
'שלושה בסירה אחת'). עבודה עם הלב והנשמה משפיעה על התוצאה, וזה בדיוק מה שעושה ענת: "אני אוהבת מה שאני עושה. כל יום אני קמה לעבודה בשמחה גדולה ואהבה שאני מביאה איתי לכל פרויקט. בנוסף אני חוקרת ומקבלת המון השראה בשטח, במדיה ובתערוכות בעולם, כולל עדכונים וטרנדים חדשים. השאיפה שלי למצוינות כוללת ליווי רציף של הלקוח והתמקדות בבחירות, במסע הקניות, במטרה לתת מענה פרקטי ואסתטי באופן מושלם.

"בתהליך עצמו חשובה לי הכימיה עם הלקוח והאווירה הטובה. זה לא פשוט עבור בעל בית לעבור תקופה בה עליו לבנות בית מחדש, לשפץ בית קיים או חדש או לעצב חללים מסוימים. יש חשש שהתוצאה לא תצא כמו שבעלי הבית באמת רוצים, שהסכום יחרוג מהתקציב או שהעבודה עם הספקים לא תהיה קלה. בדיוק בשביל זה אני כאן, במטרה לאפשר ללקוח לעבור תהליך כיפי ומלהיב. חוץ מההתרגשות שלי שמשפיעה על כל אחד מלקוחותיי, אני גם מנהלת את כל האופרציה הזו בצורה מקצועית ובאווירה טובה".

עיצוב בימי קורונה

בזמן הקורונה אנחנו נמצאים יותר בבית, אוכלים, ישנים, עובדים ומבלים, מה שהופך את ארבע הקירות למקום בו הכל קורה, רוב שעות היום. השהות הממושכת והתפקידים שנוספו לחללי הבית, יצרו צורך שהולך וגובר בפונקציונליות של החלל ובהתאמה למצב החדש. ענת מעידה גם היא כי יותר לקוחות פונים אליה בבקשה לתכנן את החלל מחדש: "יש הרבה יותר מודעות לשימוש בכל אחד מהחדרים בבית, במיוחד במעבר מהסגר הראשון לשני. כולנו יושבים הרבה יותר שעות בדירה או בבית וכמעט ולא יוצאים לבלות. פתאום, דברים אליהם לא שמנו לב מפריעים לנו, כדוגמת הספה שלא נוחה לשימוש מתמשך, דלתות בצבע חום כהה מדי או החלון הקטן במטבח. כך גם לגבי הרצון לשפר את הבית, שלעיתים משמש גם תחליף ליציאה לחופשה וכסמל לאיכות חיים" היא מסבירה את התמורות שחלו בשנה האחרונה.

"ללא קשר לקורונה, הדיירים של הבית רוצים שיהיה מסודר ויפה. לי גם חשוב שבכל פעם שהם נכנסים הביתה, הם ינשמו עמוק וירגישו כמה כיף ונעים לחזור הביתה".

ענת רגב. יואל אליווה,
ענת רגב/יואל אליווה

יצירת חלל או בית עם אופי ועם הנשמה

בפרויקטים שמובילה ענת, ניתן לראות כי בכל קיר וכל פינה בבית רואים שיש חשיבה מבחינת התאורה, הריהוט, קישוט הקירות, הלבשת הבית, בחירת הטקסטיל והבדים, הכיסאות והאקססוריז. העובדה שהיא מגיעה מתחום האדריכלות וממשיכה את המסע בעיצוב והלבשת הבית, מאפשרים מענה הוליסטי מהחלל הגדול ועד הפרטים הקטנים. אני אהבתי במיוחד את ההסבר המלומד ושאין אצלה דבר כזה 'חלל מבוזבז': כשאני מעצבת את החלל חשוב לי לנצל כל פינה בצורה מקסימלית. אפשר לגרום לכל חלל להרגיש גדול יותר ולחבר אותו בצורה מושלמת מבחינת נגישות, אופי השימוש וחשיבה על כל פרט ופרט, עד לרמת הידיות, הצבעים, האלמנטים, המראות וכיצד יעשה בצורה נכונה ונבונה, החיבור בין הפנים לחוץ".

מוזמנים ליהנות ממגוון הפרויקטים של ענת רגב באתר המרשים

וגם בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם

לקביעת פגישת ייעוץ ומידע נוסף התקשרו 0502532718

בשיתוף ענת רגב
  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully