וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעז יצא מתוק: סיפור ההצלחה של ליהי פטיסרי

בשיתוף ליהי פטיסרי

22.12.2020 / 9:34

התקופה האחרונה אמנם הייתה קשה לכולנו, אבל אסור לשכוח - גם מתוקים הם סוג של נחמה. אם אתם אנשים שאוהבים להתפנק ולארח, הסיפור הבא בטוח יעורר בכם השראה

ליהי פטיסרי. יח"צ,
ליהי פטיסרי/יח"צ

ליהי פטיסרי היא ההוכחה לכך שגם בקורונה אפשר להצליח ולקיים עסקים קטנים. ליהי, צעירה בת 24, החליטה שהיא לא נותנת לקשיים שהביאה עמה הקורונה לחלחל אל ליבה, ויצאה לדרך חדשה עם עסק קטן שהקימה למאפים וקינוחים. היום, היא מתארת לנו את סיפור ההצלחה האישי שלה ואת החלום הגדול שהגשימה.

הקונדיטוריה של ליהי הוקמה בחצי שנה האחרונה בתקופת הקורונה, ועוסקת באפייה וקונדיטוריה צרפתית: בראוניז, קישים, חלות בריוש, עוגות ועוד מגוון קינוחים ומאפים טעימים. הכל כמובן נעשה בעבודת יד, ללא חומרים משמרים ושימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים.

את העסק היא הקימה ממש במקרה בבית ההורים, וכשראתה שהביקוש למטעמים עולה ועולה, החליטה לעשות צעד אמיץ ולפתוח קונדיטוריה עצמאית. "כשראיתי כשההזמנות גדלות, ההורים שלי עזרו לי לשפץ מקום מתחת לבית ולפתוח קונדיטוריה כשהיום מתקיימות בה מכירות פתוחות לקהל הרחב. לא תכננתי להתחיל לעבוד באופן עצמאי, אבל העניינים התגלגלו ככה וזה קרה מעצמו. העסק שלי צמח במקרה וזה נראה לי הדבר הכי מעניין בסיפור שלי כי זה נותן תקווה לעסקים קטנים. אם יש מישהו שמספיק מאמין בך, אפשר לעשות הכל!", סיפרה ליהי.

ליהי פטיסרי. יח"צ,
ליהי פטיסרי/יח"צ

איך חשבת לפתוח עסק בתקופה שבה הרבה עסקים אחרים נסגרים?

"זה קרה ממש במקרה! הייתי אמורה לטוס לטיול הגדול אחרי הצבא יחד עם בן זוגי דביר ובגלל הקורונה זה לא קרה. במהלך הסגר, התנדבתי להביא קינוחים ומאפים ביתיים לערב שירי זיכרון שהתקיים ברחוב שלי ביישוב. יום למחרת, התחלתי לקבל טלפונים מאנשים שטעמו את המאפים שלי ואמרו שהם חייבים להזמין ממני עוד מאפים! בתור התחלה, השתמשתי במטבח הביתי של הוריי ונעזרתי בדביר שתמך בי והחל לבצע את המשלוחים לכל הלקוחות. עם הזמן, השם שלי עבר מפה לאוזן וכמות ההזמנות שלי גדלה משמעותית. בסופו של דבר, תכננתי להגשים חלום רגעי אבל יצא שעשיתי צעד ראשון אל עבר החלום הגדול יותר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ליהי פטיסרי. יח"צ,
ליהי פטיסרי/יח"צ

מה החיבור שלך לעולם הקונדיטוריה?

לפני שהתחלתי ללמוד, הייתי בטוחה שקונדיטוריה זה עיצוב עוגות או קינוחים מעוצבים בשוקולדים, קצפות צבעוניות, בצק סוכר. רק כשהתחלתי ללמוד בבית הספר "בישולים", הבנתי שיש הבדל משמעותי. בכל מה שקשור לקינוחים, יש הרבה טעמים שהחך הישראלי לא מכיר. אני רוצה להכיר לקהל הישראלי את הקונדיטוריה הצרפתית והאיכויות שלה כמו שאני נחשפתי בבית הספר עם טעמים יותר מעניינים וחדשים, בקיצור לצאת מהקופסה. אני משתדלת מאוד להישאר אותנטית ובוחרת להתעסק בעיקר בטעם ובדברים מיוחדים שלא טועמים ביומיום, פחות מנסה לשחזר עיצובים מוכרים. חשוב לי להיות אני".

ליהי פטיסרי. יח"צ,
ליהי פטיסרי/יח"צ

איך את מצליחה לשמור על קשר עם הלקוחות שלך בתקופה זו?

קהל הלקוחות שלי התחיל מאנשים מהיישוב, וזה עבר מפה לאוזן. עם הזמן, התחלתי לעבוד עם כמויות גדולות של אנשים והחלטתי לפתוח קבוצת ווטסאפ שדרכה אני מעדכנת את הלקוחות שלי בכל הדברים הטובים והמעניינים - מאפים חדשים, תמונות מעניינות, מספרת מה מכיל כל מאפה, שעות פתיחה משתנות וימי מכירה מיוחדים. למשל, בימי שלישי אני מוכרת בעיקר קישים, פוקצ'ות, פחזניות ובימי שישי האופי הוא אחר - בריוש, חלות במילויים שונים, דברים שיותר כיף להתפנק עליהם בסוף השבוע. בנוסף, יש לי קולקציה מיוחדת ופופולרית של בראוניז פאדג' שנמכרת בימי שישי. בעזרת הקבוצה, כל הלקוחות שלי נשארים מעודכנים תמיד".

ליהי פטיסרי. יח"צ,
ליהי פטיסרי/יח"צ

לקוחות ממליצים

"כשהבאנו את המאפים הביתה, כל אחד מבני הבית התביית על משהו אחר ואי אפשר היה לעצור אותם! כולם התענגו על הטעמים והכל חוסל תוך כמה דקות. כן, זה טעים עד כדי כך!"

"בראש השנה הזמנתי 2 עוגות דבש, אחת של קונדיטוריה מוכרת בארץ ואחת של ליהי. בעוגה המוכרת אף אחד לא נגע והיא מצאה את דרכה לפח מהר מאוד. כשפתחתי את עוגת הדבש של ליהי פשוט נדהמתי! עוגה אלוהית! אוורירית, מיוחדת והכי חשוב טעימה. לליהי יש ידי זהב!"

אז אם גם לכם התעורר חשק עז למשהו מתוק ומנחם או אפילו לפנק את האהובים עליכם בקינוחים מקונדיטוריית הבוטיק של ליהי פטיסרי, הצטרפו לקבוצת הווטסאפ ותישארו מעודכנים בכל הטעמים החדשים!

כתובת: ענבר 4, יישוב גילון

טלפון: 054-6451213

אתר

אינסטגרם

בשיתוף ליהי פטיסרי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully