וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנקה צלמת ניו בורן משפחה וילדים - מתעדת רגעים מיוחדים

בשיתוף אילנה פלטונוב

21.12.2020 / 15:24

תיעוד רגעים קסומים של ניובורן, הריון, ילדים ומשפחה, מזכרת ייחודית שתלווה אתכם תמיד, מתחילת החיים, מגיל שנה או מחוויה המשותפת לכל המשפחה

אילנה פלטונוב. נטע סילינה איפור: לימור סוקניק,
אילנה פלטונוב/נטע סילינה איפור: לימור סוקניק

"העובדה כי התאומים שלנו נולדו פגים וגם ההתחלה הקשה, מנעו מאיתנו לעשות צילומי 'ניו בורן' או צילומי גיל שנה. היינו עסוקים כל כולנו בילדים, במהלך השהות בפגייה (שנמשכה כ-3.5 חודשים) ועם החזרה הביתה. כשהיו בני 3 החלטנו שאנחנו עושים צילומי משפחה. כל כך רציתי מזכרת. החוויה בצילומים הייתה כיפית ונהדרת, אבל הרגשתי שהם לא מסתכלים למצלמה וחששתי שבגלל זה התמונות לא יצאו יפות, דבר שהתברר כלא נכון. התמונות שקיבלנו הנציחו רגעים מקסימים שלנו כמשפחה ושלהם כתאומים, שניהם יחד וכל אחד לחוד. התמונות למעשה תיעדו חוויה מקסימה. הופתעתי לטובה שלמרות שהילדים לא הסתכלו כל רגע למצלמה, התוצאה עדיין הייתה נהדרת ויפה, וזה בדיוק מה שאני רוצה להעניק לאחרים", מספרת אילנה פלטונוב נשואה ואמא לשלושה: תאומים בן ובת בני 7 וקטנטונת בת שנתיים, צלמת משפחתית המתמקדת בצילומי ניו בורן, צילומי גיל שנה וצילומים משפחתיים.

"יש לי כמה תמונות מהתקופה המאתגרת הזו, שכוללות גם את חווית הלידה, הפגייה וההגעה הביתה. היה לי חשוב להנציח אותם בגיל מסוים כי עכשיו הם כאן, והם בריאים וכל חייהם פניהם. וגם שתהיה מזכרת".

מאז ומעולם נהנתה אילנה מתחום האומנויות, החל מריקוד, תפירה, סריגה, ציור וצילום. את המצלמה המקצועית הראשונה היא קנתה לבעלה שהתעניין בתחום, הרבה לפני שהיא עצמה הפכה את זה למקצוע. לאחר שעבדה כמתכנתת מעל לעשור, היא הרגישה שהמצלמה קוראת לה: "שני דברים קרו במקביל. גיסתי נכנסה להריון וביקשה שאצלם אותה למזכרת. באותו הזמן התחלתי להרגיש שאני כבר לא נותנת מעצמי בעבודה, כפי שעשיתי בעבר. נמשכתי לעולם הצילום והתחלתי לקחת קורסים פרונטליים והשתלמויות אונליין בצילום, צילומי ניו בורן ועוד. כך העמקתי את הידע שלי והחלטתי ולהתמקד בצילום בלבד" היא מסביר את התהליך שעברה, עד שהפכה לצלמת אהובה ומקצועית.

עבודה של אילנה פלטונוב. אילנה פלטונוב,
עבודה של אילנה פלטונוב/אילנה פלטונוב

איך את מתמודדת עם אתגר הצילום של תינוקות שזה עתה נולדו?

"כדי לצלם את הרך הנולד, צריך באמת לאהוב את זה ולהיות עם מלוא הסבלנות, מתוך אהבה לגיל המתוק הזה, וגם להכיל את ההורים. אני אוהבת מאוד את החיבור לקטנטנים ואת הצילומים איתם, שמהווים הרבה מעבר ללחיצה על כפתור. בפועל אני משמשת להם כבייביסיטר לכל דבר, בין אם סשן הצילומים אורך שעתיים או חמש שעות ויותר. במהלך הצילומים אני מרדימה אותם, מחליפה להם, מאכילה (אלא אם האמא מניקה) ועוטפת אותם. בזמן הזה ההורים יכולים לנוח. יש לא מעט הורים שגם נרדמים על הספה בסטודיו.

"חשוב לי שהתינוק או התינוקת יתחברו אלי וירגישו אותי ואת הביטחון שאני נותנת להם, שיהיה להם נוח. ברוב הפעמים אני מצליחה לצלם אותם דווקא כשהם ישנים, בתנוחות הכי מתוקות ומקסימות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עבודה של אילנה פלטונוב. אילנה פלטונוב,
עבודה של אילנה פלטונוב/אילנה פלטונוב

מה הדבר הכי חשוב בצילומי ניו בורן?

"הכי חשוב ליצור אווירה רגועה וגם להתכונן טרם ההגעה לסטודיו, ולפני שהצילומים מתחילים. חצי שעה לפני שיוצאים לדרך, חשוב להאכיל את התינוק, להחליף לו חיתול ולהביא חיתולים להחלפה ומוצץ להרגעה, במידה ויש. אני יוצרת אווירה נעימה בסטודיו, הכוללת טמפרטורה חמימה, השמעת מוזיקה מתאימה (בייבי מוצארט או בייבי באך) ושמירה על הילד נינוח, כולל החלפת חיתול והאכלה כשצריך. לעולם לא אמשוך את הזמן ואצלם 'רק עוד תמונה אחת' במקום לענות על צורך מסוים של הרך הנולד. חשוב מאוד להימנע מהארכת אי הנוחות של התינוק רק כדי לסיים מהר את הצילומים, וזה אומר גם יציאה להפסקה, רק כדי לקבל חיבוק מההורה.

"יש זמן לכל דבר והכי חשוב שהחוויה תהייה חיובית לתינוק ולהורים, וגם למנוע מתח מיותר ולתת מענה כשהתינוק סובל מגזים או שאחד ההורים קצת לחוץ".

מתי מומלץ לקיים צילומי ניו בורן?

"בדרך כלל 5-12 ימים ממועד הלידה. התינוק עדיין לא מודע לעובדה שיצא מהרחם ולכן כל עוד יש מענה לצרכיו והוא זוכה לתחושת עיטוף, ובדרך כלל יהיה נינוח. הגיל המקסימלי לצילומים מסוג זה הוא חודש. פגים מצלמים כשהם חוזרים הביתה ושמשקלם מעל 2.5 ק"ג".

ומה עם צילומי משפחה? הורים רבים לא מתחילים כי הם חוששים מהבלגאן שזה עלול ליצור ובעקבות כך גם התוצאה...

"חשוב לזכור שאני לא מחפשת את התמונה הזו, שכולם יושבים ומחייכים למצלמה. הרעיון הוא לתעד את החוויה המשפחתית ולתפוס את המהות של הילדים, שובבים ועדינים כאחד. אני משתדלת לקיים את צילומי המשפחה בטבע, שמיקום מאפשר את הממד האומנותי של האור והתפאורה וגם נינוחות לילדים, שיכולים להתלהב מפריחה, מגזע של עץ וגם לחקור ולשחק. את העניין שהם מוצאים בטבע, את המבטים האותנטיים, הצחוק האינטראקציה של כל המשפחה יחד, זה מה שאני מנסה לתעד.

"הילדים אוהבים את הטבע. אין להם את החרדות שיש לנו ההורים בזמן הצילומים. הם לא חוששים להתלכלך ולא עסוקים בלדמיין איך הם יצאו בתמונה. הטבעיות של הילדים, מאפשרת בדרך כלל שיתוף פעולה עם כולם. אני לא מחפשת את החיוך של הילד ואת המבט למצלמה, אלא את רגעי ההנאה שלו ושל כל בני המשפחה. מדובר על בילוי משפחתי של שעה וחצי בטבע, בלי טלפונים או הסחות דעת אחרות. כך יוצאים הרגעים הכי יפים, שבאים לידי ביטוי בתמונות".

עבודה של אילנה פלטונוב. אילנה פלטונוב,
עבודה של אילנה פלטונוב/אילנה פלטונוב

ואם בכל זאת את נתקלת בסרבני צילום?

"קודם כל, בדיוק כפי שקורה בצילומי ניו בורן או גיל שנה, חשוב שיהיה מענה לצרכים של הילדים בין אם מדובר על האוכל שהוא אוהב, הטמפרטורה אליה הוא רגיל וכדומה. כמו שאמרתי קודם, גם אם הילד יושב ולא מחייך או מביט למצלמה, האינטראקציה שלו עם בני המשפחה, זה מה שאני אתעד. בעונות החמות, אני משלבת בצילומים גם גיגית עם מים חמימים, שמאפשרת הנאה צרופה לילדים, דבר שבא לידי ביטוי בצילומים".

בנוסף מציעה אילנה צילומי גיל שנה וגם צילומי דורות, בהם לוקחים חלק סבים וסבתות, כולל סבא רבא וסבתא רבתא עם הנינים, הכל באווירה משפחתית ונעימה. צילומי גיל שנה ומשפחה מתקיימים בטבע, באזור ראשון לציון, רחובות או מעט יותר דרומה, במידה וישנן פריחות מיוחדות של רימונים או כותנה. צילומי גיל שנה וניו בורן ניתן לקבוע בסטודיו בנס ציונה או בבית הלקוח.

מדוע כל כך חשוב לתעד בצורה מקצועית?

"היום הטלפון זמין והיד קלה על הקליק. בפועל, התמונות בדרך כלל נשארות שם או בענן ומזכרת אמיתית אין. התמונות בגיל צעיר, ניו בורן או בגיל שנה, כמו גם התמונות המשפחתיות הופכות למזכרת נהדרת שמתעדת חוויות שהפכו לזיכרונות.

"לילדים זה נותן תחושת שייכות וביטחון. כשאתם תולים בבית את התמונות של הילדים שלכם, זה מאפשר להם ממד נוסף של שייכות בבחינת: 'אני מזהה את עצמי, אני חלק מהבית הזה. אני פה'. התמונות גם הופכות לזיכרון עבור כל המשפחה. כך גם ההורים יכולים ליהנות מתהליך ההתפתחות הצמיחה של הילדים ולהיזכר איך הם היו כתינוקות, פעוטות וכילדים. העדשה מתעדת את רגעי הכיף ממש, ולא כדרך אגב. הבילוי משפחתי מתועד כחוויה נהדרת ויוצר הרגשה נהדרת".

צילומי ניו בורן מדוע מומלץ בין גיל 5 ימים ל-12 יום

אילנה מסבירה, מדוע זהו טווח הגיל המומלץ ביותר לצילום הרך הנולד:

 כי מדובר בתיעוד תחילת חייו וברגעים בהם הוא ישן הכי טוב (בדרך כלל) ויכול להישאר בתנוחת הכרבול זמן ממושך, כל עוד הוא מקבל מענה לצרכיו. אחרי תקופה זו, הילד מתחיל להימתח וזקוק פחות לתנוחה זו.

 מאוחר יותר יכולים להתחיל הגזים, מצב שעלול לגרום לתינוק לישון פחות ולהיות פחות נינוח. אחרי גיל חודש, ייתכן והתינוק יישן פחות ואז יש צורך להרדים אותו יותר במהלך הצילומים שיכולים להימשך יותר מחמש שעות.

ליצירת קשר עם אילנה, התקשרו 054-258-8535, ירושלים 42, נס ציונה.

ניתן גם לשלוח הודעה בווטסאפ .

מוזמנים גם להתרשם ממגוון עבודותיה היפיפיות באתר

בעמוד הפייסבוק

ובעמוד האינסטגרם

בשיתוף אילנה פלטונוב
  • עוד באותו נושא:
  • צילום
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully