וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוגיות בתקופת קורונה - איך צומחים ממשברים, איך מתחזקים את הזוגיות ואיך ניתן לעבור ייעוץ זוגי - לבד?

בשיתוף יעל זוננטל

21.12.2020 / 10:02

איך יכולים זוגות להתמודד עם הקשיים שתקופת הקורונה הממושכת מערימים בפני הזוגיות? והאם טיפול יכול להיות יעיל אם רק אחד מבני הזוג מגיע אליו?

יעל זוננטל. יח"צ,
יעל זוננטל/יח"צ

אין ספק כי תקופת הקורונה גרמה למשברים רבים לצוץ בין בני זוג. בעוד שזוגות מסוימים מצאו את התקופה הזו כמחברת ומבריאה, זוגות אחרים גילו כי חודשים שלמים בבית אחד עשויים להציף את הפערים הקיימים ולהרחיב אותם. יעל ויצמן זוננטל, יועצת משפחתית וזוגית, פותחת צוהר מסקרן לעולם הזוגי בתקופת הקורונה ומספרת מעט על הקשיים שעולים בין זוגות, על איך הייעוץ הזוגי יכול לסייע, והאם ניתן לבצע ייעוץ זוגי - לבד?

יעל זוננטל הקליניקה במושב ינוב. יח"צ,
יעל זוננטל, הקליניקה במושב ינוב/יח"צ

להגיע לייעוץ זוגי לבד - יש בזה תועלת?

אחת הבעיות העיקריות בקרב זוגות, עולה מתוך פער גדול בין החוויות של בני הזוג - צד אחד מרגיש שחל משבר ומעוניין לשנות, והצד השני לא. כיום, יותר אנשים מגיעים לבד לייעוץ זוגי ומספקים ראייה לכך שניתן לטפל בזוג דרך הפרט. אמנם ההעדפה היא לבוא בשניים, אך לעיתים חוסר שיתוף פעולה של אחד מבני הזוג, עלול אף להזיק לתהליך הייעוץ, לכן, מומלץ בכל מקרה להגיע גם לבד. "למרות שבהתחלה יש תחושה של 'למה אני זה שצריך להשתנות', אחרי תהליך פרטני, הזוגות מבינים שלקיחת האחריות האישית היא לטובתם, והשינוי אצלם נותן להם נחת וגורר שינוי חיובי גם אצל בן הזוג", מסבירה יעל. "משבר הקורונה הביא עימו הרבה כאוס, ועכשיו צריך לחיות עם ההרס שנותר מהסערה, לאסוף את השברים שנותרו. אני מכוונת את הזוגות להבין לא רק איך מתמודדים תוך כדי המשבר, אלא איך מתמודדים גם אחריו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מה הקשיים העיקריים שעולים בין בני זוג בעקבות הקורונה?

עבור זוגות רבים, תקופת הקורונה חידדה את כל ה-"ליקויים" במערכת היחסים. הסגרים בבית, הניחו זרקור על הזוגיות, על כל רבדיו הטובים והפחות טובים של הפרטנר שנבחר, ובעיקר, עלתה ההבנה כי כל זוג מורכב גם משני אינדיבידואלים בעלי רצון לחופש. "הצורך לברוח מהבית, הצורך של כל אחד לספק את עצמו בלי קשר לזוגיות. הרצון להיות חופשי בתוך זוג, מעלה קושי מאוד גדול", אומרת יעל. "בתוך המערכת הדיאדית יש 3 אישיויות - הוא, היא והזוג יחד. הייתי רוצה שיותר זוגות יבינו שכדאי להשקיע במערכת הזוגית עוד לפני שנוצר משבר, לא צריך לחכות שמשהו ישבר כדי לתקן אותו".

עבור בעיה זו, יעל פיתחה תוכנית ייחודית בת 6 עד 10 מפגשי ייעוץ ששמה דגש על חיזוק הזוגיות עוד לפני המשבר, ומתבססת על עבודה משותפת ליצירת חוויות מהנות עבור בני הזוג. תהליך זה מכוון לבני זוג שמעוניינים ורוצים לשמר את הזוגיות ולתחזק אותה. בדיוק כשם שהיו יוצאים לדייט שבועי או טסים לחו"ל ביחד כדי להתקרב, כך יוכל גם תהליך הייעוץ להוות חוויה מחזקת ומקרבת.

יעל זוננטל הקליניקה במושב מזור. יח"צ,
יעל זוננטל, הקליניקה במושב מזור/יח"צ

אז איך אוספים את שברי הקורונה?

קודם כל, מומלץ לפנות לבעל מקצוע. אם פעם הדור המבוגר יותר היה חושש מהתיוג שעלול להיווצר מפגישה עם פסיכולוג או כל יועץ אחר, היום עולה המודעות שלרפא את הנפש, לא פחות חשוב מלרפא את הגוף. יעל משתפת אותנו במספר טיפים שניתן לעשות בבית, כדי ליצור קירבה במערכת היחסים: "כל אחד מבני הזוג, צריך להזכיר לעצמו למה בחר בבן או בת הזוג. לנסות לעורר את הרגש, ולהבין שדווקא ככל שבני הזוג יחד יותר שנים, יש יותר היכרות ואפשר לעבוד על בעיות, גם בפן המיני. הזוגיות מורכבת מבני הזוג, החברות ביניהם, האינטימיות, ולבסוף הסקס. ברגע שאין את 3 הדברים הראשונים - הסקס הוא החלק שנפגע. סקס זה תקשורת, זו הכרה והקשבה אחד של השני. צריך לחזק כל חלק בנפרד, כדי להרוויח את המערכת הזוגית יחד". בנוסף לכך, יעל מסבירה כי הצלחה של תהליך ייעוץ טמונה במטרות שמציב כל אחד מבני הזוג, כאשר המטרה צריכה להיות ריאלית ולא נובעת מהרצון לשנות את הפרטנר. "אני לא מעוניינת לשנות אף אחד שמגיע אליי לתהליך, ואני גם אומרת להם - אם תשנו את הפרטנר שלכם, הוא לא יהיה האדם בו בחרתם מלכתחילה. למה שתרצו לשנות?. החוכמה היא להבין מה המציאות החדשה וכיצד מתמודדים איתה באופן הטוב ביותר".

איך יודעים אם צריך להיפרד או שיש על מה להילחם?

הניסיון הרחב של יעל מראה כי את רוב המקרים של משבר בזוגיות, ניתן לפתור ולחיות בהרמוניה. בתהליך הייעוץ שיעל מציעה לזוגות אצלה בקליניקה, היא מבינה יחד איתם מה מתאים ונכון להם כזוג, ויחד הם מנסים לבנות את הזוגיות בתוך המסגרת הנכונה להם ובמרחב המאפשר שיח פתוח ומכיל, שיעל יוצרת. "המטרה שלי היא שני דברים - הראשונה, איך לנהל ריב באופן נכון, והשנייה, היא שכל אחד מבני הזוג יבין מה הצרכים והרצונות שלו, וידע איך לבטא ולממש אותם מול הצד השני". הניסיון הפרקטי של יעל בתחום, הבנה וההכלה שלה כלפי הזוגות, הם הקווים המנחים אותה בעבודה מול בני הזוג ומוכיחים שזה עובד.

יעל ויצמן זוננטל

קליניקה: מושב מזור ובמושב ינוב

טלפון : 0524090040

פייסבוק

בשיתוף יעל זוננטל
  • עוד באותו נושא:
  • זוגיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully