וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצח דנה בנט ועד א"ק מפרשת זדורוב: הכירו את עו"ד תומר שוורץ

בשיתוף תומר שוורץ

20.10.2020 / 11:54

הפרשות שהסעירו את המדינה, המשיכה לתחום המשפט הפלילי, המעבר החד מתובע לסניגור והתיקים שיכולים ליפול על כל אחד מאיתנו. עו"ד תומר שוורץ, סניגור מוביל בצפון, בשיחה מרתקת על משפט וסיפורי משפט

עו" תומר שוורץ. יח"צ,
עו"ד תומר שוורץ/יח"צ

עו"ד תומר שוורץ, ממובילי הסניגורים בצפון הארץ, הוא איש של סיפורים עם נפש של סופר. החיבור בין שני העולמות המרתקים שמלווים אותו כל חייו הבוגרים - המשפט הפלילי והכתיבה - מוביל אותו במשך כל הקריירה המרתקת שלו. בינינו, מי מאיתנו לא אוהב להישאב ולהתמכר לספר או סדרה משפטית שעשויים כמו שצריך ועו"ד שוורץ נחשף במהלך הקריירה שלו לאינספור סיפורים כאלה. למעשה, הסיפור שלו עצמו ייחודי. לא תמצאו הרבה עורכי דין פליליים שעשו את כל מגוון תפקידי עריכת הדין בתחום הפלילי.

עו"ד שוורץ שירת כעשר שנים כפרקליט בכיר בפרקליטות ותובע משטרתי; בעשור האחרון הוא משמש סנגור שמייצג חשודים ונאשמים בשלל עבירות. "סנגור שגדל כתובע, מכיר את חוזקותיה וחולשותיה של המערכת ויודע לנצל זאת לטובת לקוחותיו. כשאני שומע את סיפורו של החשוד, אני מבין מהר מאוד מה הסיפור שמספר לעצמו הפרקליט", הוא מסביר.

המעבר מתובע לסניגור, מהגנה על נפגעים להגנה על נאשמים, חד מאוד. כמו שחקן כדורגל שעובר מהפועל למכבי, או להפך. "כתובע חייתי מתיקי החקירה - דפים ודיסקים; כסנגור אני חי בעיקר מהאנשים. ההליך הפלילי מורכב מפסיפס של ראיות ועדויות ובית המשפט קובע אם אדם אשם בהתאם לכללים וחוקים. יש מקרים שיש תחושה שמישהו אשם, אבל הוא יוצא זכאי, ויש מצבים הפוכים. השופט במשפט הפלילי דן בהתאם לראיות הקבילות שמוצגות בפניו. הוא למשל לא יכול להסתמך על עדות של אישה נגד בעלה בעבירות מסוימות".

עורכי דין פליליים ובמיוחד סניגורים הם אנשים מיוחדים. הרפתקנים. קרי רוח. נמשכים לסכנה ולאתגר. מאוהבים בסיפור. "מה שכל כך מושך אותי למקצוע הזה כבר שני עשורים, זו היכולת להיות חלק מרכזי בנקודות הקיצון של אנשים", מסביר עו"ד שוורץ. "כתובע, הייתי מחובר למתלוננים ולנפגעי עבירה ובשנים האחרונות אני מסייע לחשודים ולנאשמים שמוצאים את עצמם בתוך בור עמוק. אני פוגש אנשים שראו תחנות משטרה ובתי מעצר בתוכניות בטלוויזיה ופתאום הם שם. בסרט של החיים. היכולת לתת עצה מצילת חיים, לנתב לכיוון הנכון ולהשרות בטחון - נותנת הרבה סיפוק וכוח להמשיך.

עו" תומר שוורץ. יח"צ,
עו"ד תומר שוורץ/יח"צ

"ההליך הפלילי הוא רכבת הרים. לא פחות. איש חכם נתן עצה: 'אף פעם, אל תעמוד מאחורי סוס, ולא לפני שופט'. כשנכנסים לבית המשפט, יש יותר מדי אפשרויות לסיום ההליך. עד כמה המצב קיצוני, אפשר להבין מאדם שמואשם ברצח: את המשפט הוא יסיים או כאדם חופשי (זיכוי) או במאסר עולם לשארית חייו (הרשעה)".

ואכן, הוא מצא את עצמו - בשני הצדדים - במרכזן של כמה פרשיות שריתקו את המדינה. "המגוון הגדול של תיקים שטיפלתי בהם מאפשר לי לקבל תמונה שלמה של ההליך הפלילי. שימשתי כפרקליט שייצג את המדינה בתיק הרצח של דנה בנט ז"ל, והפכתי להיות הסנגור של א"ק מפרשת הרצח של תאיר ראדה ז"ל".

יש סביב עורכי דין פליליים, במיוחד כאלו שמצאו את עצמם מייצגים בפרשייה עם הד תקשורתי עצום, מעין הילה מסוימת. אנחנו מסתכלים עליהם כסלבריטאים, כמו דמויות ב"חוק וסדר". הרי רוב האזרחים לא ימצאו עצמם נזקקים לשירותיו של עורך דין פלילי ולכן הם אינם נמצאים ב"סל נותני השירותים" שאנחנו פונים אליו בעת הצורך.

עו"ד שוורץ מסכים, אבל מדגיש: "בשנים האחרונות ליוויתי נאשמים וחשודים רבים במגוון אירועים, שהמשותף לרבים מהם, הוא שהם יכלו לקרות גם לחברים, לשכנים ולבני המשפחה שלי".

מה למשל? "מקרי גרם מוות ברשלנות: תאונות עבודה למיניהן. נפילה מבניין. התחשמלות במדגה. מטופל בהוסטל שנחנק למוות. מטופל בהוסטל אחר שיצא ללא השגחה, נעדר ונמצא מת. קו נוע של גידולי שדה שעזב את מסלולו, הגיע בשעת לילה לכביש וגרם למותו של אדם שהתנגש בו עם רכבו.

צעירים שגידלו סמים או שהחזיקו ומכרו לאחרים. מקרי אלימות, שהחלו בשל ויכוחים פעוטים. אזרחים מן הישוב שמצאו עצמם מסתבכים בעבירות מרמה ושוחד. חיילים שהשתמשו בסמים והועמדו למשפט פלילי בבית הדין הצבאי. קטינים ונוער שהיו מעורבים בצילום ובהפצת תמונות זימה של בנות גילם. מעשה מגונה והטרדה מינית מצד עובדי ציבור, אנשי עסקים ואנשים מן היישוב. איומים כלפי שכנים או מכרים לעבודה או בתוך התא המשפחתי. שוטרים שהסתבכו בהליך פלילי".

הישמרו מצרות, אבל אם נקלעתם לצרה או למצב שאפילו לא דמיינתם שתגיעו אליו, דעו שיש מי שיכול לייצג אתכם - מישהו שהיה בשני צדי המתרס.

עו"ד תומר שוורץ

0506217144

tomer@schwartz-law.co.il

לפרטים ויצירת קשר - האתר של עו"ד תומר שוורץ

חפשו את עו"ד תומר שוורץ בפייסבוק

בשיתוף תומר שוורץ
  • עוד באותו נושא:
  • עורכי דין
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully