וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאוס שף - פגשנו בשף פרטי מזן אחר

בשיתוף זאוס שף

16.12.2020 / 16:06

הקורונה תפסה את טל זוסמן ריאל כשהוא עוסק בשורה של מיזמי אוכל - ארוחות משותפות ערבי יין ועוד כיד המלך. עד שיוכל לחזור לפעילות מלאה הוא מתמקד בהענק שירותי שף פרטי - מביא את המסעדה לבית

זאוס שף. טלי רז,
זאוס שף/טלי רז

שנת 2020 עומדת לקראת סיום ולנצח זו תיזכר כשנת הקורונה, שנה אשר שינתה את החיים של כולנו מקצה לקצה. מגזרים רבים ספגו מכות אנושות בעקבות המשבר ובראשם ענף המסעדנות בישראל. על פי רישומים, במהלך השנה מאות מסעדות וברים נסגרו מאחר ולא יכלו לעמוד בהוצאות השוטפות, כאשר אי אפשר היה לארח לקוחות וסועדים.

דווקא מתוך המשבר וצורך אנושי של כולנו ליהנות ממטעמי החיים, מי שתפסו פיקוד בתחום הם השפים הפרטיים, כאשר הם מביאים את "המסעדה" לאירועי בית מצומצמים.

במערכת "הנבחרים" בחרנו לתת במה לכמה מהשפים הפרטיים הבולטים ביותר בתעשייה, בחרנו לצאת לדרך בסדרת כתבות מיוחדת עם " זאוס שף", פרי יצירתו של טל זוסמן ריאל. מפיק חבר המערכת פגש את טל לשיחה על אוכל ותפריטים, הוא הוקסם משף ייחודי שעושה חיל בין המחבתות והסירים.

זאוס שף. טלי רז,
זאוס שף/טלי רז

טל זוסמן ריאל, בן 38, נשוי ואב לשלושה, חי ונושם את עולם המטבח כבר למעלה מ 18 שנה, כאשר הכל החל בגלל ששתה "קצת" יותר מדי בערב ליל סדר אחד. "מעולם לא תכננתי להיות שף, אבל העבודה הרצינית הראשונה שלי בתחום היתה במטבח של פאב בתל אביב, מקום שאליו נהגתי לצאת. המטרה שלי היתה להיות ברמן, אך העבודה במטבח היתה הדרך להתחיל. לאחר תקופת עבודה קצרה במטבח אכן עברתי לעבוד בבר, אבל ערב אחד, ערב ליל הסדר, שתיתי לא מעט בבית עם המשפחה ופשוט נרדמתי, כך שלא הגעתי למשמרת עבודה בפאב, משמרת קריטית מאחר והיה זה ערב חג.

"מנהל הפאב החליט לתת לי עונש חינוכי, הוא שלח אותי חזרה לעבודה במטבח למשך שלושה חודשים, שם, בארוחות סוף משמרת של העובדים זה קרה, התאהבתי במקצוע", סיפר לי טל עם חיוך נוסטלגי מרוח על פניו.

לאחר מכן טל החל לפרוח כאשר צבר את ניסיונו בשטח, הוא עבד במסעדות שונות, בין היתר של פירות ים, בשרים, גריל ודגים, כך שספג המון ידע על סגנונות בישול שונים ומאכלים מגוונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
זאוס שף. איציק בראל,
זאוס שף/איציק בראל

על השינוי המשמעותי הראשון שלו בתחום האוכל הוא הוסיף: "הכרתי את מי שהיום היא אשתי, היה ברור לי כי על מנת שאוכל להקים משפחה, אני צריך להוריד מהפרק את הסטטוס של טבח שעובד לילות, סופי שבוע וחגים, לכן עברתי לעבוד במטבח המוסדי.

"התחלתי לעבוד בהסעדה של חברות הייטק, התקדמתי די מהר מהמטבח לניהול, כך שבעשור האחרון הנחתי את הסינר בצד ועברתי לנהל את כל האופרציות מסביב, בכל הנוגע לתפעול ורכש".

למרות שהצליח מאוד בתפקידו הניהולי מאחורי הקלעים, הפרפרים בבטן החלו להציק לטל, הוא החליט לחזור לחום הלוהט של המטבח והקים עסק עצמאי, " זאוס שף". במסגרתו הוא החל לפנק זוגות בארוחות שף בביתם, כאשר היה מגיע עם כל הפרודוקטים והציוד הנדרש, ומבשל להם ארוחת פאר מול העיניים תוך כדי שיחה קולחת.

זאוס שף. אוראל עזרא,
זאוס שף/אוראל עזרא

תוך כדי תנועה הוא הוסיף "מנה נוספת לתבשיל", כאשר הוציא לאור סדנאות בישול, עבור כל מי שביקשו ללמוד כיצד לבשל את אותם המאכלים שהכין באופן פרטי. מדובר בערב בו הנוכחים מבשלים ביחד איתו לפי תפריט שנקבע מראש, כאשר האופציות מגוונות, הן נעות בין המטבח האיטלקי, האסייתי או צלייה ועישון של נתחי בשר מובחרים. סדנאות של אחד על אחד, זוגות, משפחות וחברות.

השם שעשה לעצמו הוביל להפקת אירועים גדולים יותר, ערבי חברה, בר מצוות, חתונות וכד'. "לא הייתי יכול להישאר בצד הניהולי בלי לבשל בעצמי לאחרים, האינטרקציה עם הלקוחות והאירוח, הם היו חסרים לי, לכן פתחתי את "זאוס שף", הסביר טל. "אני מביא את כל הציוד, אוכל וכמובן, יין משובח. זו סדנא פעילה, כל מי שחפץ להשתתף ו"ללכלך" את הידיים מוזמן, אבל גם אלו שמעדיפים לשבת בצד, עם כוס יין טוב ולשוחח, גם זה בסדר גמור, אני זורם עם הכל", סיפר טל.

על השאלה איזה סגנון בישול מאפיין אותו יותר מכל הוא השיב: "אני אף פעם לא יודע להגיד מה סגנון הבישול שלי, מאחר ואין לי סגנון מוגדר. אני מבשל אוכל טוב וטעים, בזכות הידע וניסיון שצברתי, גם בזכות העובדה שאני עושה שימוש בחומרי הגלם האיכותיים ביותר, כי חשוב לי שהלקוח יחייך אחרי כל ביס".

שוחחתי עם כמה לקוחות של "זאוס שף", מי שהזמינו את טל לארוחת שף בביתם, בנוסף למי שהיו מעורבים בסדנאות שהוא מעביר, כולם העידו על שף שלא מפסיק לחייך, שניתן לשוחח איתו לאורך כל האירוע על כל נושא שבעולם. על אווירה קסומה שהוא משרה, על טעמים יוצאים מגדר הרגיל שמניח על השולחן, כאשר כל צלחת מושכת את העין בזכות שילוב של עסיסיות ואסתטיות ביחד.

בין יתר החברות שנהנו מהסדנאות של "זאוס שף" ניתן לציין את: " ,"PAY-Kהשלוחה האוסטרלית של PAYBOX, קופ"ח כללית, חברת ארגוס ועוד.

מעבר לפעילויות אלו, עד לפני עידן הקורונה, טל גם היה עורך ערבי אירוח של 32 סועדים שלא מכירים האחד את השני. אלו היו מגיעים בכל פעם אל חלל שונה, סטודיו בתל אביב, חצר במושב חוות סוסים ומקומות נוספים, מתיישבים סביב שולחן אבירים גדול ונהנים משירות צמוד של שירותי השף ומלצרים. "הייתי שוכר במיוחד חללים גדולים, אך עם זאת אינטימיים שמעניקים אווירה מיוחדת.

דרך האוכל היתה מתפתחת שיחה בין הסועדים השונים, בזמן שהם יכולים לבוא אל המטבח הפתוח, לראות, לשאול ולטעום, הכל מהכל. זו היתה הצלחה כבירה, כי זו היתה ארוחה ששברה את השיגרה. לא עוד לבוא למסעדה, אלא ליהנות מאותה איכות של מאכלים, בנוף שונה ותוך כדי אינטרקציה עם סועדים אחרים", סיפר טל בגעגועים עזים.

זה לא הכל, עד לפני הקורונה טל היה משתף פעולה עם יינן מדופלם מיקב לוריא, לערבים של Wine and Dine . חווית אירוח משגעת בה השניים היו מביאים לסועדים תשעה סוגים של יין, תוך כדי הסבר מעמיק על כל אחד מהטעמים. תוך כדי הסבר על היינות השונים, טל היה מבשל ומתאים תשע מנות שהשתלבו במיוחד עם טעמי היין המגוונים.

"בכל ערב זו היתה ארוחה גדולה, משביעה, עם ניחוחות באוויר וטעמים משגעים. ברגע שהקורונה הזאת תעזוב אותנו, אני אחזור לכל אותם סדנאות וערבים בשיא הכוח", הכריז טל.

עוד למדתי כי טל מעביר סדנאות צליה בחברת "כרמל דיירקט", יבואנים של גרילי גז, מעשנות ומטבחי חוץ. אחת לכמה שבועות, הוא מגיע לסדנא בסניף החברה בהרצליה. בסדנא כל זוג מקבל גריל ובמהלך הערב טל מחלק להם בשרים, מסביר על שיטות הצליה השונות, על שימוש נכון בגרילי גז, הכרת נתחים, בחירתם ועוד.

בנוסף, טל עורך ימי הדגמות על הציוד הרחב של החברה, גרילי גז ומעשנות. מדובר ביום פתוח שמתקיים כל פעם בסניף אחר, בו לקוחות קבועים ולקוחות פוטנציאלים של החברה יכולים לבוא, להתייעץ ולשאול אותו ואת צוות החנות על הכל.

הדבר נעשה תוך כדי מסע טעימות של בשרים ומטעמים נוספים, כאלו שטל מוציא במהלך היום מהגרילים והמעשנות.

"הנפש שלי צמאה לחזור ולבשל, לגרום לאנשים לחייך כמה שיותר", סיפר לי טל רגע לפני שנפרדנו לשלום.

על אהבתו ותשוקתו של טל לתחום יעידו גם מספר קעקועים שקשורים למזון, סכינים, חלקי הפרה, ראש בקר ועוד שמעטרים את גופו.

"זאוס שף", היתה לי שיחה מרגשת עם טל זוסמן ריאל, שף מיוחד.

רוצים שטל יגיע לבשל עבורכם בבית גם בימי הקורונה?

צרו קשר עכשיו בטלפון: 053-565-8801

למידע נוסף כנסו לאתר

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף זאוס שף
  • עוד באותו נושא:
  • שף
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully