וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל עסק - המאמר הזה יכול לחסוך לך כסף - והרבה!

איריס קורן, בשיתוף ענבל יפת

16.12.2020 / 8:59

כדי שעסק ירוויח עליו להתנהל נכון. ענבל יפת מסביר מה השילוש הקדוש שיגרום לעסק שלכם להצליח

ענבל יפת. יח"צ,
ענבל יפת/יח"צ

אם אתם בעלי עסק קיים או מעוניינים לפתוח עסק עצמאי חדש - הכתבה הזו היא במיוחד עבורכם!
תקופת הקורונה הציבה בפני כולנו אתגרים חדשים ולא תמיד מוכרים, הדבר נכון במיוחד עבור בעלי העסקים הקיימים, אך גם עבור אותם שכירים, שעקב אי היציבות הכלכלית שנקלעו אליה בגלל יציאה לחל"ת ארוך או פיטורין שנכפו עליהם, החליטו לקחת את גורלם בידם ולפתוח עסק חדש .

אז אם לעשות - כדאי לעשות את זה נכון!

על מנת לשפוך מעט אור על מה זו התנהלות עסקית נכונה בהתיחסות להתנהלות פנים ארגונית וחוץ ארגונית, בקטגוריות של: ההתנהלות העסקית, ההתנהלות הפיננסית וההתנהלות השיווקית והמכירתית, חיפשנו בעל מקצוע, אשר יוכל לתת לנו ידע וטיפים מעשיים. וכך הגענו אל ענבל יפת מ"DTarget", יועץ עסקי ופיננסי, אשר בארבע השנים האחרונות מלווה עסקים ממבחר תחומים להגדלת הרווחיות והיעילות ומומחה המלווה בנושא הלוואות בערבות המדינה.

ענבל יפת. יח"צ,
ענבל יפת/יח"צ

ענבל בוא תסביר לנו קודם קצת עליך ועל העסק שלך?

אני חי את עולם העסקים למעלה מ-20 שנה, בהתחלה כשכיר בתפקידי ניהול בכירים של ניהול מוצר ומכירות (שם גם חידדתי את המומחיות שלי בעולם הרכב ותעשיה), ולאחר מכן, כיזם ובעלים של חברות פרטיות, שעסקו הן בתחום היבוא והן בתחום היעוץ. ב-10 השנים האחרונות, מסיבות אישיות בחרתי לשנות את הנתיב ולהתמקד ביכולותיי המוכחות כיועץ ומאמן לבעלי עסקים בינוניים וגדולים, להגדלת הרווחיות, היעילות ויכולת הבקרה העצמית של העסק. במקביל, אני מקפיד ללוות מדי שנה מספר עסקים קטנים (עד 3 עובדים), כחלק מהאני מאמין העסקי שלי, שאומר שבעל העסק צריך ללמוד לנהל את העסק ולא להתנהל. לרוב לאנשים שהיו שכירים שנים, לוקח זמן לעשות את הסוויץ' בין היותם מקבלי הוראות, להיותם נותני הוראות, זו תופעה שאני נתקל בה הרבה.

לאורך השנים הקפדתי על לימוד והכשרות שיסייעו לי לתת את השירות והיעוץ הטוב ביותר ללקוחותיי. כך למשל, למדתי אימון אישי ועסקי, הנחיית קבוצות, ניתוח וקריאת שפת גוף, קורס יועצים עסקיים וקורסי שיווק ופיננסים שונים. עד היום אני מקפיד להתעדכן ולעמוד בחזית הידע של התחום שלי. הבידול שלי כיועץ הוא השילוב המנצח של עבודת שטח רבת שנים שהניבה תובנות רבות על העולם העסקי וידע רב של הדרך בה העסק צריך לעבוד, בשילוב עם היכולת לקריאה וניתוח דו"חות ותרגום של הכל ביחד לפעילות מעשית שהעסק יצליח.

השם של העסק שלך מעניין, מה עומד מאחוריו?

בחרתי לקרוא לעסק שלי 'Dtarget' או בעברית 'המטרה', כי הניסיון לימד אותי שעסק מצליח מתחיל במקום הבסיסי ביותר, שהוא דיוק והגדרת מטרות העסק ומכאן בניית תוכנית אסטרטגית יעודית, המובילה לדרך הנכונה להגשים אותן. כחלק מהתוכנית האסטרטגית אני מעניק מספר שירותים: בניית תזרים מזומנים מותאם אישית לעסק, ניהול מוצר ומכירות, סיוע בניהול וליווי עסק קיים. אני מאמין ששילוב של כתיבת תוכנית עסקית, יצירת תוכנית עבודה והגדרת תזרים מזומנים יהפכו כל עסק למצליח".

ענבל יפת. יח"צ,
ענבל יפת/יח"צ

מה דרך הפעולה שלך?

אני יוצא מתוך שיטה שיצרתי המבוססת על "תבנית המשולש הקדוש" הכוללת: חזון - בניית תוכנית עסקית, מעשה - תוכנית עבודה ומדדים - תזרים מזומנים. השיטה קלה לרכישה על ידי כל בעל עסק, ומאפשרת לו בזמן קצר, להמשיך להתנהל בצורה עסקית, חכמה ומדוייקת גם הרבה אחרי שאני מסיים את תוכנית הליווי שלי איתו. הכל במטרה להזניק את העסק לרמת הרווח אליה הוא מייחל, וגם לאפשר לו את השקט הנפשי והאפשרות לקום בבוקר ולנהל את העסק שלו עם חיוך ולהיות אדון לזמן שלו, שזה החלק הכיפי של להיות עצמאי!

הזכרת שהשיטה פועלת בשלבים, אתה יכול להרחיב מעט על כל שלב?

כמו שציינתי, בשיטה שלי אני פועל בשלושה שלבים: השלב הראשון הוא בעצם בניית התוכנית העסקית, רוב בעלי עסקים חושבים שתוכנית עסקית היא רק מספרים וטבלאות, מחזורי רווח, מלאי, עובדים וכו' אבל חשוב להבין - גם אם יש לך את התוכנית העסקית המעולה ביותר, זהו בעצם רק השלד ועדין לא הבנין. בדיוק כמו שבונים את הבית, קודם יש את התוכנית האדריכלית, שמראה איך יראה הבית בשיא תפארתו וכיצד יש לעשות זאת, אבל זה ממש לא הבית עצמו, יש צורך לעבור לשלב המעשי של הבניה הפיזית מה שנקרא "ללכלך את הידיים" על מנת לצאת לדרך, או במילים אחרות תוכנית עסקית לא מספיקה כדי למנף את העסק, וזה רק הבסיס.

בשלב השני של הליווי אני מלמד את בעל העסק לתרגם את התוכנית העסקית לתוכנית עבודה ישימה וביצועית, הפורטת את התוכנית העסקית לרזולוציות של פעולות, יעדים ריאליים וזמנים, כלומר: המה, האיך והמתי. למשל אם הגדרנו שהעסק רוצה מחזור עסקי של חצי מיליון ₪ בחודש, אז איך ומתי נצליח להגשים את זה.

השלב השלישי והאחרון הוא בעצם שלב ההרצה או מה שבנהיגה נהוג לקרוא "מהירות השיוט", שלב בו הרכב עובר להילוך חמישי, הוא כבר מתגלגל ותפקידי ותפקיד הבעלים של העסק רק לנהוג ברכב הזה ולכוון אותו, כך שלא יסטה מהדרך אלא יוכל להגיע גם להילוכים הבאים. ולשם כך בעצם נוצר תזרים המזומנים המאפשר לבעל העסק להיות בשליטה תמידית על כל תנועה כספית או אחרת בעסק שלו.

תוכל לשתף אותנו בסיפור של אחד מלקוחותיך?

אני אוהב מספרים ואנשים וזה החיבור המושלם עבורי. ואני רואה בעבודה שלי לא רק פרנסה אלא גם שליחות אמיתית! סיפור אחד מיני רבים שאני יכול לשתף אותך בו, הוא על לקוח שהגיע אלי במצב של יאוש מוחלט, הוא היה בעלים של חברה משפחתית קטנה, שנקלעה למצוקה כלכלית וקשיי תזרים כאלו שהמוסדות הפיננסיים איימו "לסגור לו את הברז" כמו שנהוג לומר. תאמנו פגישה, שבה הוא הציג בפני את הנתונים ונכנסנו לתהליך המובנה על השיטה שיצרתי המבוססת על "תבנית המשולש הקדוש", לאחר איסוף הנתונים וזיהוי השגיאות והנקודות הזקוקות לשינוי, בנינו קודם כל תוכנית עסקית כלכלית להצגה בפני הגורמים הפיננסיים על מנת לקבל "אויר לנשימה", לאחר אישור התוכנית העסקית יצאנו לשלב השני של בניית תוכנית עבודה יישומית מותאמת אישית לחברה ולאופיה, ויצירת דוח של 'תזרים מזומנים' כמדד וביקורת להצלחת התהליך. אני שמח לספר שתוך כחצי שנה, הם כבר היו במקום אחר, ההתדרדרות נעצרה כליל והתחילה עליה מחודשת וממריצה בפעילות העסק. כיום מדובר בעסק שלא רק יצא מהקשיים אלא נחשב עסק עובד ומצליח. וכשהבעלים שלו נכנס היום לסניף הבנק מקבלים אותו עם חיוך גדול ובכבוד מלכים! מבחינתי זה שווה הכל! עצם העובדה שעזרתי לבעלי העסק לצאת מהפלונטר ולהצליח, בעצם הצלתי הרבה משפחות מפירוק - מה יותר טוב מלעשות טוב?

ענבל יפת. יח"צ,
ענבל יפת/יח"צ

לסיום יש משהו שאתה רוצה ליעץ לקוראים?

מגיעים אלי בעלי עסקים מכל התחומים: יבוא, מכירות, מרכזי שרות לרכב, עו"ד, בתי מלון, סטארט-אפ ויזמים, ולכולם אני מסייע ללמוד כיצד לנהל את העסק ולא לנוע בו חסרי אונים. על ידי ליווי, יעוץ ותמיכה של 360 מעלות שמחזיר להם את הביטחון והאמונה איתה הם יצאו לדרך שפתחו את העסק. לכן הטיפ החשוב ביותר שאני יכול לתת לבעלי העסקים, הוא שיועץ עסקי זה לא הוצאה זו השקעה, יועץ טוב יוכל לעזור לעסק שלכם להתנהל נכון ולצמוח על ידי הוצאת החזון שלכם לכדי תוכנית פעולה ישימה ומדידה שמהר מאוד תוכלו לדעת כיצד לנהל ולא להתנהל! אני מזמין את כל בעלי העסקים המעוניינים להתקדם ולפתח את מלוא הפוטנציאל הטמון בעסק שלהם, לפנות אלי באמצעות הטלפון או המייל ולתאם פגישה. Yinbal72@gmail.com

איריס קורן, בשיתוף ענבל יפת
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully