וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קארין משאבי אנוש וNLPיסטית - לחשוב חיובי גם בתקופת קורונה

בשיתוף קארין לוי

15.12.2020 / 15:06

בחורה צעירה עם מעוף ואשת משאבי אנוש, תלמד אתכם ש'חשיבה חיובית' זה הרבה מעבר למילים, בעזרת שיטת ה-NLP. רגע לפני שהיא פותחת קליניקה משלה, היא מספרת כיצד היא מצליחה לשמור על החיוך ולצעוד תמיד קדימה. תזכרו, שאתם הייתם בין הראשונים להכיר אותה

קארין לוי. יח"צ,
קארין לוי/יח"צ

"הדרך הכי טובה לעשות דברים, היא פשוט להתחיל", "חיים רק פעם אחת", "תחשבו חיובי - יהיה חיובי", אני יודעת שהרבה אנשים מסתכלים על זה כמו קלישאות שמציפות את הרשת. אני עצמי משלבת לא מעט ציטוטים מעוררי השראה באינסטגרם שלי. עם זאת, אני דווקא חושבת שכל משפט או ציטוט יכול לשמש בסיס להעצמה ולהתפתחות. השיטה בה אני משתמשת - ,NLP מאפשרת לי להעניק לאחרים כלים, שיכולים לעזור להם לראות את העולם ואת עצמם במשקפיים קצת אחרים, וכך להתמודד עם משברים ושינויים שמופיעים במהלך החיים" מספרת קארין לוי (26), מבאר יעקוב, אשת משאבי אנוש במקצועה.

כילדת פלא, היא שילבה בין אהבתה לריקוד בלהקה ייצוגית לרצון התמידי לעזור לאנשים: "היה לי חשוב לעשות טוב, הרגשתי שזו שליחות. בתיכון למדתי סוציולוגיה ומשאבי אנוש, בצבא שירתי כקצינה בחיל השלישות שמציעה אוזן קשבת לחיילי המילואים, למדתי לימודי תואר ראשון באוניברסיטת 'בר אילן' וכיום המקצוע שלי הוא ניהול משאבי אנוש. אבל זה לא מספיק, ולכן התחלתי לאחרונה ללמוד NLP, מתוך רצון להתפתח ולהמשיך לעשות טוב", היא מספרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

את יכולה להסביר על שיטת ה-,NLP על פיה את פועלת?

" NLP- Neuro-linguistic programming תכנות עצבי לשוני, היא שיטה הלקוחה מתחום הפסיכולוגיה, המאפשרת השגת יעדים ותוצאות ומשלבת מכלול של כלים וטכניקות. מטרת ה-NLP היא שינוי הרגלים, התנהגויות ודפוסי חיים, דבר המבוסס על ההנחה שהמציאות, כפי שאנו רואים אותה, היא למעשה פרשנות סובייקטיבית שלנו. אני אתן לך דוגמה. כשחברה שלך לא עונה לטלפונים שלך כמה פעמים, את עלולה מאוד להיעלב. יכול להיות שאותה חברה באמת רוצה לנתק איתך את הקשר, ואז מדובר בהתמודדות מסוג אחר, ויכול להיות שהיא עצמה עוברת משבר שמונע ממנה להיות שם כפי שהיה עד כה. במקרה הזה, הפגיעה היא לגמרי סובייקטיבית.

"הכניסה לעולם הNLP- עזרה לי מאוד בחיי האישיים והמקצועיים. מושג חשוב בעולם הNLP נקרא 'ראפור', שמשמעותו יצירת חיבור אמיתי ומיידי עם כל אדם. בזכות ה'ראפור' קל לי יותר לעזור לאנשים אחרים, להתחבר אליהם (בין אם זה חברים או משפחה), 'להרים' ולעודד. אני חושבת שהשיטה הזו מסייעת לי בעיקר לשים את עצמי בנעליים של האחר, ולהתנהל יותר נכון בסיטואציות מורכבות. עצם ההשתייכות לקבוצה שחבריה רוצים לעשות שינוי בחייהם ואצל אחרים, משמשת עבורי צעד משמעותי ראשון".

קארין לוי. יח"צ,
קארין לוי/יח"צ

איך מתחבר עולם משאבי האנוש לדרך החדשה שאת סוללת בימים אלו?

"משאבי אנוש הוא תחום התומך בגישה החיובית במטרה למנף את המנהלים, להעצים את העובדים ולהיטיב עם החברה כולה. חשיבה חיובית היא מפתח לכל דבר שאנו עושים בחיים, כך גם בשיטת ה-NLP שעבורי היא כלי טיפולי לכל דבר. השילוב של הידע המקצועי שאני רוכשת יחד עם ההתפתחות המתמדת שלי, הכוללת חשיפה לשיטות כדוגמת NLP, יוצרים עבורי ארגז כלים שיכול לשמש את המתאמנים העתידיים".

יש שיגידו כי חשיבה חיובית בזמן קורונה היא אתגר מאוד מורכב...

"הקורונה אפשרה לנו פסק זמן. מדובר במצב שעזר לנו להתבונן טוב יותר בעצמנו, בחיים שלנו ובמי שסביבנו. אני רואה בתקופה זו הזדמנות דווקא מהמקום הזה. העולם כולו אומר לנו 'סטופ כדור הארץ', לכו תבינו מה באמת חשוב בחיים ואיך אתם באמת רוצים שהם יראו. אני עצמי הייתי בבידוד תקופה. הייתי תקועה עם עצמי, סגורה בתוך חדר, דבר שגרם לי לנסות דברים חדשים ולהשקיע יותר בתחביבים מן העבר: ציור, בישול, עיצוב בגדים, יוגה, שיחות עם חברים ומשפחה, קריאת ספרים, וכמובן שהמשכתי ליהנות מריקוד ואימון גופני. את כל מה שלמדתי אני יכולה לקחת איתי ולהעביר את זה הלאה. התקופה הזו נתנה לי גם פוש ללכת ללמוד את התחום בצורה מקצועית, בין אם מדובר בלימודים פרונטליים, לימודים בזום, קריאת ספרים ועוד.

"אני בן אדם מאמין, ואני באמת חושבת שלכל דבר שקורה יש סיבה. בסופו של דבר הכל מגיע ומכוון מלמעלה, ואנחנו יכולים לקחת את זה קדימה ולמנף את זה, או להישאב למקומות פחות טובים. לכל מטבע יש שני צדדים, ולנו יש את אפשרות הבחירה".

קארין לוי. ליאן קזושנר,
קארין לוי/ליאן קזושנר

מה את רוצה לעשות שתהיי גדולה?

"אני רוצה להמשיך ולעזור לאנשים, בעזרת הכלים שיש לי היום ושעוד אלמד. אומרים שכל ילד זקוק למבוגר אחד שיאמין בו. אני חושבת שהמשפט הזה רלוונטי גם למבוגרים. יש כל כך הרבה אנשים שפשוט תקועים ואין אף אחד שיגיד להם שהם יכולים, החל מילד בגן, חיילת בצבא, עובד או קשיש. כל אחד זקוק לכלים שיעזרו לו לקחת צעד קטן שיכול לפתוח צוהר לדרך ארוכה וטובה. אני בדיוק האדם הזה, שיכול לדרבן, להשפיע ולעזור".

בקרוב היא עומדת לפתוח קליניקה, שלטענתה תביא לידי ביטוי את ניסיונה האישי והמקצועי ואת הדרך שהיא עוברת: "מי שיבחר בי לעזור לו, לעבור תהליך של אימון אישי, יקבל כלים לחיים מלאי משמעות".

קארין לוי. אלעד שריפי,
קארין לוי/אלעד שריפי

את לא נשברת לפעמים?

"ברור שגם לי יש רגעים בהם אני נשברת. האמונה מאוד מחזקת אותי וזו גם שאלה של אופי. אני מאוד אופטימית בראיית העולם שלי. ברגעים הקשים אני נעזרת באנשים שסביבי ובזה בורכתי. וזו גם העצה שחשוב לי להעביר הלאה. חשוב שתבחרו היטב את מי שסביבכם, החל ממשפחה תומכת, חברים, מכרים ואפילו קולגות. לפעמים אני גם לוקחת לעצמי שוקולד או יוצאת לפעילות ספורטיבית. גם זה יכול לעזור".


לפגישת ייעוץ מוזמנים לשלוח מייל: karinlevy887@gmail.com

או להיכנס לעמוד האינסטגרם של קארין

בשיתוף קארין לוי
  • עוד באותו נושא:
  • nlp
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully