וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האימון שלי - אימון לצמיחה והצלחה

בשיתוף האימון שלי

14.12.2020 / 13:11

ייעוץ ארגוני, ליווי רוחני ואימון קואצ'ינג - מה שהאדם צריך

מנחם רוסו. יח"צ,
מנחם רוסו/יח"צ

מנחם רוסו הוא הבעלים של "האימון שלי - אימון לצמיחה והצלחה". רוסו עוסק מזה שנים בייעוץ ארגוני, ליווי רוחני ואימון קואצ'ינג וכשבוחנים את הדרך שהוא עבר, ניתן להבין שהוא צבר לא מעט ניסיון חיים, המאפשר לו להיות במקום בו הוא מסוגל להושיט יד חמה, פרקטית, מחבקת ומכוונת לאדם האחר.

מקריירה צבאית כטייס קרב עד לבנקאי מצליח בלוס אנג'לס ובארץ ועל תאונה קשה באמצע

"אני בן 68.5", מספר רוסו. קצת משעשע לציין מחצית שנה, אך הוא מתעקש (כראוי לאדם אשר שואף ליעילות וניצול זמן או פשוט כראוי לאדם שאוהב דיוק? נשאיר את השאלה הזו פתוחה). רוסו מספר שהקריירה הראשונה שלו הייתה בטייס. הוא שירת בחיל האוויר הקרבי במשך 23 שנים - משנת 1970-1993. עם סיום השירות הוא החליט שהוא מיצה את הטיסה, שהספיק לו ושהוא לא מעוניין להיענות בחיוב להצעה לעבוד באל על - הוא רצה לגלות באילו תחומים הוא יכול להצליח, הוא רצה לגלות את עצמו.

מספר חודשים לאחר השחרור הוא עשה מילואים בטייסת. ביציאה מהבסיס הוא עבר תאונת דרכים כשהוא רוכב על אופנוע. רוסו מספר שהוא כמעט נהרג. השיקום נמשך זמן רב, לדבריו: "כשהייתי בבית חולים הגדרתי לעצמי - אני לא יודע איך אני יוצא מכאן, אך אני לא הולך להיות נכה".

רוסו הצליח לשקם את גופו, אך התהליך לקח זמן רב. עברו ארבע שנים עד שידו השמאלית יכלה לתפקד. היום רוסו הוא נכה צה"ל.

לצד התאונה הקשה, המשיך רוסו לחפש מקומות עבודה. עוד לפני התאונה הוא פנה אל מגוון משרות ובעודו חבול עם גבס וקביים, הוא הגיע לראיון המשך בבנק והתקבל לעתודה לניהול בבנק המזרחי, בו הוא הפך למנהל. רוסו התקדם בתחום הבנקאות, ניהל סניף בתל אביב ואפילו הגיע למכרז ללוס אנג'לס, שם הוא ניהל סניף במשך 3 שנים. רוסו טוען שהוא היה חוצפן, אך בפועל הוא פשוט ידע לנצל הזדמנויות (זיהוי וניצול הזדמנויות הן חלק מהחוזקות שלו).

הקריירה בבנקאות המשיכה, אך לאחר שרוסו שב לישראל וקיבל תפקיד גדול בבנק, הוא החליט לפרוש מוקדם.

בגיל 50 - להתראות לבנק - שלום לאימון ולייעוץ הארגוני

בגיל 50 החליט מנחם רוסו שהוא מיצה את תחום הבנקאות ושהגיע הזמן להגשים חלום ישן - להיות יועץ ארגוני. לרוסו כבר היה תואר ראשון בכלכלה, מדעי המדינה וסוציולוגיה מבר אילן, הוא למד עוד במהלך השירות, אך לאחר שחברים אמרו לו שכדאי לו ללמוד קואצ'ינג, הוא החליט ללמוד אימון.

עם סיום הלימודים, בשנת 2008, הוא הציב לעצמו מטרה לעבוד בארגונים.

רוסו המשיך ללמוד קואצ'ינג, בין היתר NLP ורעבונו ללמידה לא ידע שובע. בשלב מסוים הוא גילה שבמכללה למנהל יש תוכנית לתואר שני של יועצים ארגוניים, הכוללת התמחות בפיתוח אימון מנהלים. רוסו השלים את לימודי הפסיכולוגיה הדרושים לתואר והמשיך בדרכו עם תואר שני בתחום. מאז צבר רוסו מעל 2,500 שעות אימון.

בהמשך דרכו, הוא פגש בחור צעיר שרצה לאמן חולי סרטן ולבנות תוכנית מיוחדת. רוסו והבחור פנו אל פרופסור מלר, אשר ניתח את אביו של רוסו. בשלב זה הצטרפו לסל הכישורים של רוסו גם ליווי רוחני, אשר מתבסס על בניית חוזקות ואמונה בקרב חולים, ביניהם חולי סרטן וחולי ALS. "בסופו של דבר אם מחזקים את הנפש - הגוף מתחזק, ליוויתי אנשים נוטים למות, התהליכים מאוד שוחקים", מספר רוסו. בנוסף, רוסו מתנדב בקבוצת "חברים לדרך" עם נכי צה"ל ומספר שקורים שם ניסים, שלמרות המוגבלויות ניתן להחזיר אותם למסלול.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מנחם רוסו. יח"צ,
מנחם רוסו/יח"צ

ידע נרחב והתאמת האימון לצרכים האישיים

מנחם רוסו מספר שהוא משתמש בכל שפות האימון שהוא למד כדי להתאים את האימונים ללקוחות שלו. היום, לאחר שנים רבות כמאמן קואצ'ינג, מאמן המעניק ליווי רוחני ומאמן בתחום הייעוץ הארגוני, בקבוצה ולבודדים, הוא מצליח לעזור לאנשים לבצע שינויים.

"שינוי זה דבר קשה, אנשים לא אוהבים שינויים, אבל זה אפשרי. כדי ששינוי יצליח אנשים צריכים לחלום, אבל החלום צריך להיות ברור וחד. כדי לייצר את הבהירות, אנו כותבים את החזון עד שאפשר לממש אותו. כדי שזה יצליח, צריך איש מקצוע ללא אינטרסים ואני כמאמן ניטרלי. אני לא אומר לאדם הנמצא מולי מה לעשות, אבל אתריע בפניו אם יש בור. אם הוא יחליט להמשיך לצעוד קדימה ויפול, אני עומד מהצד, אבל אגיד לו איך לטפס החוצה. בעיניי, זו המשמעות של איש מקצוע ללא אינטרס. אני לא בא לומר מה נכון ומה לא, אני כן נותן דוגמאות מחיי וניסיוני כדי לפתוח זוויות ראיה, לראות מכשול ולעקוף אותו, בזה אני טוב.", אומר רוסו.

לא זבנג וגמרנו - אבל גם לא טיפול מתמשך

רוסו אומר שהוא מקפיד שהתהליך לא יהיה מאוד ארוך. אורכו של התהליך לדבריו הוא 16 אימונים, כאשר אימון מתקיים פעם בשבוע, כך שבסך הכל נמשך התהליך ארבעה חודשים. "אני מאמן דרך טלפון, סקייפ, זום או פנים מול פנים אצלי או אצל הלקוח. אימון נמשך שעה, אך אני לא עומד עם סטופר. עד היום אף אחד לא עזב, אז כנראה שאני עושה משהו נכון", הוא מספר.

הייחוד של רוסו

קהל הלקוחות של רוסו מאוד מגוון: הוא מלווה אנשים שחולים בסרטן, ניוון שרירים ומחלות אחרות, במקרים אלו הוא לא גובה תשלום. זוהי תרומה לקהילה, כך הוא רואה זאת. מגיעים אל רוסו גם בעלי עסקים קטנים ובינוניים אשר נמצאים בנקודת כשל או בנקודה בה הם רוצים לעשות שינוי ולא יודעים כיצד לעשות זאת.

בנוסף, פונים אל רוסו ארגונים, אנשים שמעוניינים להתפתח מבחינה פיננסית ואנשים שהקימו עסק זעיר וזקוקים לחיזוק. רוסו עוזר להם לבנות עמוד שדרה יותר זקוף, להעריך את עצמם ולהרוויח, כי לדבריו: "להרוויח זה לא מילה גסה" (והוא צודק כמובן).

רוסו זמין ללקוחותיו, ניתן לצלצל אליו 24/7 וזה דבר חשוב ביותר כאשר מדובר על אימון. הוא מתחייב לענות ולסייע ברגעי האמת, כך שהאימון אינו מסתכם בפגישה שבועית. מעבר לכך, הוא מעיד על עצמו כמבוגר האחראי והידע התיאורטי שלו והיישום בשטח, הדיסציפלינות השונות שלמד, שעות האימון שהוא צבר בסיוע למגוון אנשים, לצד יכולתו להקשיב לאדם ולא לנהוג בנוקשות, מאפשרים לו להוביל את האדם, להבין את עצמו ולהביא לשינוי המבוקש.

המלצות והוקרה מלקוחות

"רוסו אדם נעים, יצירתי ורחב אופקים! היכולת המקצועית להוביל לשינוי, מתוך ראייה אישית את הפרסונה שמולו, עם היכולות הגלויות והחבויות, היא נפלאה ומעצימה."

"אני מרגיש כי האימון התרכז סביב שלושה נושאים מרכזיים: קביעת חזון, הצבת מטרות (קצרות וארוכות טווח), עבודה על תקשורת טובה ומערכות יחסים ('ניקיונות'). דרך נושאים אלו יכולתי להתבונן על החיים שלי עכשיו ואיך אני רואה אותם בעתיד. הדבר הראשון והמשמעותי שקרה לי באימון היה מציאת חזון לעתיד. זה גרם לי לחשוב איך, ואיפה ועם מי אני רואה את העתיד שלי (בניית בית "הזדמנות שנייה" לילדים כאן בדרום). בנוסף, הצבתי לי מטרות קצרות טווח (פרויקט 'בנק הזמן', הצלחה בלימודים). היום כשאני מסתכל על זה, אני חושב שעבודה ומימוש מטרות קצרות טווח יעזרו לי להגשים את החזון או החלום שלי. עניין חשוב נוסף שעבדנו עליו באימונים היה תקשורת טובה עם האנשים סביבי. האינטראקציה עם האנשים בסביבה שלי חשובה למימוש החזון והמטרות. אני לא אוכל לעמוד במטרות אותן הצבתי לעצמי ללא עזרה מאנשים אחרים. זהו משאב עצום שעד היום אני חושב שפספסתי אותו קצת, והיום בעזרת האימון אני מרגיש שאני משתפר בתחום זה. אני לא אוכל ליצור את המציאות עליה אני חולם ללא מקור תמיכה זה.

"לסיכום, אני רוצה לומר שבזכות ההקשבה, התמיכה, הקבלה, חוסר השיפוטיות והביקורת, הניסיון, החום והנתינה שלך רוסו בתור מאמן, התחזקתי ועשיתי צעד חשוב קדימה בחיים. אני יושב וכותב עכשיו את הסיכום הזה ומרגיש קצת געגועים לשיחות השבועיות שלי איתך. זו הייתה מתנה וזכות גדולה לקבל את כל הדברים האלה. גם זה שיש לי חלום ומטרה לעתיד (שלפני תחילת האימון איתך זה לא ממש היה קיים), וגם איך לעשות את הדברים (חשיבה חיובית, אמונה שהכל אפשרי, לראות בדברים שקורים לנו הזדמנויות ולא מכשולים, "לנקות את הראש" ולהניח את חצי הכוס המלאה" בסוף היום, לעשות דברים גם לפי תחושות בטן ועוד), אלה הם כלים חשובים שאני לוקח איתי להמשך הדרך. אני מאחל לאנשים נוספים שייהנו מהנתינה שלך ומקווה שאתה תקבל לא פחות ממה שאתה נותן. אתה אדם מיוחד, מבורך ומוכשר (מלהיות טייס לבנקאי ולטיפול ועזרה לאנשים אחרים), ואני שוב רוצה להודות לך על הנתינה ועל ההקשבה!

"ברכות לשפע, אור ורק טוב, שלך, אריה".

"רוסו יקר מאד וגם מתוק
תודה על השנה הטובה המקסימה והמושקעת
רוצה לברך אותך ואת בני ביתך כולם בשנה טובה, בבריאות, שמחה, שלוה, יצירה, הרבה כוחות להגשים כל החלומות, והרבה נחת מהנכדים מהילדים ומכל המשפחה ומכל מה שאתה עושה. שיהיה לך באמת רק טוב!!!!!!!
רוצה לספר לך שמבצע תשלום עבור קורס 6 בבוקר, עבר בהצלחה, ואף אחד לא עזב- כולם נשארו, ובהחלט הכול בזכותך.
אוהבת ומעריכה
נעמי"



"תהליך האימון יצר בי בראש וראשונה הכרות יסודית יותר עם עצמי. בחינה מחודשת של המטרות שלי בחיים בכל התחומים המרכזיים והחשובים כדי להרגיש תחושת סיפוק , שמחה ואושר.
זכיתי להכיר מאמן יוצא דופן, מקשיב , אכפתי, מקבל ובעיקר "יוצר התבהרות" כך אני קוראת לזה כיוון שהתמונה מתבהרת בכל שיחה והמטרות מתקרבות....למימוש!!!

ההנחיה והשיתוף היו מבחינתי הכרחיים, לעיתים אנו מרגישים כי דווקא דמות חיצונית לנו , אובייקטיבית ולא שופטת תסייע לנו במציאת פתרונות לדילמות איתן אנו מתמודדים בחיי היום יום.
רוסו יקר, אני רוצה להודות לך, אני שמחה שלקחת חלק בחיים שלי.
ורק שתדע שאני לעולם לא אשכח את עוגת הפירורים.....

אוהבת באמת,

לילך"




לאתר

לפייסבוק

בשיתוף האימון שלי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully