וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסים ונהנים: עכשיו תורכם לקבל כסף מהמדינה

בשיתוף סטלמכר וילנר ושות׳

14.12.2020 / 12:01

לא כולם יודעים שיכול להיות שמס הכנסה חייב להם כסף ויש החוששים להתעסק עם רשויות המס. בדיקה חינמית של זכאות יכולה להניב לכם מאות ואף אלפי שקלים

מספקים בדיקת זכאות להחזרי מס, ללא עלות. יח"צ,
מספקים בדיקת זכאות להחזרי מס, ללא עלות/יח"צ

מגפת הקורונה הותירה רבים חסרי אונים בהתנהלות רשות המיסם. מה לא נאמר? שהם לא מתפקדים, שאין מענה, שההנחיות להגשת בקשה למענקים ולדמי אבטלה אינן ברורות. נוצר כאוס תפקודי שבסוף פוגע בכיס של כל אחד מאתנו. אז איך דווקא עכשיו בדיקת החזרי מס יכולה להיות שווה לכם אלפי שקלים? רולנד, רואה חשבון מומחה בהחזרי מס לשכירים, נכנס מתחת לאלונקה ומציע בדיקת זכאות ללא עלות, כן, בחינם. קבלו את המדריך להחזר מס, מהדורת קורונה 2021.

נתחיל מא' - מה זה בכלל החזר מס?

מדובר בסכום שנגבה כמס הכנסה העולה על הנדרש בחוק ולכן מוחזר על ידי רשות המסים לבעליו. מה שחשוב להבין זה שמס הכנסה לא יתקשר אלינו יום בהיר אחד ויידע אותנו שנעשתה טעות ושמגיע לנו כסף חזרה. אנחנו לא חיים בעולם אוטופי לצערנו והתקופה הנוכחית הציפה בדיוק את הנושא הזה. אז כדי לקבל את ההחזר באופן מסודר ובמלואו, צריך לפנות לרואה חשבון מוסמך שיודע לבצע בדיקת זכאות וכמובן להגיש את הבקשה להחזר מס.

מה הסיכוי שמגיע לי החזר?

מתוך 10 אנשים שפונים אלי לבדיקה, 7 נמצאים זכאים. זה נתון מטורף! תחשבי שכל מי שנחשף לכתבה הזאת, ייתכן שמגיע לו כסף בסבירות של 70%.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

וואו! אז בוא נחדד עוד יותר - מה מאפיין את הזכאים? אני רוצה להבין אם יש לי סיכוי, מבאס לבדוק ולגלות שלא מגיע לי כלום

זו בדיוק הסיבה שנדרשת בדיקת זכאות, העובדה שאין שום "פרמטר זהב" שאם אתה עומד בו, אתה בטוח זכאי לכסף. אם היה כזה, לא היה צורך בבדיקה יסודית. שבוע שעבר זיכיתי סטודנטית שלא קיבלה נקודות זיכוי בחישוב המס, למרות שהיא זכאית להן באופן אוטומטי כאקדמאית. הנקודות האלה שוות כסף! למה היא לא קיבלה אותו לפני? אלוהים יודע. למה היא לא ביקשה? כי היא פשוט לא ידעה. אנחנו רגילים לשלם מבלי לקבל בחזרה את מה שרובנו זכאים לו וזה עוול שאנחנו אפילו לא יודעים שנעשה לנו.

נשמע כמו מחדל מטורף. ועדיין, לי למשל יש חשש מהתעסקות מול הרשויות, ובמיסים בפרט. מה תמליץ לשכיר שמתעניין בבדיקה אבל מהסס?

זה חשש מאוד טבעי, תשמחי לשמוע שרוב האנשים מרגישים כמוך ונמנעים מהתעסקויות כאלה בדרך כלל. בדיוק בשביל זה יש רואה חשבון. אני אומר לך הכי ברור שאפשר - כנראה שהחשש וההימנעות עולים לך לא מעט כסף. כמה עובדות שידרבנו אותך: ראשית, צריך להבין שהתקופה הנוכחית עשויה להיות שווה זהב. מקרים כמו פיטורים עקב קיצוצים או הוצאה לחל"ת, שבשגרה קורים לאנשים אחת לכמה שנים, הפכו להיות עניין חודשי. הרבה אנשים פוטרו ונשכרו מחדש כבר 3 או 4 פעמים מאז פרוץ המגיפה. מקרה כזה שווה לך מס, כסף מזומן שמגיע לך! הקורונה גרמה לסערה בשוק התעסוקה ואין סיבה שאנחנו נשלם את המחיר, ואם זה לא ייבדק, הכסף הזה ילך לטמיון, וחבל.

כאן חשוב לציין שגם מי שזכאי להחזר מס - הזכאות שלו תתיישן אחרי 6 שנים. תחשבי שאת יכולה להפסיד פה מאות, אלפי, או עשרות אלפי שקלים. היית מסכימה שפשוט ישתו לך כסף מהחשבון בלי סיבה? זה משול לזה מבחינתי. כך שהשאננות לא משתלמת, בלשון המעטה.

שנית, ולדעתי החשוב מכל, את צריכה להבין שפשוט אין לך מה להפסיד. במחלקת החזרי המס שאני מנהל, במשרד רואי החשבון "סטלמכר וילנר ושות'" אנחנו מציעים בדיקה ללא עלות. כך שבמידה ותגלי שאינך זכאית, אולי תתאכזבי קצת אבל לא תפסידי שקל. אנחנו גובים עמלה רק ממי שזכאי להחזר, ובאופן יחסי לסכום שהתקבל בפועל. כך שאין כאן סיכון.

עסקה הוגנת לכל הדעות, השתכנעתי. אז איך בוחרים בעל מקצוע? מה חשוב לבדוק?

חשוב להבין שהגשת בקשה להחזר מס דורשת בדיקה מקצועית מקיפה, בשלב הראשון על מנת לבדוק האם בכלל קיימת זכאות ואז כדי לאמוד את סכום הזכאות. זה תהליך שכולל תחנות ביניים שהאדם הממוצע לא בקיא בהן, אחרת הוא לא היה זכאי להחזר מלכתחילה. כך שבהחלט דרוש רואה חשבון שאפשר לסמוך עליו שידע לזהות את הנורות האדומות ברקע התעסוקתי והכלכלי של כל אחד, כדי למקסם את סכום ההחזר. פספוס "קטן" ופספסת 7000 שקלים. יכולה לדמיין את זה? לכן ממש לא כדאי להתפשר על בעל מקצוע, וכשבדיקת הזכאות מתבצעת בחינם אז גם אין סיבה להתפשר. מעבר לבדיקה החינמית, הכי חשוב לבחור משרד רואה חשבון שיש לו ניסיון של שנים בתחום הספציפי של החזרי מס, ויכול להראות לך הצלחות בשטח.

נסיים עם קצת פרקטיקה - מה מצריך ממני התהליך?

התהליך מתחיל בשיחת ייעוץ שמטרתה לקבל את המידע: להבין איפה עבדת, כמה זמן, מה ההיסטוריה התעסוקתית שלך. לאחר מכן מתבצע אימות ובדיקת נתונים, באם יש צורך במסמכים אנחנו מתנהלים ישירות מול חברות ביטוח או גורמים נוספים שיש לנו ערוץ ישיר איתם, כך שכלקוחה, אנחנו לא מטרידים אותך עם משימות קטנות במהלך הדרך, אנחנו אחראיים על הכול מא' עד ת'. בסוף עושים סיכום ורואים כמה כסף מגיע לך. כאן מתחיל השלב הכיפי, כל פעם שהלקוח רואה את המספר ממש אפשר לראות את האסימון שנופל לו, הוא מבין כמה זה קונקרטי. בסוף אנחנו עורכים את הדו"חות ומגישים אותם למס הכנסה, ואחרי מספר חודשים יש תשובות ואנחנו מעדכנים על הסכום שייכנס לעובר ושב תוך 30 יום, זה הדובדבן שבקצפת.

לבדיקת זכאות אישית השאירו פרטים וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בשיתוף סטלמכר וילנר ושות׳
  • עוד באותו נושא:
  • החזרי מס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully