וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדריכלות החן - מעצבת לכם חלום ירוק

בשיתוף אדריכלות החן

14.12.2020 / 10:48

אם חלמתם להכניס את הגינה לתוך הבית, או לגור בדירה הטובלת בירוק, מתכננת ומעצבת הפנים חן אברהמוף מכניסה את התכנון האדריכלי והעיצוב החיוני מהפנים לחוץ ומהחוץ לפנים

אדריכלות החן. ארלונד בר,
אדריכלות החן/ארלונד בר

המיקום של ביתה ומשרדה, הסמוכים זה לזה במצפה מנות אשר בגליל, מביאים לידי ביטוי את עבודתה המיוחדת של חן אברהמוף (37), נשואה ואמא לשניים (בן 8 ובת 4), הנדסאית אדריכלות ומעצבת מזה 12 שנה. את אהבתה לצפון ולריחה של האדמה, היא מביאה לכל אחד מהפרויקטים אותם היא מתכננת וכוללים: תכנון בתים פרטים, שיפוץ בתים ודירות, הגשת בקשות להיתרי בנייה ועיצוב פנים וחוץ.

סקרנות ואהבה לתכנון ולעיצוב מילדות

הסקרנות לתכנון ולעיצוב התחילה בגיל מאוד צעיר. "כשהייתי קטנה רציתי לדעת מה יש מאחורי הקיר בבית של ההורים. דמיינתי לעצמי מה נמצא שם מאחורי חדר הארונות. כשהיינו נוסעים לסבא ולסבתא שגרים במרכז, עקבתי בדריכות אחרי בניין שנבנה בסמוך אליהם. בכל פעם שבאנו נוספה עוד קומה וזה ריתק אותי.

"כשהייתי חיילת וקיבלתי 'רגילה', החלטתי שאני קונה צבע והופכת את כל החדר. צבעתי את כולו בגוון שמנת ושילבתי אקססוריז. ככלל, הייתי מתכננת ומעצבת את החדר שלי בכל פעם מחדש", היא נזכרת.

אחרי הצבא, התלבטה האם ללמוד ראיית חשבון, מקצוע אליו נחשפה בבית הספר התיכון או אדריכלות. אחרי התלבטות שנמשכה זמן מה ובעצת אחות של חברה טובה, החליטה ללכת עם מה שהיא באמת אוהבת. "שאלתי את עצמי - האם כל חיי אתעסק עם מספרים? או שאלך בדרך שהכי מתאימה לי? הייתה לי מטרה מסוימת וחזון שגרמו לי להבין גם בגיל 22 מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדולה. כך נרשמתי למכללת 'אורט בראודה" בכרמיאל ללימודי הנדסאי אדריכלות, שנמשכו 3 שנים, במהלכם גם עבדתי בתחום".

אדריכלות החן. ארז חיים,
אדריכלות החן/ארז חיים

משבר שהוביל להצלחה

כדי להבין את המוטיבציה והחתירה לעצמאות של חן, נחזור רגע אחורה. כשהייתה בת 15 התגרשו הוריה. לנגד עיניה היא ראתה את אמה, שעבדה עם אביה מאבדת את מקום עבודתה. "אמא הייתה תלויה כלכלית באבא, ופתאום מצאה את עצמה ללא בסיס כלכלי. מהמקום הזה הגעתי להחלטה, כבר אז, שלא אהיה תלויה מבחינה כלכלית באף אחד, שאשאף לעצמאות כלכלית ואפתח קריירה ומקצוע שיספקו לי בסיס כלכלי איתן תמיד. זה הבסיס למי שאני היום", היא מסבירה.

בשנת 2010, אחרי שצברה ניסיון במשרד אדריכלים שמתמחה בבתים פרטיים, שם לדבריה למדה המון, החליטה לפרוש כנפיים ולפתוח את סטודיו 'אדריכלות החן'. חוש הטעם פורץ הדרך של חן וההערכה שהצטברה למגע ידיה ולייחודיות שהיא מביאה לכל פרויקט, כולל עבודתה בשיתוף אוניברסיטת חיפה, תרמו להצלחתה המסחררת שממשיכה לשגשג במהלך 12 שנות עבודתה בתחום. בנוסף היא מרצה במכללת 'אורט ביאליק' לשרטוט ואדריכלות, במקביל יזמה קורס עורכי בקשה להיתר בנייה "המלמד בעיקר אדריכלים והנדסאים איך להגיש את ההיתר ואת כל הניירת בצורה מדויקת ונכונה, במטרה לחסוך זמן וכאבי ראש מול הועדות" היא מוסיפה.

אדריכלות החן. ארז חיים,
אדריכלות החן/ארז חיים

הפרויקט שלכם יהפוך חלום מגורים

אזור הגליל ואהבתה לצפון, ניכרים בכל מה שהיא עושה. אחד האלמנטים שהופכים את עבודתה למיוחדת הוא החיבור לטבע, שלדבריה יכול לאפשר לכל פרויקט - דירה, וילה פרטית או חלל מסחרי, לשלב בין הפנים חוץ ולהרגיש את הצמחייה והפריחה "אני אוהבת את הקרקע עליה אני מרגישה יציבה ואת האדמה, במיוחד כשיורד גשם, דברים שאני משלבת בתכנון ובעיצוב הבתים והדירות. בכל פרויקט שאני מתכננת, גם כשמדובר בבניין רב קומות, אני מוודאה שכבר בכניסה הביתה תורגש היציבות של הקרקע. אני משלבת אלמנטים של צמחייה - מלאכותית או טבעית בבית, במרפסת או בגינה, שמאפשרת לבית וסביבתו להפוך לחלק מהטבע.

"אפשר להפוך כל חלל לירוק, במינון הנכון ובאופן המותאם לכל בית. לדוגמה, שילוב של ויטרינה גדולה עם עץ שמאפשרת מבט אל החוץ ובו צמחים ועציצים במגוון צבעים ססגוניים. עיצוב קירות באמצעות חיפויים מיוחדים בפנים הבית. את הקו הזה אני מתחילה מחזית הבית, שמאפשר רמיזה להמשכיות שמלווה את כל הפרויקט".

אדריכלות החן. ארז חיים,
אדריכלות החן/ארז חיים

3 קווי יסוד לכל פרויקט

"הבסיס לכל פרויקט תכנון או עיצוב שאני מתחילה הם: כימיה, חיבור והבנה. חיבור אמיתי וכן ללקוח, הוא מבחינתי הכלי האפקטיבי ביותר ליצירת תוצר איכותי, מרשים ומדויק" מסבירה חן ומוסיפה: "כל בית שונה מהשני וכך גם כל משפחה לא דומה לאחרת, מבחינת הרכב המשפחה, הצרכים של בני הבית ואורח החיים. זו הזכות שלי לעזור למשפחה להביא לידי ביטוי את מי שהיא ולהתאים את הבית לרצונות כל אחד מבני המשפחה בצורה מקורית ומקצועית.

"אתן לך דוגמה. תכננתי ועיצבתי בית בו בחדר של הילדה ניצב לו "רלס" (קורה) מברזל, שלא תרם לנראות ולהתנהלות בחלל. שברנו את אחד הקירות והגדלנו את החדר במטר וחצי נוספים. את הקירות חילקנו לשניים באמצעות מגע של צבע, ואת הקו הזה הלבשנו גם על הרלס (קורה) מברזל, דבר שעזר לנו לשלב אותו בחדר בצורה מותאמת והרמונית".

אדריכלות החן. עינת דקל,
אדריכלות החן/עינת דקל

להגיש את הבית על מגש של כסף

"אני אוהבת את מה שאני עושה, גם אם זה אומר לעמוד על הרגליים יותר מ-12 שעות ביום. כיף לי לקום כל בוקר ליום חדש של יצירה ומפגש עם מגוון לקוחותיי הכולל: משפחות וזוגות צעירים שרכשו קרקע ורוצים לבנות בית חדש או לשפץ, בני הגיל השלישי שמעוניינים לתכנן ולעצב את החלל אחרת אחרי שהילדים יצאו מהבית, בני משפחה שעוברים לבית יד 2 וזקוקים לעזרה בשינוי וארגון מחדש, הגשת היתרי בנייה ועוד" מסבירה חן את התשוקה שלה למקצוע שרק מתעצמת עם השנים.

דבר נוסף שהופך אותה למתכננת ומעצבת מהשורה הראשונה, שמביאה את היצירתיות והמקצועיות שלה לבית או למשרד, הוא השירות הבלתי מתפשר שהפך לסימן ההיכר שלה באזור הצפון. עבורה, מדובר באחד הדברים הכי חשובים במקצוע: "אני מלווה את הלקוח מפגישת הייעוץ הראשונה ועד לרגע בו הוא נכנס לביתו החדש, המעוצב והמשופץ. אני לא מסתכלת על השעון, בין אם זה אומר הגעה לשטח ללא הגבלת זמן, עשרות פגישות עם בני הבית, ניהול הספקים והקבלן, וכל מה שדרוש כדי לתת את השקט הנפשי ואת הנחת ללקוח. מבחינתי אני מגישה לו את הבית על מגש של כסף" היא מסבירה.

אדריכלות החן - משרד המתמחה בפרויקטים מגוונים בתחום הבנייה הפרטית ביישובים, מגורי יוקרה וחללים עסקיים.

לקביעת פגישת ייעוץ ומידע נוסף ניתן להתקשר 050-3381810

אתר

(מומלץ גם לעיין במילון המונחים שיעשה לכם סדר בבלגאן)

עמוד הפייסבוק

עמוד האינסגרם

בשיתוף אדריכלות החן
  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully