וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון פוזננסקי - מומחה לעסקים. מומחה לאנשים

בשיתוף שרון פוזננסקי

10.12.2020 / 12:56

במהלך החיים ישנם מצבים בהם אנחנו מרגישים "תקועים". בין אם זה המקום שבו אנחנו נמצאים מבחינת קריירה, משפחה, חברים, זוגיות או בכל תחום אחר שבו טרם חווינו סיפוק מלא והגשמה עצמית. הכירו את שרון פוזננסקי, איש של מילים, מומחה לאנשים ועסקים

שרון פוזננסקי. יח"צ,
שרון פוזננסקי/יח"צ

הזמנו את שרון לשיחה קצרה ובה שאלנו אותו כמה שאלות בקשר למקצוע שלו: "לאחר שרות ביטחוני ממושך, ופרק משמעותי בעולם של יזמות עסקית והקמת חברות הזנק בתחום האנרגיה והביו-טק, החלטתי שאני רוצה לעשות משהו מתוך תשוקה ועם הלב והמתנות שאלוהים העניק לי. המתנות האלו הן- שכל טוב, וורבליות גבוהה ומעל הכל את היכולת "לראות אנשים"- אני רואה אנשים לא באיכויות האינסטגרמיות שלהם, אני רואה אותם מתחת לעור". ראיתי עשיתי, טעמתי והרווחתי, אבל היה ברור לי שאני הולך לעשות עם הלב ומתוך תשוקה, למקום ששם במרכז את הרגש ונפש האדם. לשמחתנו, הוא בחר ללכת עם לב והנשמה ויצא אל דרך חדשה ומאתגרת.

פגשנו את שרון בחדר האימון שלו ברמת השרון, שם הוא פוגש את המתאמנים שלו- אנשים פרטיים בצמתים שונים בחיים, או בעלי עסקים ומנהלים אשר מתמודדים עם אתגרים שונים בניהול העסק וזקוקים להכוונה ואימון עסקי מקצועי.

את הכשרתו המקצועי למד שרון ב-"גומא"- המרכז הישראלי לאימון וגישור, שם הוא משמש כיום כ-"מאמן הבית", חבר בקהילת המאמנים וחבר בלשכת המאמנים בישראל.

שרון פוזננסקי 2. יח"צ,
שרון פוזננסקי/יח"צ

ביקשנו משרון לספר לנו באילו תחומים הוא מסייע למתאמנים שלו: "בחדר האימון שלי אני מתמקד בפיתוח והעצמה אישית של המתאמנים, בשלל סוגיות ודילמות מהן עשויים החיים, זוגיות, משפחה,קריירה, מיניות ואיכות חיים. אני מתמחה בפתרון דילמות והתמודדויות בצמתי חיים חשובים, כמו למשל- פיתוח או עיבוי קריירה קיימת, זוגיות, אני מנחה ליחסים ומיניות בזוגיות, ומציאת פרטנר לחיים" הוא מוסיף: " למעשה אימון הוא מפגש מופלא של ששני מומחים, המתאמן שהוא "המומחה לעצמו" והמאמן - מומחה לתהליך".

השיטה שלפיה פועל שרון באימוניו היא אימון "בשיטה המשלבת" שפותחה ב"גומא": "היה לי הזכות להיות תלמידה של ענת מילנר כהן הנפלאה" שרון מספר כי הגישה האימונית הזו מאוד ייחודית ואפקטיבית ומשלבת באופן אופטימלי את הידע, הניסיון, הסמכות וכישוריו של המאמן, ומאפשרת מיקוד בעולמו הפנימי של המתאמן, על החוזקות, העוצמות, הערכים והחזון אישי שלו, ובכך לתהליך אימון מאוד יעיל ומשמעותי: "אני מביא את האדם שאני ואת היכולות שלי- "המתנות", אל תוך המפגש שלנו ומשלב את הידע וניסיון החיים והעסקי העשיר שלי, יחד עם הכלים האימוניים העוצמתיים. כך, בתהליך נינוח, ממוקד ואישי אנחנו יחדיו מתבוננים, מעמיקים ומבינים את "המטרה האימונית" של המתאמן. את הרצונות, הצרכים, החסמים והמעכבים, את העוצמות והחוזקות הייחודים למתאמן או המתאמנת, ומאפשרים הכרה, בהירות ואיזון. כך אנחנו עושים שינוי, מגשימים מטרות ויעדים, לומדים להיות נינוחים ומאושרים, וכיצד להגיע ל"מנהיגות פנימית", סיפוק ומימוש עצמי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שרון פוזננסקי. יח"צ,
שרון פוזננסקי/יח"צ

סקרן אותנו מאוד לדעת מי הם אותם "מתאמנים" שמגיעים לחדר האימון של שרון : "מגיעים אלי אנשים מכל קצות הקשת. מגיעים אלי נשים וגברים שהמכנה המשותף לכולם זה שיש להם הרבה, והם רוצים הרבה יותר ממה שיש להם כרגע". מתאמנים אלו מגיעים כדי לעשות תהליך עוצמתי, אפקטיבי ומשמעותי בתחומי החיים השונים. בין אם מדובר על בעלי עסקים שרוצים לקדם את העסק שלהם ובין אם זה בחור שכמהה לזוגיות מוצלחת, בריאה וטובה".

בתהליך האימון שרון לומד כמה שיותר על המתאמן שיושב מולו: "מהנקודה הזו למעשה אנו יוצאים לדרך לתהליך אימוני נכון, בו יחדיו אנו לומדים כיצד לזהות את הגורמים המקדמים והמעכבים,לבודד רעשים ופחדים, ולאבחן עיוותי חשיבה ותבניות מעכבות. בנוסף לזהות ערכים, לייצר חזון, ולגבש תכנית פעולה להגשמתו, ובכך לאפשר למתאמן להנהיג ולנהל את חייו, ולהשיג את המטרה שלשמה הוא הגיע אליי". הוא מוסיף: "תהליך אימוני מורכב ממספר מצומצם יחסית של מפגשים בהם המומחיות שלי פוגשת את המומחיות של המתאמן לעצמו. אנחנו מבררים יחדיו את ההוויה (Being) ומגבשים תוכנית פעולה לעשייה (Doing) של המתאמן.

לטובת אלו שטרם נחשפו ליתרונותיו של עולם "האימון האישי" נדגיש כי אימון איננו סוג של טיפול. בשונה מטיפול פסיכולוגי שבו המטפל מתמקד במציאת פתרון לבעיה בחייו של המטופל, ב-אימון, כתהליך מובנה המאפשר לאנשים לעשות הבדל בחייהם למימוש מציאות נכונה וטובה יותר עבורם. בהגדרה שלו, "אימון עוסק בעוצמות. אנחנו כמאמנים מבררים מהם העוצמות, הצרכים, החסמים, המעכבים, והתבניות שאיתם מתמודד המתאמן. יחד, אנחנו לומדים להכיר את העוצמות ואת הערכים שכל אדם נושא איתו בערכים או ב-"ד.נ.א האישיותי" שלו, ומתוך זה מעוררים ויוצרים את התובנות והמודעות של המתאמן, ומגבשים חזון אישי ותוכנית עבודה לצעדים הבאים שעל המתאמן לממש בחייו".

הצלחנו לשוחח עם אחד המתאמנים של שרון- רועי, שבחר לספר לנו על החוויה שלו: "אני הגעתי אל שרון אחרי תקופה ארוכה שבה ניסיתי כמה דרכים ושיטות, בכדי לעמוד במטרה שהצבתי לעצמי. החיבור עם שרון היה מיידי. הוא קרא אותי בצורה מדהימה ועזר לי באמת לפתור נושאים ודילמות שמנעו ממני להתקדם. הבנתי בזכותו מה אני צריך לעשות, באיזה כלים אני צריך להשתמש ובעיקר להתמודד עם שאלות לא פשוטות. זו המומחיות של שרון- לשאול את השאלה הנכונה שמובילה אותך לעשות חשיבה עם עצמך, ולתשובה כנה ואמיתית, שמפילה איתה הרבה אסימונים. אני מודה לו על כך וזה יהיה לזכותו תמיד".

לעסוק באנשים מצריך גדילה ולמידה אין סופית: "אני מאוד אוהב ללמוד, ומבחינתי ללמידה אין באמת סוף. חשוב לי תמיד להיות בתהליך של למידה רציפה, מתמשכת, ותמיד לחפש תחומים נוספים מרחיבי דעת שיצמיחו אותי, שיספקו לי עוד כלים, וירחיבו עוד יכולות שאוכל להביא לפתחם של מתאמני. כך בחרתי ללמוד באוניב' בר אילן להיות מנחה ליחסים ומיניות בזוגיות, דימיון מודרך ועוד היד נטויה.

מעבר ללמידה האישית, מקפיד שרון לקחת חלק פעיל במפגשי קהילת המאמנים של גומא: "אנחנו מקיימים פגישות שבועיות שבהן אנחנו מציפים אירועים, מעלים דוגמאות להתמודדויות, דנים בסוגיות שונות ובעיקר מחדדים את עצמנו כמאמנים. בכל מפגש כזה אפשר ללמוד כלי חדש או תרגיל מעניין, אבל בעיקר- אתה לומד גם הרבה על עצמך כמאמן וזה חלק מרכזי ולא פחות חשוב במפגשים האלו".

שאלנו את שרון על המחויבות אותה הוא דורש מהמתאמנים שמגיעים אליו: "המתאמנים שלי יודעים שמבחינתי המפתח להצלחה נמצא לכל אורך הדרך בידיים שלהם. הלוגו שלי מכיל ציטוט של וילאם פת'ר "נראה שההצלחה היא במידה רבה ההתמדה במעשה אחרי שאחרים כבר הרפו". לשמחתי, הם מבינים שזו הזדמנות מאוד גדולה בשבילם והם תופסים אותה בשתי הידיים". הוא מדגיש: "המתאמן צריך להיות מחויב לתהליך, למטרות וליעדים שהוא הציב לעצמו. רק כשאנחנו צועדים בדרך הזו יחדיו כשותפים, ויוצרים את החיבור בינינו, אנחנו מצליחים להגיע לפריצת דרך משמעותית שתעזור להם לנהל את חייהם עם תשוקה, אושר, והרבה סיפוק והצלחה".

רגע לפני סיום, ביקשנו לשמוע מהם הדברים הקטנים שגורמים לו כיף והנאה כמאמן אישי: "תראה, יש אנשים שקמים בבוקר והולכים לעבודה. אני לא טוען שהעבודה שלי היא בלאמן אנשים. דווקא אחרי המסע המרהיב שיצאתי אליו בעולם היזמות העסקית, לבחור ללכת אחרי הלב ולקום בבוקר לעשייה בתחום שאתה מלא בתשוקה אליו- זה כח מניע נפלא. זה משמח אותי בכל פעם מחדש לדעת, שיש ביכולתי לגרום לאנשים להרגיש טוב יותר בחייהם. עשייה שמובילה אותם למקום בו הם מרגישים מוצלחים, מאוזנים, נינוחים ומאושרים, מבחינתי זו שליחות וסיפוק ענק" .

שרון פוזננסקי. יח"צ,
שרון פוזננסקי/יח"צ

שרון פוזננסקי, אימון אישי ועסקי

054-3388671

אתר

פייסבוק

בשיתוף שרון פוזננסקי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully