וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגל בן גיגי - השף הפרטי שנותן לכל אירוע טעם ייחודי

בשיתוף יגל בן גיגי

10.12.2020 / 11:47

יגל בן גיגי, הוא שף צעיר וחדשני המכין מנות גורמה מושקעות ומפורטות עבור מגוון סוגי אירועים. בזכות חומרי הגלם המשובחים, תשומת הלב לפרטים והתשוקה העזה לאוכל, הוא יוצר מנות אסתטיות עם טעמים רעננים ושילובים מפתיעים, שנותנות לכל סועד טעם של עוד

מכיוון שאי אפשר ליהנות מארוחה במסעדה בימים אלה, החלטנו להתמקד בשפים הפרטיים הכי חמים בארץ שיכולים לבשל לכם אוכל מפנק לאירועי בוטיק ואירועים קטנים. יגל בן גיגי החל לפעול כשף פרטי רק בחודשים האחרונים, אבל כבר הספיק לצבור לא מעט לקוחות מרוצים. יצאנו לבדוק.

התשוקה של יגל, לעולם הקולינרי התגלתה בגיל צעיר ואת דרכו המקצועית החל בגיל 17, כטבח באולמות האירועים "טרויה". יגל מציין כי היה ילד בעייתי שעשה שטויות, וכשהתאהב בבישול הוא גילה כי המטבח מהווה מקום מפלט עבורו. יכולותיו התבלטו במהרה בעבודה, הוא התקדם לתפקיד מנהל מחלקה ובהמשך הפך לסו־שף, אך בעקבות התפרצות הקורונה הופסקה עבודתו והוא החל לחפש מקור פרנסה אחר. הוא פרסם ברשתות החברתיות תמונות של מנות מורכבות ומעוררות התיאבון ומיד הוצף בהודעות מגולשים נלהבים, שעודדו אותו להציע את בישוליו לאירועים קטנים. וכך עשה.

המנות השונות נוצרו בקפדנות רבה ויגל, ערך נסיונות רבים תוך כדי שעשה שינויים במנות בהתאם לדעת קהל שקיבל מאשתו הטרייה וממקורבים אחרים. את המנות שלו הוא מגדיר כאוכל יוקרתי שמתאים לכל קהל, גם לעממיים שבנינו. הוא יוצר טעמים מאוזנים וקולעים ודואג שהתפריט שלו יכלול מנות שמתאימות גם לבעלי תזונה צמחונית או טבעונית. חומרי הגלם שבהם הוא משתמש הם איכותיים ביותר ובאמצעותם הוא מכין תפריט כשר, עשיר וייחודי.

יגל בן גיגי 2. יח"צ,
יגל בן גיגי, שף פרטי/יח"צ

התפריט הקבוע שמציע יגל מכיל 8 מנות פתיחה, מנה עיקרית לכל סועד ושולחן קינוחים. בין המנות הראשונות ניתן למצוא טרטר פילה בקר, קרפצ'יו שייטל, קרפצ'יו סלק, קרפצ'יו חציל ופרח כרובית שלם שנצלה במעשנה. בעיקריות תמצאו נתחי בשר איכותיים כגון סטייק אנטריקוט שהתיישן 14-21 יום במקרר עישון יבש, המוגש עם צ'ימיצ'ורי, קרם חרדל, תפוח אדמה מדורה ובצל בקורנפלור מעל. החלק הבשרי כולל גם מנות של פילה מיניון, מדליוני פילה ופלטת כבד אווז. הצמחונים גם לא יוצאים מקופחים ומלבד מנות הפתיחה שציינו, יש גם קרפצ'יו אפרסמון המוגש עם רכז רימונים, שמן שומשום, וקצח שחור. ראוי גם לציין את החציל בבגנוש - חציל קריספי מטוגן בטמפורה פנקו מונח על קרם שום עם סלסת עגבניות מעל. הטבעונים יוכלו ליהנות ממנות כגון טופו חריימה, המבורגר פורטובלו, וצ'יפס ארטישוק ירושלמי.

הקינוחים שתמצאו בשולחן או בפלטת הקינוחים הם פרווה וכשרים למהדרין. יש שיאמרו כי עובדה זו מאתגרת ועשויה להשפיע על טעם הקינוח, אך מיטב הקונדיטורים בארץ מספקים את הקינוחים השונים שבשולחן, לרבות קרם ברולה וסושי־גלידה. בכללי, יגל לא מתפשר על איכות החומרים שבמטבחו ועובד רק עם הספקים הטובים ביותר.

יגל, מציע קונספט נוסף - תפריט הכולל מנות פתיחה אך ללא קינוחים וללא מנה עיקרית. במקום זאת, מקבלים הסועדים כבד אווז המוגש בתוך קרואסון חמאה (כשר), עם שערות חלווה, אננס מקורמל ואבקת סוכר מעל. המתוקים משתלבים מעולה עם הטעם המר של האווז ומומלץ להוסיף למעדן זה את אחת הריבות שמכין יגל: ריבת בצל, שרי או גזר.

למי שמתעניין בשירות עד הבית, יגל גם מכין ארוחות קטנות בבתי הלקוחות. הוא אמנם לא יכול להכין בעצמו את כל המנות שבתפריטי האירועים שלו, אבל גם לשם הוא מביא את מיטב חומרי הגלם שלו ובאמצעותם מרכיב ארוחה מפנקת ומושקעת, תוך מתן הסברים לסועדים על שלבי ההכנה.

יגל בן גיגי 3. יח"צ,
יגל בן גיגי, שף פרטי/יח"צ

כל אחד מהתפריטים מעניק חוויה קולינרית שונה המתאימה לקהלים שונים, אבל דבר אחד בטוח - יגל מקפיד על כל הפרטים הקטנים באירועיו, מעריכת השולחן עד עיצוב המנות. בישוליו פותחים את החך לטעמים מעודנים ומרעננים ולא משנה באיזה תפריט בוחרים, מקבלים מנות שנעשות מכל הלב ומותירות את הסועדים עם טעם של עוד. "אצלנו כל מנה נותנים עליה דגש. יש צוות גדול שמגיע לאירוע והדגש הוא על אסתטיקה, ניקיון ואהבה. לתת ללקוח את המקסימום שאפשר לתת".

למי שחושב ששף פרטי הוא שירות שרלוונטי רק לבני המעמד העליון, חשוב לציין כי המחירים שמציע יגל הם אטרקטיביים באופן יחסי לשוק. הוא מדגיש כי בשביל לספק אירוע מוצלח, חשוב לא להסתכל רק על הכסף. "כסף זה לא הכול בחיים. המוטו שלי זה לשמח אנשים, שאנשים ייצאו מרוצים, שיאהבו אותי ואת מה שעשיתי להם." הלקוחות המרוצים והעבודה האינטנסיבית מהווים עבור יגל את אותו המפלט שמצא במטבח כבר בתחילת דרכו: "אנשים אומרים לך 'וואו, איזה טעים' וזה ממלא אותך ומספק אותך. אתה עובד כל כך הרבה שעות שאין לך זמן לעשות שטויות."

יגל בן גיגי 4. יח"צ,
יגל בן גיגי, שף פרטי/יח"צ

גם בתקופת הקורונה המבלבלת ואולי אף בזכותה, הצליח יגל, לגלות את עצמו מחדש ולהגיע לפסגה חדשה. קשה להגיד איך הוא מצא את הכוח, אבל הוא נותן לנו מושג כללי: "הקורונה גרמה לי לגלות שיש לי יכולות להיות בפרונט ולא מאחורה, השם עוזר לי בכל". המצב במשק אמנם הביא להתפתחותו כשף מקצועי, אבל הוא כבר חושב קדימה ומתכנן בתום הקורונה לפתוח מסעדת שף שתציע מחירים נוחים לכל כיס. עוד לא ידוע איפה היא תהיה אבל שווה לחכות, מילה של מומחים.

יגל בן גיגי 5. יח"צ,
יגל בן גיגי, שף פרטי/יח"צ
בשיתוף יגל בן גיגי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully