וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו קיום על כסא הספר

בשיתוף סלון אלנוזהה

10.12.2020 / 11:09

בזכות אווירה יפואית אותנטית ומחיר תספורת חברתי, נפגשים יהודים וערבים ב'סלון אלנוזהה', כדי לעשות שלום ולסדר את הראש והזקן במחיר נוח

זקי עזאזמה, מספרה ביפו/אולפן הנבחרים

לפעמים הדו-קיום בין המגזרים השונים בישראל יכול להיווצר על כסא הספר דווקא. זה מה שקורה ב'סלון אלנוזהה' ביפו המנוהל על ידי מעצב השיער זקי עזאזמה (33), נשוי פלוס שניים. האווירה במספרה: יפואית ערבית-יהודית והקהל מגוון. "זה דו קיום אמיתי", הוא מחייך בסיפוק.
זקי החל את דרכו בעולם הספרות לפני כשש שנים, די באקראי. "המחירים של התספורות ביפו הרקיעו שחקים", הוא מספר לנו. "זה נגע לי בכיס. מגיל 14 אני מסדר זקן ובגיל 18 זה הגיע למצב שלסדר את הזקן ביפו היה יכול להגיע ל-70 שקלים. בזמנו, היו ביפו רק ספרים מיתולוגים שעשו מה שהם רוצים הן לגבי השיער והן לגבי המחיר והרגשתי שהתחום הזה מוחמץ לחינם".

צדק חברתי

זקי החליט לעשות סוף וסדר בשוק התספורות היפואי. תחילה נרשם ללימודי עיצוב שיער במרכז התספורת של אבי פדידה. אחרי מספר חודשים כבר פתח את המספרה החברתית הראשונה שלו: 40 שקלים לתספורת כולל ראש, סידור זקן, חפיפה וטיפול קוסמטי. הקהל הצביע ברגליים. שנתיים מרגע הפתיחה של המספרה הקטנה - עקב הביקוש הגדול - זקי נאלץ להרחיב את המספרה. כיום 'סלון אלנוזהה' כולל שני סניפים: סניף אקספרס בשוק הפשפשים בת"א (רחוב נועם 1) וסניף הדגל ביפו (שדרות ירושלים 94) בו עובדים שבעה ספרים בו זמנית. המחיר הנוכחי עומד כעת על חמישים שקלים לתספורת.
"ברוך השם אני נהנה מקהל לקוחות שמגיע מהצפון - מערים כמו עכו וחיפה ועד הדרום - באר שבע וקרית מלאכי. יש גם אנשים שמגיעים כל שבוע מרחוק כדי להסתפר דווקא כאן".

לתת מהלב

את ההצלחה הגדולה, זוקף זקי לזכותה של מצוות הנתינה. פעם בשנה, נוהג זקי להכנס לאחד מבתי הספר בארץ עם אחד מעובדיו במטרה נעלה אחת: לתת תספורת חינם לכל ילד בבית הספר. "סך הכל יוצא שאנחנו עושים משהו כמו 200 תספורת. אנחנו באים בשמונה בבקר ומסיימים בשמונה בערב. כל אחד שיש לו עסק צריך להפריש צדקה ועם הזמן התחלתי להפריש את יום התספורת הזה בבתי הספר באופן קבוע, שנתי. מי שעושה את העסק עם אלוהים - לא מפסיד", אומר זקי, שכבר מתכונן לפתיחת הסניף השלישי שבו גם ימכרו מוצרי טיפוח, כלים עבור ספרים וגולת הכותרת: טיפולי לייזר לנשים וגברים במחירים חברתיים. "בינתיים אנחנו בקורונה לצערי", הוא אומר, "פתיחת הסניף החדש מתעכבת ואני מקווה שהוא יפתח בעוד כחודש.

בתקופה הזאת, כמו כל הספרים, סגרנו את הבאסטה והלכנו הביתה. זה סיכון גדול מדי ללקוחות ולעיר שלנו. הקורונה די דפקה את הספרים. אני מקווה שימצאו הנחיות שעוזרות גם לנו וגם ללקוחות כדי שנוכל לפרנס את הילדים בכבוד. אני מקווה שהקורונה תגמר מהר ונחזור לשגרה, כי זה לא קל. אנחנו מספטמבר לא עובדים. רק מי שיש לו אירוע חשוב - מזמין שירות VIP עד הבית. ברוך השם שה-VIP נשאר גם בקורונה. זה מציל אותנו קצת, אבל זה אפילו לא חמש אחוז מהעבודה, אבל זה המצב, אין מה לעשות. נתפלל לטוב".

בשיתוף סלון אלנוזהה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully