וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית חוזר לחייך עם רות דבורה

בשיתוף רות דבורה

10.12.2020 / 10:40

מה קורה כאשר ייעודו הפנימי של אדם והמקצוע אליו הוא נולד הם זהים? כאן מתרחש הקסם, וזה בדיוק המקרה אצל רות דבורה, אדריכלית ומעצבת פנים שמעידה כי בדיוק כשם שהיא בחרה במקצוע, המקצוע בחר בה

רות דבורה, מעצבת פנים/אולפן הנבחרים

רות דבורה, נולדה לאב קבלן שפועל בעיקר בארה"ב וכל זיכרונות ילדותה טבולים בריחות של שיפוצים ומראות של פיגומי בניין. "עוד בתור ילדה הייתי הולכת איתו לפרויקטים עליהם עבד", מספרת רות. "גדלתי עם זה וזה אצלי בלב. לא הייתה לי שום אופציה אחרת למקצוע, ידעתי שזה מה שאעשה בחיים". לאחר שהשלימה את לימודיה במכללת למנהל בתואר "הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים", עבדה רות בכמה משרדים שונים עד שבחרה לצאת לדרך עצמאית לפני מספר שנים. "בחרתי להתקדם ולפתוח את הסטודיו שלי היה חשוב לי להביא אל הנוף משהו מעט שונה, עבור הלקוח".

גלריית חומרים מרהיבה

רות, מגדירה את הסטודיו שלה כסטודיו שנבנה עבור הלקוחות, כאשר גולת הכותרת שבו היא גלריית החומרים הענקית שנמצאת בחלל הסטודיו. בתוך גלריית החומרים ימצאו הלקוחות מגוון ענק של חומרי גלם לכל פרויקט עיצוב או בנייה לרבות דוגמאות לפרופילים של תאורה, חזיתות לארונות, פורמייקה, טקסטיל, קטלוגים של טפטים, דלתות פנים, ברזים, בקיצור, כל מה שצריך עבור עיצוב פנים. "לאנשים לפעמים מאתגר לראות דברים בשלמותם, לראות כיצד מתחברים החומרים" מסבירה רות. "הם הולכים לנגר ועושים מטבח, ואז בחנות אחרת בוחרים פרקט, אבל אין להם מושג איך שתי הבחירות תיראנה ותשתלבנה ביחד. בעזרת הגלריה נוכל ליצור עבור הלקוחות תמונה אמיתית ומוחשית של איך יראו הבחירות שלהם כשהן משולבות יחדיו, זו התמונה המלאה".

עשייה מא' ועד ת'

רות, מבצעת מגוון רחב של פרויקטים, כאשר היא דוגלת בעשייה כוללת ומקיפה מא' ועד ת'. בין הפרויקטים אותם היא מבצעת ניתן למצוא בתי יוקרה, דירות פרטיות, דירות קבלן, שיפוצים, מייקאובר עיצובי לבתים קיימים, עיצוב חללים מסחריים קטנים ועוד. היתרון הגדול של רות הוא שלמעשה היא מספקת את כל השירותים תחת קורת גג אחת. "יש אדריכלים שנותנים שירות שהוא נטו תכנון והגשה. אני מציעה שירות מקיף; אחרי שאני עושה את התכנון כולו, אני פועלת בשיתוף פעולה עם קולגות מערים שונות, כדי להבטיח שההגשה תהיה הכי יעילה, בהתאם לעיר בה הוגשה. לאחר מכן, אני ממשיכה את התהליך עם העיצוב, וכמובן ליווי לאורך כל תהליך הביצוע, ועד לשלב האחרון של ריהוט ואקססוריז לבית. הכל מתבצע אצלי ותחת הידיים שלי".

תהליך העבודה של רות אל מול הלקוח הוא מסודר וקפדני ונועד לזקק בדיוק את צרכיו של הלקוח. רות מתחילה בתשאול והקשבה לצרכי הלקוח וכל דיירי הבית. חשוב לה להבין כיצד לייצר עבור דיירי הבית גם סביבה אסתטית ויפה, וגם סביבה פרקטית ונוחה, מבוססת על הצרכים האינדיבידואלים שלהם. "חשוב להבין את אופי הבית" היא אומרת, "איך הם מתנהלים, האם יש צרכים מיוחדים כמו כיורים נפרדים לשומרי שבת, האם יש אלמנטים עיצוביים שיש להם סלידה מהם, כדי לדעת ממה להתרחק בעיצוב". לאחר מכן היא ממשיכה אל יצירת כמה סקיצות שונות, ועבודה על התכנון ולאחר מכן העיצוב. כאשר מתחיל שלב הביצוע, רות נמצאת בפיקוח עליון באופן קבוע, כאשר היא מגיעה אל השטח אחת לשבוע (ולעיתים יותר) כדי לוודא שהכל מתנהל כמו שצריך.

רות, מגיעה עם ארסנל בעלי מקצוע איכותיים משלה, אותם ליקטה בפינצטה לאורך השנים. היא אמנם נותנת ללקוח את החופש המלא לבחור את בעלי המקצוע שלו בעצמו, אבל מסבירה: "כשזה לא בעל מקצוע שאני בחרתי, אני לא יכולה להתחייב על טיב העבודה. אם אני הבאתי מישהו, אני יודעת שהוא יעשה את הכל בדיוק ברמה ובסטנדרטים הגבוהים שאני מציבה. ואם חלילה הוא עושה טעות, אין מצב שהלקוח סופג את זה כלכלית. האחריות היא עליי ועל בעל המקצוע, ולכן אני תמיד ממליצה ללקוחות להנות מהניסיון שלי וללכת עם בעלי המקצוע המעולים שבחרתי במהלך השנים".

אלמנטים עיצוביים בלתי נשכחים

רות, תמיד מקפידה לשלב בעיצובים שלה אלמנטים עיצוביים מיוחדים, שיהפכו כל פרויקט לאחד וייחודי. הסגנון בו היא הכי אוהבת לעבוד ואליו היא מתחברת הוא הסגנון המודרני וניתן לראות אלמנטים ממנו בעיצובים שלה. לאחרונה סיימה רות פרויקט של בית פרטי מרהיב אותו עיצבה, בו שילבה בקיר החוצץ בין המדרגות אל הסלון, קיר ברזל דקורטיבי מיוחד במינו. "כאשר עולים במדרגות, ניתן לראות דרך האלכסונים של הקיר הדקורטיבי את כל הסלון, ואת ספה הקטיפה הכחולה עוצרת הנשימה שמיקמתי בסלון. האפקט מדהים".

פגישת ייעוץ לעיצוב הבית

מתוך מחשבה תמידית על הלקוחות שלה ועל צרכיהם, רות הוסיפה שירות נוסף לסטודיו שלה, המיועד ללקוחות שזקוקים לייעוץ בעיצוב הפנים שנקרא "פגישת ייעוץ לעיצוב הבית". מדובר למעשה ביכולת להשמיש את גלריית החומרים הנפלאה שיצרה, גם עבור לקוחות שלא מעוניינים בתכנון ועיצוב מלא.

תהליך העבודה של שירות זה מתחיל בשיחה מקדימה בין רות ללקוח, בה הלקוחות מספרים לרות על האזורים בבית אותם ירצו לעצב, לשנות או לשפץ, מה חסר להם ואיך ירצו לשדרג. לאחר איתור וזיקוק הצרכים, ולאחר שהלקוחות שלחו לרות תמונות או תכנונים מדויקים של האזורים, רות מכינה מצגת מסודרת וסקיצה מפורטת ללקוחות עם ההצעות שלה. הלקוחות יכולים להתרשם מכל ההצעות והחומרים בגלריית החומרים הרחבה, ולבסוף לצאת עם רשימת קניות מסודרת ומפורטת. "אני נותנת להם במהלך הפגישה את כל ההמלצות שלי" מספרת רות, "למשל קיר גבוהים למטבח בצביעה בגוון מסוים, בשילוב אי עם חזיתות פורניר ושיש דקטון בדגם שנבחר, נבחר ברזים מתאימים יחד, עבור החלל בסלון נתכנן קיר דקורטיבי או נבחר טפט, נבחר ספה לפי מידות מדויקות שמתאימות לחלל, וניצור רשימה מפורטת בה כתובים כל הפריטים, כל הצבעים המדויקים, כל החברות, כל המידות המתאימות. הם צריכים פשוט לגשת ולקנות את מה שברשימה, בקלות".

רות, נהנית לתת ללקוחות שלה את השירות הטוב ביותר ותמיד להעניק מעבר למה שאנשים מצפים לקבל, וגם חולקת לא מעט מהידע שלה עם העוקבים שלה באינסטגרם. בקהילה משגשגת שהולכת וגדלה, משתפת רות תמונות, עיצובים, טיפים, רעיונות והשראות, כדי לחלוק עם העולם מן האהבה הגדולה והידע הנרחב שלה בתחום. "אני אוהבת את מה שאני עושה", אומרת רות בחיוך. "נולדתי לזה וזה כיף לי, כל יום מחדש".

רות דבורה - סטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים

כתובת: המצודה 6, אזור

054-5623011

אינסטגרם

בשיתוף רות דבורה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully