וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיוך - מרכז ידע וכלים לחינוך

בשיתוף "חיוך"

9.12.2020 / 15:46

בתפישה החינוכית של פעם, חינכו אותנו לסיים 12 שנות לימוד, כי כך צריך. ללמוד באקדמיה כי זה פותח דלתות. מי שתנסה להסביר לנו על חינוך בעידן החדש היא מיכל אמטנאני, מנטורית לחינוך חדש ומקימת 'חיוך - מרכז ידע וכלים לחינוך'

מיכל אמטנאני/אולפן הנבחרים

בתפישה החינוכית של פעם חינכו אותנו לסיים 12 שנות לימוד כי כך צריך. ללמוד באקדמיה כי זה פותח דלתות ורכשנו עוד ועוד ידע בדרך במטרה להעניק משמעות לחיינו כי כך צריך, כי חינכו אותנו שידע זה כוח.

בשנים האחרונות, ובפרט בימים אלו, אנחנו יותר ויותר מבינים שהכוונה היא לא רק לידע שמשננים בעל פה למבחנים.

ידע זה קליטה של גירויים המגיעים דרך החושים ונטמעים לנו בזיכרון לטווח הרחוק, ידע זה אירועים שחווינו בכל נקודת זמן במהלך חיינו ונצרבו לנו בתודעה והידע החשוב ביותר זה מה אנחנו בוחרים לעשות עם ניסיון החיים שמכוון אותנו לבחור את הבחירות הנכונות עבורנו ועבור הסביבה.
יש בידינו כהורים, מטפלים, מורים או מאמנים, אחריות להעניק לילדים ידע חשוב הרבה יותר מכל תוכן שילמדו. בראש ובראשונה, הידע שיעזור להם להבין במה הם טובים... מה המתנה שיש להם לתת לעולם.
• הידע להתמודד עם שינויים, לשחרר קבעון מחשבתי ולהבין שאם משהו לא עובד צריך לשנות את הדרך - אם נסגרה להם דלת זה בוודאי כי מחכה להם משהו טוב יותר.
• הידע להבין שכל קושי הוא הזדמנות וחופש הבחירה הוא תמיד שלהם.
• הידע שתמיד הכול מתחיל מבפנים - מתגלגל מהמחשבה ויוצא החוצה לפעולה.
• הידע שבכל רגע נתון קופצות למוחנו מחשבות שליליות וחיוביות ובידינו הבחירה מה לסנן.
• הידע שאהבה עצמית היא לא אגואיסטיות כי רק מי שאוהב את עצמו יוכל לאהוב את הסביבה והיקום.
• הידע שכל יום הוא יום חדש ותכונות מולדות במחשבה מעוותת של "זה אני וזה מה יש" הם כבר מזמן "פאסה".
• הידע שבכל רגע נתון ניתן לעשות שינוי ולתקן ולשבור את כל אותם חסמים שתוקעים אותנו מלהתקדם בכל הרבדים בחיינו ולחיות חיים טובים יותר.
הידע שזה בסדר לעוף עם הדמיון שלנו או במילים אחרות "לחיות בסרט" וזה מה שיוצר את תסריט החיים...

בתסריט של מיכל ההורים מחייכים יותר, המורים מחייכים יותר והכי חשוב הילדים מחייכים יותר : )
מיכל אמטנאני, מנטורית לחינוך חדש ומקימת 'חיוך - מרכז ידע וכלים לחינוך' יודעת מניסיון אישי כאמא ל-4 ילדים וטיפול באלפי ילדים שטופלו במרכז בשנים האחרונות, שהתקופה האחרונה בצל הקורונה היא אחת התקופות הקשות והמזיקות ביותר שחווינו ואנחנו עדיין חווים, עם השלכות לא פשוטות על העתיד בתחום החינוך.

מיכל בעברה הרחוק מהנדסת כימיה וכפי שהיא מתארת, בעשור האחרון היקום הוביל אותה לתחום החינוך. האתגרים האישיים עם ילדיה והתמודדות אישית שלה עם אתגרים חינוכיים, הפניות לאבחונים למיניהם, טלפונים בלתי פוסקים מהצוות החינוכי שלא ידע להתמודד עם הקשיים הבעירו בה את הצורך לצעוק לעולם:

"אל תדביקו לילדים תוויות והגדרות של הפרעות כאלה ואחרות, לא כל קושי הוא 'הפרעה' או מחלה."
אני מאמינה שלכל ילד יש 'צרכים מיוחדים' בנקודת זמן כזו או אחרת ויכולות להיות לכך כל כך הרבה סיבות: הצטרפות אח למשפחה, אי פניות רגשית ללמידה, החלפת מורה, בעיות חברתיות ועוד וחשוב למצוא את שורש הבעיה כדי לעזור לו.

מיכל, עשתה הסבה מקצועית להוראה למדעים ובמקביל התחילה ללמוד שיטות טיפול שונות ולאסוף כלים ששילבו ידע מעולם המודע והתת מודע - קואוצ'ינג, תטא הילינג, דמיון מודרך, מיינדפולנס והיום היא עומדת לקראת סיום תואר שני בחינוך מיוחד ולקויות למידה.
מרכז חיוך נותן מענה הוליסטי מקיף בתחום ההתנהגותי, רגשי, לימודי, חברתי ומשלב בתהליך תמיכה לסביבה החינוכית של הילד - ההורים והמורים.

השיטה קיבלה הכרה של משרד החינוך וכחלק מהמענה ההוליסטי לרווחת הילד מיכל מכשירה צוותי חינוך בשיטה, שכבר מזמן תפקידם אינו רק הקניית ידע והם ממלאים גם תפקיד חינוכי טיפולי ובעלי השפעה רבה על הילדים.

בימים אלו מקימה מיכל במרכז פתח תקווה חדר סנוזלן - סביבה רב חושית המאפשרת רגיעה וגרייה של החושים ככלי לטיפול בילדים עם מוגבלויות כמו: עיכובים התפתחותיים, עיכובים שפתיים, קשב וריכוז, לקויות למידה, אוטיזם.

כתובת: הבניין העגול, חיים עוזר 31, פתח תקווה

077-9707015

אתר

פייסבוק

בשיתוף "חיוך"
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully