וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיות את החיים ברוגע וביטחון עם ילנה מקושקין

בשיתוף ילנה מקושקין

9.12.2020 / 13:04

מרגישים תקועים, הפחד והחרדה משתקים אתכם? אתם עומדים מול בעיה המפריעה לאורח חייכם, ולא מצליחים להתגבר עליה? הכירו את ילנה מקושקין - מאמנת מאסטר NLP, שמלווה אנשים המתמודדים עם קשיים שונים, בתהליך מכיל וקשוב, ומקנה כלים שישנו את חייכם

ילנה מקושקין, מאסטר NLP/אולפן הנבחרים

שינוי חיים

ילנה הגיעה לעולם ה-NLP מכיוון שונה מאוד, ללא כל ידע מוקדם על התחום. לאחר שקודמה לתפקיד של סמנכ"ל שיווק ומכירות, בחברה שבה עבדה, חיפשה ילנה קורס מנהלים או קורס מכירות על-מנת להקנות לה כלים נחוצים לתפקיד החדש. בעקבות המלצות של קולגה, היא ניגשה לחפש אחר שיטת ה-NLP, בתודעה שזה משנה חיים. ילנה החלה את לימודיה, נשאבה לעולם הטיפולי העשיר ובמקביל בעיותיה התגלו בפניה, כך שהתהליך הלימודי הווה עבורה גם נתיב טיפולי.

"בזמנו, חשבתי איזו הגזמה, כולה קורס, מה כבר יכול להיות משנה חיים בזה?" אומרת ילנה, "ואז נחשפתי לעולם שלם רווי בכלים שימושיים לטיפול בבעיות בפן האישי, העסקי, ובאמת השתנו לי החיים. גיליתי שאני לא מודעת לעצמי כמו שחשבתי שאני, והתחלתי להרגיש על עצמי את הטכניקות". מיד לאחר תום הקורס הבסיסי, היא החליטה להעמיק בטיפול שתמך בה רבות והמשיכה לקורס מאסטר. ילנה סבלה מהתקפי חרדה למשך שנים רבות, ומעידה שרק טיפולי ה-NLP עזרו לה, לכן, הרגישה שהיא מוכרחה להעביר הלאה את הבשורה, באומץ רב היא עזבה את עבודתה, פתחה קליניקה באזור השרון, במושב הפסטורלי כפר נטר, והפכה למטפלת שעוזרת לאנשים שמתמודדים עם חרדות ופוסט טראומה, לצלוח את זה.

סוד הקסם

NLP זו שיטה טיפולית קצרת מועד. ילנה מציעה סדרה של 10 מפגשים לפחות, במהלכם פועלים כדי לייצר שינוי בדפוסי החשיבה וההתנהגות, דרך חקר בעיה שמפריעה לתפקוד השוטף, שינוי עמוק מספיק שיחזיק לאורך זמן. בתהליך הטיפול, ראשית מבררים את הסיבה השורשית לבעיה - באמצעות תשאול ממוקד עמוק לתוך תת המודע, מחלצים תשובות, סוגיות שאין זיכרון מודע אליהן. "בשיטת NLP אנחנו פחות עובדים עם התוכן של הבעיה" מסבירה ילנה, "אלא עם האופן בו האדם מייצג אותה אצלו בראש, כיצד זה מפעיל אותו, אילו טריגרים היא מפעילה, מה התחושות שהיא יוצרת. מכיוון שהחשיבה המודעת שלנו היא מאד מצומצמת, אין טעם לנתח את התוכן של הבעיה ולגרום לאדם תחושות לא נעימות. בתשאול, אני אוספת את כל המידע - אירועי טראומה, רגשות שליליים, אמונות מגבילות, כל מה שעוצר את המטופל מלהגיע למטרה שהוא רוצה".

חלק מתפקידיהם של הזיכרון ומנגנוני ההגנה, הוא לשמור עלינו כך שלא נזכור את האירועים הקשים. המטרה בטיפול NLP, היא לא להציף ולהזכיר אותם, אלא לזהות את הנקודות שיש לעבוד עליהן, במסגרת מוגדרת מראש של התהליך. בשלב השני, ילנה גוזרת תוכנית טיפול דינאמית לחוויה של המטופל, במהלך השבוע בין המפגשים, ומתחילים את התהליך הטיפולי. ילנה מסכמת: "ברגע שמנקים ומנתקים רגשית את הדברים שמפעילים אותו, את כל הטראומות והאמונות המגבילות, ניתן להבין מה השינויים שקורים בסביבה או בהתנהגות, ולעבור לתהליכים מעצימים יותר".

מחויבות לתהליך

היות שלכל בעיה יש את טכניקת ההתמודדות וטיפול המתאימה לה, לילנה היה חשוב לתת מענה מקצועי ויסודי לכל עניין שעולה בחדר הטיפולים - טראומות, פוביות, אמונות מגבילות וכו', ולכן, עברה את כל הקורסים הקיימים בארץ, בעולם ה-NLP. כמו כן, היא מאפשרת ייעוץ עסקי עם כלים של NLP, ונותנת מענה למנהלים ובכירים. ברוב המקרים, העבודה הטיפולית של המטופל חולשת גם על השגרה היומיומית, בכך שילנה מספקת שיעורי בית ותרגילים המותאמים לכל מטופל ולמידת הבשלות שלו. "חשוב להבין שהשינוי וכל התהליך הוא אקטיבי" מסבירה ילנה, "זה אחד הדברים הראשונים שאני שואלת את המטופל - האם הוא מודע שהאחריות על כתפיו. אם הוא לא מאמין שהשינוי אפשרי ושהוא לא יכול להתחייב לתהליך, אנו לא יכולים להתחיל אותו. הרוב מגיעים אליי כמוצא אחרון, אחרי שהיו כבר בטיפולים פסיכולוגים או אצל מטפלים אחרים, ואני מאמינה שאין צורך לשמור את זה למוצא אחרון וזה הרבה יותר יעיל ופרקטי לפנות לתהליך NLP כבר בהתחלה".

השינוי מתחיל מבפנים

מודעות עצמית, יכולת הקבלה העצמית, ויסות רגשי וההקשבה לעצמי, הם צעדים חשובים המלווים את המטופל למשך חייו. עם זאת, חשוב לזכור שהשינוי אינו מוחק לחלוטין את הבעיה שעלולה לצוץ, אך התהליך הטיפולי בשיטת ה-NLP, מספק כלים משמעותיים להתמודדות עם החוויות הלא נעימות ומניעת העוצמה שלהן. "חשבתי שאני אחיה עם החרדה כל החיים ושזה פשוט אופי" משתפת ילנה "אבל זה לא נכון, כל דבר ניתן לשינוי. היום אני חיה בלי חרדות, אך תמיד עם אצבע על הדופק, חשוב לדעת שיש סיכוי לחוות זאת שוב. ברגע שעבדתי עם איש מקצוע ויש לי את הכלים בארסנל, אני יכולה לחיות גם 20 שנה ללא התקפים". ילנה מאמינה ביכולת של כל אחד ואחת לעשות את השינוי לו הם זקוקים, וחושבת שדווקא ברגעים שהאדם חושב שהוא פגיע וחלש, הוא בעל העוצמה הכי גדולה שלו.

הדאגה והאכפתיות של ילנה עבור המטופלים שלה, הביאו אותה בתקופת הקורונה, לטפל באמצעות הזום, ובנוסף, היא עובדת על פלטפורמה שנותנת שירותי עזרה ראשונה, לאנשים שנכנסו לאיזשהו מצב נפשי לא פשוט בעקבות הקורונה. ילנה מסכמת: "החזון שלי הוא לראות יותר ויותר אנשים עושים שינויים מדהימים וחיים את החיים שהם רוצים, נטולי חרדות, נטולי רגשות שליליים. זה באמת פשוט כשיש את הכלים ויש את ההכוונה. זה תהליך שאני מזמינה כל אחד ואחת לעבור, לפחות פעם בחיים".

ילנה NLP MASTER

כתובת: כפר נטר

0544942349

אתר

אינסטגרם

בשיתוף ילנה מקושקין
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully