וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנות 2020: הכירו את המומחה ליצירת עצי חיים לספרי תורה

בשיתוף עץ הכסף

7.12.2020 / 12:26

עצי חיים אומנותיים ומרהיבים ביופיים לספרי תורה הפכו בשנים האחרונות לטרנד חזק בתרבות המסורתית. הכירו את יונה אילוז, הבעלים של ''עץ הכסף'' שהפך את התחביב שלו למקצוע

עץ הכסף. יונתן אדרעי,
עץ הכסף/יונתן אדרעי

צוות הנבחרים שלנו סקר לאחרונה מגוון רחב של יצרני עצי חיים ומצא כי את עץ החיים הטוב ביותר תוכלו למצוא רק במקום אחד: עץ הכסף בבעלותו של יונה אילוז. אך רק רגע, מה הם בעצם עצי חיים? מדובר בזוג מוטות עץ שעליהם נגללים גווילי ספר התורה ובאמצעותם ניתן לגלול את הספר במהלך קריאת התורה. עקב גזרת חכמים, את ספר התורה אין לגלול ביד כמו שגוללים שאר ספרים ומגילות, ולכן נדרשים עצי החיים על מנת לגלול את הספר. בדרך כלל עצי החיים מסתיימים בשתי ידיות מעוצבות שעשויות מעץ ולפעמים גם בשילוב כסף.

עצי החיים של ''עץ הכסף'' מגיעים בהתאמה אישית לכל ספר תורה. השילוב בין העץ הטבעי למתכת הכסף הטהורה, חייב להיות מדויק ומוקפד. בבדיקה שערכנו בחנו מבחר סגנונות ואת האמן שיעניק לנו את העיצוב המתאים ביותר. עשרות אמנים וצורפים נבדקו ובסופו של דבר, מצאנו כי בבית המלאכה של 'עץ הכסף', בבעלותו של יונה אילוז, העבודה נעשית תוך שימוש בחומרים ובאמצעים האיכותיים והמתקדמים. עצי החיים של עץ הכסף מתהדרים בשילוב בין עץ, כסף, זהב, אבני סברובסקי ועוד שילובים מרשימים במיוחד. הם נעשים ביד האמן אילוז אשר מקפיד על כל אחד מהפרמטרים של תהליך הייצור: החריטה בעץ, העיטורים, הפיתוחים, הריקועים והגימורים.

עץ הכסף. יונתן אדרעי,
עץ הכסף/יונתן אדרעי

הסיפור של האמן יונה אילוז (37) מכפר חב"ד החל לפני שנים רבות, כאשר היה ילד קטן, כבר אז הוא נמשך לאומנות בעץ. את האהבה למקצוע, הוא ספג מאביו אשר הייתה לו נגרייה קטנה בשכונת מאה שערים. בחופשות היה יונה מבלה בנגרייה, משחק בעץ, מנסה לבנות קופות צדקה, בונה ומפרק. הוריו קנו לו ערכת נגרות, ומאז העמיק התחביב. הניסיון שצבר בעבודה בעץ הביא אותו, בעת שירותו הצבאי, למעבדת ספרי התורה של צה"ל, שם עסק בייצור עצי חיים לספרי תורה, לצד תיקוני סת"ם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עץ הכסף. יונתן אדרעי,
עץ הכסף/יונתן אדרעי

עם השחרור הפך יונה את התחביב לעסק בצורת בית מלאכה שמייצר עצי חיים אומנותיים ומרהיבים ביופיים לספרי תורה. הוא מתכנן, מעצב ומייצר את מוצריו תוך שהוא ממזג בהצלחה בין שיטות מסורתיות מעולם הנגרות האומנותית, לבין מיכון מודרני. השילוב בין העץ והכסף בעצי החיים ובחפצי היודאיקה השונים, נעשה ביד האמן יונה אילוז בהקפדה על כל אחד מהפרמטרים של תהליך הייצור וזה מה שמעניק לו יתרון משמעותי על פני אמנים אחרים בתחום.

לאנשים רבים חשוב כי עצי החיים יהיו נאים ומהודרים, בטח עבור ספרי תורה לעילוי נשמות הורים. בשיחה שערכנו איתו אמר יונה אילוז: ''מדובר בעבודה עם סיפוק ברמה הגבוהה ביותר. אין לתאר את התחושה כשאתה רואה ספר תורה מהודר, ובו עצי החיים שעמלת להכינם במו ידיך. כשהגבאים רואים ספר יפה, הם יוציאו אותו בתדירות גבוהה יותר".

עץ הכסף. יונתן אדרעי,
עץ הכסף/יונתן אדרעי

כאשר ביקשנו ממנו לספר על עבודה ייחודית שביצע לאחרונה, הוא נזכר: "היה לקוח שביקש כי אכין את עצי החיים מהעץ היקר ביותר בעולם. לקח לי זמן לערוך את המחקר בעניין הבקשה הזאת, ולבסוף הגעתי לעץ המכונה 'אבוני'. הוא קיים במדינות אפריקה, ומשמש בדרך כלל לבניית כלי נגינה יוקרתיים. זה עץ כהה מאוד עם שילוב בהיר. יש מדינות שבהן העץ נאסר לכריתה. אחרי מאמץ גדול הצלחתי להשיג את העץ הזה במחיר גבוה. עיבדתי אותו לעצי חיים, לשביעות רצון הלקוח''.

יש לציין שמדובר בעסק שכל כולו מנוהל על ידי יונה אילוז, החל מהאמנות ועד שירות הלקוחות. כל לקוח אשר מגיע לבית העסק, מיד רואה את בית המלאכה והציוד, כבר אז הוא מבין מה הוא רוצה ולמה הוא מתחבר. כעבור שיחה קצרה עם יונה הוא בוחר את הדגם המבוקש והאמן יוצא לדרך. בנוסף, ישנה האפשרות להיכנס ישירות לאתר, להביט בדגמים השונים של עצי החיים וליצור קשר עם יונה.

עץ הכסף. יונתן אדרעי,
עץ הכסף/יונתן אדרעי

''עץ הכסף'' מספקת משלוחים לכל רחבי הארץ ויש כמובן אפשרות לרכוש מאולם התצוגה שבחנות המפעל. החריטות האמנותיות בעץ ושילובן עם הכסף, מעמידות תוצאות שיפארו כל הזמנה.

טלפון: 0547428001

אתר


כתובת: האדמו"ר הריי"ץ 26, כפר חב"ד

מייל: etzhakesef@gmail.com

בשיתוף עץ הכסף
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully