וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון ברהום, היופי בעיני המתבונן

בשיתוף אלון ברהום

6.12.2020 / 18:40

הכירו את אלון ברהום, צלם אדריכלות מוכשר אשר עוסק בתחום מזה שלוש שנים. אלון נכנס לעולם צילום האדריכלות ממש במקרה. לדבריו, הוא בכלל נולד לעולם של תכנון תוכניות ואתרי בנייה וידע שהוא רוצה להתעסק בתכנון חשמל. הצילום, היה תחביב כבר בנעוריו

אלון ברהום, צלם אדריכלות/אולפן הנבחרים

מפסיק לתכנן והולך בעקבות הלב

בתחילת הדרך עבד אלון בתכנון חשמל, זו הייתה עבודה משרדית. העיסוק בתחום זה נמשך 6 שנים, אך הוא לא היה מסופק. "ניסיתי לאהוב את זה ולא אהבתי, חשבתי שזה מה שמתאים לי ואז התעוררתי יום אחד בבוקר והחלטתי שחלאס, שהגיע הזמן לעשות את הצעד הזה. ידעתי שאני רוצה להתעסק באומנות וחיפשתי דרך להיכנס לעולם הזה, אבל לא הכרתי אף אחד, לא היו לי קונקשנים - כלום, היה לי איזה חבר שהתעסק עם נדל"ן יוקרה והוא שאל אותי אם אני יודע לצלם בתים, אז אמרתי כן והלכתי לצלם את הבית שהוא רצה שאני אצלם, זה היה בית מהמם, אז החלטתי ללמוד את המקצוע".

אלון מספר שהוא סיים קורסים בסיסיים של צילום בגיל 15, אבל את מקצוע צילום האדריכלות הוא למד לבד. לשאלה: איך לומדים כזה מקצוע לבד?, עונה אלון: "הסתכלתי על צלמים וחשבתי איך אני רוצה שהעבודות שלי יראו - לאן אני רוצה להגיע והתמקצעתי תוך כדי תנועה."

היום, יש לאלון מגוון נרחב של לקוחות: אדריכלים, מעצבים מעצבות, בעלי מקצוע אשר עוסקים בפרזול, נגרים ומגוון לקוחות נוספים.

"נפלה לי הלסת כשראיתי בתים מסוימים"

אלון מספר שלפעמים הוא מגיע לבתים ונופלת לו הלסת מרוב שהם יפים ואסתטיים. "פעם הגעתי לאיזו דירה במגדל מרהיב ביופיו, פשוט לא רואים כאלו דברים בכל יום, המגדל ברחוב רוטשילד. המראה הותיר אותי פעור פה - אתה מתחיל להבין את המשמעות מאחורי הצילום, מתחיל להבין מה אתה רוצה להציג ואיך אתה רוצה להציג. הבנתי שאני רוצה לתת למוצר לבוא לידי ביטוי ולהעביר אותו מתלת מימד לדו מימד בצורה הטובה ביותר".
אלון ממשיך ואומר: "אני מאוד משתדל להציג את הבית באופן שהמעצב התכוון להציג אותו. הצילום שלי מסתמך בעיקר על אור טבעי, במקרה שהבית חשוך, ניתן להשתמש בתאורה מלאכותית, אך אני משתדל שלא לייצר דרמה מיותרת. אני אוהב להציג את הדברים בפרספקטיבה נכונה, להוסיף פרופורציה נכונה של מה שמצולם, שמי שמסתכל בתמונה יבין את הגובה ורוחב.

התנהלות העבודה

כדי שהצילום ייצא הכי טוב שניתן, אלון מקפיד לעבוד בצורה מסודרת: ברוב המקרים הוא הוא קובע מועד הגעה לנכס יום לפני הצילומים כדי להבין מול מה הוא מתמודד, לסמן נקודות חשובות וזוויות ולבדוק איך הבית נפגש עם אור השמש.
יום למחרת הוא מגיע לצילומים עם עוזר או עוזרת ומתכנן את סדר היום - כלומר איך הצילום הולך להתבצע. אחרי הצילומים אלון מגיע הבייתה, פורק את החומר למחשב ומתחיל בעבודת העריכה.

הייחוד של אלון

"יש הרבה צלמים טובים בתחום", אלון אומר וממשיך: "אני מאוד משתדל ליצור עומק בתמונות, לשמור על פרספקטיבה נכונה, לעבוד עם ציוד טוב ועדשות טובות. המטרה שלי היא ליצור עניין בתמונה, להוציא את האומנות החוצה ממה שאני מצלם ולקלוע לכוונה של האדריכל."
בנוסף, אלון מקפיד לשוחח עם כל לקוח טרם התחלת העבודה, לערוך תיאום ציפיות ולעבוד בשיתוף פעולה מלא. "הלקוחות שלי מעורבים בכל התהליך - מבחירת הזוויות, הגובה וכל הנושאים הקשורים לצילום, זאת כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר שניתן. המטרה שלי בסופו של דבר היא לכוון את העין של הצופה ולשים פוקוס על הנושא המרכזי של התמונה - להתמקד במצולם ולא להתפזר יותר מדי", אומר אלון.

מצלמים במהלך הקורונה

אלון מספר שבגל הראשון של הקורונה הייתה בהלה גדולה, אך עכשיו העבודה מתנהלת כרגיל והוא כמובן מקפיד לפעול בהתאם להנחיות. "דווקא תחום עיצוב הבתים וכל מה שקשור לבתים הפך להיות נושא סופר חם, הרבה אנשים מתעניינים בתחום הזה עכשיו. אחרי הגל הראשון של הקורונה נהיה גל של עיצובים, נהיה טרנדי להתעסק בזה".

התמונות מדברות בעד עצמן

עבודותיו של אלון "מדברות בעד עצמן". די במבט כדי להבין שמדובר בצלם אדריכלות שיודע כיצד ללכוד את עיניו של המתבונן ולגרום לו להתפעל מיופיים של מבנים. בצילומיו, ניתן לראות כיצד האור מדגיש אלמנטים שונים ומכניס לבית חיים ואף לדמיין כיצד מרגישים אנשים שחיים בבית המצולם.

בשיתוף אלון ברהום
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully