וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגית כהן - הפסיכולוגית המבוקשת ביותר על ידי הצעירים

בשיתוף חגית כהן

6.12.2020 / 15:15

בשנים הבאות נקרא על לא מעט מחקרים שינסו לבחון לפרטי פרטים את השפעת משבר הקורונה על העולם כולו. על המשבר הכלכלי וענף התיירות שספג מכה אנושה, היבטים רפואיים, הרגלי הצריכה החדשים, אך בעיקר נלמד על ההשפעות הפסיכולוגיות כתוצאה מהבדידות החברתית שנוצרה

חגית כהן. יח"צ,
חגית כהן/יח"צ

כבר עכשיו, תוך כדי תנועה, מורות ומורים רבים בבתי הספר היסודיים ועל יסודיים מעידים על עשרות אלפי תלמידים מתקשים עם המציאות החדשה, כאשר הם חווים קושי נפשי בלמידה מרחוק או בחוסר היכולת לצאת לרחוב לשחק עם חבריהם כפי שנהגו לעשות בעבר.

בעוד לגילאים הצעירים יש אוזן קשבת ויד מקצועית מכוונת מצד הצוותים בבתי הספר, מי שהלכו לאיבוד ונשארו תלויים בעצמם בלבד אלו הם לא מעט חבר'ה בוגרים אך עדיין צעירים, בגילאי 20 + שחייהם נעצרו ללא כל התרעה והם מתקשים למצוא את דרכם בחזרה.

שוחחנו עם חגית כהן, פסיכולוגית ופסיכותרפיסטית שעובדת בעיקר מול הגילאים הללו. היא סיפרה לנו על שיטת העבודה הייחודית שפיתחה לעצמה עוד לפני עידן הקורונה, כאשר זו קיבלה משנה תוקף בימים אלו. בעזרתה היא מושיטה יד לרבים ועוזרת להם להתייצב מחדש ולמצוא את ייעודם בחיים גם במציאות הנוכחית.

חגית כהן בת 52 היא פסיכולוגית ופסיכותרפיסטית ייחודית. לפני כשנתיים חגית עזבה את הקליניקה המפוארת שהיתה ברשותה בבאר שבע , החליטה להגשים חלום ילדות ועברה להתגורר במצפה רמון שבמדבר ביחד עם שתי בנותיה. כיום היא מלווה את המטופלים שלה בעיקר בשלט רחוק, בשיחות וידאו, זום וטלפון. "ממש בלי להתכוון יצא שסגנון העבודה שטיפחתי לעצמי בשנתיים האחרונות, הפך להיות כל כך אקטואלי בגלל משבר הקורונה", סיפרה חגית בחיוך.

היא מטפלת בשיטת קוגניטיבית התנהגותיתCBT ) (ופונה בעיקר לקהל "המתבגרים החדשים", גילאי 18 עד 35 בערך. תחום המומחיות של חגית הוא חרדה ודיכאון, אך להפתעתנו היא סיפרה כי המטופלים החדשים שהיא קיבלה בתקופת הקורונה כלל לא סובלים מדיכאון או חרדה, אלא פשוט איבדו את הדרך, על כך היא הוסיפה: "בתקופה האחרונה אני מקבלת הרבה מאוד פניות של חבר'ה צעירים שמתקשים עם העובדה שהעולם שהיה מוכר להם קודם לכן כבר לא קיים. כשאני מקשיבה לחבר'ה צעירים ושומעת על הקשיים, אני שומעת על 'ההפרעה החדשה' ושמה 'נזקי בידוד הקורונה'.

"אני מאמינה שהמבנה הישן עליו עומדים עמודי הפסיכולוגיה לא בהכרח מתאימים למטופלים החדשים. הם מוכשרים, מוצלחים, אינטליגנטים, אהובים ואוהבים, אך פתאום החיים הנוחים שהורגלו להם נלקחו מהם בבת אחת. שהרי עיקר הפעילות של חבר'ה בגילאי ה 20 פלוס נעה סביב ההוויה החברתית - סטודנטיאלית, והיום שום דבר מזה לא קיים. אי אפשר להכיר חברים חדשים, אי אפשר לפתח זוגיות, קשה מאוד ללמוד לבד, אין לאן לצאת וזה מטען שמכביד על רבים מהם. לכן שיטת הטיפול שלי שונה במובן הזה שהתאמתי את עצמי אליהם בכלים הקיימים".

עניין נוסף וחדשני בגישה של חגית הוא עניין תדירות המפגשים. "התקשורת בינם לביני מתבצעת לאורך כל השבוע כולו, כמעט 24 שעות ביום. 'טיפול עוטף'. אני מקבלת מהם הודעות וואטסאפ, מיילים, שיחות טלפון קצרות, ממש טיפול מסביב לשעון".

חגית כהן. יח"צ,
מצפה רמון/יח"צ

נדהמנו לשמוע על שינוי קיצוני נוסף בסגנון העבודה של חגית. המוקד בטיפול הוא הרבה מעבר לשינוי מחשבות הוא גם מציאת הייחודי בכל אדם ואת הייעוד החדש סביב השינוי מתוך הנחה שהקורונה תשפיע השפעות ארוכות טווח על המציאות של החבר'ה הצעירים הללו.

"הם לרוב צעירים נורמליים שמגיבים למציאות לא נורמלית. חלק גדול מהטיפול הוא הקשבה, נרמול, מחשבה יצירתית של פתרון בעיות ובעת הצורך אני משתפת אותם בחוויות שחוויתי בגילם מה שנקרא self expsure.

"החיבור בין המטפל למטופל הוא הרבה יותר משמעותי, קיים ואותנטי, ואנחנו יודעים שבטיפול אלו הם הדברים הכי חשובים, הרבה מעבר לשיטה. כשמטופל יודע שיכול להתקשר אליי מעבר לשעת הטיפול הקבועה, להתייעץ ולשתף כמעט בכל שעה ביום, אני חושבת שזה עושה את ההבדל, כי המחסומים הרשמיים נופלים ומשהו בחוויית הבדידות וחוסר האונים משתחרר. באופן כללי אני חושבת שמה שעובד בתוך טיפול זאת השפעה של אדם אחד על אדם אחר ולהיפך.

"כאשר האדם שמחפש עזרה סומך על הצד השני, על זה שמקשיב לו ונותן לו כלים, ההשפעה היא חזקה ומהירה יותר, כי בסופו של יום טיפול הוא קשר".

אין ספק כי הגישה החדשנית וייחודית של חגית כהן מעמידים אותה בקדמה הבמה. פסיכולוגית מבריקה שלא חששה לשבור מוסכמות כאשר פיתחה שיטת עבודה חדשנית ומתקדמת מותאמת לקשיים של המציאות החדשה.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר בטלפון: 052-3568026

בשיתוף חגית כהן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully