וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל אחד מיוחד ויכול: לחזק את העוצמות הפנימיות שבך

בשיתוף אורית כהן לבנברג

6.12.2020 / 13:35

הכירו את המנטורית אורית כהן לבנברג - Mentorit

אורית כהן לבנברג. חיים אפריאט,
אורית כהן לבנברג/חיים אפריאט

לעיתים כשאנו מוצאים את עצמנו עומדים בפני מכשול אנו שואלים "למה?" במרבית המקרים, עם חלוף הזמן, נבין לבדנו את התשובה ואת השיעור שהיה עלינו לעבור. אורית כהן לבנברג, מנטורית אישית ועסקית, נאלצה לעבור דרך חתחתים לא קלה אך דרך זו היא שהביאה אותה בסופו של דבר אל הייעוד שלה - לסייע לאנשים, להעצים אותם ולפתור עבורם, וביחד איתם, בעיות.

אם אפשר לקלקל - אפשר לתקן

כחלק מסיפור החיים המורכב והעשיר של אורית, נמצא שינוי קריירה משמעותי ונכבד, כאשר אורית אשר עבדה במשך שלושה עשורים בבנק הפועלים, טיפסה ופילסה את דרכה מתפקיד זוטר אל תפקיד ניהולי מאד בכיר, בחרה ברגע אחד, בגיל 51, לעזוב את הבנק, להתפטר בשיא הקריירה וההצלחה שלה, ולצאת להגשים את עצמה.

"יש משפט של רבי נחמן שאני מאד אוהבת", אומרת אורית, "והוא 'אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן'. זה אפשרי לעשות שינוי אמיתי, בכל שלב בחיים. תמיד ניתן לטפל, להתמודד, להתקדם. אני מאמינה בכל מאודי שתמיד ניתן לתקן, ואני מקדישה את עבודתי כיום לעזור גם לאחרים להאמין שאפשר לתקן. ולא מתקנים רק דבר שבור, לתקן זה אומר גם לשנות, לזהות עוצמה וחוזק, לצמוח מהם ולהגיע אל הטוב והנכון לך".

כל אדם וטביעת האצבע שלו

אורית יודעת בדיוק על מה היא מדברת משום שלאורך חייה מצאה את עצמה לא אחת במכשולים שדרשו ממנה תעצומות נפש, לרבות חתונה בגיל צעיר מאד, גירושים קשים וכואבים, אימהות חד הורית לשני ילדים קטנים לצד קריירה תובענית, בנייה של פרק ב' בזוגיות, וכמובן, שינוי הקריירה המשמעותי.

כל אותן תחנות בדרכה היו אבני דרך אותן אספה לכדי היכולות הייעוציות שלה כיום. "לכל אדם יש את דרך החיים שלו, הסיפור שלו, וטביעת האצבע שלו, שאין לאף אדם אחר ועוצמות משלו לייצר לו מציאות", אומרת אורית. "סיפור החיים שלי הוא זה שגילה לי מה העוצמות והכישורים שלי, מה נמצא ב-DNA שלי, והייחודית שלי כאדם היא היכולת לאתר באנשים את הייחוד שלהם ולהניע אותם לפעולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אורית כהן לבנברג. חיים אפריאט,
אורית כהן לבנברג/חיים אפריאט

תהליכי הטיפול השונים

ארגז הכלים שאורית מציעה למתאמנים שבוחרים לעבור איתה תהליך הוא רחב ומגוון, ומתאים הן לאלו המתמודדים עם קושי אישי והן לאלו הזקוקים לסיוע בפן העסקי. אורית עובדת עם המתאמנים שלה על התפתחות והעצמה אישית, סיוע במשבר גירושין, יציאה לפנסיה, בעיות בזוגיות וכמובן אימון אישי לשיפור המסוגלות האישית והעלאת הערך העצמי.

אורית מציעה כמה סוגים שונים של תהליכים מתוך ידיעה כי כל מתאמן זקוק למענה אחר ממנה; תהליך אחד הוא תהליך אימון אישי של 12 מפגשים, המתמקד בשלוש שאלות עיקריות: איפה אני היום, איפה אני רוצה להיות ומה אני צריך לעשות כדי להגיע לשם. תהליך מעמיק יותר הוא תהליך המנטורינג בו נוגעים בכל היבט בחיים, משוחחים ומוצאים פתרונות מעמיקים, ותהליך קצר במיוחד שנקרא "חד וחלק" שנמשך פגישות בודדות, בה מדליקים זרקור על נושא אחד, עסקי או אישי, וצוללים לעומקו כדי ליצור את השינוי המבוקש. אורית מציעה גם סדנאות שנבנות בהתאמה אישית בהן היא יוצרת סדנה משותפת למספר משתתפים בעלי מכנה משותף, בה כל משתתף מקבל מענה לצרכים הספציפיים שלו. בנוסף, מעבירה אורית הרצאות על מגוון תחומים.

אימון עסקי להצלחה

לצד כל שיטות הטיפול הללו, אחת ההתמחויות של אורית היא אימון עסקי ואימון למנהלים. ניסיון החיים המקצועי והניהולי מאפשר לה להיות מנטורית טובה עבור מנהלים, החווים דברים שהיא כבר חוותה בעצמה כגון התמודדויות, קונפליקטים, ממשקי עבודה שונים עם כפיפים ומנהלים, עבודת צוות, פוליטיקה ארגונית ועוד.

"הרבה מתאמנים שלי, מנהלים בכירים, מרגישים לבד בפסגה", היא מספרת. "הם צריכים מישהו להתייעץ איתו, ולי יש הרבה כלים לתת להם בתהליך". בנוסף, משום שביצעה אורית מגוון רחב של תפקידים בעברה הניהולי היא מרכזת את הכלים והאסטרטגיות שאספה לתהליך של ייעוץ ארגוני ועסקי לחברות. אורית מלווה עסקים בתחילת דרכם, בבנייה של תכנית עסקית מפורטת וגם כאן מביאה לידי ביטוי את האני העצמי והאישי של בעל העסק, אדם שרוצה ומחפש שינוי.

"אני מלווה מנהלים שהעסק שלהם תקוע ורוצים לעשות שינוי, או להקים עסק חדש" אומרת אורית. "אני מציעה שלל שירותים, החל מייעוץ ארגוני מקיף שכולל אבחון של העסק, כולל מה הצרכים והמטרות שלו, ובניית תוכנית יחד עם מנהלי העסק דרך פגישות פוקוס ממוקדות. למשל, יש עסק שאני מלווה כבר 3 שנים. בהתחלה בנינו חזון ומטרות ותוכנית עבודה, ומאז כל פעם בצמתים שונים אני מלווה אותם. היום, בקורונה הצלחנו למצוא שינוי כיוון לעסק כדי להפוך אותו לרלוונטי גם בעת הזאת".

אורית כהן לבנברג. חיים אפריאט,
אורית כהן לבנברג/חיים אפריאט

כשהעבר מעצב אותנו

אורית מאמינה כי האמונות שמתגבשות אצלנו כבר בגיל ילדות הן שמעצבות אותנו כיום, והיא עובדת לא מעט עם המתאמנים שלה על איתור האמונות הללו. "יש לי מתאמנת שהיא ממש קליברית בתחומה", מספרת אורית. "היא בתחום העסקים והיא מאד מצליחה, אבל יש לה פער באינטליגנציה הרגשית. היא לא עשתה עבודה על עצמה ומאד קשה לה להתמודד עם החיים. הפער הזה בין ההצלחה העסקית לתחושת חוסר ההצלחה האישית הוא פער מתסכל מאד. בדיוק שם אני נכנסת, לזהות את הפערים ואיפה האתגרים ואיך פותרים אותם. חשוב לי להדגיש כי התהליך איתי הוא פרקטי, אני מאמינה שתהליך איתי צריך להביא לתוצאה, לכן אני לא מאמינה בלשבת עם מנטרות וסיפורים, אני מאמינה בשינוי דרך המחשבה, דרך נגיעה באמונות שמפעילות אותנו, ודרך זה ליצור שינוי במעשים ובהרגלים ולהגיע לתוצאות".

למרות שהמילה "משבר" עלתה כאן כמה פעמים, עבור אורית, זמן לטיפול לא חייב להיות זמן של משבר. "לדעתי לעבור תהליך כזה זו מתנה" היא אומרת. "אפשר לבוא עם מטרה ספציפית, לא מתוך משבר, כמו רצון להצליח בתפקיד חדש בעבודה, להתגבר על זוגיות אחת ולהתחיל חדשה, או פשוט לנסות ולצאת מתוך תחושה של תקיעות שהרבה אנשים נמצאים בה".

סיפורי ההצלחה של אורית רבים ומגוונים וביניהם בחור שהגיע אליה כשהוא תקוע בחייו ומצא את יעודו - להפוך לליצן רפואי, מתאמן שמצא את התשוקה שלו פתאום בציור ופיסול, בחורה שהרגישה תקועה בעבודתה בהייטק ובזכות אורית הפכה להיות מדריכת כושר שמגשימה את ייעודה, או בחור שהגיע אליה כדי לשנות קריירה ועל הדרך, בתוך התהליך, גם מצא זוגיות. "לא תמיד המטרה היא מטרה מוגדרת שעובדים עליה", אומרת אורית. "לפעמים אפשר לבוא כשמרגישים שצריכים שינוי, ומקבלים בתהליך את הכלים לייצר את אותו שינוי, אפילו המתאמן לא יודע בעצמו מהו השינוי שהוא רוצה".

לעצב את העתיד

היום, בתקופת הקורונה המורכבת, אורית מאמינה כי הצורך בייעוץ או בטיפול מתחדד. לא חייבים להגיע לתחתית ואז לחפש עזרה", היא אומרת. "אני מאמינה כי הדרך היחידה לנבא את העתיד, זה לעצב אותו בעצמך, ואני אומרת את זה למתאמנים שלי כשאני מזמינה אותם, ביחד איתי, לעצב את העתיד כפי שהם היו רוצים שיראה. לעולם לא מאוחר מדי".

אורית כהן לבנברג

טלפון: 0544957967

אתר

מייל: Oritcnlg@gmail.com

פייסבוק

בשיתוף אורית כהן לבנברג
  • עוד באותו נושא:
  • מנטורים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully