וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר אילנה שניר: "מאמינה שניתן למנוע 90% מהגירושים"

בשיתוף ד"ר אילנה שניר

3.2.2021 / 15:20

תקופת הקורונה והסגר הממושך הביאה עימה ריבים לא מעטים בין זוגות בישראל. כדי לא ליפול לסטטיסטיקה הלא נעימה, הכירו את ד"ר אילנה שניר, יועצת זוגית שתיתן לכם טיפ או שניים כדי לשמור על שלום בית

ד"ר אילנה שניר, יועצת זוגית/אולפן הנבחרים

משבר הקורונה הביא עימו קשיים לא מעטים והתמודדויות לא מוכרות, בקרב מגוון רבדים בחיינו - אחד מהם הוא העולם הזוגי. הסגרים וההתבודדויות, הביאו זוגות רבים בישראל להרגשה של סיר לחץ, בו הם חווים לא מעט מחלוקות ואתגרים לא פשוטים אשר מעצימים תחושות של תסכול ובדידות בתוך המערכת הזוגית. עם זאת, יש אור בקצה המנהרה, הכירו את ד"ר אילנה שניר - מטפלת זוגית ומשפחתית אשר מסייעת לזוגות רבים לשקם את הזוגיות, דרך שיטת טיפול מיוחדת שפיתחה וכיום, מסייעת לנשים רבות להעצים את הזוגיות ואת תחושת ה"ביחד" דרך קורס דיגיטלי ייחודי לעתות אלו.

מצילה זוגות ממשברים

ד"ר שניר היא מטפלת זוגית ומשפחתית ויועצת חינוכית, בעלת ניסיון של יותר מ-30 שנים בתחום הטיפולי. לאחר ששבעה נחת משנים רבות של לימודים אקדמיים אשר כוללים תואר ראשון, שני ודוקטורט, יחד עם ליווי זוגות במשבר בקליניקה שלה, הוציאה בשנת 2011, ספר פרי עטה שנקרא "משפחה במחשבה תחילה" - ספר שסייע למשפחות רבות ללמוד כיצד לנהל חיים בהרמוניה.
בעקבות הספר, היא פיתחה את השיטה הייחודיות MBT, אשר מתווה אסטרטגיה לניהול תקשורת זוגית והורית טובה ונכונה, באמצעות כלים מתחום הארגון והטיפול לשינוי מחשבתי ליצירת הסתכלות חדשנית על חיי המשפחה והזוגיות ליצירת הרמוניה זוגית ואוירה נעימה בבית.

בימים אלו משיקה ד"ר שניר תוכנית המשלבת קורס דיגיטלי לצד ליווי נשים שרוצות לחוות אחרת את הזוגיות שלהן על פי השיטה, בהתאמה לתקופה הנוכחית. התוכנית מתאימה בעיקר לנשים, שחוות בדידות בזוגיות ומתוסכלות מכך שלמרות התמרון בין גידול ילדים, בית וקריירה - תחושת ה"לבד" בזוגיות עוטפת אותן.

לידה וריחוק - תחילתו של שינוי זוגי

אחד הרגעים המשמעותיים בחיים הזוגיים, הוא לידת הילד הראשון - שעם השמחה וההתרגשות הופך את הזוג למשפחה וחייהם משתנים לעד. בלי לשים לב, ומתוך הרצון לשמור ולדאוג לטובת הילד וצרכיו, טיפוח הזוגיות נופל בין הנקה לעייפות ומתחילים להיווצר סדקים בתוך המערכת הזוגית ובתחושות האינדיבידואליות של בני הזוג. למרבה הצער, דבר זה לא מדליק להורים הנרגשים אף נורה אדומה שמרמזת על תחילתו של תהליך הריחוק בזוגיות, ואף נהפוך הוא - יש המון אהבה, נתינה וויתור על עצמך לטובת הנסיך או הנסיכה שנולדו. במקרים רבים, האם נכנסת לתפקיד האימהי באופן טוטאלי והרבה פעמים מוותרת על עצמה או מפספסת את הקשר הזוגי בשם טובת הילד. האב, מצדו, מעצים את תחושת האחריות הכלכלית למשפחה שלו ונשאר שעות רבות בעבודה. ותהליך הריחוק מתעצם.

מתי הקרע מעמיק?

"לצערי", אומרת שניר, "עוברות מספר שנים עד שבני הזוג מבינים שהריחוק הזוגי דורש חישוב מסלול מחדש. למרות שבן הזוג מרגיש שהילד לוקח את כל תשומת הלב של זוגתו הוא לא יוזם צעדים לשמירה על הזוגיות ועד שהוא מרגיש שמשהו השתבש במערכת הזוגית, נולד כבר הילד השני ואז בת הזוג, שהאמהות שאבה אותה לתמרן בין מטלות הבית, גידול הילדים וחזרה לקריירה, מבינה שאי אפשר יותר להתכחש לעייפות ולתחושת 'הכל נופל על הכתפיים שלי', והיא מתחילה להתלונן על חוסר שוויוניות וחוסר מרוצות מתפקיד בן זוגה. רק לאחר שהקצר בתקשורת הזוגית גדל לממדים ענקיים, המריבות, התסכולים, הביקורתיות והשיפוטיות הופכים לשפה השגורה בפי בני הזוג, רק אז מבינים בני הזוג שהם נרדמו על המשמרת".

בדיוק כאן נכנסת שניר לפעולה. היא מסרבת לתת למצב זה להפוך לנורמה שעוברת מאב ואם לילדים ומציעה אורח חיים זוגי המושתת על הרמוניה, שיתוף ושמחה. לדעתה, ואת זה היא אומרת בצער רב, "בני זוג שהפכו להורים אינם יודעים כי כשהחסידה מגיעה לביתם, היא מביאה איתה מלבד האור הגדול בדמותם של תינוקות מקסימים, גם עוד כמה דברים. דברים שעלולים לשבש את הזוגיות ורק כאשר עיני הזוגות תהיינה ערות לשיבושים האפשריים, ניתן לשמור על זוגיות מאושרת".

לדבריה, הטעות הכי שכיחה בין זוגות, שגורמת לריחוק בזוגיות, נובעת מהאמונה שצריך לדאוג לילד גם על חשבון הזוגיות. למרות שרבים מהזוגות מאמינים שטובת הילד קודמת לכל, הם "נופלים בפח", מוותרים על הזוגיות לטובת הילד וזו טעות, כי טובת הילד היא בראש ובראשונה לחיות בקרב הורים בריאים בנפשם ובזוגיותם. "ילדים אוהבים הורים מאוהבים" אומרת ד"ר שניר, "והיחס שלהם האחד לשני מהווה מודל חיקוי לילדים. תחושת הביטחון והאושר של הילד נובעת דווקא כשהקשר ההורי הוא טוב, כשהם מפגינים ביניהם חיבה, כבוד ויחס אוהב. כשילד צופה בריב, או חווה את האווירה בבית כלא נעימה, הוא לא מפתח נפש בריאה, נהפוך הוא, הוא מפתח פחדים ותחושה של חוסר יציבות מפני העתיד. וכדי שהילד יגדיל את תחושת הבטחון, על בני הזוג לשמור על זוגיות בריאה, אינטימית ומכבדת ולא לוותר עליה - להיפך הם חייבים לשים את זוגיותם במרכז כי היא עמוד התווך והביטחון של הילדים".

תוכנית הליווי והקורס הדיגיטלי - יוצאים מה-"לבד", ביחד

לאור התקופה האחרונה, ד"ר שניר יצאה עם תוכנית ליווי המשלב גם קורס דיגיטלי מיוחדת אשר מוצעת כפתרון מדויק לקשיים הללו, לאותם קשיים שיוצרים ריחוק ובדידות זוגית בתוך המערכת הכי משמעותית של חייהם, ובעיקר בקרב נשים. "לצערי" אומרת שניר, "נשים רבות פונות אלי אחרי הילד השני ומדווחות שהנטל הרגשי והנפשי כל כך מעיק עליהן, ההרגשה שהכול מוטל על גבן מגדילה את תחושת ה"לבד" והן שוקעות בתסכול וגעגועים לפנטזיית האביר על הסוס הלבן שנמוג, הרגשנות והגעגועים לימי החיזורים והחברות, לאינטימיות הרומנטית לצד הבדידות המתחזקת, הצטברות העייפות וההרגשה שהיא עושה בבית הכל, בניסיון ללהטט בין שלל משימותיה, מביאים אותה לקום בוקר אחד ולהגיד שהיא לא רוצה יותר. הסטטיסטיקה אכן מדגימה זאת, 70% ממקרי הגירושין בעולם נעשים ביוזמת האישה. יותר נשים עושות את הצעד לפרק את החבילה מאשר גברים".

בתוכנית הליווי והקורס הדיגיטלי, שפונה באופן ספציפי אל בנות המין הנשי, לומדות המשתתפות כיצד להפטר מתחושות התסכול ולהתמלא בתחושות מקדמות זוגיות בריאה ונעימה לצד שמירה על שלמות המשפחה. הקורס מקנה כלים ליצירת זוגיות מכבדת ומכובדת, שיש בה חברות עמוקה, שותפות אמיתית, אהבה ותשוקה למשך שנים ארוכות, זו שנשים חלמו עליה לפני הנישואין, דרך סרטונים, דפי עבודה וליווי אישי של ד"ר שניר, במשך 3 חודשים מרגע הרכישה, כולל שיחות ייעוץ טלפוניות, וליווי שוטף באמצעים הדיגיטליים. כרגע הקורס נמכר במחיר השקה במיוחד - 1,980 ₪. במקום 2,980 ₪.

הסוד לשיקום

מרבית הזוגות שפונים אל ד"ר שניר, כבר קיבלו את ההחלטה להתגרש ומגיעים אליה מתוך אמונה שכבר לא ניתן לתקן, אף הרבה פעמים, צד אחד מגיע כבר עם טפסים לרבנות, אך עדיין עולה רצון למצות את כל האפשרויות לשינוי. "אלו זוגות שמרגישים שזהו", היא אומרת בעצב. "הם כבר החליטו - אנחנו הולכים להתגרש, אבל, קמים בבוקר, אומרים 'שנייה אחת, יש לנו משפחה, יש הון כלכלי, יש גם אהבה. יש הרבה דברים אז למה להתגרש?'.

הרצון להתגרש לרוב נובע מתקשורת לקויה, מתחושות כמו 'דעתי לא נחשבת', 'אני מרגישה לבד', 'הוא לא סופר אותי ממטר', הוא לא מקשיב'. ואז הזוגות האלה מחליטים לפנות למטפל, כמוצא אחרון, שיעזור להם לצאת מהלופ התחושתי הזה ובתקווה, לייצר מערכת יחסים טובה". הטיפול של ד"ר שניר בכלל, והקורס הדיגיטלי בפרט, מבוססים על עקרון לפיו ניתן לשפר תקשורת לקויה דרך מתן כלים ושיטות לנהל שיח מכיל ומכבד. כך, היא מאמינה, זוגות יכולים להישאר נשואים ולחיות בהרמוניה. שניר מסבירה: "כשנכנסים לתוך מערכת הנישואים ללא כלים או שיטה לנהל שיח בריא, קשה לתקשר את הרצונות או המחשבות של בני הזוג, באופן כזה שהצד השני מקבל בהבנה. לכן, אם יש לנו אסטרטגיה לנהל תקשורת נכונה בתוך הזוגיות והמשפחה, 90 אחוז מהדרך להצלחה, כבר בידינו".

בשיתוף ד"ר אילנה שניר
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully