וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנסים לאולם התצוגה ויוצאים עם רכב יוקרה. באותו היום...

בשיתוף ידידיה מוטורס

23.12.2020 / 14:33

תחום רכבי היוקרה בישראל עדיין בחיתוליו אבל בשביל משפחת ידידיה, פתיחת סניף הדגל של אולם התצוגה לרכבי יוקרה, במתחם ידידיה בקרית אתא היה הוא צעד טבעי, בהמשך לקריירה ענפה אשר התחילה בכלל בתחום אחר

ידידיה מוטורס. יח"צ,
ידידיה מוטורס/יח"צ

אב המשפחה ובעל העסק - מר יאיר ידידיה, הקים את העסק הראשון עוד לפני כ-30 שנה. הוא התחיל עם חברת הובלה באמצעות משאיות אשר אט אט התפתחה ונכנסה לתחום עבודות העפר. יאיר עשה פרויקטים בקנה מידה ארציים אשר חלקם אף היו משולבים עם משרד הביטחון.

אחרי 10 שנים בתחום החליט לשנות פאזה, רצה להשתקע, להוריד לחץ ולסיים את המלחמה היום יומיות עם הקבלנים ונותני השירות בשטח. הוא רכש מבנה תעשייה, אשר השתרע על שטח של כ- 30,000 מטר באזור תעשיה קריית אתא. תחילה היה שם מחסן ואט אט שדרג את המקום למתחם לוגיסטי בסטנדרט גבוה הכולל מבנה תעשייה להשכרה וכן משרדים.

כיום, פועלות במקום חברות שילוח ידועות, חברות אספקה גדולות אשר חלקם אף יבואניות המייבאות סחורה מחו"ל, מאחסנות במתחם ומייצאות לעסקים קטנים בכל רחבי המדינה.

מיותר מדי אקשן לפחות מדי אקשן...

השינוי היה רציני אבל נתן לידידיה יותר מדי שקט. הוא החליט לבנות עוד מתחמים במקומות שונים בארץ, על אותו מודל, אך לאורך כל הדרך תחום הרכב היה "סיפור לא פתור...".

טיולי שטח בלילה במדבר, טרקטורונים, ג'יפים, מחוברים לצד המוטורי...

השגרה הרגועה כנראה לא מתאימה לגנים של משפחת ידידיה... ויחד עם האהבה לתחום הרכב, הידע והניסיון בתחום, בא הרעיון לפתוח עסק של יבוא כלי רכב. בדיוק אז המדינה ביצעה רפורמה בתחום הרכב בשנת 2016 ועודדה יזמים בתחום. המשפחה חקרה את התחום ונכנסה לעולם יבוא רכבי היוקרה.

דיברנו עם יוסי ידידיה, בנו של יאיר: "מהות העבודה זה ליצור קשרים עם יצרנים וספקים בחו"ל, ירידה לפרטים הטכניים של הרכבים, הבנה מה הלקוח והצרכן בארץ רוצה. כרגע אנחנו מייבאים רכבי יוקרה בעיקר ריינג' רובר, מרצדס, B.M.W אבל השאיפה לגדול ולהתפתח..."

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

למה נכנסתם לתחום הזה?

תמיד אהבנו את עולם הרכב על כל היבטיו. עשינו קצת שיעורי בית והבנו שזה עסק מעניין, תחום סקסי עם אפשרות ליצור משהו חדש ומעניין. לקחנו את אחד הבניינים במתחם הלוגיסטי שלנו, עשינו לו הסבה והקמנו בתוך אחד הבניינים בחזית המתחם, אולם תצוגה מפואר לרכבי יוקרה שיושב על הכביש הראשי של אזור התעשייה. ידענו מה הולך להיות והזמנו את הרכבים מראש, לא יכולנו לחכות עם זה ולאחר מספר רב של חודשים האולם היה מוכן וביום למחרת הרכבים כבר היו באולם.

הפתיחה הרשמית והחשיפה הראשונה לקהל הייתה במרץ 2019. עלה רעיון של פרסום בתערוכת הרכבים Auto-Motors שקורית כל שנה בחול המועד פסח בישראל. המזל שיחק לטובתנו וגילינו שאחד הלקוחות ביטל ברגע האחרון. אבא לא חשב פעמיים וישר סגר את המקום. הכול קרה כל כך מהר, שבוע, זה מה שהפריד בינינו לבין התערוכה. היה חשוב לנו להקים את המקום, כמו שמשפחת ידידיה יודעת להרים, המעטפת צריכה להיות מדוגמת ומסודרת, רצינו שההקמה תכבד את המותג החדש שלנו: ידידיה מוטורס.

ידידיה מוטורס. יח"צ,
ידידיה מוטורס/יח"צ

מה האג'נדה של ידידיה מוטורס?

התחלנו כיבואן זעיר שמבצע הזמנה לפי בקשת הלקוח. מאוד מהר הבנו שהיתרון שלנו על גבי האחרים, זה המלאי, כלומר, הרכב נמצא במלאי, "זו הכלה" אז החלטנו שאנחנו מחליטים לבד מה האוטו מכיל ופשוט מביאים לארץ. סמכנו על הידע שלנו, שנצליח לפגוע בקהל. לאחר שראינו שאנחנו בדרך הנכונה רצינו להביא את היתרון של יבוא מקביל, כלומר, הבאת רכבים בכמויות מסחריות ובלתי מוגבלות אשר גורמים להם להיות מצד אחד מאובזרים יותר ומצד שני זולים יותר.

ובאמת אפשר להיכנס אליכם ולצאת עם רכב יוקרה באותו היום?!

ממש ככה. הזמינות במלאי זה חלק מהמשחק, בעיקר בתחום רכבי היוקרה שבדרך כלל לוקח חצי שנה לפחות מרגע מההזמנה. אצלנו בן אדם יכול להגיע ולצאת באותו יום עם רכב יוקרה חדש, רשום על שמו.

אנשים אוהבים, ואצלנו גם יכולים, לבוא ולראות בעיניים מבחר רכבים. הם יוכלו לבחור את הרכב הספציפי איתו יצאו לכביש עוד באותו היום עם רישיון שמופק במקום במסגרת הסמכויות שניתנו לנו ע"י משרד התחבורה. זה בעצם הבידול של 'ידידיה מוטורס' מיבואנים אחרים.

אצלנו, אתה רואה את מה שאתה קונה בעיניים ולא מדמיין דרך מחשב.

איך השפיעה הקורונה על תחום רכבי היוקרה בישראל?

הקורונה הביאה לכך שלקוחות של רכבי היוקרה עדיין רוצים את הרכבים האלה אבל פשוט בזול יותר. במחירים שפחות מפחיד להוציא אותם כיום עם אי הוודאות מסביב, בכל זאת, רכב במיליון שקל ומעלה... חשוב לזכור שכל הפינוקים מסביב, זמנית, לא קיימים... אז לא תתפנק ברכב?!

ברגע שיודעים מה הבעיה, מאוד קל למצוא את הפתרון, אז החלטנו שנביא דגמים מעט יותר זולים כרגע, ככה שעדיין רכבי יוקרה יהיו יותר נגישים לקהל הלקוחות.

נחזור רגע אחורה... איך מביתן תצוגה ב'אוטו מוטורס' ורישום כיבואן זעיר הפכתם תוך 3 שנים ליבואן מקביל בלתי מוגבל שאתם כיום?

התערוכה הייתה הצלחה. החשיפה הייתה לקהל רחב ורלוונטי ועד היום אנחנו מקבלים טלפונים מאנשים שהיו בתערוכה, התחברו וחזרו לרכוש בגלל הביתן שראו אז. השנה התערוכה בוטלה בגלל הקורונה. 2020 ללא ספק שנה קשה ובלתי צפויה אבל הצלחנו לעבור אותה ולפנות לקהל עם הרכבים המתאימים ביותר נכון לרוח התקופה.

ומה הלאה?

אנחנו תמיד רואים קדימה ומתכננים לפתוח סניפים נוספים ברחבי הארץ, כנראה אחד באזור המרכז ואחד באזור הדרום.

ידידיה מוטורס. יח"צ,
ידידיה מוטורס/יח"צ

אז אתם בעצם עושים יבוא מקביל של רכבי יוקרה

רגע, תעצור. מה זה רכב יוקרה בשבילך?! בשבילי זה רכב מפנק. יש לכם בראש שרכב יוקרה זה רכב במיליון שקל אבל זה ממש לא ככה. אני יכול לספר לך שיש לנו רכבי יוקרה גם ב 200 אלף שקל.
אחרי שהבהרנו את הנקודה הזו, לשאלתך, כן, ממש ככה.

אין חיסרון ברכישת רכב ביבוא מקביל?

לא.... סליחה, אדייק. יותר נכון, החיסרון הוא של היבואנים הישירים. הרי המדינה מחייבת אותם, לתת שירות זהה לכל הרכבים, לא משנה אם זה יבואן ישיר או מקביל, על פי החוק והם גם אוכפים את זה בשטח. נניח רכבי מרצדס מקבלים שירות מהיבואן הרשמי של מרצדס ומוסכי מרצדס. מרצדס העולמית היא זו שקובעת את קיום האחריות ועל מימוש שלה אחראי היבואן הרשמי.

בסופו של דבר, כולם מרוויחים. הלקוח נהנה ממחיר זול יותר והמוסכים מרוויחים לקוח חוזר, הרי לקוח יטפל ברכב שנקנה אצלנו במוסך אחד, לא ילך כל כך מהר למוסך רכב קטן או מוסך מדרכה.

והאחריות של הרכב, מה איתה באמת?

כל הרכבים שלנו מגיעים עם אחריות בינלאומית. כך שאם תרכוש רכב אצלנו, תטוס איתו לטוסקנה ותתקע איתו שם, תוכל להגיע למוסך היצרן ולקבל שירות מלא.

הבנתי שרכבי היוקרה שלכם מאובזרים יותר, זה נכון?

ברור. בפער... הלקוחות מרוויחים רכב מאובזר יותר במחיר זול יותר כשהם קונים רכב אצלנו.

הליך קניית רכב מחו"ל שונה מהארץ. זה כמו לגו. הרכב בא 'ערום' לגמרי ואפשר להרכיב כמעט כל פרט, מהקטן לגדול. עבור חובבי רכבים כמונו זה כמו לשלוח ילד לחנות ממתקים...

כל אופציה שאתה רוצה עד לפרט הכי קטן, אפשרית... החל מסוגי הגלגלים, מערכות הריפוד, מיזוג בכיסאות, תאורה מיוחדת, מערכות מולטימדיה הכי מתקדמות והכי חשוב: מערכות בטיחות חכמות. לרוב, הן מגיעות ברמה הבסיסית של התראות בלבד, אצלנו מדובר ברמה אחרת - מערכת בה הרכב מסייע לנהג במקרה חירום, מסובב לו את הגה למשל, בולם את האוטו וכו'.

במילים אחרות, הלקוח שלנו מרוויח יותר אוטו בפחות כסף... שלא נדבר על זה שהוא רכב יוקרה.

מילה לסיום?

ידידיה מוטורס, היא חלק מקבוצת ידידיה. הקבוצה בעלת בסיס כלכלי יציב וכן מספר רב של נכסים. באנו מאהבה לתחום ונישאר בתחום.

ועוד דבר אחרון: קח בחשבון שגם עבור מי שיש לו כסף לרכוש רכב יוקרה, הנחה, תמיד כיף לקבל... כאן מדובר בהנחה משמעותית בשווי עשרות אלפים שקלים וצפונה, דבר שאנחנו יכולים לספק כיבואן מקביל חזק ואיכותי.

נראה לי פשוט שעדיף שתבואו ליראות. זה יחסוך הכול...

ידידיה מוטורס, אולם התצוגה במתחם ידידיה

אתר

טלפון: 6843*

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף ידידיה מוטורס
  • עוד באותו נושא:
  • רכב
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully