וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל אחד יכול להרוויח מנדל"ן

בשיתוף PROPERTEAM

30.11.2020 / 8:40

אנשי הנדל"ן ועורכי הדין חיים ברטוב ואייל שליסל מ'פרופרטים' פיתחו שיטה ייחודית כדי שגם בעלי הכנסה ממוצעת יוכלו ליהנות מרווחים גדולים בעיסקאות נדל"ן גדולות

PROPERTEAM, השקעות נדל"ן/אולפן הנבחרים

כשאסי בוזגלו, זוכה הישרדות נשאל מה הוא יעשה עם מיליון השקלים שהרוויח, הוא גילה את הסוד שמסתובב מתחת לרדאר בעולם הנדל"ן: חברת 'פרופרטים'. "אני משקיע את הכסף במגרש", גילה בוזגלו, "אני עושה את זה דרך 'פרופרטים'", חשף. בוזגלו הוא לא היחיד. עשרות לקוחות שלא זכו בתוכנית ריאליטי במיליון שקלים מצליחים להרוויח כסף מנדל"ן בזכות הליווי, הייעוץ והיזמות של 'פרופרטים' - חברת הנדל"ן בה מחזיקים אנשי הנדל"ן ועורכי הדין חיים ברטוב ואייל שליסל המתנהלת באווירה משפחתית ועם יחס אישי מאוד לכל לקוח. "השיטה שלנו לגבי השקעות נדל"ן די פשוטה", פורש ברטוב את משנתו, "הרי ברור לכולנו שיש עסקאות מעולות בעולם הנדל"ן, אבל לאנשים אין מספיק כסף כדי לקנות נכס.

מה שאנחנו עושים זאת רכישה משותפת של קרקעות בסטטוס מתקדם להשקעה בישראל. אנחנו והמומחים שאיתנו, מאתרים קרקעות פוטנציאליות במיוחד שמיועדות לבניה בסופו של דבר, עוברים את התהליך עד למימוש הפוטנציאל העסקי, מפתחים את הקרקעות ובסופו של דבר גוזרים עם הלקוחות שלנו רווח גדול מאוד".

"את הקרקע אנחנו רוכשים יחד כ'קבוצות רוכשים' (ולא כקבוצת רכישה), כל שותף בוחר את גודל החלק שלו שנרשם על שמו בטאבו", מספר שליסל כיצד תהליך הרכישה עובד. "אנחנו והנציגנות שלנו משתמשים בניסיון העצום וממנפים את כוח הקבוצה כדי להזיז עניינים. זה אומר: להאיץ תהליכים מול הרשויות והיזמים ולמכור את הקרקע בתנאי המסחר ובתזמון הטוב ביותר. אנחנו לא 'יושבים על הגדר' אלא גורמים לעסקה לצאת אל הפועל בצורה המשתלמת ביותר".
"אחרי העיסקה הזאת כל השותפים מתחלקים ברווחים וממשיכים הלאה יחד לעסקה הבאה. לא מתעשרים מזה תוך רגע, אבל מרוויחים סכומים יפים שמצטברים".

"שינית לנו את התפישה לגבי נדל"ן"

"בכלל לא דמיינו שנגיע להיות חברת נדל"ן גדולה עם מתחמים רבים ומאות עיסקאות", אומר ברטוב. "התחלנו בקטע חברתי. רציתי לגבש את החברים והמשפחה לעיסקאות נדל"ן גדולות שאי אפשר לעשות אם אין לך הון עצמי גבוה מאוד".

עשרות לקוחות כבר הרוויחו - ומאות נמצאים בשלב טרום האקזיט - בזכות השיטה של 'פרופרטים'. כך למשל, עידן דנש, אחד הלקוחות של 'פרופרטים', החזיק בקרקע בחדרה במשך שנתיים בלבד והרוויח 17.9 אחוזים על הכסף בשנה. "לא עשיתי כלום וצוות 'פרופרטים' עשה הכל בשבילי", הוא מספר לנו. "הייתי אמור להרוויח יותר ויצאתי לצערי באמצע העיסקה בגלל אילוצים אישיים, אבל ב'פרופרטים', תוך שבוע מצאו לי קונה". גם מאיר וסימונה מפסגת זאב עברו תהליך דומה. "חיים שינה לנו את כל התפישה לגבי אנשי מכירות ונדל"ן", אומר מאיר. "אנחנו סומכים עליו ביותר ממאה אחוזים.

הרווח שעשינו לאחרונה עמד על כמעט 20 אחוזים בשנה ואנחנו ממש מרוצים". "חיים מלווה אותנו כבר 15 שנים", מספרת אשתו, סימונה, בכירה במשרד השיכון. "מכרנו וקנינו דרך חיים דירות והוא ייצג אותנו גם כמתווך וגם - בעסקאות אחרות - כעורך דין ואנחנו סומכים עליו בעיניים עצומות. אפשר לסמוך עליו, הוא אמין, רואה את רווחת הלקוח ואנחנו גם אוהבים אותו, אישית".

בתקופת הקורונה המאופיינת בקיפאון, ב'פרופרטים' נוסעים קדימה דווקא, על הילוך גבוה. אחד הלקוחות של 'פרופרטים' שהיה זקוק לכסף נזיל בעקבות המצב הכלכלי המורכב, הופתע עד כמה, לפני הכל, ב'פרופרטים' מאופיינים אנשי המקצוע ברוח טובה ובאנושיות. ב'פרופרטים' עשו שמיניות באוויר כדי להשיג רוכש לחלקו של הלקוח בעסקה, למרות המצב.

"אנושיות ואהבה זה מעל הכל בשבילי", אומר ברטוב. "אחד המשפטים האהובים עליי כמוטו שייך למאמא תרזה והוא אומר כך:

'הפץ את האהבה לכל מקום אליו תגיע, אל תתן לאף אדם לפגוש אותך אם הוא לא עוזב אותך מאושר יותר'. בנדל"ן, האמינות וההשראה היא חלק גדול בסיפור". כבר שנים אחדות שברטוב, המרצה באוניברסיטת תל אביב ובמכללות רבות זוכה בתואר 'המרצה הטוב ביותר' ו'מעורר ההשראה הגדולה ביותר'. לא פחות ממה שהוא איש נדל"ן וותיק הוא דמות שעבר גלגול חיים מרתק ומאתגר כאשר התחיל את חייו כשוטף מכוניות כשהיה תלמיד בתיכון. הוא החל את דרכו כמתווך בירושלים מיד אחרי הצבא, לפני 18 שנה. המשיך כשרכש בעסקה הראשונה דירת שיכון קטנה, עסק בתיווך ובהשקעות ולמד משפטים, עד לבניית אימפריית נדל"ן העוסקת בהשקעות ובפועל בהגשמת חלומות גדולים עבור לקוחות מגוונים.

אתר

פייסבוק

אינסטגרם

אינסטגרם של חיים ברטוב

חיים ברטוב. יח"צ,
חיים ברטוב, PROPERTEAM/יח"צ
חיים ברטוב. יח"צ,
חיים ברטוב, PROPERTEAM/יח"צ
חיים ברטוב. יח"צ,
חיים ברטוב, PROPERTEAM/יח"צ

בשיתוף PROPERTEAM
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully