וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תמצמצו, "המרכז להסרת משקפיים ללא ניתוח"

בשיתוף המרכז להסרת משקפיים ללא ניתוח

29.11.2020 / 16:20

מעל לשלושה מיליון ישראלים מרכיבים משקפיים או עדשות מגע. אם תרצו להסיר משקפיים או עדשות ללא ניתוח מיותר, הישארו איתנו לשיחה עם ורד ענבר, מ"המרכז להסרת משקפיים ללא ניתוח"

המרכז להסרת משקפיים/אולפן הנבחרים

על פי נתונים המבוססים על סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי למעלה משלושה מיליון ישראלים מרכיבים משקפיים או עדשות מגע.

עד לפני כמה שנים היה מדובר בגזרה משמיים, הפתרון היחיד מלבד משקפיים ועדשות מגע היה ניתוח. לאחר הניתוח פעמים רבות המספר חוזר, ובמילא לא ניתן לעשות את הניתוח יותר מפעמיים במקרה הטוב.

בשנים האחרונות השתכללה לה שיטת אימון אשר קיימת כבר למעלה ממאה שנים וזו שינתה את פני התמונה מקצה לקצה עבור רבים ממי שמרכיבים משקפיים. ורד ענבר, אופטומטריסטית מוסמכת כבר למעלה מ-17 שנה, היא המטפלת הראשית של "המרכז להסרת משקפיים ללא ניתוח".

ורד ענבר מסבירה על המציאות המשתנה:

"אני מחלקת את מי שסובלים מבעיות שונות בעיניים לשניים. הקבוצה הראשונה הם אלו שסובלים מבעיות ראייה ומחלות עיניים, כאשר הפתרון לבעיות הוא הליך רפואי פרופר, למשל מי שסובלים מפזילה קבועה, קטרקט ועוד. כדי לפתור את הבעיות הללו לעיתים נעזרים בניתוח.

הקבוצה השנייה היא קבוצת אנשים שנולדו עם ראייה תקינה לחלוטין, אולם כבר בגיל 10-20 קיבלו ב"מתנה" משקפיים בגלל בעיה שהופיעה בדרך, לרוב בגלל ישיבה ממושכת מול מסכים. ממש כפי שיש אנשים בריאים שלאורך שנים לא ישבו בצורה תקינה על הכסא במקום עבודתם ופתאום החלו לסבול מבעיות גב.

לפני 30 ו-40 שנה, מי שסבלו מבעיות גב נשלחו מיד לניתוח מסובך ומסוכן, אבל היום הם קודם כל נשלחים על ידי הרופא לשחות, לפיזיותרפיה, אימוני יוגה או פילאטיס ועוד.

הדבר נכון גם לגבי מי שחווים הידרדרות בראייה, בעזרת שיטת אימון יעילה לעיניים שעושה פלאים".
השיטה עליה ורד מדברת נעשית על ידי תכנית אישית של סטים שונים של תרגילים, בתהליך פשוט שנמשך לאורך פרק זמן של מספר חודשים עד שנה, בהתאם למספר הראייה, בסופו של התהליך הראייה חוזרת להיות 6/6 ברוב המקרים.

ככל שהמטופל צעיר יותר כך השיטה תעבוד טוב יותר ומעל גיל 75 זה יהיה קשה יותר להחזיר את הראייה ל-6/6.

"אין פה הוקוס פוקוס אלא תהליך שמחייב את מי שמבקשים להוריד את המשקפיים. התהליך דורש התמדה בתרגילים בכל יום והקניית הרגלים נכונים, אך יחד עם זאת לא מדובר בקושי מיוחד אלא בסך הכל אימון של רבע שעה אותו מחלקים לשניים בכל יום", סיפרה ורד והוסיפה: "תהליך הסרת המשקפיים או עדשות המגע ללא ניתוח הינו הדרגתי ובכל חודש יורדים בממוצע בחצי מספר. כמובן, יש מקרים שבהם בחודש הראשון רואים שינוי מאוד גדול ויש מקרים שבהם בחודש הראשון לא רואים שינוי כלל, זה תלוי במטופל ובהתמדה שלו".

כדי להבין על מה מדובר ואיך זה מתבצע ניתן לראות תרגילים לדוגמא וטיפים שאפשר ליישם מכל מקום שתהיו בו בעמוד הפייסבוק של "המרכז להסרת משקפיים ללא ניתוח".

למי מתאימה השיטה הזו? ורד ענבר פירטה:

"השיטה הזו מתאימה לרבים מהאוכלוסיה, כל מי שסובל מקוצר ראייה/רוחק ראייה, כל עוד לא מדובר בקטרקט וכל מי שיש לו צילינדר. כולם יכולים להשתמש בשיטה כדי לשפר ראייה ולהסיר משקפיים. זה מתאים כמובן גם למי שרוצה לבצע הסרת משקפיים או עדשות מגע ללא ניתוח לייזר פולשני ויקר, בנוסף, גם למי שכבר עשה לייזר בעבר והמספר חזר לו, כמו ברוב המקרים. אצלנו מלמדים גם לשמר את הראייה באמצעות שמירה על הרגלים נכונים. אני אישית ממליצה להורים שמעוניינים לעשות שימוש בשיטה לבוא עם הילדים שלהם, על מנת שגם אלו ילמדו כיצד להימנע מצורך במשקפיים בעתיד על ידי אימון נכון, הרי השיטה לא רק משפרת את הראייה אלא גם שומרת עליה. הילדים היום צמודים הרבה יותר למסכים השונים וסביר להניח שהראייה של רובם תיפגע בשלב כזה או אחר בחיים. מדובר בסוג של להקדים תרופה למכה".

"המרכז להסרת משקפיים ללא ניתוח" מציע ליווי אישי תומך לכל מי שמעוניינים להצטרף לתהליך.
רוב התהליך הוא דיגיטלי ונעשה מרחוק כך שאין צורך בהגעה פיזית למקום, מה שאומר שגם בימי הקורונה אין כל בעיה להצטרף. למעשה בתקופה הזאת חלה עליה חדה במטופלים מפני שלאנשים יש יותר זמן והם מתמקדים בשיפורים עצמיים מכל סוג.

לאחר מכן הליווי נעשה בטלפון ואם למטופל יש קושי מסויים הוא יכול לפנות ולפרט אותם, הוא כמובן יקבל מענה ולפעמים פגישה אישית כדי לאתר את הבעיה או שינוי סט התרגילים בהתאם לצורך. במהלך שיחת ההיכרות הראשונה אצל "המרכז להסרת משקפיים ללא ניתוח" הם מבצעים איבחון שעוזר להם להתאים את סט התרגילים הראשון, ולסלול את המסלול הנכון עבור כל מטופל. חלק מהשאלות גם כוללות במה כל אחד עובד, האם נמצא במשך רוב שעות היממה מחוץ לבית, בנהיגה, בפעילות פיזית או שיושב ליד מחשב, כמה שעות בממוצע כל אחד ישן בלילה ועוד, כאשר לכל דבר יש חשיבות והשפעה על הראייה שלנו. סט התרגילים מתעדכן לפי המסלול האישי עד לסיום מוצלח בו הראייה חוזרת להיות מושלמת. בין התרגילים ניתן למצוא תרגילים לחיזוק שרירי העיניים, מתיחות שרירי העין המדיאליים והליטרלים, הרפייה של העיניים, עיסוי העיניים, תרגיל התרחקות והתקרבות ועוד.

האם ישנה אפשרות כי בסיום התהליך הראייה לא חוזרת להיות 6/6?

"רק במידה שהלקוח לא התמיד במאה אחוז. מי שפועל בדיוק לפי ההוראות ותרגילים, יחזור לראות טוב יותר בהדרגה על לתוצאה הרצויה. כמובן, זה גם תלוי בגיל ובמחלות רקע, אם אנחנו לא חושבים שהמטופל יכול לחזור לראייה מושלמת אנחנו אומרים לו את זה באיבחון, כך שאם הוא בכל זאת רוצה להצטרף זה בידיעתו", הסבירה ורד.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם ורד ענבר וצוות "המרכז להסרת משקפיים ללא ניתוח":

המרכז להסרת משקפיים 2. יח"צ,
"המרכז להסרת משקפיים ללא ניתוח"/יח"צ
בשיתוף המרכז להסרת משקפיים ללא ניתוח
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully