וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שרציתם לדעת על השתלות שיער

בשיתוף FOREVHAIR

29.11.2020 / 10:34

מצאנו את המרכז הישראלי הייחודי, שילווה אתכם צעד אחר צעד בדרך לשיער מלא ושופע

התקרחות. יח"צ,
התקרחות/יח"צ

רעמת שיער מלאה ושופעת היא ללא ספק אידיאל יופי שאנשים רבים שואפים אליו כיום, ולא בכדי. לרוב, שיער מלא, שופע ובריא מהווה סמל לבריאות, לפריון ולנעורים, ולכן, כאשר השיער מתחיל לנשור ולהתדלדל - אנשים רבים ממהרים לחפש פתרונות, אשר יסייעו להם לשמר את אותה רעמת נעורים מרשימה. בשל הביקוש הגדול לפתרונות בתחום, כיום קיימים מגוון של טיפולים שמטרתם "להחזיר עטרה ליושנה", חלקם מקצועיים יותר וחלקם פחות, כאשר המוכר והבולט שבהם הוא השתלת שיער.

בחיפושנו אחרי השתלות שיער מקצועיות, הגיעה מערכת "הנבחרים" אל רוני חתוכה. מעצב שיער מוביל זה כבר למעלה מ-30 שנים, מומחה לשיקום שיער ופתרונות לשיער דליל, בעל מוניטין עולמי, אשר חווה בעצמו נשירה והתקרחות, והוא סיפר לנו על התהליך, על החשיבות באבחון מדויק ובביצוע ההשתלה על ידי אנשי מקצוע מנוסים, ופתח לנו צוהר לשירות הייחודי והאקסקלוסיבי שהוא מעניק ללקוחותיו.

מהי השתלת שיער וכיצד היא מתבצעת?

השתלת שיער מתבצעת לרוב בשל נשירה על רקע אנדרוגני, או במילים אחרות: בשל סיבות הורמונליות. "כשאדם מקריח התקרחות גנטית, בכל גיל שהוא, לרוב נשים לב שיש לו שיער מלא בצדדים ובחלק האחורי של הראש, אבל בחלק העליון הוא קירח", אומר רוני, "הסיבה שזה קורה היא הורמון ה-DHT, אליו רגישות השערות שצומחות בחלק העליון של הראש". רוני ממשיך ומסביר כי הורמון ה-DHT, הוא למעשה נגזרת של הורמון הטסטוסטרון. בקרב אנשים שרגישים אליו, הורמון ה-DHT יכול לגרום למצב בו מחזור הצמיחה של השערה מתקצר והיא נכנסת לשלב מנוחה ארוך יותר.

בשל העובדה שהשערה אינה מקיימת מחזור צמיחה תקין, השורש שלה הולך ומתדקק, עד לכדי מצב שהוא מת ומפסיק להתקיים - וכך נגרמת התקרחות בלתי הפיכה. בשונה ממה שנהוג לחשוב, רוני מסביר כי התקרחות מסוג זה, על אף שהיא נפוצה מאוד בגברים, מתרחשת גם בקרב נשים אשר סובלות מחוסר איזון הורמונלי. בקרב נשים השינויים ההורמונליים מושפעים בעיקר בעקבות לידות ובשינויים של גיל הבלות, אך מצטרפים לכך משפיעים נוספים כגון לחץ נפשי, צריכת תרופות וריבוי דיאטות לא מאוזנות. השתלת שיער יכולה להוות פתרון הן עבור גברים והן עבור נשים שסובלים מהתופעה. "השיער שנותר מאחור הוא חזק מאוד ולא רגיש להורמון הזה" מסביר רוני. "הוא שונה גנטית מהשיער באזור הפדחת והקודקוד. אם ניקח שיער שאינו מושפע מההורמון ונשתיל אותו באזור העליון הוא יצמח לכל החיים".

בעוד שבעבר השתלת שיער הייתה כרוכה בכאבים רבים ובצלקות, הרי שכיום, תודות להתקדמות הטכנולוגיה, ישנן לא מעט שיטות שבאמצעותן ניתן לקחת זקיקי שיער מהחלק החזק יותר, הנקרא גם "האזור התורם", ולהשתיל אותם במקומות בהם קיים חוסר - לעיתים אף מבלי שהמטופל יידרש לגלח את כל הראש טרם ההשתלה, כמו שקורה בהליך DHI - שמשמעותו DIRECT HAIR IMPLENT.

עם זאת, רוני מדגיש: "רמת צפיפות גבוהה לרוב תדרוש לעשות מעין 'ריסט' ולגלח את כל הראש. סוג ההשתלה שהמטופל יצטרך לעבור ייקבע לפי המצב האינדיבידואלי שלו, אזור ההתקרחות המדויק ומספר השתלים שנדרשים לו". בהקשר למונח "שתלים", רוני מסביר ומדייק: "שתל הוא למעשה קבוצה של זקיקי שיער, המכילה בין 2-5 שערות. זה כמו מעין שורש לבן, שממנו יוצאים ה'עלים'. חשוב לדייק במונחים הללו, כיוון שהם אלה שנותנים ללקוח את האינדיקציה לתוצאה הסופית".

רוני חתוכה. אופיר הראל,
רוני חתוכה/אופיר הראל

שש השתלות ומעל ל-15 שנות ניסיון

ניכר כי רוני הוא האוטוריטה המובהקת לנושא זה; הידע הרחב שלו, אשר נסמך לא רק על חומרים שלמד לעומק, אלא גם על חוויה אישית - ממצב אותו בקלות כאחד המומחים בתחום, ומאפשר לו לסייע ללקוחות שנמצאים במגוון של שלבי התקרחות שונים.

"רוב חיי המקצועיים התמקדתי בשיקום שיער ובפתרונות לשיער דליל ופגום, וחקרתי כל טכנולוגיה חדשה שנכנסה לשוק בתחום הזה", הוא מעיד. הסיבה שרוני היה כה צמא לפתרונות, נעוצה בעובדה שהוא עצמו החל להקריח בשנות ה-30 שלו. לאחר שחקר, הבין שהשתלת שיער היא ככל הנראה הפתרון האידיאלי עבורו - אלא שבאותה תקופה, השתלות שיער היו הליך יקר, כואב, שהתאפיין בהחלמה ארוכה והותיר צלקת גדולה באזור התורם של המטופלים. "באותה תקופה היה מדובר בפתרון חדשני, אז למרות כל החסרונות שלו - התלהבתי ממנו ושמחתי מאוד", מעיד רוני.

עם זאת, כמות השיער המזערית שהושתלה בקרקפת שלו, יחד עם העובדה שזקיקי השיער המקוריים שעוד נותרו בחלק העליון של הקרקפת החלו לנשור, אילצו את רוני לבצע עוד שלוש השתלות שיער נוספות במרוצת השנים - שהיו כרוכות גם הן בפרוצדורה לא קלה ובצלקות נוספות. "השיער הטבעי בחלק העליון של הראש המשיך לנשור כל השנים האלה, ומה שנותר היה רק השיער המושתל", הוא מספר בכאב, "נאלצתי להשתמש בחומרים ותכשירים כדי להסתיר את הדלילות, ולא העזתי לצאת מהבית מבלי לעצב את השיער לפני".

בגיל 40, אחרי 10 שנות מאבק בהתקרחות ולאחר שהבין שהשתלות השיער ומגוון התכשירים שבהם עשה שימוש לא הצליחו לספק לו תוצאות מיטביות, מצא רוני סופסוף את המזור - השתלות שיער מתקדמות בטורקיה. "חקרתי את התחום במשך שלוש שנים, וטורקיה הייתה דווקא הבחירה האחרונה שלי", הוא מספר, "לפני טורקיה חקרתי את ארצות הברית, קנדה, יוון, פיליפינים, הודו וקפריסין, אבל כשהגעתי לטורקיה - הבנתי את האוצר הגדול שטמון שם".

כתוצאה מהתגלית, עבר רוני הליך גדול של השתלת שיער בטורקיה, אשר כיסה את כל האזורים הדלילים וגרם לשיער להיראות סופסוף צפוף ומלא - ללא צלקות או החלמה ארוכה, ובמחיר סביר ביותר. "מי שרואה אותי היום ולא מכיר אותי, לא מנחש בחיים שהרעמה הזו שיש לי על הראש היא תוצר של השתלה", הוא אומר, "אני מאושר להביט כל בוקר במראה, ומהמקום הזה - החלטתי לעזור לאנשים אחרים שנמצאים במצב שהייתי בו, כדי שגם הם יוכלו להרגיש טוב עם עצמם וליהנות משיער מלא".

רוני, לפני התהליך. עדי הדרי,
רוני, לפני התהליך/עדי הדרי

מרכז FOREVHAIR

את מרכז FOREVHAIR, הקים רוני לפני שבע שנים, יחד עם עדי אשתו. העיקרון שהוביל אותם להקמת מרכז המומחים הוא שעל מנת לקבל תוצאות מוצלחות והשתלה מדויקת ונכונה, יש צורך באבחון נכון של השיער, בהכוונה וידע מעמיק. "אפשר לעבור השתלת שיער בלי להבין בזה, אבל כשאתה עובר תהליך מבלי לדעת מה נדרש ממך ומה קורה בכל שלב, בוודאות התוצאות יהיו פחות טובות, ופחות מדויקות", הוא מסביר. "הבנו שחשוב לערוך תכנית השתלה עוד טרם הפרוצדורה, שתוכל להכין אותנו ולתאם ציפיות. ניתן לדעת מראש את הפוטנציאל, את כמות השתלים, את החלוקה בקרקפת לפי אזורים, את רמת הצפיפות ואת רמת הכיסוי של הקרחת. תכנון נכון יכול לחסוך הרבה עוגמת נפש ואפילו יכול לחסוך השתלה נוספת בעתיד. בהשתלת שיער יש כל כך הרבה פרמטרים וכל כך הרבה שאלות, שאדם שלא עוסק ולא מבין בתחום לא יידע ולא ישאל. בשביל זה הקמנו את המרכז".

מרכז FOREVHAIR מהווה בית לכל הלקוחות שעברו השתלה, שם הם יכולים להגיע לביקורת אחרי ההשתלה, לתעד את תהליך הצמיחה במהלך השנה שלאחר ההשתלה, לרכוש מוצרים, לשאול שאלות וכמובן לעצב את השיער שצמח. "הרבה מלקוחותנו שלא האמינו שיצמח להם שיער על הראש באים להחליק אותו בהחלקה קבועה, לצבוע ולעצב אותו, בשביל אדם שהיה קירח זו ממש חגיגה. זה משנה כל כך הרבה אספקטים בחיים שלו".

על מנת שיוכל לסייע כמעט לכל אדם שפוקד את המרכז, עובד רוני עם שלושה מרכזים רפואיים שונים בטורקיה, אשר מספקים פתרונות גם לאנשים מבוגרים, אנשים שאינם בקו הבריאות, חולי מחלות מידבקות כמו איידס ואנשים עם בעיות שיער מורכבות - כמו למשל מסורבי השתלה, או מטופלים שעברו השתלות כושלות. "אלה אנשים שאין להם סיכוי לעבור השתלת שיער במרפאות סטנדרטיות. באחת המרפאות שאני עובד איתן אנחנו מבצעים השתלה ב"דאבל סשן". זו השתלה כפולה הנמשכת על פני יומיים. היא מיועדת למטופלים שהאזור התורם שלהם חזק מאוד ויש להם אזור התקרחות גדול. בהרבה מקרים היא עשויה לחסוך למטופל הגעה להשתלה נוספת אחרי שנה שזה מאוד משמעותי, גם בכיס" הוא מסביר. "כשמגיע אלי מטופל לאבחון שיער אני מתאים לו את המרפאה הרלוונטית או את בית החולים, וכמובן גם את שיטת ההשתלה בהתאם למצב השיער שלו ולאופי הבעיה. למעשה אני לא מייצג אף רופא ואין לי סנטימנטים לאף אחד, אני נמצא פה בשביל המטופל. התפקיד שלי הוא לייצג את המטופל ממש כמו עורך דין".

רוני חתוכה  עיצוב פנים אורלי גולדברג. רונית עופרת,
המרכז של רוני חתוכה. עיצוב פנים אורלי גולדברג/רונית עופרת

כיצד מתבצע התהליך עם המרכז?

ההליך מול מרכז FOREVHAIR מתחיל בפגישת אבחון, ובה מתבצע גם ייעוץ און ליין עם הרופא בבית החולים בטורקיה. לאחר ביצוע ההערכה ובניית תכנית אישית, הלקוח מצורף לקהילה של המרכז - אשר כוללת קבוצת פייסבוק, וואטסאפ וליווי אישי צמוד. בשלב זה, הלקוח מקבל תיק מסודר עם מידע מקיף ונתונים מדויקים אודותיו, באמצעותם הוא יכול לבחון את הנושא ולבצע החלטה. אחת לחודש מוציא המרכז נסיעה קבוצתית לטורקיה, כאשר בכל יום מתקיימות 5-6 השתלות בלבד.

כל השתלה מתבצעת ע"י צוות רפואי שכולל רופא, שני טכנאי שיער וסייע, ורוני עצמו שמלווה את כל ההשתלות, מפקח על הנעשה ומתעד את התהליך. עלות השירות כוללת בניית תוכנית השתלה, ליווי אישי, העברות מהמלון לבית החולים וחזרה, העברות משדה התעופה וחזרה, טיפול PRP משלים, תרופות שהמטופלים נדרשים לצרוך וליווי מלא ומקיף במשך שנה לאחר הפרוצדורה. "אנחנו 5 אנשי צוות על כל מטופל על מנת לספק חוויית שירות ברמה גבוהה ומקסימום תוצאה", אומר רוני. "אני אישית משמש כמלווה הישראלי בטורקיה לכל שאלה שיש, לכל אורך זמן השהייה שם".

כאיש מקצוע אשר נמצא בקשר חם והדוק עם הרופאים והבעלים של בתי החולים בטורקיה, מצליח רוני להעניק למטופליו את השירות המקיף ביותר עבורם, תוך הקפדה על שקיפות ושיתוף מלא של הלקוח בכל שלב ושלב בתהליך. "שלב התכנון לפני ההשתלה מתבצע ע"י הרופא בשיתוף איתי. אף אחד לא קובע שום דבר עבור הלקוח מבלי שהוא מאשר ומבין לחלוטין מה שנעשה", אומר רוני. "אנחנו דוגלים בשיתוף הלקוח, כדי שיוכל להבין לעומק את המצב ולקחת חלק פעיל בקבלת ההחלטות, וזה מה שמסייע לנו להגיע לתוצאות מדויקות לפי הציפיה שלו".

אז כמו בכל טיפול אסתטי, גם כשרוצים לעבור השתלת שיער מסתבר שיש לא מעט פרמטרים שצריך לקחת בחשבון. ואם מחליטים לעבור את הפרוצדורה (במיוחד כאשר זה בחו"ל) מומלץ להתייעץ תחילה עם איש מקצוע שמבין את התחום ומכין אותנו באופן יסודי. תודה לרוני חתוכה על השיתוף בידע הנרחב שצבר ועל הרחבת האופק בתחום. אם גם לכם המידע עשה חשק, צוות FOREVHAIR לשירותכם.


מרכז ForevHair

כתובת: ז'בוטינסקי 43, רמת גן

טלפון: 03-6022334

אתר: https://forev-hair.com/

קבוצת פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף FOREVHAIR
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully