וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים את המסורת: לא תשכחו את שמן הזית של נעים שנאן

בשיתוף נעים שנאן

26.11.2020 / 14:58

דור 5 זה לא רק בטלפונים. הכירו את נעים שנאן, דור חמישי בענף שמן הזית בישראל

נעים שנאן. יח"צ,
נעים שנאן/יח"צ

אם אתם רוצים שמן זית אמיתי, טעים, מזין ובריא, שמן הזית הסורי של נעים שנאן הוא שמן הזית הראשון שאתם צריכים להכיר. בית הבד נמצא ממש מעבר למטעי הזיתים של ירכא ויישובי הסביבה, באזור התעשיה ג'וליס ומספק את השמן האיכותי המקורי שנמסק באזור כבר קרוב ל-3000 שנה.

על פי מחקרים, שמן הזית הסורי נמצא העשיר ביותר בוויטמינים, ארומה וטעם. בית הבד של נעים שנאן מורשה משרד הבריאות הישראלי והאמריקאי, אישורים שלא הרבה בתי עסק בתחום מחזיקים ומשרת בנוסף לייצור העצמי גם את חקלאי הסביבה בעיבוד הזיתים שלהם בבית הבד.

נעים שנאן. יח"צ,
נעים שנאן/יח"צ

"בסך הכול ממשיכים את המסורת של סבא של סבא..."

נעים מספר לנו על מקור עץ הזית הראשון שנוצר בצור לבנון. באותן שנים לפני כשלושת אלפים שנה, שטח הגידול באזור היה הררי מדי ולא היה ניתן להכשיר את הקרקע ולעבד בו עצי זית בטכנולוגיה הקדומה ולכן העצים התפשטו דרומה והגיעו עד לאזור בית הבד של נעים, בו יש שטחים ישרים יותר המתאימים יותר לגידול עצי הזית.

רק לפני כ-70 שנה למדו כיצד להכשיר את הקרקע גם בשטחים הרריים אך מאז ועד היום מטעי הזיתים ובתי הבד באזור צפון הארץ והגליל המערבי הם האיכותיים ביותר לזיתים בכל העולם כשהזית הסורי הוא המובחר ביניהם וניתן למסוק ממנו שמן זית כתית מעולה באיכות הגבוהה ביותר, וברמת חומציות בדיוק לפי התקן.

שאלנו את נעים שנאן כמה שאלות על העסק ובכלל, על ענף שמן הזית:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נעים שנאן. יח"צ,
נעים שנאן/יח"צ

זה העיסוק העיקרי שלך?

"כבר לא אבל אנחנו רוצים לשמר את המסורת ולא לוותר עליה וממשיכים לייצר את שמן הזית האיכותי ביותר על בסיס זיתים סוריים וגם לספק שירות זה לחקלאי האזור. בניגוד לאחרים אנחנו גם ממשיכים לגבות רק 10% מהשמן מכל חקלאי על עבודת עיבוד הזיתים, ממש כפי שהיה נהוג מאז ומתמיד, פרט לשנים האחרונות, בהן לוקחים מחקלאי הרבה יותר מהתוצרת שלו במפעלים אחרים בארץ. אולי גם בגלל זה המצב בארץ נהיה קשה לחקלאים, האדמות הצטמצמו והמיסים גדלו."

נעים, תן לנו כמה טיפים איך לשמור זמן זית כמו שצריך

"שמן זית צריך לשמור במקום קריר ואפל ועד 18 מעלות. לא חייבים מזגן ולא להקפיא אותו. שמן זית מקורי איכותי יקפא אם תשימו אותו במקפיא אבל כל שמן אחר, שמן מעובד, שמן קנולה וכדומה לא יקפא אם תשימו אותו במקפיא."

נעים שנאן. יח"צ,
נעים שנאן/יח"צ

תסביר לנו את עניין אחוז החומציות בשמן שכל-כך חשוב לאנשים?

תשמע, עד לפני 5 שנים אחוז השמן שנחשב שמן זית כתית מעולה היה 1.5% משרד הבריאות שינה את זה והיום התקן לשמן זית כתית מעולה שהוא השמן האיכותי ביותר, זה לא יותר מ-0.8%. העניין הוא שאם לא מאחסנים את השמן כמו שצריך, שמים אותו מתחת לסככות בשמש וכדמה, השמן מעלה את רמת החומציות. השמן שיוצא מהמפעל שלנו הוא אפילו ב-0.5% רמת חומציות ולא מגיע ליותר אבל ברשתות המזון ובחנויות הפרטיות מאחסנים אותו בצורה גרועה שהורסת אותו. אפילו הבקבוק השקוף לא טוב לשמן זית כשהוא בשמש.

כמה מילים לסיום?

"אנחנו רק ממשיכים את המסורת של המשפחה שלנו, שמחים לייצר שמן זית באיכות הכי טובה שיש ולעזור לאחינו החקלאים במשימה הלא פשוטה לשרוד במקצוע בארץ. יש כאן את שמן הזית הכי איכותי בעולם ואנו שמחים לקחת חלק בזה, לייצר אותו ולספק אותו לכל עם ישראל בכיף ובאהבה."

בשיתוף נעים שנאן
  • עוד באותו נושא:
  • שמן זית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully