וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעגלים - הזכות להיפרד בכבוד

בשיתוף מעגלים

13.1.2021 / 9:20

לכל אחד מאיתנו יש את סיפור החיים שלו, לכל אחד אופי משלו, עבר משלו, מאפיינים ייחודיים, קשיים, חוזקות, מעגלים חברתיים ומשפחתיים שהוא צבר במהלך החיים, תחביבים והעדפות - כל אחד הוא אחר, על כן, מן הראוי שכל פרידה מאדם תהיה שונה מהאחרת

מעגלים. יח"צ,
מעגלים/יח"צ

למרות שכל אחד מאיתנו שונה, כשבוחנים את האופן שבו אנשים מתאבלים על יקיריהם - במהלך הלוויה, השבעה והאזכרות, נראה שצורת האבל דומה ואפילו ניתן לדמות אותה ל"סרט נע".

שתי נשים שזיהו את המחסור בשירותי אבל ראויים, שכן הן חוו בעצמן אובדן של אנשים קרובים יקרים, החליטו שהן הולכות להביא לשינוי בכל הקשור לאופן בו אנשים נקברים ובכל הקשור לאופן בו אנשים מתאבלים על הקרובים להם.

השתיים חברו יחד והקימו את "מעגלים - הדרך היפה להיפרד בכבוד", אשר מספקת שירותי אבל באופן מלא ושלם - מהשלב המקדים - הלוויה ועד ליווי המשפחה בימי האבל, השבעה ובמהלך האזכרה וההנצחה.

מעגלים. יח"צ,
מעגלים/יח"צ

מגיעות מתוך שליחות

חגית וענת הגיעו מתחומים השונים לחלוטין מתחום העיסוק העכשווי שלהן - חגית שירתה בצבא קבע וענת עסקה בשילוח בינלאומי. שתיהן הגיעו מקריירות מצליחות ומטרתן לא הייתה לייצר לפרנסה או לעשות אקזיט - הן באו מתוך שליחות.

מותם של האנשים הקרובים אליהן היה הטריגר לפתיחתו של העסק, כאשר מטרתן הייתה לגשר על הפער בין השירותים הקיימים היום ובין האופן שבו הן רואות את הדרך שבה יש לקיים תהליכי קבורה ולסייע לאבלים.

חגית וענת. יח"צ,
חגית וענת/יח"צ

"חיים שלמים נגמרים ב-5 דקות ליד הקבר"

כשבחנו השתיים את האופן שבו נערכות הלוויות, הן שמו לב שחסר בהן היבט אישי, רגש וחום, שטקסי הפרידה בבתי העלמין בישראל אינם נותנים לנפטרים את הכבוד לו הם ראויים, שחיים שלמים נגמרים ב-5 דקות ליד הקבר. השתיים חשו שטקס הלוויה אינו מצליח לגעת ולחבר את האנשים שמגיעים לחלוק כבוד אחרון למת, לפועלו, אישיותו וייחודיותו ואינו מכבד את האבלים.

חשוב לדבר על זה

אנו מתכננים את מסע חיינו, את השמחות ואת מעגלי החברויות, רק את המוות איננו מתכננים. אנשים נמנעים מלדבר על המוות, אבל המוות הוא חלק מחיינו וחשוב לחשוב גם עליו. היום אנשים מחפשים מסע לוויה מכובד יותר, עם טקס רציני, הנחיה, שירים ופרחים.

אנשים רבים פונים אל מעגלים בבקשה לתכנן את מסע לוויתם כאשר יגיע הרגע, הם רוצים לקבוע איך הם ייפרדו מהעולם, מי ילווה אותם בדרכם האחרונה, מי יישא הספד ומי ישיר. יש אנשים שהקליטו את עצמם במטרה שישמיעו את ההקלטה במהלך טקס הלוויה.

מעגלים. יח"צ,
מעגלים/יח"צ

השירותים שמציעה חברת מעגלים

חברת "מעגלים" מספקת מענה לכל הדרוש: מליווי אנשים שרוצים לתכנן את מסע פרידתם מהעולם, ליווי המשפחה מרגע הפטירה ארגון הלוויה (חלוני או דתי) ועד דאגה לכל המערך הלוגיסטי עבור הלוויה - אספקת הכיסאות וההצללה בהתאם לעונות השנה, כתיבת הספדים, זרי אבל, כיפות, בקבוקי שתיה, פרחים, חלוקי נחל, הגברה, מטריות בחורף ומענה על צרכים נוספים.

כמו כן, מספקת החברה מענה ייחודי לכל הפן הלוגיסטי של אירוח השבעה. הכנת הבית כוללת: בניית אוהל אבלים, לרבות ריהוט מתאים, קייטרינג, הגשה, פינוי וניקוי, כך שהאבלים יכולים להימצא יחד עם המנחמים, להעלות זכרונות ולקבל את התמיכה והחיבוק להם הם זקוקים בשעה קשה זו.

בנוסף, נותנת מעגלים תמיכה לוגיסטית לאזכרות בבית האבל ובבית העלמין ומארגנת פעילויות הנצחה מגוונות המותאמות לפועלו של הנפטר ולדרישות המשפחה.

שירותי החברה כוללים גם מבחר מארזי נחמה. באמצעות שליחת המארזים לבית האבלים ניתן להביע השתתפות בכאב ובצער. בנוסף, מציעה מעגלים מארזים עסקיים לחברות השולחות חבילות ניחומים מורחבות לבית האבלים כאשר עובד יושב שבעה או במקרים בהם עובד נפטר, זאת במטרה לתמוך בעובד או במשפחתו ולשלוח חיבוק ועזרה. ניתן לרכוש מהחברה גם מארזים אישיים לאנשים שרוצים לחבק, כמו למשל: שכן קרוב, חבר אהוב או מכר שאבל.

במיוחד עכשיו - בזמן הקורונה, כאשר לא ניתן לבוא ולנחם, מהווים המארזים פתרון מצוין, שכן על ידי הבאתם יכולים אנשים להביע את תמיכתם ולנחם את האבלים.

המארזים מגוונים ביותר, מותאמים לתקציב השולח ומכילים בין היתר: נר נשמה, מסגרת לתמונה, פרי האדמה והארץ, עוגות, פיצוחים וכלים חד פעמיים.

"כל תהליך הפרידה יכול להראות אחרת - מה שאנשים מכירים הוא לא ברירת מחדל"

חשוב לחברת מעגלים שאנשים יבינו שאפשר לעשות את הדברים גם אחרת. השתיים רוצות להראות שהאופן שבו מתנהלות לווית והאופן שבו מתנהלת כל תקופת האבל הן אינן ברירת מחדל. לדבריהן, אנשים אינם יודעים שתהליך האבל יכול להראות אחרת ושגם לוויה דתית יכולה להיראות שונה, לדוגמה: לפי היהדות אין שום בעיה להיקבר בארון, רק צריך לנקב חורים בחלקו התחתון של הארון.

מעגלים יכולה לתת מענה לקבורה חילונית, יהודית, מסורתית או דתית - אין עם זה בעיה וראוי שכולם יערכו לוויה, ישבו שבעה וייפרדו מהאדם היקר בצורה מכובדת, עוצמתית ויפה יותר. את כל התהליך ניתן לעשות באופן שונה בעזרת קבלת שירות מהחברה, אשר יודעת כיצד לערוך את הטקס והתהליך באופן שנותן מענה למשפחה ושומר על כבוד הנפטר.

מעגלים פונה אל כולם - התקווה של חגית וענת היא שכולם ייפרדו מהעולם הזה בכבוד הראוי להם. השתיים מאמינות כי לווייתו של אדם היא הפרידה האחרונה ממנו, ממפעל חיים וממורשת ארוכה שהשאיר אחריו, ושמן הראוי שהפרידה תעשה בדרך המכבדת ביותר וחשוב מכך - בדרך שמתאימה לו ולקרוביו.




לאתר

לגלריה

לפייסבוק

לאינסטגרם

בשיתוף מעגלים
  • עוד באותו נושא:
  • אבל
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully