וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים כבוד לקפה: פרסקו, תרבות של קפה

בשיתוף פרסקו

26.11.2020 / 11:24

אין זה סוד שהקפה אומץ על ידי הישראלים כמשקה הלאומי. האהבה למשקה הארומטי הפכה לחלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית וכמעט שלא ניתן למצוא בית בישראל ללא קפה בשלל סוגיו. עורכי המערכת, יצאו לבדוק מקום אליו מגיעים חובבי קפה - פרסקו, בית לקלייה ומכירה של קפה איכותי

פרסקו. אסף רונן,
פרסקו/אסף רונן

"פרסקו" ממוקם בכפר הבדואי זרזיר, בלב ליבו של עמק יזרעאל, ומשקיף אל נחל ציפורי. במקום תמצאו בית קלייה לקפה ובית קפה בוטיקי המציע קפה איכותי ביחד עם עוגות וכריכים ביתיים.

את ''פרסקו תרבות של קפה'' הקימו בני הזוג אהובה ואלון כהנר מאלון הגליל. בשיחה שערכנו איתם, שמענו מהם על הרקע שהוביל לעיסוק בקפה. "חבר שהחל בקליית קפה - כתחביב, חיפש מישהו שישגיח על העסק. מכיוון שאנחנו מאוד אוהבים קפה שמחנו לקחת את המשימה, ודי מהר הפכנו את התחביב לעיסוקינו העיקרי. אנחנו נהנים לשתות ולארח ובכל פעם מתרגשים כאשר אנשים מתלהבים ומשבחים את הקפה שלנו. לכן גם החלטנו לתת לתשוקה להוביל אותנו ולפתוח מקום קטן שמייצר קפה איכותי."

אלון כהנר. אסף רונן,
אלון כהנר/אסף רונן

עם השנים הפכו אלון ואהובה את המקום הקטן לבית קלייה המתמחה בייצור קפה לאספרסו. בית הקלייה משווק תערובות ייחודיות של קפה טרי לבתי קפה, מסעדות, חברות ומשרדים בכל הארץ - וכן ללקוחות פרטיים מהדרום ועד הצפון, הנהנים מהקפה הטרי של ''פרסקו'' כבר שנים ארוכות.

מעבר לקפה משובח, ב''פרסקו'' מציעים מוצרים נלווים להכנת קפה, החל ממכונות קפה מקצועיות, מטחנות וציוד עזר להפעלת בית קפה, כלים חד פעמיים, אבקות, ממתיקים, ועד כלים לחליטות, מקינטות ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בית הקפה פרסקו. אסף רונן,
בית הקפה פרסקו/אסף רונן

הקלייה של הקפה בפרסקו מתבססת על שיטה מסורתית הנפוצה באיטליה. קלייה איטית הנמשכת קרוב לחצי שעה, במהלכה מופקים טעמים ייחודיים וניחוחות עשירים מפולי הקפה.

בפרסקו משווקים שש תערובות קפה ייחודיות. תערובת הבית המומלצת ביותר הינה ''פנגיאה'', תערובת של ברזיל, קולומביה, ג'אוה, סומטרה, קוסטה-ריקה, גואטמלה הכוללת 83% זני ערביקה ו-17% זני רובוסטה. הפנגיאה מתאימה לכל סוגי משקאות הקפה. לחובבי הטעם העדין, תערובת קפה אורגני הכוללת 85% זני ערביקה ו-15% זני רובוסטה יכולה מאוד להתאים. חובבי האספרסו יכולים ליהנות מתערובת מדירה בעלת טעם חמצמץ מעט. תערובת מנגואה מיועדת לחובבי הקפוצ'ינו בשל החמיצות הבינונית, ומתערובת פסיפיק יכולים ליהנות חובבי האספרסו והקפוצ'ינו יחד. גם לאלה שמעוניינים בקפה נטול קפאין יש בפרסקו מענה - תערובת מיוחדת המורכבת מזנים איכותיים של ערביקה ורובוסטה.

מסורת קלייה עתיקת יומין. אסף רונן,
מסורת קלייה עתיקת יומין/אסף רונן

בבית הקלייה של פרסקו מבצעים סיורים למתעניינים, בהם ניתן להתרשם מתהליך קליית הקפה במקום. בסיום הסיור מומלץ לקנח בשתיית הקפה הטרי של פרסקו בבית הקפה הסמוך, שבבעלות המשפחה, לצד עוגות נהדרות וכריכים ביתיים.

בפרסקו מבצעים משלוחי קפה לכל חלקי הארץ, ולאחרונה יצאה החברה במבצע - חלוקת דוגמיות קפה בחינם לטעימות בבית.

במהלך הקיץ החלו בפרסקו לארח מופעי תרבות, שבהם התארחו אמנים שונים למפגש עם קהילת חובבי הקפה - מוזיקה משובחת וקפה איכותי - כל מה שצריך בשביל בילוי לילי מושלם.

כמובן שלא יכולנו לסיים את הכתבה ללא טיפ הזהב מאלון, בתור מומחה לקפה. "הדבר החשוב ביותר לשתיית קפה איכותי הוא טריות הקפה, לכן מומלץ לקנות קפה שנקלה לאחרונה ועדיפה טחינת הקפה זמן קצר ככל האפשר לפני הכנתו - ההנאה מובטחת".

פרסקו תרבות של קפה

התעשיה 5, זרזיר

לאתר

לעמוד הפייסבוק

בשיתוף פרסקו
  • עוד באותו נושא:
  • קפה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully