וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסכה אנטי בקטריאלית - המוצר הראשון של סונוביה

בשיתוף סונוביה

26.11.2020 / 9:58

בעולם שבו הקורונה הפכה לנדבך המשמעותי ביותר שמגביל את אורח חיינו, אנו מבינים כמה הבריאות חשובה לנו יותר מהכל. הכירו את חברת "סונוביה" - החברה הטכנולוגית שפיתחה בד מהפכני בעל יכולות הגנה ונטרול חיידקים ווירוסים

סונוביה/אולפן הנבחרים

סונוביה הוקמה בשנת 2013, כאשר מטרתה הייתה לקדם טכנולוגיה מהפכנית, שפותחה באוניברסיטת בר אילן, המסוגלת להקנות לבדים (ואף לחומרים אחרים) תכונות קבועות ייחודיות. במקור, הטכנולוגיה פותחה במחשבה על בתי חולים, במטרה להפחית זיהומים נרכשים. "כיום, המון אנשים מגיעים לבית החולים עם שבר ברגל, ועוזבים עם זיהום שקלטו בבית החולים" מספר אסף לוי, מנהל חטיבת המכירות של החברה, "הזיהומים הנרכשים הללו הם גורם תמותה רציני והם עולים עשרות מילארדי דולרים למערכת הבריאות בעולם". היכולת להחיל תכונות אנטי-בקטריאליות על בדים שיכנסו לשימוש בבתי החולים, היא יכולת שיכולה לחולל מהפכה במערכת הבריאות, ובעיקר, להציל חיים.

טכנולוגיה ישראלית בקנה מידה עולמי

כאמור, בטכנולוגיה זו, ניתן להפוך בד לאנטי-ויראלי ואנטי-בקטריאלי, שהורג וירוסים ובקטריות, אך לא נהרס ולא משתנה. גם אחרי כביסות, הבדים שומרים על היכולת להרוג את החיידקים. הטכנולוגיה עובדת כך שמכונה מיוחדת, עושה שימוש בגלי קול שבעזרתם מטמיעים ננו-חלקיקים של אבץ בתוך הבד. "אבץ הוא חומר מוגדר בטוח לשימוש על ידי ה-FDA" מסביר אסף לוי, מנהל חטיבת המכירות, "האבץ שמוטמע בתוך הבד למעשה יוצר מטען חשמלי, אשר לא מאפשר לבקטריות ווירוסים שונים לחיות בסמיכות אליו". חלקיקי האבץ המתכתיים בבד, יוצרים שכבת הגנה לעשרות סוגים של זיהומים, כך שההגנה משמשת לא רק לנגיף הקורונה, ולא רק בתקופה הנוכחית. התכונות הקבועות שחלקיקי האבץ מקנים לבד, יכולות לעבוד גם על חומרי פלסטיק וזכוכית, והיישום על חומרים כאלו נמצא כעת בפיתוח, על מנת, בעתיד, להקנות את התכונות הללו גם למכשירים יומיומים כגון מכשירים סלולריים, סיגריות אלקטרוניות ועוד.

מסכות פנים - היישום המסחרי הראשון

לאחר 7 שנים של מחקר ופיתוח, בהם הושקעו מיליוני דולרים בפיתוח טכנולוגיה יעילה, עמידה לכביסות וירוקה אשר תספק את התוצר האופטימלי ביותר, החברה ייצרה את המסכות כיישום המסחרי הראשון של הטכנולוגיה. בתהליך ייצור הטקסטיל, המכונה המיוחדת של "סונוביה" הופכת את גליל הבד לבד אנטי-בקטריאלי ומקנה לו את התכונות המיוחדות. בתחילת נובמבר עתידה החברה להשיק כפפות, ומשם להתקדם לתעשיית הרכב, והמלונאות. "משטחים אפשר לחטא עם אלכוהול" אומר אסף, "בדים אין איך לחטא, אך עם הטכנולוגיה הזאת הבד למעשה מחטא את עצמו, ובכך מגן עלינו מפני מחלות. מצאנו שהמסכות שייצרנו מחסלות את הקורונה בלמעלה מ-99 אחוזים תוך חצי שעה, בנוסף למאות הווירוסים והפטריות האחרות שהן מנטרלות. הטכנולוגיה הזו מדהימה לבריאות שלנו, והיום הצורך בשוק הוא משמעותי ביותר".

אמינה יותר, בריאה יותר, אקולוגית יותר

יישום הטכנולוגיה של "סונוביה" במסכות הוא חשוב במיוחד, בשל פרט אותו רובנו לא יודעים - מסכה חד פעמית עשויה להיות מסוכנת. השימוש בה יכול להימשך שעות אחדות בלבד, אחרת, היא הופכת לקרקע פורייה לבקטריות ווירוסים. החום והלחות שהנשימה יוצרת, יחד עם מזג האוויר החיצוני, גורם למסכה להפוך לבית גידול לחיידקים, ואנו העוטים אותן, נמצאים בסכנה. לצד זאת, אם נבחר להגן על עצמנו ולהחליף את המסכה החד פעמית מדי כמה שעות, אנו מחליפים את הסכנה הבריאותית בסכנה סביבתית; מסכות חד פעמיות, נזרקות בכמויות ויוצרות ליקויים אקולוגיים. יתרה מזאת, הן הופכות לפסולת ביולוגית ברחוב. "חולי קורונה משתמשים במסכה וזורקים אותה ללא זהירות" מסביר אסף. "חלק מהמסכות שנזרקות עדיין מכילות את הווירוס, עובד ניקיון שלא עבר הכשרה לטיפול בחומרים מסוכנים, אוסף את הפסולת, ובכך גל ההדבקה ממשיך".

להבדיל מהסכנה הטמונה במסכה חד-פעמית, "סונוביה" מציעה מסכה רב פעמית, יותר בטוחה ויותר ירוקה, שמעבר לפעולת ההגנה, הבד שעובר תהליך טכנולוגי ייחודי, הורג את הקורונה. "לא מעט רופאים שעובדים בבתי חולים, קונים מאתנו באופן פרטי" משתף אסף, "הם מעידים על הקושי לנשום עם מסכת N95, כשעליהם לחבוש מסכה הרבה שעות - גם בעבודה, בנסיעות, בטיסות. לעומת זאת, עם המסכות שלנו, יותר נוח לשהות, ואגב, לטווח הארוך, גם המחיר משתלם יותר".

המסכות מורכבות משתי שכבות של בד - בד חיצוני המשמש כסנן המגיע ל98.8 אחוזים של סינון, ובד פנימי עם שכבה שמחסלת את הווירוסים והבקטריות. בשל התכונה האנטי-בקטריאלית של הבד, המסכה לעולם אינה בעלת ריח לא טוב או זיהום, ושומרת על יעילותה גם לאחר כביסות רבות. "בגדול, אין באמת צורך לכבס" אומר אסף, "אין ריח רע ואין חיידקים. ההמלצה לכבס משמשת יותר כדי להסיר כתמים מאוכל או איפור". על מנת לסבר לכם את האוזן, מסכות רב פעמיות אחרות, העשויות מבד, מסננות רק בין 50 ל-70 אחוזים, והיות שהן מיוצרות מבד שאינו מכיל תכונות מגנות, לאחר שימוש של יום או יומיים הן הופכות גם כן למצע נוח להתרבות חיידקים, ואותן לא זורקים או מכבסים מספיק.

זה הזמן להתקדם

החשיבות לבדים איכותיים, עולה בתחומים רבים - בגדי דריי-פיט בעולם הספורט, בדים עמידים בעולם הריהוט וכו'. במיוחד בתקופה זו, כשהבריאות היא בראש מעייננו, המודעות לבדים איכותיים ובריאים צריכה לעלות. "סונוביה" צופה אל עתיד שבו כל תחום העושה שימוש בבד, יתקדם לייצור בדים אנטי-פתוגניים בטכנולוגיה הייחודית שפיתחו - אופנה, ספורט, חברות רכב, בתי חולים, בתי מלון ועוד. "אנחנו עובדים על המון יישומים שעתידים לצאת לשוק" מסכם אסף, "אנחנו בקשר עם יצרניות מובילות בכל העולם ועובדים חזק כדי להפיץ את הבשורה. הבד עם היכולות שהצלחנו להעניק לו, יכול לשמש לכל מימד של החיים - מעגלה של תינוק, סדינים בבתי חולים ובתי מלון ועד ריפוד למושבי הרכב. מצאנו את המוצר האופטימלי שמשלב בריאות, איכות והוא ידידותי לסביבה".

077-9400370

אתר

פייסבוק

בשיתוף סונוביה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully