וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי רותם - יועץ המשכנתאות שימצא לכם פתרון

בשיתוף אורי רותם

24.11.2020 / 16:06

הוא נמשך למקרים קשים ומאתגרים, הציל עסקים ואנשים פרטיים והפיתוח שלו "משכנתא עסקית" חולל מהפכה של ממש. במיוחד בתקופת הקורונה, אתם חייבים להכיר את יועץ המשכנתאות אורי רותם, שמבטיח: "גם אם אי אפשר, כנראה שיש פתרון"

אורי רותם, יועץ משכנתאות/אולפן הנבחרים

מכירים את הסיפור המקראי על יוסף שהיה פותר חלומות במצרים? ברור שאתם מכירים. היה מתאים לכם אחד כזה בחיים לא? אורי רותם אולי לא יפרש לכם את החלומות, אבל יכול להיות שיציל אותם. הוא יועץ המשכנתאות שנקרא לפתור מקרים מסובכים. הוא נמשך למקרים הקשים, המעניינים, חסרי הסיכוי ויודע לספק את הפתרון גם כשהמצב נראה אבוד. שיחה קצרה איתו מעלה קונוטציה אחת לראש: אדם שנולד כדי לפתור בעיות.

הוא בן 48, ובא בכלל מעולמות של מכירות ושיווק. לפני 11 שנה, כשתחום ייעוץ המשכנתאות בישראל רק היה בחיתוליו, הוא ניהל את מערך השיווק, המכירות וההדרכה בחברה פיננסית גדולה, מה שהוביל להפוך לעצמאי בתחום המשכנתאות. ב-2014 הקים את אורי רותם פתרונות מימון ומשכנתאות והחל לבנות לעצמו שם. כיום, הוא מוכר ומורשה על ידי כל הבנקים.

רותם נמשך לעסקאות מורכבות, לאתגרים בפן הפיננסי והמשפטי. המומחיות שלו היא משכנתאות לעסקים. קוראים לו כשמדובר בעסקה "שהלקוח לא יוכל לקבל עבורה אישור אם ייגש איתה לבד לבנק", כפי שהוא עצמו מגדיר. "בתחום המשכנתאות יש לא מעט רגולציה. הרבה מקרים בהם הבנק כבול תחת תכתיבי בנק ישראל. יש לקוח טוב ויש בנק שרוצה לתת, אבל לא יכול. אני הצלע השלישית שבאה לחשוב בצורה יצירתית ולאפשר לעסקה לצאת לפועל".

המוטו של רותם פשוט: חשיבה יצירתית פותרת בעיות. הנה כמה דוגמאות. זוג לקוחות שחלומם היה לקנות את הבית שהם גרים בו בשכירות נתקל בבעיה: בעבר הם היו פושטי רגל בגלל הסתבכות של קרוב משפחה. הפתרון: "הצלחתי בסופו של דבר לשכנע את הבנק להאמין בהם ולאשר להם את המשכנתא שרצו". במקרה אחר, בעלים של חברה רכש מגרש באזור תעשיה גדול וביקש לקבל מימון לבנייה. כל הבנקים סרבו לו בגלל שאזור התעשייה ממוקם מחוץ לקו הירוק. "הצלחתי לפתור את הבעיה ולאשר לו את המשכנתא שהיה צריך". אל רותם הגיעו גם לקוחות שביקשו לממן בנייה של בית באמצעות משכנתא, רק שהנכס היה רשום על שם האמא בת ה-85. וגם כאן נרשמה הצלחה והבנק אישר את המימון.

בשנתיים האחרונות, פיתח רותם מוצר חדשני אותו הוא מכנה משכנתאות עסקיות. תיאורטית, מדובר במשהו שלא קיים בפרקטיקה ולא בחקיקה. "משכנתא עסקית נועדה לרכישת נכס מסחרי", מסביר רותם. "בבנק המסחרי, הלוואות לשעבוד נכס ניתנות לפרק זמן קצר 10-12 שנה מקסימום בשיעור מימון לא גבוה של 50-60 אחוז. יצרתי מוצר שמאפשר לאנשים פרטיים או לחברות לרכוש נכס מסחרי ולקבל גם שיעור מימון גבוה של עד 70 אחוז מימון עם פריסה של עד 30 שנה".

החידוש לא מסתיים כאן. רותם הצליח להביא את הבנקים לאשר עסקאות בהן נכס קיים או אפילו נכס פרטי של הבעלים שועבד לצורך עסקי. הפתרון הזה עזר ללא מעט עסקים שנקלעו למצוקה כלכלית בזמן הקורונה ולמעשה אפשר להם לקבל הלוואה שתשאיר את העסק בחיים בפריסה ארוכת טווח. "משכנתא עסקית היא מוצר הדגל שלי בעיקר כי לא מדובר במוצר שנמצא על המדף".

המשכנתא העסקית נולדה אצלו מטיפול במקרים מורכבים והרצון לחבר בין המילה עסקים לעולם המשכנתאות. המוצר הזה הפך כמובן רלוונטי במיוחד בימים של משבר כלכלי ובריאותי עולמי. בעלי עסקים נזקקו לפתרונות יצירתיים כמו אלו שמציע רותם. הוא מצדו מונע מהאתגר: "אני מחפש תיקים מאתגרים. לא משלמים לי על עבודה אלא רק על הצלחה. העבודה שלי זה לחשוב איך אני מייצר פתרון".

בפרק זמן די קצר, רותם הצליח לייצר מהפכה בתחום עם מוצר משכנתא העסקית. איך קיבלו הבנקים המסחריים את השינוי? "הם החלו להיות יותר גמישים כדי לא לאבד עסקאות. לכן, עולים בשיעור המימון ופורסים לתקופה ארוכה יותר הלוואות לעסקים - הכל כדי שהלקוח לא יעבור לבנק אחר. כשלבנקים יש מה להפסיד, הם מתגמשים".

במסגרת הטיפול במקרי קיצון, רותם, עוסק גם במשכנתא חוץ בנקאית והצליח להוריד משמעותית ריביות ללקוחותיו. כשהצ'קים מתחילים לחזור והמצב הכלכלי מידרדר, אין לפעמים ברירה אלא לפנות לגופים חוץ בנקאיים מוכרים לקבלת המשכנתא. במקום ריבית רצחנית של 15-20 אחוז, רותם הצליח לסדר ללקוחותיו הלוואות בשמונה אחוז. עבורו ועבורם מדובר בבשורה ענקית.

המסר שיוצא ממנו ברור. אין דבר כזה מקרה אבוד. אין עסקה מסובכת מדי או "אי אפשר". רגע לפני שמרימים ידיים, דוחים את החלומות או מקפלים את העסק שהשקעתם בו זמן וכסף, תנו צ'אנס למקצוען לפתור לכם את הבעיה ואת החלומות. הוא מצדו מבהיר: "גם אם אתם חושבים שאי אפשר, כנראה שיש פתרון. אני יכול לפתור את הבעיות. אני יכול לאשר גם עסקאות שאף אחד לא נותן להן סיכוי".

אתר

פייסבוק

0525006080

בשיתוף אורי רותם
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully