וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיף פיתה ביד משתיים על העץ

בשיתוף פיתה ביד

24.11.2020 / 14:18

יצאנו לבדוק את פיתה ביד, מזנון הבשרים החדש שמלהיב את תושבי חולון והסביבה

פיתה ביד 1. יח"צ,
פיתה ביד/יח"צ

במסגרת כתבות מערכת "הנבחרים" על מקומות האוכל החדשים בישראל הגענו אל "פיתה ביד" בחולון לאחר שקיבלנו אינסוף המלצות על איכות נתחי הבשרים הנצלים במקום על גבי הפלנצ'ה, שווארמה ייחודית, בשרים על האש, מגוון עצום של סלטים מיוחדים ושירות של מלכים. מפיק חבר המערכת קפץ לרחוב מבצע סיני 9 בעיר חולון על מנת לחוות דעה בעצמו, הוא גילה שם הפתעות נוספות.

כבר מספר חודשים שבעיר חולון פועל לו מזנון בשרים חדש ומלהיב, "פיתה ביד", השמועות מספרות כי שירות המשלוחים של המקום עובד שעות נוספות על מנת לספק את המנות העסיסיות ללקוחות רבים בחולון, בת ים ושכונת תל כביר הסמוכה.

מי שמנהל את בית האוכל החדש בעיר הוא אפריים רמים, בן 59 ועבורו זו לא הפעם הראשונה בה הוא מעורב בעסקי הקולינריה, על כך הוא סיפר לי: "אני מסעדן לשעבר, בגלגול הראשון שלי לפני שחזרתי בתשובה והפכתי לאיש חרדי היו לי מספר מזנונים ומסעדות בתל אביב.

המקום הזה היה בבעלותי לאורך השנים, הוא שימש כמחסן גם בגלל עסק נוסף, אבל תמיד דגדג לי לחזור ולהתעסק באוכל, אני יודע כי עבור רבים מדובר בעבודה מאוד לוחצת אבל אני תמיד מצאתי רוגע כשיודע שאנשים אוכלים את המטעמים שלי ולכן החלטתי "להחזיר עטרה ליושנה".

שיפצתי את המקום, סידרתי מקומות על מנת שלקוחות יוכלו לשבת גם בחוץ ותודה לאל הפס החם עובד כבר מהרגע הראשון שיצאנו לאוויר ושירות המשלוחים פעיל ללא הפסקה".

הגיע זמן הטעימות והמבחן האולטימטיבי מבחינתי למזנון היה לבדוק את השווארמה כי על זה נמדד אוכל רחוב, אומנם על פניו מדובר במנה פשוטה, פיתה עם בשר ומספר סלטים בפנים, אבל לא פעם הגעתי למקומות שבהם הפשטות הפכה למסובכת והרסה את המנה. לשמחתי ב"פיתה ביד" כל אספקט היה מושלם, הפיתה גדולה וטרייה, הרגישו את החמימות שלה כאילו בזה הרגע נאפתה.

הבשר היה איכותי וטרי, בכל ביס אפשר היה להרגיש את העסיסיות וביחד עם ממרח החומוס בפנים ומספר סלטים האיזון היה בדיוק כפי שכתוב בספרים, מנת שווארמה מושלמת".

פיתה ביד 2. יח"צ,
פיתה ביד/יח"צ

לקוחות נוספים שהגיעו למקום היללו גם הם את הטעמים השונים, אלי בן מנחם בן 27 מבת ים סיפר: "אני איש מכירות באזור המרכז וככזה יוצא לי להגיע לכמה בתי עסק בחולון, לפני חודשים במקרה השלט של "פיתה ביד" תפס לי את העין והבנתי שזה מקום חדש והחלטתי לנסות, מאז בכל נסיעה שלי לאזור אני יודע כי אני אעצור פה לארוחת צהריים. מקום נקי, שירות אדיב, אחלה בשרים על האש ובמחירים לכל כיס, מה צריך יותר מזה באמצע יום עבודה עמוס? פינוק אמיתי".

גם אסתי שטרית תושבת העיר פירגנה: "אני גרה מספר דקות הליכה מפה ולפחות פעמיים בשבוע מעמיסה כמה מנות ולוקחת ארוחת צהריים לילדים. הם כבר מזהים את הריחות וטעמים מרחוק ושמחים כל פעם מחדש. לי זה חוסך עבודה וכאב ראש מה להכין להם כאשר יודעת שאת המנות של "פיתה ביד" הם מחסלים את הפירור האחרון, שווה לי כל שקל".

רגע לפני שחשבתי כי סיימתי את המשימה עבורה הגעתי, "פיתה ביד", שאלתי את אפריים למה הוא התכוון קודם לכן כאשר סיפר על עסק נוסף שיש בבעלותו, הוא הצביע על חנות צמודה למזנון,
"מכון סת"ם חיים ביד".

מדובר בחנות לתשמישי קדושה ויודאיקה, נכנסתי פנימה להציץ ולא יכולתי שלא להתרגש ממבחר מגוון של מזוזות, תפילין, ספרי תורה, ספרי לימוד, כיפות, טליתות, פמוטים, מכון סת"ם וכל מה שצריך לבית יהודי.

"פתחתי את החנות הזו לאחר שלמדתי את המקצוע, הוכשרתי על ידי הסמכה ביד רפאל והרגשתי צורך לתת להביא המקומי את מה שהיה חסר להם", סיפר לי אפריים בעיניים בורקות והמשיך, "בזמנו לפני המון שנים כאשר מישהו מחולון או בת ים היה צריך לקנות לעצמו תפילין לצורך העניין, הוא היה חייב לנסוע את כל הדרך לבני ברק או לירושלים.

לכן קיבלתי דאז החלטה להביא את כל מה שצריך לבית יהודי כשר תחת קורת גג אחת בחולון, למען תושבי הסביבה כולה ומאז הכל היסטוריה". מעבר למוצרים עצמם, בחנות ישנה מכונת רקמה שעושה רקמות על טליתות, כתרים וכיפות, גם סידורים עם הטבעה אישית ועוד. לפני סיום שאלתי את רחמיים איך מתפעלים שתי חנויות שונות באותו הזמן, הוא חייך והסביר: "קודם כל כשעושים משהו מכל הלב אז לא מרגישים בעייפות, מעבר לפרנסה עבורי מדובר בתחושת שליחות, להפיץ אוכל כשר וטעמים ובאותה הנשימה להנגיש מקום עם כלים יהודיים לכל מי שצריך וחפץ בהם.

מעבר לזה כמובן שיש לי צוות עובדים מסור שנותן לי יד ועוזר, כך שאין תלונות". אם כך תרשמו לעצמכם, בפעם הבאה שאתם מגיעים לאזור חולון, רעבים או זקוקים לפריט תפילה או קידוש איכותיים, ברחוב מבצע סיני 9 תוכלו למצוא את שני הדברים צמודים האחד לשני.


052-2507640

בשיתוף פיתה ביד
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully