וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו לרוץ איתו בגשם החזק - עידו אור עפרי

23.11.2020 / 12:32

אחרי שבנערותו הצליח להתגבר על הפרעת קשב וריכוז מסייע עידו אור עפרי לבני נוער להתמודד עם תקופת הקורונה הקשה

עידו אור עפרי. תמיר בוסקילה,
עידו אור עפרי/תמיר בוסקילה

משבר הקורונה הביאו אותנו כחברה וכאינדיבידואלים בפרט, למצב בו המציאות תובעת מאיתנו התמודדות עם אתגרים לא קלים ובעיות חדשות, שאין בידינו בהכרח פתרונות אליהם - החל מעבודה או למידה דרך המחשב, וכלה בהתעסקות בשאלות קיומיות בדבר העתיד. עבור בני הנוער, המצב יכול להיות אף קשה יותר - הרגלי הלמידה, הכישורים החברתיים והצורך באקטיביות, נפגעים קשות, ובכך, צפים קשיים שיכולים ללוות אותם למשך חייהם הבוגרים. הכירו את עידו אור עפרי - מטפל בגישת ה-NLP, אשר מסייע לבני נוער להתמודד עם התקופה הקשה ומקנה להם כלים לצמיחה, הצלחה ואושר אמיתי.

צומח ממשברים

מרגע שהשתחרר מהצבא, עידו שאף לעבודה מסודרת ופנה לחברת תקשורת גדולה, שם עבד בתחום ההדרכה במהלך 6 שנים. בגיל 25, חווה משבר מאוד קשה, בעודו מרגיש שלמרות ההצלחה הקרייריסטית, הוא אינו מאושר ומרגיש ריק. מתוך צומת הדרכים שפגש, החליט לשנות את חייו והחל לברר אודות NLP. "כל הצעדים הדרסטיים בחיים, בדרך כלל, מגיעים מאיזשהו משבר מסוים", אומר עידו, "כשנכנסתי לעולם ה-NLP, רק רציתי להשתחרר מההרגלים שלי, להבין לאן אני עתיד ללכת, ובסופו של דבר, נשאבתי ללימודים, לקחת שליטה מלאה על החיים ולנתב את המסלול בעצמי. לא שיערתי שאהיה מטפל בעצמי". עידו הופתע לגלות את ה-NLP, התאהב בתחום ולפני כשנתיים, הקים את הקליניקה שכיום נמצאת ברמת גן.

עידו אור עפרי. תמיר בוסקילה,
עידו אור עפרי/תמיר בוסקילה

לשנות את הפוקוס מהבעיה אל המטרה

המטרה של עידו במפגשים עימו, היא לסייע למטופל למצוא פתרונות פנימיים לבעיות האישיות של המטופל, בהתאם לתחושותיו ורצונותיו. במפגש הראשון, מתקיים תשאול, על-מנת להאיר למטופל את המטרה האמיתית שלו ולהתמקד בה, להזיז את תשומת הלב מהבעיה אל המטרה. בדרך ה-NLP, עידו משתמש בטכניקות ייחודיות כדי לזהות אמונות מגבילות, דפוסי התנהגות שליליים והרגלים לא מיטיבים. במהלך המפגשים, עידו מסייע למטופל לנקות את החוויות העמוסות דרך שינוי הפרשנות שלהן, ובכך לכוון את המטופל לאופן ההתנהלות הנכון שיביא אותו לשינוי חיובי בחייו. "השינוי מתחיל להיות ניכר כבר מהמפגש השלישי", משתף עידו, "יש למטופלים יותר בטחון והם פועלים עם אנרגיה גבוהה יותר. הם מקבלים את הדלק לנסוע בנתיב הנכון להם, בדרך למטרה". תהליך מלא אורך בממוצע כעשרה מפגשים, כאשר כל מפגש מתקיים פעם בשבוע למשך שעה וחצי.

מטפל בנוער

עידו מציע את טיפוליו לקהל יעד של נוער בטווח גילאים 15-18, גילאים שלדעתו, אנו נוצרים אירועים וחוויות משמעותיות המשפיעות עלינו גם בבגרות. בעבר, נהג יותר לטפל בנפגעי טראומה, בבעלי פוביה או בעיות של חוסר בטחון עצמי. לאור תקופת זו של הקורונה, עידו החל להתמקד בצעירים אשר מוצפים בשאלות וקשיים - אי ודאות, תסכול מהעתיד, חיי חברה לא פוריים. הוא שואף לעזור להם למצוא כיוון ולהתמודד עם שאלות קיומיות בצורה הטובה ביותר - לתת הכוונה נפשית ולהעלות את הביטחון. "בשונה מתהליכים אחרים, NLP הוא מאד ממוקד ומכוון" מסביר עידו, "זו שיטה קצרה ויעילה לטווח ארוך, מאוד מסייעת לפקס את המתבגרים, ומקנה להם כלים דרכם הם יכולים לבנות את חיי החברה שלהם כמו שהם רוצים".

עידו אור עפרי. ברק חסיד,
עידו אור עפרי/ברק חסיד

להכות בברזל כשהוא חם

החיבור של עידו עם הנוער, נובע מהזדהותו כמתבגר המוגדר כבעל הפרעות קשב וריכוז, שעל אף הסטיגמות שניסו להכתיב לו דרך חיים, הוא למד לנקות אותן, להתגבר עליהן ולהצליח. בכך, עידו בוחר לשמש מודל לחיקוי עבור מטופליו הנערים, ולהראות כיצד ניתן להתמודד עם מצוקה נפשית בצורה מיטבית ומוצלחת, ללא הגדרות וללא צלקות נפשיות. "אני מוצא את עצמי מול הרבה אנשים שמתעוררים מאוחר מדי" מספר עידו, "כשמטפלים בחוויות קשות, בשלבים מוקדמים, מפנים מקום במוח לחוויות חדשות, זיכרונות חדשים, אלו הכיוונים שאני מנתב אליהם כרגע. לנוער יש יכולת גדולה יותר לבצע שינויים, הם גמישים יותר, סופגים יותר ועדיין יש להם מקום ללמוד כלים חדשים שיסייעו להם להצליח בחיים ולחיות אותם באושר".

עידו אור עפרי

כתובת: החייל האלמוני 6, רמת גן

טלפון: 052-4677439

אינסטגרם

פייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • nlp

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully